Joepie, mijn echo was goed! Het hartje klopte! Ik ben 7 weken en 4 dagen zwanger. Een enorme opluchting. Hoe gaat het bij jullie? Groetjes
Hier ook ervaring in de mmm..5x iui gehad en 2x ivf en van de 2e ivf zwanger geraakt na 3 jaar Fijn te lezen dat je een goeie echo hebt! Nu lekker genieten!
Hoi Nina, Gefeliciteerd met je zwangerschap en de goede echo!! Ik ben precies 3 dagen korter zwanger dan jij. Ik heb in het verleden 3 icsi pogingen gehad; in mei vorig jaar was de laatste, maar die mislukten allemaal, de 2e poging eerst wel positieve test maar een paar dagen later toch mis. Na de 3e poging besloten wij te stoppen met de behandelingen; het is veel geld als je het zelf moet betalen, we waren ons vertrouwen ook een beetje kwijt, en onze relatie had er ook best wel onder te lijden. Nu dus ook spontaan een positieve test! Begin het onderhand wel te geloven, die eerste echo (kon gelukkig bij onze fert.poli terecht) hielp wel echt, als je het hartje ziet geloof je het ineens! Ik ben ook veel moe momenteel, werk ook nog 3x in de week nachtdiensten, wel zwaar nu... En ben toch ook nog wel een beetje bang, wat als het toch nog mis gaat? Weet dat die kans nu heel klein is. Maar ben toch nog wat onzeker denk ik.
Hoi Marliesje, Wat fijn jouw reactie en wat fijn dat we ongeveer even ver zijn! Ik herken alles wat jij zegt. Onze eerste echo hebben wij ook fert. poli gehad. Vol ongeloof heb ik naar het beeldscherm liggen staren. Wat een geluk en wat een wonder. Onze arts vertelde dat 1 op de 10 uitbehandelde patiënten toch nog spontaan zwanger raakt. Het ziekenhuis vindt dat veel, maar als ik besef dat ik 1 van die 10 ben dan mag ik mijn handen stijf dichtknijpen. Ik ben nog steeds veel moe en één van mijn borsten is behoorlijk opgezet. Er zit een grote pijnlijke schijf in. Morgen naar de dokter. Dat voelt niet helemaal oké. Voor de rest voel ik mij echt zwanger en dat voelt goed. Zoals jij al beschrijft probeer je je vast te houden aan het kloppende hartje, maar toch ook met regelmaat komt die angst voorbij...wat als het straks niet meer klopt...? We moeten proberen positief te blijven! Hoe oud ben jij eigenlijk? Dit is jullie eerste kindje? Dat het zwanger worden niet lukte bij jullie, had dat een duidelijke oorzaak? Groetjes,
Zo te zien doet hij het! Ik ben 30, het is ons 1e kindje, en bij ons leek het in de eerste instantie bij mijn man te zitten. Bij het eerste zaadonderzoek had hij 1 miljoen zwemmers, bij het tweede 2 milj. Alleen toen bij de icsi's was het ineens veel beter, ik geloof 14 milj bij icsi 1, 9 milj bij icsi 2 en 22 milj bij icsi 3. Ik heb na icsi 2 ook voorgesteld om IUI te proberen, maar dat wilden ze in het ZH niet omdat dat erg ongebruikelijk was. Bij mij leek alles goed, maar tijdens de icsi's kwam wel het vermoeden dat mijn eicellen van mindere kwaliteit waren, omdat ik steeds mooie stimulaties had, iedere keer ongeveer 7 eicellen, maar steeds maar 1 of 2 embryo's die goed genoeg waren voor terugplaatsing. Alleen de 1e icsi hadden we 2 cryo's maar die ontdooiden beide niet goed. Na de 3e icsi gaven ze in het ZH aan dat ze nog wel 1 poging meer wilden doen als wij dat wilden, en dat de kansen voor die poging ook nog wel redelijk zouden zijn. Maar dat zagen wij dus niet meer zitten. Ik heb ook wel hoop gehouden dat ik nog zwanger zou worden, het zaad lijkt tegenwoordig wel ok, maar ik twijfelde wel heel erg hoe het bij mij zat. Mijn man had de hoop echt totaal opgegeven. En nu ik dit van jou hoor, dat maar 1 op de 10 na behandelingen nog spontaan zwanger word, dan besef ik ook wel heel goed dat wij echt onze handen dicht mogen knijpen! Wat naar van je borst trouwens, klinkt idd wel wat raar. Goed dat je er even naar laat kijken. Ik voel me ook wel echt zwanger ja, das toch wel fijn. Vanmiddag kreeg ik van een goede vriendin (die heb ik het meteen verteld, wist ook direct van haar bij haar 2 kids toen zij positief getest had) een rompertje en pyjamaatje gekregen. Zo ongelooflijk dat mensen nu kadootjes voor mij kopen ipv andersom Trouwens, als je het leuk vind, ik schrijf hier ook in een zwanger-na-mmm topic, we zijn maar met een paar, maar je bent welkom! http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/501262-zwanger-na-mmm-21.html#post16809159