Pcos?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kim111, Jan 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kim111

Kim111 Actief lid

Jun 8, 2015
    109
    5
    18
    Hallo,

Eind 2015 ben ik bevallen van mijn dochtertje. Ik was daarvoor al jaren aan de pil en ben ook meteen zwanger geworden toen ik stopte. Nu ben ik na mijn zwangerschap nog steeds erg onregelmatig ongesteld en vaak maar om de 6/7 weken. De huisarts raadde mij aan om een echo te laten maken omdat we voor een 2e willen gaan.
    Vanmorgen voor de echo naar het ziekenhuis geweest. De gynaecoloog zag meerdere eiblaasjes in mijn eierstokken. Hij zei dat dit beeld bij Pcos kan passen en daarom heb ik ook bloed moeten laten prikken. Over 2 weken krijg ik de uitslag. De gynaecoloog zei dat hij niet zeker kon zeggen dat het Pcos is maar die mogelijkheid bestaat er wel.

Heeft er iemand hier ervaring mee of weet iemand hoeveel eiblaasjes er 'normaal' in een eileider horen te zitten? Maak me toch wel een beetje zorgen..

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik weet niet hoeveel eitjes er normaal horen te zitten, maar ik heb of had ook pcos. Wel een domper ja.
    Als je menstruatie uit blijft en je hebt dat echobeeld dan heb je de diagnose eigenlijk al.

Waarom duurt het 2 weken voordat je de uitslag hebt? Dat is echt belachelijk lang. Daarna krijg je waarschijnlijk clomid en provera mee. Medicijnen om je cyclus te regelen.

Wil je dat?

3. Kim111

Kim111 Actief lid

Jun 8, 2015
    109
    5
    18
    Waarom het 2 weken duurt weet ik ook niet.. ze gaan de hormonen in mijn bloed nakijken.

Ik weet inderdaad ook nog niet of ik al meteen wil gaan beginnen met medicijnen..

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Nee, in principe hebben ze de uitslag van het bloed binnen een paar dagen. Moet je dan weer langs komen op consult voor de uitslag?
    Weet jij of je zelf eisprongen hebt? Want zo ja, dan kun je het eerst zelf proberen natuurlijk. Ik weet dat ik sommige cyclussen wel eisprongen heb en andere niet... dus ik maak op zich wel kans, maar wel een stuk minder. Als je helemaal nooit een eisprong hebt, dan zou ik het wel weten en zou ik zo snel mogelijk de medische molen in willen gaan.

5. justagirl32

justagirl32 Actief lid

Dec 3, 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    normaal horen er volgens mij niet meer dan 12 blaasjes op de eierstokken te zitten. In had ten tijde van mijn pcos op de ene 8 blaasjes en op de andere 14.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Bij mij was het zo dat je minder dan 8 cyclussen per jaar moest hebben om een behandeling direct te starten. Anders nog even afwachten om te kijken of het zo ook lukt

7. Kim111

Kim111 Actief lid

Jun 8, 2015
    109
    5
    18
    Nee ik weet niet of ik zelf eisprongen heb. Na het stoppen met de pil
    was ik meteen zwanger van mijn dochtertje dus weet helemaal niet hoe mijn cyclus toen was. Nu ik iedere keer om de 6 / 7 weken ongesteld werd zei de dokter dat dat nog kon komen door de bevalling dus had er verder helemaal nog niet bij stilgestaan dat het ook iets anders zou kunnen zijn. Omdat ik nu al meer dan een jaar geleden bevallen ben heeft ze me toch doorgestuurd voor verder onderzoek.

Volgens de gynaecoloog zouden mijn eierstokken bij Pcos kunnen
    passen maar het bloedonderzoek moet daar uitsluitsel over geven, verder werd er ook helemaal niks uitgelegd of gezegd. Vind het ook zo slecht dat ze verder geen uitleg geven en je zo maar huis wordt gestuurd.

8. Kristelo

Kristelo Actief lid

May 15, 2013
    308
    1
    16
    NULL
    Ikzelf heb ook pcos. Ben nu zwanger geworden door t nemen van clomid om een eisprong op te wekken.
    op zich geraken de meeste met pcos wel zwanger maar het gaat helaas niet altijd even snel en probleemloos

9. jolein8

jolein8 Bekend lid

Jan 23, 2015
    569
    9
    18
    Bij mij zei de gynaecoloog dat je er meer dan 10 moest hebben per eileider. Ik had er 5. Onregelmatige cyclus, late eisprong, korte lf, bloed was goed. Dus wel een pcosbeeld, maar geen pcos.
    Mbv clomid zwanger geworden.

10. justagirl32

justagirl32 Actief lid

Dec 3, 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn bloedonderzoek was helemaal goed maar kreeg toch de diagnose pcos vanwege het beeld van mn eierstokken en uitblijvende menstruatie.

11. Amch

Amch Fanatiek lid

Jun 21, 2015
    1,014
    388
    83
    hier ook pcos bloedwaarders waren iets aan de hoge kant schildklier ook
    en teveel blaasjes op me eierstokken en geen menstruatie
    ik heb na de eerste afspraak gelijk provera gekregen om de menstruatie op gang te brengen en daarna begonnen met clomid eerst met 50mg
    heeft niks geholpen toen zakte de moed me al in de schoenen gelijk cyclus afgebroken met provera en gestart met clomid 100
    1e ronde gelijk zwanger.

maar ik ben ook 3x zwanger geweest zonder medische hulp was puur toeval en niet gepland
    2 miskraam met 5 weken en 1 gezond zoontje van alweer bijna 4

je moet even door de mmm heen wat veel energie vreet de 1 is langer bezig dan de ander maar ik hoor en lees veel positieve verhalen mbt clomid en pcos

Share This Page