Samen op de schoolfoto, wat trek ik ze aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoons gaan volgende week samen op de foto bij de schoolfotograaf..
    Maar wat is nu leuk om aan te trekken en moet je nog ergens op letten??

2. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Hier krijgen we van te voren al door welke kleur achtergrond de fotograaf gaat gebruiken. Dus daar kunnen we dan rekening houden. Maar voor de rest kleding waar de kindjes zich fijn in voelen en wat jij leuk vind.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Meestal zeggen ze 'gebruik niet te veel drukke printen' . Dus rustige kleurvlakken en natuurlijk iets wat qua kleur bij elkaar past.

Mijn dochters zijn afgelopen week geweest maar daar was het thema dus 'kleur' .
    Dochter 1 had een rode broek, en druk gebloemd rood/zwart/rose/groene tuniek aan + rode gympen
    Dochter 2: Een spijkerjurk/overgooier met rode maillot + rood shirtje (even rustig dus bij het drukke shirt van de oudste).

Dus matchend qua kleur, maar verder wel verschillend. De foto die ik gezien heb op het fototoestel is geweldig :) ! Dus ik ben benieuwd naar de afdrukken!

4. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ja lastig, ik had bij de vorige schoolfoto een mooie nette witte blouse aangetrokken en gelukkig was de achtergrond blauw. Maar dit jaar was de achtergrond wit en toen gelukkig een donkerder shirt aangetrokken.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind het bij foto's samen mooi als ze wel dezelfde kleurstellingen aanhebben, maar niet dezelfde kleding. Dan lijkt het één geheel maar toch verschillend. Dat truukje gebruiken ze in tijdschriften ook altijd als er families op de foto moeten, dan hebben ze bijvoorbeeld allemaal een spijkerbroek en een wit shirt of witte blouse aan. Allemaal verschillend maar toch een rustig totaalplaatje.

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik zou proberen te vragen welke ahtergrondkleur ze gebruiken. Meestal weten ze dat wel. Zo niet, zou ik bijvoorbeeld een mooie effen kleur aantrekken. Als de achtergrond dan wat drukker is met vlekjes is het mooi , maar als de achtergrond effen is kan het ook. Drukke prints zou ik vermijden. Ik zou ook iets doen waarvan je weet dat het goed blijft zitten.. Een kraagje vind ik altijd mooi op de foto, maar ik hou wel van netjes. Ik vind een wit blousje ook zo leuk, maar is niet handig als je achtergrond wit of creme is...

7. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Laat het ze de kleding zelf uitzoeken! Leuk voor later!

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

zou geen felle kleuren mengen. beetje rustig houden.

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

geen blauw of wit... ze gebruiken altijd 1 van deze kleuren..

10. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Hier hing een briefje op de deur van de school, geen wit, zwart of lichtblauw.
    Maar ik weet niet welke achtergrond er gebruikt is, heb de foto's nog niet ontvangen.
    Ik zou het ook qua kleur laten matchen met elkaar, maar wel iets anders.

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wat past goed bij je zoons, stoer/lief/kleurrijk?
    En dan een beetje in dezelfde kleurstelling.

Blauw mocht bij mijn kleine broertje altijd wel alleen niet het lichte blauw vanwege de 'wolken wit/blauwe' achtergrond.

En bleke kindje geen rood/lichtroze/geel als effen shirt aan doen,worden ze nog witter!

Deel Deze Pagina