Slecht slapen.. Wanneer wordt het EINDELIJK beter?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi..

Mijn dochtertje slaapt nog steeds niet door. Af en toe is er wel een goede nacht maar dit is echt zelden..

Ik wordt er langzaamerhand echt een beetje moedeloos van:(
    Zelf slaap ik ook heel licht en slecht omdat ze elke keer huilt in haar slaap en wakker wordt. Vervolgens gaat ze pas na een flesje weer slapen.

Volgens mij ga ik dit niet heel veel langer meer trekken:(:)

Wanneer houdt het op? Ik ook overal dat de kindjes allangg doorslapen...

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja ik zeg ook altijd dat mijn kindje al doorslaapt. Maar ondertussen ga ik er nog bijna iedere nacht uit voor de speen en is ze vaak verkouden en de laatste dagen zijn we weer alleen maar met een huilend kind in de weer.. dus al die mensen die verkondigen dat hun kind doorslaapt, moet je ook niet altijd al te letterlijk nemen denk ik ;)
    En geen idee hoe lang het bij jullie gaat duren, maar wat je kunt doen om zelf even bij te tanken is dat ze misschien een keertje uit logeren kan? En jij even een nachtje doorslapen??

3. adi

adi Niet meer actief

Wat gebeurt er precies 's nachts? Je zegt dat ze in haar slaap huilt? Dan zou ik denken dat ze ergens last van heeft.

Ik heb ook een niet-doorslaper, en wi vielen uit ene fase in de andere fase. Kregen duizenden verschillende adviezen, opvoedmethodes enz. En mijn zoon sliep pas met 20 maanden door, nadat we bij de KNO arts waren beland, en zij achter kwam dat hij hronische last had van zijn oren.
    Geen oorontstekingen, maar te veel smeervorming, waardoor hij ontsteking kreeg van zijn gehoorgangen. Huisarts zag dat niet, CB ook niet. Toen we dat opgelost hebben, en zijn bed nog schuiner hadden gezet dan het al was sliep hij ineens 12 uur aan een stuk. En hoefde ook geen melk meer 's nachts.

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ze wordt in de nacht een aantal keer huilend wakker.. als we dan een speen geven dan slaapt ze soms door maar meestal heeft ze haar speen nog en blijft ze huilen. Ik ben niet van het laten huilen dus haal haar uit bed en probeer te troosten. Moet nu wel heel eerlijk zijn dat we het troosten overslaan en direct een flesje maken van 90 cc. Die drinkt ze leeg en dan wilt ze direct slapen.. (alleen lukt het mij niet meer:p)

Ik weet wel dat ze erg veel oorsmeer heeft. Soms slaat ze ook op haar oortjes. Heb het al verschillende keren laten nakijken en dan zijn haar oortjes vaak rood. Of ze kunnen niks zien door het smeer...

Ik bedenk elke keer weer iets anders wat het kan zijn; sprongetje, tandjes/kiezen, dromen, verlatingsangst enz enz.. maar het blijft 1 lange fase van 12 maanden;)

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @snowtje; ze heeft nog nergens geslapen *schaaam*. En laat haar nu net in haar eenkennigheidsfase zitten.. Ik wil haar gewoon niet huilend achter laten bij iemand en haar pas de volgende dag weer zien. Ik weet ook bijna zeker dat ik niet zal slapen die nacht hahaha.

6. adi

adi Niet meer actief

Beide klinken mij ook echt heel bekend.

En bij mijn zoontje was het opgelost met een simpele zalf van de kno-arts. Hij heeft ORO-clean druppels om zijn smeer weg te krijgen (1x per maand) en Bactroban-zalf als ie echt pijn heeft.
    Na 3 dagen met die zalf sliep hij door, wij wisten niet wat ons overkwam!

Maar ik heb er ook altijd aan toegegeven hoor. Hij had behoefte aan drinken 's nachts, werd huilend wakker en ik droeg hem rond over mijn schouder totdat ie weer sliep.
    En rond 11 maanden heb je inderdaad een verlatingsangst fase. Maar daar wordt een kindje niet huilend wakker van. Meestal huilen ze dan als ze al wakker zijn.

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hmm misschien moet ik toch eens een gesprek aan met de HA of CB.
    Ze gaat hier om 20.00-20.30 uur naar bed en wordt in de ochtend tussen 06.00-07.00 uur wakker. Vaak ook huilend. Een enkele keer staat ze me lachend op te wachten in haar bedje;) (vaak heeft ze dan ook goed geslapen)

Ik denk trouwens ook niet dat ze verlatingsangst heeft tijdens het naar bed gaan.. Want ze gaat zonder zeuren direct slapen.. Alleen in de nacht niet..

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook geen doorslaper hoewel het nu steeds vaker een keer gebeurd.
    Hier wordt ze ook huilend wakker, ze drinkt wat aan de borst en leg haar weer in bed en ze slaapt weer.
    Ze wordt nu meestal tussen 23-00u een keer wakker en slaapt dan door tot de volgende morgen.
    Als er wat is, wordt ze nog wel eens een keer vaker wakker.

@Adi, wat is teveel oorsmeer? Ik maak hier 1-2x per week haar oortjes schoon, dan zie ik zichtbaar smeer. Maar ik heb geen idee wat (te)veel is.

Hier huilt ze ook wel eens in haar slaap. Gisteravond toen wij naar bed gingen ook, maar werd alleen maar erger toen ik haar eruit pakte. Haar weer teruggestopt en ze is lekker gaan slapen tot vanmorgen vroeg.

9. adi

adi Niet meer actief

Ik heb geen idee eerlijk gezegd. De KNO-arts moest zijn oren schoonmaken om goed de trommelvlies te kunnen bekijken. En wat ze uithaalde (echte hoopjes smeer) vond ze teveel. Plus dat hij te veel smeer aanmaakt.
    Normaal mag je dat eigenlijk nooit uithalen bij kleine kinderen (ik weet niet of je dit wist), maar wij moeten zijn oren nu dus 1-2x per maand druppelen en dan onder de douche zodat ze uitgespoeld worden.

Hij kreeg echt ontsteking in zijn gehoorgangen door de smeer, en had heel veel last van plat liggen.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik maak schoon wat je ziet zitten... of kan ik dat ook beter niet doen?
    Ik heb overigens niet het idee dat er hier wat met haar oortjes aan de hand is. Ze heeft 1x een lichte oorontsteking gehad en dat was toen duidelijk te merken en gaf ze zelf ook goed aan.

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Red; Ik maak ook alleen in haar oorschelpje schoon.. Volgens mij mag dat wel.. En dan gebruik ik die baby wattestaafjes..

12. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi nou ik geef je groot gelijk hoor. Onze dochter huilde zeer veel de eerste 6 maanden (ook 's nachts) en ik kon haar voor geen goud aan iemand anders geven, ondanks alle goedbedoelde aanbiedingen van opa en oma ;) Dus snap je heel goed.
    Inmiddels heeft ze twee keer bij opa en oma geslapen en het ging super. Maar 's ochtends ren ik snel weer naar haar toe om haar op te halen hoor!! ;)

13. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Onze oudste dochter sliep door nadat ze 1 jaar was. En onze jongste slaapt door sinds afgelopen juni, dus toen was ze (even uitrekenen) 16 maanden. Je hoort vaak de positieve verhalen van mensen en deze onthoud je ook. Maar je bent zeker niet de enige hoor!
    Onze jongste was veel verkouden en sliep daardoor onrustig. En dan kreeg ze weer kiesjes/tandjes en ging haar weerstand weer omlaag. Heeft lang geduurd. Rond 11 maanden vond ik sowieso bij beide dochters een onrustige fase. Het komt vanzelf :)

14. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Mijn zoon sliep al maanden door van 19 tot 7. Uur. Wel maakten we hem wakker om om 23 u te drinken omdat hij anders te weinig binnenkreeg. Sinds een week of vier is hij weer snachts wakker. Meestal is de speen genoeg maar soms niet. Meestal roept hij twee keer per nacht en afgelopen nacht om de anderhalf uur. Is begonnen na een luchtweginfectie maar toen wilde hij drinken door pijn in de keel. Nu kunnen t de tandjes zijn. Ik probeer vanalles maar zou graag eens doorslapen. Las t verhaal over de oortjes en ha heeft wel gezegd dat hij veel smeer had maar verder niks.

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ohhh gelukkig ben ik niet de enigste nog hahahaha.
    Slapen bij opa (schoonvader) mag van mij niet. Die man is heel warrig en durft haar niet lang vast te houden..
    En bij mijn moeder.. tsjaa die heeft nooit tijd en heeft het altijd druk.. Dus heb geen zin om het dan te vragen.

Mijn schoonzusje wilt wel heel graag oppassen. Zed heeft al eerder overdag op haar gepast en dat ging super!

16. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Oh en trouwens. Gisteravond ging ze pas na 2 uur! slapen. Alleen maar huilen huilen huilen.. (was ik toevallig ook nog eens alleen) en vanacht 2 keer eruit gemoeten voor alleen een speen (godzijdank!) Ze was 7.15 uur wakker..

@Supersam;elk 1,5 uur! Pfff. Zou echt helemaal knetter worden! Ik kan niet direct weer in slaap vallen als ze in de nacht wakker worden..

17. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    wel fijn dat je dan een schoonzusje hebt waarop je eventueel kan terugvallen! als je eraan toe bent dan kan ze vast ook wel eens een nachtje oppassen, maar zou het alleen doen wanneer jij dat ook wilt.
    En tja het is gewoon zwaar. Heb zelf ook veel moeite met weer in slaap komen 's nachts maar op een gegeven moment ben ik zo uitgeput dat het wel lukt. In de barre tijden draaiden wij zoals wij het vernoemd hebben 'nachtdiensten'. Ik en mijn vriend dan. Ieder twee uur eruit, twee uur proberen te slapen (met oordoppen), twee uur eruit enz enz pffff zo zwaar. Wens je gewoon heel veel sterkte en hoe lang het ook duurt, op een gegeven moment zal het over zijn ;)

18. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Onze jongste sliep pas door met bijna 13 maanden. we hebben dat zelf veroorzaakt. Omdat we er zo op gespitst waren dat de oudste nite wakker zou wordne van het gehuil hebben we haar steeds opgepakt en weer een flesje gegeven. Die periode tussen 10 maand en haar eerste verjaardag was een hel. Toen waren we ook nog eens op vakantie. Al met al heeft die sprong dus 2 maanden geduurd.

een week na haar eerste verjaardag was het ook weer even heel erg en kreeg ze in 1 nacht 3 flesjes. Dat is op die leeftijd echt niet meer nodig en wij liepen op ons tandvlees. We begonnen er zelfs 's nachts ruzie over te krijgen.:( Mijn man en ik hebben toen afspraken gemaakt en strak regime/ritme afgedwongen. Inclusief 1 nacht 3 uur (!) laten krijsen 's nachts. Vanaf die beslissing was het over. En de oudste is niet wakker geworden! Hadden we dat vertrouwen maar eerder gehad ;)

Ja, we lagen 3 uur lang compleet gestresst in bed maar hadden wel het gevoel het heft in eigen hand te hebben genomen en dat we samen sterk stonden/een blok vormden. Dit werkte voor ons.

Maar verzeker jezelf er wel van dat er geen medisch probleem is!

ik moet zeggen dat ik zlef nog steeds slecht slaap 's nachts. Mijn lichaam lijkt er helemaal aangewend. Wel erg vervelend. Ik word vaak wakker, maar slaap nu wel sneller weer in.

Sterkte ermee!

19. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Greeneyedgirl; Misschien moeten wij het ook maar gaan doen; laten huilen. ZOOOO TEGEN MIJN PRINCIPES in.. Maar goed.. Denk dat ik eerst een afspraak maak bij de HA en haar laat checken voordat ik eraan begin;) Heb namelijk echt wel het idee dat ze pijn heeft van haar tandjes.. (maar overdag gaat het prima..)

@Snowtje; Ik heb het geprobeerd om nachtdiensten te draaien (zoals jij het noemt:p) maar ik kan er echt niet doorheen slapen gewoon:( Vreselijk..

@Hier; Weer een ***** nacht. Ze heeft 2 keer een flesje gehad en sinds 6 uur alleen maar lopen huilen (na een flesje ook).
    Ben ten einde raad eigenlijk.:(
    Dus denk maar dat ik haar ga laten huilen? Maar ja die rot tanden zitten me echt niet lekker.. Stel dat ze daarom huilt??
    PFFF rete zwaar dit hahahaha.

Deel Deze Pagina