Hallo allemaal Het is een tijd geleden dat ik hier ben geweest Begin dit jaar ben ik na bijna anderhalf jaar toch ngo spontaan zwanger geworden, helaas mocht het toch niet zo zijn en is met de echo van 12 weken gebleken dat ons kindje overleden was met 9 weken Sinds die tijd is mijn cyclus nogal van slag, ik ben begonnen met tempen en ovulatietesten Mijn lf schommelt heel erg, de ene keer is hij netjes 12 dagen, dan weer maar 8 of 9 dagen! De laatste maand, gaf mijn ovulatie test niet eens helemaal positief aan en steeg mijn temp ook maar minimaal NOrmaal heb ik een stijging van een halve graag, nu bleef de stijging tot 7 dagen bij 0,2 de laatste 2 dagen tot 0,3 Daarna werd ik ook al weer ongesteld Nu heb ik een afspraak gemaakt bij de gyn Mijn vraag is dan ook of iemand van jullie ervaringen heeft van wat er nu gaat komen? Gaan ze beginnen met onderzoeken doen omdat we nu toch al weer 22 maanden bezig zijn? Of doen ze dat niet omdat ik toch zwanger ben geweest en moeten we zelf verder proberen? Zelf wil ik graag dat ze iets doen, want ik begin de moed een beetje op te geven nu helaas Ik heb gelezen over iui, zouden we daar voor in aanmerking komen? Of gaan ze eerst kijken of mijn lf langer moet worden of iets dergelijks? ik hoop dat iemnad me meer kan vertellen, heel erg bedankt alvast!
Hallo Parels, Wat frustrerend he, dat het tot nu toe niet spontaan is gellukt! Toen ik bij de gyn kwam zijn ze begonnen met een cyclus-analyse. Dat betekent dat ze bloed bij je prikken en dat onderzoeken op of je Chlamydia hebt, hoe het zit met het follikelstimulerend hormoon en nog wat dingen (ben ik vergeten...) Daarnaast volgen ze de groei van je follikels middels inwendige echo. Je moet dan een aantal keren rond de ei-sprong dagen naar het ziekenhuis om het follikel te volgen. Ook hebben ze het zaad van onze donor onderzocht, de zg semenanalyse en hebben ze een samenlevingstest afgenomen. Dat alles tezamen was bij ons de cyclus-analyse. Bij ons kwam er niets bijzonders uit (alles was gelukkig goed) dus dat betekende voor ons dat wij niet in behandeling zijn genomen. Ik heb het idee dat ze meestal starten met dus die cyclus-analyse. Ik wens je heel veel succes toe! Groetjes, Lola2
Hoi Parels, Bij mij was na een MA mn cyclus ook van slag. Uiteindelijk bij de gyn geweest. Ik heb een inwendige echo gehad en alles zag er goed uit (alleen geen eisprong maar dat kon eenmalig zijn). Ik kreeg het advies om een maand de pil te slikken. Dat zou kunnen helpen om weer een normale cyclus te krijgen. Als ik na een jaar na de MA nog niet zwanger was mocht ik terugkomen. Dan zou ik medicijnen krijgen om de cyclus weer recht te trekken. Mn jaar is nog niet om maar na een maand pil slikken lijkt het nu wel beter te gaan. Wat ze precies gaan doen weet ik ook niet, maar ik hoop dat ze je kunnen helpen. Het is tamelijk frustrerend als je zo lang moet wachten! Ik ben ook benieuwd wat ze gaan doen, wanneer heb je een afspraak?
Wat houd zo'n inwendige echo precies in? Hoe gaat dat in z'n werk? Ik neem aan dat ze dan met iets bij je naar binnen gaan? Hoe ziet dat eruit? Doet dat pijn?
@bloemqueen: Als je een inwendige echo krijgt gebruiken ze een eendenbek en een cameraatje die ze bij je naar binnen brengen. Ik kon toen meekijken op een tv. Het valt allemaal reuze mee hoor. Gewoon ontspannen. De eendenbek kan wat 'vervelen' maar dat is bij iedereen anders en van dat 'cameraatje' voel je niks, ik i.i.g niet.
Oke dankjewel Sterre. Altijd als ik het woord eendenbek hoor, denk ik aan een koud hard ding wat ver naar binnen gaat en dan misschien pijn doet maar ik geloof dat ik ook eens gehoord heb dat ze hem opwarmen en er glijmiddel op doen. Maar als zo'n eendenbek openstaat/gaat, voelt dat dan niet vreemd of koud? Ik bedoel; je vagina staat dan open en dat gebeurt natuurlijk nooit hihi. Lijkt me een erg vreemd gevoel..
Ze warmen em inderdaad op en doen er glijmiddel op. Alleen het open zetten is misschien even vervelend (ik persoonlijk vond het heel erg meevallen) maar voor de rest merk je er weinig van dat 'de boel' open staat haha. Tis niet zo dat het ineens gaat tochten ofzo haha. Gewoon rustig over je heen laten komen en hoe gespannender je bent, hoe vervelender het word denk ik. Krijg jij binnenkort een inwendig onderzoek?
Nou nee, maar ik loop doordat ik een stofwisselingsziekte heb bij een internist en dietist. Toen ik daar afgelopen maandag was zei die dat ik, als we na 3 maanden nog niet zwanger zijn, doorgestuurd kan worden naar de gynaecoloog. Dus was benieuwd hoe dat in z'n werk gaat op zo'n eerste afspraak. Ben graag een beetje voorbereid hihi.
Oh oke. Nou ja, is ook helemaal niks mis mee toch. Ik loop zowieso al bij de Gyn v.w mijn slechte eileiders en toen ik ging melden dat we het wilden gaan proberen en allerlei vragen op haar afvuurde zei ze dat ik een van de weinige was die zich zo goed voorbereid had. Ik denk maar zo, een goed begin is het halve werk.
@lola, heel erg bedankt voor je antwoord, dat maakt mij weer een stuk meer wetende Ik ben benieuwd wat ze bij ons gaan doen En of ze ook echt wat gaan deon ik ben natuurlijk al zwanger geweest, maar heb zelf het idee dat het niet meer wil lukken op de een of andere manier Heb ej enig idee of ze ook nog andere dingen gaan doen? Kijken ze ook nog naar mijn lf omdat die soms zo kort is, of zal dat geen invloed hebben? @maarjtes, ook bedankt voor je antwoord Wat vreselijk lijkt mij het om weer een maand de pil te moeten gaan slikken Is ej eisprong nu wel weer op gang gekomen? Ik hoop dat je snel zo zwanger zal worden! Ik heb over 2 weken een afspraak, dus dat is nog even wachten OP mijn werk vertelde een collega dat ze welna haar mk aan iui mochten gaan beginnen Ik hoop wel dat ze iets voor ons kunnen doen, en ons niet met het advies naar huis sturen om nog maar verder te proberen Ben het wachten gewoon zat!
Ha Parels, Ik denk dat ze starten met een volledige cyclus-analyse. Dus een cyclus van jou helemaal in beeld brengen en daar hoort ook de LF bij. O ja, ik lees hier over die inwendige echo's met eendenbek...bij mij deden ze dat iedere keer met een soort van staaf (doen ze een soort van condoompje met glijmiddel op, zodat het makkelijk in te brengen is) die ze bij je naar binnen brengen, zonder hulp van een eendenbek. Geen centje pijn, geen enkel probleem...ik vind het prettiger dan die gekke eendenbek. Nogmaals sterkte Parels, maakt je niet te druk..de onderzoeken vallen reuze mee! Als je je temperatuur al een tijdje bij houdt is het aan te bevelen dat overzicht mee te nemen naar de gyn. En verder je vragen op schrijven zodat je ze niet vergeet te stellen. Succes hoor! Groetjes, Lola2.
Hoi Parels, Wat erg van je miskraam Parels! Ik zal je mijn verhaal een beetje in het kort vertellen. Wij lopen ook in het ziekenhuis nu, ik heb het vorig jaar in oktober een bbz gehad,en wij zijn in july begonnen in het ziekenhuis. Toen hebben ze eerst mijn cyclus gevolgd,de eisprong. Mij hebben ze nog op vanalles en nog wat bloed geprikt,en mijn man zijn zaad hebben ze toen gecontroleerd. Toen bleek alles vrij normaal te zijn,alleen het zaad van mijn man blijkt niet zo heel goed te zijn,maar nergens om ons zorgen over te maken. Nu mag ik deze maand weer terug bellen als we nog niet in verwachting zijn,en gaan ze met een vloeistof bij mij kijken of mijn eierstokken niet zijn verstopt. Dus,nu weet je het een beetje wat ze zoal gaan doen in het ziekenhuis. laat je nog iets weten? Succes ermee. Groetjes Brigitte
Hoi Parels, Sorry voor de late reactie maar ik was deze topic kwijt. Gelukkig heb ik 'm weer teruggevonden. Opniewu de pil slikken is inderdaad niet zo fijn, maar gelukkig was het maar een maandje. Het lijkt wel wat beter te gaan, maar helaas nog steeds niet zwanger na 12 rondes na de mk. Laat je nog weten hoe het bij de gyn was? Ik ben wel benieuwd wat ze dan gaan doen. Hopelijk ben je gauw zwanger
Hoi Parels Ik ga er vanuit dat een gyn je nu toch we gaat helpen Bij mij was dat iig wel zo Ik denk dat ze eerst eens starten met jou cyclus een maand te volgen dus follikelmeting ,progestoron prikken ,samenlevingstest en mischien ook alwel een zaad onderzoek Ik wil je heel veel suc6 wensen weet en beetje hoe je je voelt wij zijn al 3,5 jaar bezig en 2 ma gehad en het stomme is alles is perfect bij ons Dan zul je zeggen mooi nou soms denk ik wel eens waarom duurt het dan zo lang