Zwanger ondanks Pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Aapje123456789, 12 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje123456789

11 okt 2017
    43
    10
    8
    Vrouw
    Hoi!

Ik ben op de laatste dag van mijn menstruatie begonnen met de pil. Na 4 dagen gemeenschap gehad(ik had toen vruchtbaarslijm..) Nu heb ik al een paar dagen een ongi gevoel en pijnlijk borsten. Zou ik dan toch zwanger kunnen zijn ondanks de pil? Ik kan maandag pas testen. Benieuwd!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je bent op het onveilige moment met de pil begonnen.
    Hij is dus niet betrouwbaar geweest. Dat staat ook in de bijsluiter.

Als je sex zonder condoom hebt gehad, kan je idd zwanger geraakt zijn.

3. Aapje123456789

11 okt 2017
    43
    10
    8
    Vrouw
    Ik verlies net ook ineens een bruinsliertje. Dit heb ik normaal nooit. Kan dit door de pil komen of is dit misschien een soort innesteling?

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Kan echt van alles zijn.

Welke datum werd je ongesteld?
    Welke datum ben je met de pil begonnen?
    Welke datum heb je onveilige sex gehad?

Ps, is het trouwens wel gewenst als je nu zwanger blijkt? Dit vraag ik omdat je sex hebt gehad terwijl de pil niet betrouwbaar was en geen map hebt genomen

5. Aapje123456789

11 okt 2017
    43
    10
    8
    Vrouw
    22 mei werd ik ongesteld
    30 mei aan de pil begonnen
    3 juni onveilig seks gehad

Het is inderdaad niet mijn wens maar het zal uiteindelijk wel welkom zijn. Heel erg benieuwd en ongeduldig

6. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.866
    2.548
    113
    Ik zou maandag een test doen, dan zit je twee weken na het onveilige moment.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou 16 dagen na de sex een test doen.
    Mocht je inderdaad zwanger zijn, gaat de test dat laten zien.

Verder zou ik de pil wel betrouwbaarder gaan innemen en/of veilige sex gaan hebben als je echt niet zwanger wilt worden. Of stoppen met de pil als je wel zwanger wilt worden (daar lijkt het wel wat op ;))

Jess93 en Flowertje27 vinden dit leuk.
  8. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik werd getriggerd door de titel, maar heel eerlijk vind ik dat je dit niet op zo'n manier kan benoemen 'zwanger ondanks pil'. Je kan altijd zwanger raken, ook als je de pil wel slikt zoals het hoort. Dat heb ik namelijk meegemaakt bij mijn 1e, vandaar de trigger.

Maar als je de pil ook nog eens slikt zoals het niet hoort (zoals jij nu) maakt het die kans alleen maar groter, dus zeker in jou geval: ja hoor je kan zeker weten zwanger zijn en dat is in mijn opinie dan niet ondanks de pil dat is dan vanwege het slechte gebruik van de pil door jezelf.

Overigens eens met @RoGiJuLi als je niet zwanger wilt worden, neem het dan ook serieus & als je (+ partner!) wel zwanger wilt worden stop dan gewoon met die pil...

toch3, xReGgyy en Snoopy1979 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina