Is er een dierenarts(assistente) in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Babystuf, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje:

Onze kat (kater, gecastreerd) heeft net een weekje AB gehad. (2 pillen per dag). In zijn urine zat veel bloed en de ontstekingswaarden waren erg hoog.
    Nu zijn de pillen op en zit er nog steeds bloed bij zijn urine. Hij moet nu morgenochtend naar de dierenarts komen voor een foto, (waarvoor is deze foto) en voor verdere onderzoeken. Hij moet dan daar blijven.
    Wat gaan ze precies doen? Manlief had de dierenarts gebeld, en die vraagt helaas niet verder. Ik zit op mijn werk, en kan nu niet bellen om te informeren, maar heb gelukkig wel de beschikking over internet.
    Dus wie kan globaal mijn vragen beantwoorden?

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Geen dierenartsassistente maar wel veel verstand van katten.
    Je schrijft niets over blaasgruis in je bericht maar ik vermoed dat de dierenarts een foto wil maken om te kijken of er misschien een steentje in de blaas of blaaswand zit wat irriteert en er voor zorgt dat er bloed in de urine blijft zitten.
    Verder zullen ze waarschijnlijk de urine opnieuw onderzoeken en eventueel als ze iets vinden een verder behandeling in gaan stellen.

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hier een dierenartsassistente:
    Ik denk inderdaad ook dat ze gaan kijken of er een steentje in de blaas te vinden is. Voor katers kan dit heel gevaarlijk zijn omdat zo'n steentje in de penispunt kan vastlopen en dan kunnen ze niet meer plassen. Dit is levensgevaarlijk.
    Mocht er inderdaad een steentje in zitten dan zal dit waarschijnlijk operatief verwijderd moeten worden.

Deel Deze Pagina