Zojuist ben ik weer wat maaltijden voor mijn dochter aan het klaarmaken. Zo ook pompoen van de AH uit de vriezer.. Nu lees ik net op de verpakking: na ontdooien niet opnieuw invriezen.. Nou doe ik dit wel vaker met diepvriesgroenten.. Klaarmaken (koken) en dan weer invriezen.. Zou het kwaad kunnen?
Dat is alleen als je het ontdooit en niet kookt maar terug gooit. Dus als je het kookt kan t prima terug
Volgens mij kan dat gewoon, je hebt ze nl bereid. Doe ik ook vaak met gehakt, gehaktballen maken en daarna invriezen.
Met " na ontdooien niet opnieuw invriezen" bedoelen ze dat als je bijv 2 bevroren kipfilets uit de vriezer haalt, ontdooit, en weer terug invriest.. Dat mag dus niet.. Maar als je het ontdooit, kookt en dán opnieuw invriest is er geen probleem
Heeft ook te maken met bacterie groei. Door het ontdooien kunnen bacteriën groeien. Kook of verhit je je producten, vernietig je die bacteriën. Vries je je ontdooide producten weer opnieuw in, vries je die bacteriën dus mee in. Tja, de vraag is of je van die bacteriën meteen doodziek wordt. Ik denk niet zo snel. Fabrikanten zetten het erop omdat zij de kwaliteit van hun product niet meer kunnen garanderen na opnieuw invriezen. Ik denk zelfs dat ze dit verplicht zijn, maar daar durf ik mijn handen niet voor in het vuur te steken.
Bij de supermarkt ligt het vlees vaak half bevroren in het schap, dat gooi ik al niet meer in de vriezer. Tenzij ik het bereid heb. Die groente zou ik gewoon bereiden en invriezen