schaamlippen opgezwollen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ellen1973, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Sinds een paar dagen heb ik last van pijnlijke schaamlippen. Ze voelen erg opgezwollen aan, ook mijn perineum. Ik ben ruim 35 weken zwanger van de 3e, maar herken dit niet van de vorige 2 keer.
    Ik heb er nu sudocream opgesmeerd, maar vraag me af of dit goed is en/of wat ik anders kan doen. Is dit wel normaal???

Alvast bedankt voor je reactie, Ellen

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Ellen,

Naarmate de zwangerschap vordert, kunnen zowel de kleine als de grote schaamlippen voller en dikker aanvoelen. Door de sterkere doorbloeding zit er letterlijk meer bloed in.

Heb je er ook jeuk bij of meer afscheiding, geel of groen? Dit kan duiden op een schimmelinfectie. In dat geval moet je even contact opnemen met de huisarts die je er iets voor voor kan schrijven.

Sudocreme kan in principe geen kwaad, maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat het echt zal helpen.
    Lonneke

3. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Lonneke bedankt voor je reactie. Mijn huisarts heeft me medicijnen gegeven tegen een schimmelinfectie. De jeuk is er vooral 's nachts en nu met die hitte is dat vreselijk....

Trouwens, leuke naam, Lonneke. Zo heet mijn dochter van 5 ook!

Groeten, Ellen

4. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Ellen,

Hopelijk merk je snel verbetering. Het wordt in ieder geval wat koeler weer, dus we gaan hopelijk de goede kant op...

Lonneke

Deel Deze Pagina