Dat staat op het flesje kookroom van blueband finesse. Maar wat is beperkt houdbaar?! Het is ongeopend houdbaar tot eind dit jaar geloof ik. Twee weken geleden heb ik hem open gemaakt. Het ruikt niet raar, maar ik vind dit erg moeilijk te oordelen. Bovendien heb ik er niet zo'n zin in dat het hele gezin straks boven de toiletpot hangt Maar ik ben zojuist vergeten nieuwe kookroom te halen dus vandaar mijn vraag. Hoe lang gebruiken jullie het na het openen?
Nou max 2 dagen .. Zeker niet na twee weken nog gebruiken, en ik zie dat je zwanger bent dus dan zou ik het al helemaal niet gebruiken ..
aan de ene kant zou ik denken, het wordt idd zuur, misschien kan je iemand anders even laten ruiken. maar aan de andere kant, iets wat beperkt houdbaar is zou ik ook geen 2 weken open laten staan. Als je zwanger bent helemaal geen risico nemen hoor.
Oke duidelijk Ik gebruik het normaal gesproken nooit nadat ik de fles geopend heb, omdat ik eigenlijk gemiddeld maar eens per 2 weken kookroom gebruik tijdens het koken. Stom ook dat ze die flesjes niet kleiner hebben gemaakt De reden waarom ik het me afvroeg is omdat er nog steeds een groot verschil zit tussen houdbaar tot het einde van het jaar of houdbaar tot na 2 weken. Beperkt houdbaar is nogal relatief. Een flesje koffiemelk kun je toch ook wel een tijdje laten staan na openen? Bovendien is melk ook vaak een heel aantal dagen houdbaar en daar bovenop kookroom ongeopend veel langer dan melk. Dus waarom zou je dit minder lang kunnen bewaren dan melk of koffiemelk?
Als het niet zuur ruikt/ schift zou ik het nog wel doen. Ik heb koffiemelk hier ook wel 2 wkn open staan. Nou dat lijkt me hetzelfde principe
Je zou zo'n flesje kookroom kunnen vervangen door creme fraiche. Die heb je ook in 125ml en kookroom is 250ml? Dan hoef je het niet te bewaren. Wat betreft de houdbaarheid. Geen idee waarom er zoveel verschil in zit. Wellicht heeft het te maken met pasteurisatie/sterilisatie?
Tja dat is miss wel zo, maar je moet ook er over denken dat het miss niet goed kan zijn voor je kindje, bedoel een aantal dagen vind ik geen 2 weken ... Drink jij nog melk die twee weken lang open heeft gestaan ? Ik niet hoor ... Maar je moet het zelf weten ...
Oh ja, creme fraiche kan ik ook wel eens proberen! Ik hou me altijd keurig aan het recept haha Maar waarschijnlijk zit er nauwelijks verschil in qua smaak?
Qua smaak denk ik niet nee. Volgens mij is het vrij smaakloos hihi. Het is meer om te binden of om iets romiger te maken.
Niet zo serieus he. Ik was alleen aan het nadenken omdat ik het niet helemaal logisch vind. Ik heb manlief allang gesommeerd om na zijn werk even een flesje te kopen bij de supermarkt. Overigens drink ik melk totdat de houdbaarheidsdatum is verstreken (mits het nog goed ruikt). En ik geloof dat er soms wel pakken tussen zitten die zeker nog 1,5 week houdbaar zijn. En mijn idee is dat kookroom langer houdbaar is dan melk, maar dat baseer ik verder niet echt op feiten.
Sorry dat ik serieus over kom maar wat betreft zwangerschap en dit soort dingen ben ik idd altijd serieus ...
ik hou voor "beperkt" houdbaar 2 hooguit 3 dagen aan. ik zit er niet op te wachten een heel gezin ziek te maken dan maar een keer iets teveel weggooien. en bij twijfel verdwijnt het ook richting kliko.
Met room ben ik altijd voorzichtig, eigenlijk met alle eten wel wat al geopend is... Zou het zelf niet meer gebruiken maar misschien kan het nog wel gewoon. Is meer een gevoelskwestie.