Hopelijk kunnen jullie mij helpen, vroeg me wat dingen af.. Normaal ben ik altijd stipt optijd ongesteld, kan alleen wel 1 of 2 dagen schelen. de ene keer op donderdag en dan weer op vrijdag. Hoe kun je nou weten of je een regelmatige cyclus hebt? want dat veranderd toch als je stopt met de pil? Het kan dus zijn dat ik nu niet donderdag of vrijdag word maar veel later?? klopt de berekening van je eisprong (vanuit je banner gezien) dan wel? hoe kun je dat nog mer berekenen zonder een test te gebruiken? Nog een vraagje, dit is mijn 2e ronde nu en ik mag de 14e gaan testen. Maar vorige keer werd ik het een dag te vroeg ik werd het al op woensdag en ik kon toen pas vrijdag gaan testen. Kan ik nu dan ook al op woensdag gaan testen of niet? sorry maar vind het af en toe zo ingewikkeld.. Alvast bedankt!
als je stopt met de pil kan je niet in 1 cyclus berekenen waneer je de volgende x ongi word,,dat weet je pas na een paar rondes menstruatie,,,en vanuit dat kun jeje eisprong ongeveer berekenen en over je test je moet uitgaan van je langste cyclus dus ben je een x langer ongi geweest dan nu of de vorige x moet je daarvan uit gaan,,, dan zit je er niet ver naast als je vragen hebt mag je me mailen
Hoi Denies, Tja, dat is lastig te zeggen. Met de pil was ik (natuurlijk) ook stipt op tijd met mijn menstruatie. Precies om de 4 weken. Maar sinds ik gestopt ben (2 jaar geleden) is het onregelmatig. Meestal wel tussen de 30 en 35 dagen. Maar laatst met een uitschieter van 44! Daarna hield ik die maar als richtlijn aan, maar toen meende ik mijn eisprong gevoeld te hebben. Ik had steken in mijn onderbuik en wat andere afscheiding dan anders. En idd twee weken later werd ik ongesteld. Volgens mij is het geen vast gegeven wanneer je eisprong komt, maar meestal word je wel 14 dagen na je eisprong ongesteld. Maar wanneer jij nu ongesteld zou moeten worden weet ik natuurlijk ook niet. Je kunt het beste pas testen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar ja als je dat niet weet.... Ik zou het de 14e gewoon proberen. Als het dan niet zo is, probeer je het twee dagen later weer eens. Want het kan zijn dat je te vroeg test. Hopelijk heb je hier wat aan... In elk geval veel succes!
Bedankt voor jullie reacties! Jollie: ik ben nu 1x uit mezelf zeg maar ongesteld geworden toen ik dus al gestopt was, ik gebruikte altijd de nuvaring en die heb ik gewoon niet meer ingedaan en was ook meteen begonnen zeg maar en toen was het dus optijd alhoewel zelfs een dag te vroeg.. maar ik weet dus idd niet of dat ik het deze x ook optijd word. Ik test gewoon op de 14 ja idd want anders is het miss toch wel te vroeg. Ik voel mijn eisprong trouwens nooit.. helaas.. Vanaf vandaag voel ik af en toe mijn onderbuik (wel heel laag) en een beetje het gevoel alsof ik ongi moet worden, maar als ik dat normaal voel word ik het ook meteen.. en nu heb ik het al de hele dag en dan steeds een beetje en dan is het weer weg.. Hmm verder niet veel tekeken alleen gevoelige borsten en een rare smaak in mijn mond gehad, is nu ook weer weg.. pff lastig he?