Welk muziekinstrument speel jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deesjebeesje, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Naar aanleiding van het topic over hobby's, waarin sommigen aangeven muziek als hobby te hebben, dit topic.
    Speel je een muziekinstrument? En zo ja, welke en hoe lang? Zang (indien serieus) telt uiteraard ook mee!
    Als je er ook wat mee doet (bandje, orkest enz.) mag je dat zeker ook vermelden!

Ik speel sinds april vorig jaar dwarsfluit. Heb dr erg veel lol in en ben nooit meer van plan dat op te geven.
    De lessen volg ik via de harmonievereniging in t dorp en sinds september zit ik ook in het leerlingorkest.

Wie volgt? :D :p

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ik zing. 4jaar zangles gehad, en in verschillende bands gezongen. Nu doe ik er jammer genoeg niet echt meer iets mee... Mede door onregelmatig werken, en de 3 kids... Vind het moeilijk te combineren... Maar zou er graag weer iets mee doen!

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Heb vanaf m'n 8e muziekles gehad, eerst een paar jaar (alt)blokfluit, vervolgens jarenlang dwarsfluitles (alle diploma's behaald aan de muziekschool hier), veel mee gedaan aan voorspeelavonden etc. Inmiddels al jarenlang geen les meer maar (hoewel veel minder dan vroeger) ik speel nog altijd, vooral bij kerk-gerelateerde activiteiten. Nu dus al 20 jaar mee bezig. Vind 't nog altijd leuk!

4. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Ik speel goed 6 jaar trompet, en sinds kort zit ik bij een drum&showfanfare, en bij een dweilorkest. (ja, 2 heel verschillende dingen ;))
    Verder heb ik een keyboard, waar ik best wel veel mee doe, gebruik ik ook voor het schrijven van muziek.
    En heb een Electrische gitaar.

5. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik ben vorige week begonnen met drummen:D
    Mijn vriend is de drummer in een KISS tribute band en een heavy metal band met eigen repetoire, en hij leert me drummen.
    Ik kan al een stukje van ZZ top ( Gimme all your lovin ) mee spelen.:cool:

6. Piano sinds 19 jaar ongeveer (begon erg vroeg ermee) en spaanse gitaar 10 jaar nu. Incidenteel een poging tot viool spelen. Verder ook jaren zangles en dansles gehad dus dat doe ik ook graag thuis.. nooit voor anderen ;)

7. Skye

Skye Niet meer actief

Ben begonnen op trompet! Heb ik een jaartje of 9 gedaan! Nu sinds een jaartje speel ik hoorn. Overstappen was niet heel moeilijk, alleen weer ff nieuwe grepen leren en met de linkerhand spelen ipv de rechter!! Maar ik vind het super leuk!!

8. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Piano, maar nu ik geen les meer heb, moet ik zeggen dat ik eigenlijk nooit meer speel. Ik probeer het soms wel om het zelf weer op te pakken maar dat werkt gewoon niet. Twijfel ook heel erg of we de piano weg doen of niet. Ik neem me al zo lang we in dit huis wonen (4 jaar) voor dat ik zelf mijn pianoboeken erbij pak en weer ga spelen maar dat is al die tijd dus niet gebeurd. Weer les nemen komt er voorlopig ook niet van dus eigenlijk staat hij nu gewoon in de weg. En voordat de kinderen les kunnen krijgen duurt ook nog een paar jaar.

Verder ook zangles gehad, voornamelijk musicalzang. Maar zing vooral voor de hobby, ik doe er verder niks mee. Wil me wel ooit nog eens inschrijven bij een voicecastingbureau want volgens mijn zangcoach was mijn stem daar zeer geschikt voor. Maar weet niet of ik dat durf...

9. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Valt me op dat veel mensen meer dan één muziekinstrument bespelen. Leuk!
    Ik wil over een paar jaar wss. klarinet leren bespelen, maar eerst mijn dwarsfluitspel eens onder de knie zien te krijgen.

10. Ik zing! En ik heb ooit geprobeerd gitaar te spelen, maar dat kon ik na anderhalf jaar nog steeds niet, dus daar ben ik maar mee gestopt ;) Oh en, ik kan ook 'Altijd is Kortjakje ziek' op een keyboard :D

Ik heb trouwens ook nog 2 jaar, jawel, blokfluit gespeeld, bedenk ik me nu ;)

11. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vroeger 6 jaar harples gehad. Nu speel ik af en toe nog weleens al moet ik nog eerst even een snaar vervangen voordat ik weer kan spelen.

12. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    jippie!! een muziekinstrumenten topic.

ik speel al een jaar of 15 klarinet:) elke dinsdagavond in een orkest, heb al paar jaar geen les meer... ook nog paar jaar tussendoor bas-klarinet gespeeld:)
    daarvoor ben ik begonnen met blokfluit.
    tegenwoordig doe ik bij het leerlingen orkest triangel en tamboerijn enzo:)

13. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Heb 6 jaar dwarsfluitles gehad, toen was ik er klaar mee (mag het nog graag spelen hoor, alleen leerde niet veel meer bij voor mijn gevoel)

Daarna begonnen met altviool (de lagere versie van viool, erg mooi!!!) en daar 5 jaar les op gehad, nu overgestapt op de gewone viool omdat er ook wat meer muziek voor te krijgen is. Dat speel ik nu ook alweer 2 jaar.
    Dit jaar les ik even voor het laatst, omdat ik niet weet hoeveel ik kan combineren met ons 1e kindje.

Maar ik blijf wel op kamerorkest zitten, ook erg leerzaam (1x per week)

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik speel sinds mijn 10de, dus alweer 20 jaar, klarinet. Elke woensdag repeteren we met het orkest. Ik vind het nog steeds erg leuk om te doen en het is echt een momentje voor mezelf.

15. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik speel al een jaar of 9 piano en zit sinds 3 jaar op zangles. Ik speel af en toe in de kerk, zing dan ook ( heel af en toe) erbij, en van pianoles hebben we 2x per jaar een voorspeelavond, dat gaat dan ook best officieel. Ik heb 2 jaar geleden meegedaan aan de Stadspodia in Rotterdam, toen mocht ik 20 minuten in de Rotterdamse Bibliotheek spelen! DAt was heel gaaf

16. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik ben echt een cultuurbarbaar.. ik kan niks.
    Heel klein beetje noten lezen en that's it haha

17. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik heb een jaar of 10 accordeon gespeeld maar doe er nu jammer genoeg weinig mee.

We hebben een piano maar dat heb ik mezelf geleerd dus kan ik niet zo goed.

Gitaar speel ik voor mijn werk (kleuterjuf) bijna dagelijks maar ook dit heb ik mezelf geleerd dus ben absoluut geen ster (lees kent eenstuk of 7 akkoorden)

Ik denk er wel al een tijdje over na dat ik het leuk zou vinden om in een orkest te spelen met mijn accordeon. Nu nog een leuk orkest vinden...

Deel Deze Pagina