ik was gister bij de verloskundige en die zei dat de kleine is ingedaald, maar nog niet helemaal. Ze voelde het hoofdje nog wel, en ze kon nog haar vingers tussen het hoofdje en de schouders duwen.. maar ze zei wel dat als nu m'n vliezen zouden breken ik niet meer plat hoef te gaan liggen omdat de navelstreng er niet meer omheen kan gaan nu... nou had ik me eigelijk iets gerustgestelder gevoeld als ze gewoon normaal was ingedaald.... is het bij een van jullie ook zo gegaan?
Volgens mij is dat normaal. Op je zwangerscgapskaart staat nu waarschijnlijk 'cbibi' wat staat voor 'hoofd beweeglijk in bekkeningang'. Bij de volgende controle is het dan 'cvibi' dus hoofd vast in de bekkeningang. Heb je geem boek over de zwangerschap? Ik heb 'Zwanger' het complete handboek, daar staat dit allemaal in uitgelegd.
Dochter heeft een aantal weken cbibi gelegen (druif lag al vanaf 30 weken met haar hoofd naar beneden maar indalen ho maar) tot ze met iets van 38 weken toch uiteindelijk helemaal indaalde (en ik achteraf blij dat ze zo lang hoog gelegen had, lopen ging opeens een stuk rottiger na het indalen) Ik kreeg trouwens ook bij cbibi nog het advies om zsm te gaan liggen bij breken van de vliezen, maar da's alweer 3 jaar geleden mss is het inmiddels veranderd: voortschrijdend inzicht etc.
Mijn dochters waren helemaal niet ingedaald pas met de bevalling daalde hun in . Nooit ergenst last van gehad en erg makkelijke en snelle bevallingen gehad.
Onze eerste lag pas met 38+1 met het hoofd 'bewegelijk in bekkeningang' en heeft nooit vast gelegen. Deze beeb lag de laatste controle met 35+6 al bibi, maar zegt verder ook niet zoveel.
met 34 weken stond er bibi en maandag in ziekenhuis en gister bij de verlos vertelde ze dat hij helemaal ingedaald en vast ligt er staat ook vibi op mn kaart nu
Geen ervaring met indalen.. Dochter wilde niet indalen ook niet tijdens de bevalling.. Toen mn vliezen in het zh braken mocht ik overigens wel naar de w.c