Het leed dat ovulatie heet....

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Steef1985, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steef1985

Steef1985 Lid

9 okt 2014
    35
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag nieuw hier en hou voor het eerst sinds deze maand mijn ovulatie bij d.m.v de welbekende testen...

Ik heb de afgelopen maanden mijn cyclus bijgehouden en zie hier de dagen....

NOD, duur menstruatie, duur cyclus.
    21 mei, 4 dgn, 26
    15 juni, 4 dgn, 29
    13 juli, 4 dgn, 27
    8 aug, 4 dgn, 26
    2 sept, 4 dgn, 26
    27 sept, 4 dgn ??

Deze maand ben ik voor het eerst begonnen met ovulatietesten, dit is nogal nieuw voor mij, want bij mijn eerste zwangerschap is alles via echo's gegaan en hebben wij de testen overgeslagen....Vandaag zou volgens berekeningen mijn 13e dag zijn, maar op de testen is nog niets te zien geweest...Ik ben op dag 8 begonnen. Soms heb ik het idee een heel licht streepje te zien, maar ik wacht toch echt op een duidelijke streep, niet????
    Normaal gesproken heb ik het idee dat ik mijn eisprong duidelijk voel, maar nu ben ik er wat minder alert op en heb het idee dat deze nog niet is geweest....Hopelijk komt deze nog....

Groetjes Steef

2. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Als een ovulatie test positief is, is de test streep even dik als de controle streep.. Nog even doortesten dus! Succes :)

3. Steef1985

Steef1985 Lid

9 okt 2014
    35
    0
    0
    Daar hoopte ik idd ook op....we gaan door tot de streep!!! (of tot mijn NOD:( )

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Het kan zijn dat je je eisprong relatief laat in de cyclus hebt en dus een kortere lf.
    Ook kan het zijn dat je nét deze keer een wat langere cyclus hebt.

Gewoon nog even doortesten, die positieve test komt vanzelf wel:)

Welke testen gebruik je?

5. Steef1985

Steef1985 Lid

9 okt 2014
    35
    0
    0
    Ik gebruik de dipstick testen van sensitest, maar las op het forum al iets over zwanger en kids...ben daar even gaan kijken en als het deze maand niet is gelukt, dan wil ik ze daar bestellen.
    Ook zag ik dat die van de kruidvat veel gebruikt worden, dus dat zou ook nog een optie zijn.

Normaal test ik rond de klok van 16 uur, want dan kom ik thuis van mijn werk en heb ik een aantal uur niet gedronken. Soms vraag ik me af of dat wel goed is, want dan is je urine toch ook veel te donker en vol met afvalstoffen????
    Ik ga denk ik zo eens een keertje proberen...ander tijdstip misschien scheelt dat ook....

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Volgens mij is testen rond 16u prima, zeker als je al even niet gedronken hebt.
    Afvalstoffen of niet... Alleen de LH-concentratie wordt gemeten. De rest maakt niet uit ;)

7. Steef1985

Steef1985 Lid

9 okt 2014
    35
    0
    0
    Net een testje gedaan......ben niet veel wijzer....:(

Bijgevoegde bestanden:

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb zelf allerlei ovulatietesten geprobeerd en vond die van Sensitest echt wel het fijnste, een knaller was echt als de streep vrijwel net zo dik was als de controlestreep of nog dikker dus je moet gewoon nog eventjes doortesten ;)
    Ik deed trouwens rond 12:00 testen en dan ruim 2 uur van tevoren niet meer drinken, als de streep bijna net zo dik was dan deed ik om 16:00 nog een testje om te kijken of dan de knaller was.

9. Steef1985

Steef1985 Lid

9 okt 2014
    35
    0
    0
    ;)
    Thnx voor je reactie!!! Ik vind de sensitesten ook fijn, maar dacht dat de meerderheid hier voor zwanger en kids was....dan blijf ik lekker bij sensitest :)
    Vind het alleen wel apart dat ik al zoveel dagen achter elkaar een heel licht streepje heb en een paar keer volgens mij zelfs niet (was echt te licht om het duidelijk te zeggen) Normaal gesproken ben je toch maar een dag of 5 bezig met testen????
    Ik heb voor 16:00 uur gekozen omdat ik een aantal dagen achter elkaar moest werken en dan pas om 16:00 uur thuis was en op mijn werk is dit niet echt stiekem te doen.......Daarom wilde ik vandaag eens vroeger testen kijken of er een verschil was......maar niet echt. We gaan gewoon nog maar even door een paar dagen...;)

10. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Heb/ had ik ook cyclussen van 26 dgn en soms schommelt het naar 28/ 29 dgn.

Laatst voelde ik me gek en deed een ovu test op cd 5, en ja hoor knalpositief. En met tempen erbij had ik die ronde mijn ei op cd 8! Cyclus was toen ook 26 dgn.

Hoop het niet voor je dat ei al geweest is. Blijf even door testen.

Succes

11. Steef1985

Steef1985 Lid

9 okt 2014
    35
    0
    0
    Het zou me niets verbazen als dat zo was, maar een geluk...dan hebben we toen toevallig heerlijk ontspannen geklust....
    Als het deze ronde niet lukt, dan ga ik denk ik volgende maand zodra de menstruatie 1 dag weg is gebleven beginnen met testen en misschien ook wel met temp. erbij....doen jullie dat gewoon met een oorthermometer??? En zo ja, tellen jullie er dan een 0,5 graad bij???
    Ik heb wel nog niet mijn afscheiding zien veranderen....

Deel Deze Pagina