clomid, eisprong, ovutestjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liescakes, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liescakes

Liescakes Actief lid

7 jun 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Even een vraagje.
    Ik ben de 17e begonnen met een kuur clomid (dag 5 van cyclus). Afgelopen vrijdag bij een folikelmeting een ei van 16mm. Echoscopiste zei dat mijn ei dit weekend zou springen. Nu heb ik ovutestjes gedaan maar die zijn witter dan wit.

Gaat dit wel hetzelfde in zijn werk met clomidgebruik, of hebben ovutestjes dan helemaal geen nut?
    En zo ja, springt mn ei gewoon later en komen de positieve testjes nog?

Alvast bedankt!

Liefs, Lies

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Is per persoon heel verschillend.. Bij mij werken ze wel goed..
    Met clomid kan je een latere ei sprong krijgen.

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Omdat ik van iedereen hoor dat het niet betrouwbaar is, heb ik geen testjes gedaan, maar ik denk dat ik het misschien volgende ronde gewoon ga proberen, aangezien ik dan denk ik ook geen echo's meer heb ter controle..
    Bij mij was mijn eisprong deze ronde waarschijnlijk pas op dag 18, dus wellicht komt hij bij jou ook nog!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is helemaal niet te zeggen dat je dit weekend je eisprong had. Follikels groeien vaak langer door voordat ze springen, als je hormoonmedicatie gebruikt. Hier meestal pas als ze rond de 24-25 mm zaten, als ze uit zichzelf sprongen en ik geen Pregnyl spoot om het op te wekken. Het kan dus best zijn dat je eisprong pas dinsdag-woensdag is.

5. Liescakes

Liescakes Actief lid

7 jun 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Dan wacht ik nog even rustig af :).

Liefs, Lies

6. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Mijn arts zei dat je clomid altijd op dag 3 of 4 mee moet beginnen.
    Dag 5 is te laat zei ze. En idd 16mm is nog klein. Ik heb eitjes gehad die groeiden tot 30mm met clomid. Ovulatie testen werkten echter prima bij mij.

7. Liescakes

Liescakes Actief lid

7 jun 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest clomid van dag 5 tot dag 9 slikken van de gynaecoloog (dit lees ik vaker trouwens). En ik weet dat 16 mm te klein is maar dat was op vrijdag. De echoscopiste zei dat mijn ei dit weekend (wrsch zondag) zou springen als het dus nog 2 dagen verder gegroeid zou zijn.

Maar goed, ik ben gerustgesteld hoor. Wacht rustig af. Ik zit nu pas op dag 16 van mijn cyclus. De eisprong waar mijn dochter uit voortgekomen is, kwam na 113 dagen :p. Ik heb geleerd geduldig te zijn, haha.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Beepje Je mag op cyclusdag 3,4 of 5 beginnen. Dag 5 is zeker niet te laat, het is zelfs op veel plekken standaard. Later dan dag 5 mag niet.

Liescakes Volgens mij kloppen de jaartallen in je onderschrift niet. ;)

9. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Je ziet hier toch veel dat iedere arts en ziekenhuis zijn eigen protocol hier in heeft. Mijn arts heeft mij dit verteld in ieder geval....;)

Ook zei ze trouwens dat het eitje vanaf 18mm al zou kunnen springen, dan is ie groot genoeg zeg maar. Maar aangezien de ovulatietesten wit zijn kan het heel goed zijn dat ze nog even doorgroeien! Haha ja geduld is een schone zaak!

10. Liescakes

Liescakes Actief lid

7 jun 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahahahaha, inderdaad Jippie. Wat goed van jou! Ik heb ze gelijk aangepast!

Beepje, als je op dag 3 begint dan heb je wel een kortere (meer gemiddelde) cyclus, toch? Want mijn cyclus is nu bijna automatisch wat langer.

Naja, zoals ik al zei, geen haast :).

11. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Geeen idee of dat van de lengte vd cyclus afhangt...
    Maar heb je vandaag geen test meer gedaan?
    Krijg je geen fm meer dan?

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier was het eigenlijk standaard om op dag 5 te beginnen. Ik had zelf gelezen dat het ook op dag 3 of 4 mag en dat vervolgens aan de gyn gevraagd. Ik reageerde altijd pas heel laat, dus ik dacht: Als ik nou eerder met Clomid begin, zou ik dan ook eerder mijn eisprong hebben? Uitgeprobeerd en het bleek helaas niets uit te maken.

13. Liescakes

Liescakes Actief lid

7 jun 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, geen fm meer aangezien mijn ei goed aan het groeien was (dinsdag nog niks, vrijdag 16 mm).
    Testje vandaag niet meer wit, nu een licht streepje. Morgen maar weer verder kijken.
    Heb nog testjes liggen dus ik doe er elke dag 1 of 2.

Deel Deze Pagina