ik heb bijna mijn NOD heb geen zwangerschapstestjes in huis, dus ik dacht doe voor de gein een ovulatietest. Er kwam een streepje op, geen knaller maar wel duidelijk een streep. Kan ik zwanger zijn? Ik heb mijn ei allang gehad... Heb iemand een positieve ovu-test gehad en die zwanger bleek te zijn???
heb je foto? Zou zowieso een zwangerschaptest halen, Bij de 1 reageert HCG op een ovulatietest en bij de ander niet.
Inderdaad ook gehoord dat een ovulatietest ook op HCG zal reageren, maar toch ook echt een zwangerschapstest halen hoor...
Een licht positieve ovulatietest bestaat niet. Hij is positief of negatief Je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam, waardoor je ook altijd een lichte streep op een ovulatietest kunt hebben. Dit zegt niks over de eisprong en al helemaal niks over een zwangerschap. Succes!
Dit. Wat je veel leest is dat een ovulatietest dan ook echt knalpositief moet zijn. Dan is de zwangerschapstest vaak ook positief. Wel op de noddag zelf. Niet ervoor. Je kunt beter een zwangerschapstest halen. Dan weet je het meteen. Spannend!
ja ik heb online zwangerschapstesten besteld en die komen morgen binnen. Die geven meer zekerheid dat weet ik ook wel. Maar soms hoor je weleens verhalen dat mensen een positieve ovulatietest hebben en later dan ook een positieve zwangerschapstest. De ovulatietest was positief want er stond een tweede streepje, anders zou die wit moeten zijn. Dus er zit toch wel wat hcg in mijn bloed...we zien het wel op de zwangerschapspstest.
Bij mijn vorige zwangerschap werkte het niet met een ovulatietest. Ik had ze toen nog liggen en dacht probeer het eens uit, maar niet dus. Een ovulatietest is pas positief wanneer de strepen even donker zijn .
Nee, je ovulatietest was niet positief. Dat probeerde ik nou net uit te leggen. Als je een lichte streep op je ovulatietest hebt, is hij negatief. Hij is pas positief als de streep duidelijker is dan de controlelijn. Een beetje positief bestaat niet bij een ovulatietest, omdat je altijd LH in je lichaam hebt. HCG wordt niet gemeten met een ovulatietest. Een ovulatietest reagert op het LH-hormoon en dat heeft niks met een zwangerschap te maken.
positieve ovulatietest is dus een knaller of hij moet beide even donker zijn! Er is vrijwel altijd wel een lichte streepje op je ovulatietest op basis van je 'positieve' kan je GEEN zwangerschap uitsluiten.
Ik sluit me volledig bij Jippie aan. En dan is er nog dat ik 2 maanden geleden de dag voor nod een echt positieve ovu test had en de volgende dag gewoon keihard ongesteld werd. Ik hoop voor je dat het raak is, maar pin je er niet op vast. Want je zegt nu heel makkelijk dat er hcg in je urine zit vanwege de ovu test, maar zo werkt het helaas niet. Het kan, maar een zwangerschapstest geeft de uitslag wat betreft hcg en niet de ovu test.
ok thanks voor jullie antwoorden. die ovulatietest was dus niks. Ik merk het van de week wel dan met een zwangerschapstest.
Nee dat is te voorbarig. De ovulatietest reageert op LH en dat heb je altijd in je urine zitten. Was het een knalstreep of een licht lijntje? Een ovulatietest geeft altijd een tweede lijntje, alleen rond je piek loopt hij dusdanig op dat je dus weet dat je eisprong eraan zit te komen. Dus maak jezelf nog niet (te) blij, maar test eerst met de juiste test.