na pil graag zwanger worden

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Puupje, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puupje

Puupje Lid

12 jul 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Ik zit al een tijdje ergens mee en ben benieuwd naar jullie reactie.

Ik heb een jaar aan de pil gezeten (sept 2013 tot dec 2014)
    Ben nu dus een 7maanden gestopt en ik wil graag zwanger worden.
    nou heb ik steeds elke maand een onregelmatige cyclus (35-38 dagen), maar dat had ik voor de pil ook al alleen toen had ik ongeveer een cyclus van 32 dagen.

Nou heb ik even wat rond gesnuffeld op internet en lees ik heel vaak dat de meeste vrouwen al gelijk nadat ze gestopt zijn na jaren(!) aan de pil te zijn geweest, na 1 of 2 maand al zwanger zijn.

Ik maak me nu zomaar een beetje zorgen, of vinden jullie dat ik overdrijf en hebben meer vrouwen hier last van?

groetjes

2. Puupje

Puupje Lid

12 jul 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Je zou evt de temperatuur methode / ovulatie testen erbij kunnen gebruiken en dan klussen op de juiste dagen en paar ervoor.

Ik was na zown 6 jaar aan de pil in de 2e ronde zwanger maar met temperaturen en ovulatie testen. Wel hadden we er rekening mee gehouden dat het langer kon duren omdat je vaak hoort over ontpillen van minstens 3 maanden.

4. Puupje

Puupje Lid

12 jul 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk SweetPrincess dat het bij jullie zo snel gelukt is! Gefeliciteerd!

Ik heb eigenlijk maar heel kort aan de pil gezeten en mijn cyclus is nog niet helemaal zo als ie zijn moet. Daarom kan ik er ook geen pijl op trekken wanneer ik vruchtbaar ben, hou wel zo'n app bij ..

5. Shibainu25

Shibainu25 Actief lid

9 apr 2015
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben sinds februari gestopt met de pil en heb deze zo'n 9 jaar gebruikt.. De 2e ronde was t raak maar wel vroeg misgegaan. En in juni was t weer raak en t zit er nog steeds, blijft spannend hihi.

Wel was mn cyclus gelijk 28 dagen. En heb ik inderdaad ook ovulatietesten gebruikt van sensitest, die zijn niet zo duur. Zo wist ik zeker dat mn ei er aan zat te komen. De maand Dat t nu wel raak is had ik geen ovulatie testen gebruikt. Maar vond ze zeker handig inplv elke x te temperaturen.

Ik hoop dat t voor jullie ook gauw raak mag zijn en dat je wat duidelijkheid krijgt met je cyclus!
    En 7 maanden en nog geen resulaat is nog niets om je zorgen over te maken hoor!

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Je cyclus is niet abnormaal lang hoor. Gemiddeld is een cyclus tussen 28 & 35 dagen dus daar vaak je gewoon binnen. En ik was idd snel zwanger masr 2 x een mk gehad.
    Als je na een jaar proberen niet zwanger bent mag je bij de huisarts om een verwijzing naar de gyn vragen. Tot die tijd gaan temperaturen zodat jij en indien nodig de gyn inzicht in je cyclus hebben.

7. Puupje

Puupje Lid

12 jul 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

Misschien komt het ook wel doordat manlief en ik het heel graag willen en dat je er teveel op gaat focussen. Afgelopen maand toen ik (denk ik) mijn eisprong had waren we op vakantie, dus dan ben je al lekker relax enzo..

nu moet ik deze keer dus nog afwachten.. spannend.. en wachten duurt zo lang!!

Als het deze keer weer niet gelukt is ga ik beginnen met ovulatie testen zoals jullie aanraden. :)

8. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Hoi, ik ben 1 feb gestopt met de pil na 11 jaar pil gebruik.
    Mijn eerste ronde wel geklust maar verder natuurlijke cyclus afgewacht. De 2e ronde ovulatietesten van de action gebruikt en zwanger. Ik weet dat ik gewoon erg veel geluk heb gehad want er zijn ook veel vrouwen waarbij het veel langer duurt om zwanger te worden.

9. Elisabeth21

9 mei 2015
    13
    0
    0
    hoi, ik ben gestopt met de pil en had 1 dag menstruatie.
    daarna ben ik dus gelijk zwanger geworden. dus dat regelmatige is niet altijd waar want ik ben ook zwanger geworden zonder regelmaat.
    ook heb ik geen ovulatietesten gedaan, dus het is gewoon zo bij elke vrouw verschild het. en heb 5 jaar aan de pil gezeten ...

10. Cherelles

Cherelles Lid

19 jul 2015
    98
    10
    8
    den haag
    Hoi Puupje,

Ik heb bijna 9 jaar aan de pil gezeten voordat ik begon. Ik was in januari ongeveer gestopt met de pil en in maart was ik zwanger!
    Als je er teveel op gaat focussen kan het inderdaad zijn dat het langer duurt. Ik wou ook heel graag zwanger worden maar ik hield me er niet bewust heel erg mee bezig. Als ik ongesteld was geworden telde ik vanaf de eerste dag 2 weken en begon in die periode om de dag met gemeenschap omdat dat je meest vruchtbare periode is. Ik heb geen ovulatie testen of warmte testen gedaan enzo.

11. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 4 jaar de pil te hebben geslikt had ik toen ik ermee stopte na twee maanden mijn oude cyclus weer terug. Vervolgens heeft het nog wel bijna 4 jaar geduurd voor ik zwanger was en de zwangerschap ook doorzette. Verschilt enorm van persoon tot persoon dat hele "ontpillen" :)

Deel Deze Pagina