1 week de pil slikken om menstruatie uit te stellen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Liv, 18 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Omdat ik op vakantie niet ongesteld wilde zijn. Had ik besloten 2 maanden de pil te nemen (microgynon 30). Ik heb nu 4 pillen van de eerste strip genomen. Ik bedacht me opeens dat het eigenlijk wel zonde is dat we dan 2 maanden niet konden proberen zwanger te worden. Kan ik ook de pil maar een week slikken zodat ik net niet ongesteld ben op vakantie of werkt dat zo niet? Start na een week de pil slikken je cyclus gewoon op het moment dat je stopt? Of krijg ik eerst een onttrekkingsbloeding en start mijn cyclus dan op de eerste dag van die bloeding? Ik slik al bijna 10 jaar geen pil meer dus weet niet meer zo goed hoe dat ook alweer zit. Dank je wel voor jullie antwoorden!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je loopt een groot risico dat je dan alles in de hobbel brengt. Zeker wanneer je dan maar even een week gaat slikken en dan weer stopt. Je lijf doet het al tien jaar zonder en dan nu ineens "even" aan de pil omdat je niet ongesteld wilt zijn op vakantie.

3. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik raad het je ook af, je brengt je lijf enorm in de war. Al helemaal als je een strip gaat afbreken!

Deel Deze Pagina