hoelang blijft een gerijpte eicel in een eirstok?

Discussion in 'Zwanger worden' started by SamirsVrouwtje, Feb 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

Jan 20, 2015
    3,312
    1,894
    113
    Female
    Ik heb afgelopen maandag mijn eirsprong gehad ( zondag positieve ovualtietest en die avond geklust) had ook maandag last van mijn linker eistok (ovulatiepijn). Maar ik voel m na 5 dagen nog steeds links :s. volgens de huisarts assistent kan t wel een week duren voordat het bevruchte eicel zich in de baarmoeder kan innesteling, maar vind t wel erg lang! Wie heeft hier ervaring mee?

2. Logan

Logan Niet meer actief

Ik snap je vraag niet helemaal. Je voelt je linker eierstok? Wat voel je daar dan? Want die hoor je niet te voelen.
    De innesteling vind gemiddeld plaats tussen 5dpo en 10dpo, de huisarts heeft gelijk. 5dpo is zelfs nog aan de vroege kant.

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Als ik je een tip mag geven, er is op internet echt veel uitleg te vinden over hoe een cyclus + startende zwangerschap ongeveer werkt. Volgens mij is het allemaal nieuw voor je en als je ongeveer weet hoe het werkt scheelt dat een hoop.

Gezien het aantal topics dat je opent let je heel erg op alles. Probeer het een beetje los te laten, het duurt gemiddeld toch zeker wel 6-9 maanden voor het raak is.

Succes!

4. SamirsVrouwtje

Jan 20, 2015
    3,312
    1,894
    113
    Female
    Sorry!! Ik bedoel eirstok natuurlijk :hihi: En op internet wordt ik niet wijzer anders had ik natuurlijk geen topic geopend! Daar zijn deze Forums voor

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Na een eisprong reist de eicel via de eileiders naar de baarmoeder. In de baarmoeder vindt op ongeveer 6 tot 10 dagen na de eisprong de innesteling plaats.

Het is geen zekerheid dat je een eisprong voelt. Sterker nog, het blijkt regelmatig dat dames die zeker dachten te weten dat ze hun eisprong voelden de groei voelden als het met echo's werd opgevolgd.

En als jij nu nog een gevoelige eierstok hebt, dan is dat hoogstwaarschijnlijk niet omdat het gesprongen eitje daar blijft 'rondhangen', want zo werkt het niet ;)

Wat Lianne zegt: er is zo ontzettend veel info over te vinden, dus als je je inleest, dan weet je beter wat er gebeurt in je lijf.

6. LianneE

LianneE Niet meer actief

Het maakt niet zoveel uit toch hoelang je eicel daar zit? Gewoon om de dag aan de slag gedurende je vruchtbare dagen :) (zo is het mij al 2x gelukt :p)

7. SamirsVrouwtje

Jan 20, 2015
    3,312
    1,894
    113
    Female
    Ik heb na een positieve test geklusr

Share This Page