Eindhoven of omgeving?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ster80, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Kom jij ook uit Eindhoven of omgeving ?
    Het lijkt me leuk om contact te hebben met meiden uit de buurt die ook in het mmm traject zitten.

2. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    In mijn familie en vriendenkring is er niemand die in het mmm traject hebben gezeten.
    Ik heb heel vaak het idee dat niemand me begrijpt.

Het lijkt me leuk om een topic te starten waar je je verhaal kwijt kan.
    Leuke dingen / minder leuke dingen, net wat je kwijt wilt......

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Ster

ik "ken" je al van het endotopic. Ik kom dus ook uit de buurt van Eindhoven. Ik kreeg af en toe de het idee dat ik de enige was in de buurt van Eindhoven die in de mmm zit.
    Ik had de hoop dat ik nu klaar was met de mmm nadat ik een positieve test had na mijn eerste ivf-poging en 2 goede echo's. Vandaag had ik echter bruinverlies en bij de echo bleek dat onze emmy al 3 weken geleden gestopt is met groeien, kort na de laatste echo. Nu moet de miskraam nog op gang komen en daarna proberen weer nieuwe krachten te verzamelen om opnieuw te beginnen.

Hoe gaat t nu met jou? Al hersteld van de laparoscopie? Hopelijk volgende week meer duidelijkheid voor jou over het hoe nu verder.

Sorry dat ik reageer met gelijk niet zo goede ervaring :(. Hopellijk kunnen we t tij snel keren en zijn we allebei snel zwanger.

4. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    hoi boboke wat leuk dat je bij mij in de buurt woont :)
    ga je ook naar het catharina ziekenhuis ?

wat een verschrikkelijk nieuws !! :(:(:(
    ben je eindelijk zwanger na al die tijd gaat het alsnog mis.
    vind het heel erg voor je.

gaat het een beetje me je ?

dinsdag krijg ik meer te horen.
    heb me al een beetje voorbereid op wart komen gaat.
    maar blijft toch spannend.
    ik zie op tegen het lange en zware traject.
    ik heb het al heel zwaar gehad, maar voor mijn gevoel moet het moeilijkste nog komen :(

5. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Ster

Ik ga naar t MMC in Veldhoven, maar de tp van ivf zijn in het Catherina.

Weet je dan al of je nog geopereerd moet worden of denk je dat je gelijk mag beginnen met ivf.
    Ik moet zeggen dat ik t lichamelijk allemaal mee vond vallen, alleen emotioneel is het best zwaar. Vooral elke keer t wachten en t gevoel dat iedereen vooruit gaat en jij stilstaat. Ik ben ook niet de jongste meer (vorige maand 36 geworden) dus de tijd dringt ook een beetje.

Gisteren, na t nemen van pillen, de miskraam gehad. Was lichamelijk erg zwaar. Ben uiteindelijk in t ziekenhuis terecht gekomen, maar mocht wel thuis slapen. Nu weer aansterken en t emotioneel verwerken. Ik neem aan dat je ook bij het endotopic nog meeleest dus daar staat een iets uitgebreidere versie.

De gyn had ook al gezegd dat we in principe direct door kunnen met onze cryo's. Maar eerst maandag maar afwachten, dan hebben we nog een controle staan om te kijken of mijn baarmoeder echt leeg is.

6. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Ster

hoe gaat t? Al een beetje nerveus voor morgen? Ik ben heel benieuwd wat je behandelplan gaat worden. Hoe laat heb je de afspraak? Heel veel succes in ieder geval.

Met mij gaat t nog niet echt heel goed. Lichamelijk toch nog behoorlijk wat last van mijn buik. Vandaag op controle geweest en mijn baarmoeder zag er gelukkig goed schoon uit, alleen was t bms nog verdikt. Dit zou met de volgende menstruatie mee moeten komen.
    Emotioneel had ik zaterdag echt een dieptepunt. Nu gaat t langzaam iets beter. In ieder geval niet meer om de haverklap een huilbui. Wel nog lusteloos.

Groetjes

7. mb82

mb82 Actief lid

13 mei 2013
    274
    0
    0
    hallo,

Ik heb 12 aug. de eerste afspraak bij de fertilliteitsarts in Veldhoven.
    Na 11 maanden proberen bleek het zaad van mijn vriend niet goed genoeg. Althans, het was de helft minder van wat het zou moeten zijn geloof ik. Ik vind het echt heel spannend en kan eigenlijk niet wachten!! Ergens gaf het ook enorme rust toen ik hoorde dat we nu eindelijk geholpen gaan worden. Ik weet totaal niet wat me te wachten staat maar ik hoop dat ze ons kunnen helpen en dat het geen jaren plan gaat worden....

8. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi mb82

vervelend dat het zaad van je vriend minder is. Er zijn gelukkig tegenwoordig een hoop mogelijkheden. Ben jij ook al gecontroleerd of bij jou alles goed is? Zo niet dan zullen ze zeker een echo maken en misschien ook een cycluscontrole. Hierbij kijken ze of je een regelmatige en goede eisprong hebt.
    Afhankelijk van de kwaliteit en kwantiteit kunnen jullie misschien in aanmerking komen voor iui. Mocht het zaad daarvoor niet goed genoeg zijn, zal het al snel op icsi uitkomen.
    Misschien vertel ik nu ook een heleboel dingen die je zelf al weet of al gehad hebt :).
    Het is een hele hoop wat in het begin op je af gaat komen, maar het is goed dat het ontdekt is. Zo kunnen jullie gericht geholpen worden ipv kansloos zelf proberen.
    Mag ik vragen welke arts je hebt (zit zelf ook bij mmc Veldhoven) ?
    Ik was ook super blij dat we eindelijk geholpen werden. Succes met het wachten tot de 12de. Als je vragen hebt mag je ze altijd stellen :).

Groetjes Boboke

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Hoi ik kom ook even meekletsen :) Helaas dezelfde ervaring als Boboke. MA bij 12 weken,ons kindje was gestorven met 9 weken :( Alleen bij ons was het met IUI. (Heb er 7 gehad) Daarna nog een vmk in juni. Wij zijn al 3,5 jaar bezig en gaan naar Dusseldorf. Ik loop trouwens bij het Catharina. (liep)

Ster,wat erg dat je endometriose hebt en een dichte eileider. Ik hoop dat ze een goed behandelplan voor je hebben in augustus.

Boboke,hoe gaat het met je na je MA? Afschuwelijk is het. Ik zie dat het ook pas 2 weken geleden is. Heel veel sterkte!!

mb82,ook voor jou hoop ik dat ze jullie snel kunnen helpen!

Ik ben trouwens 36.

10. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Klaproos

jeetje al 3,5 jaar bezig :$! Hoe hou je t vol en dan ook nog met een aantal miskramen :(. Hebben ze al wel onderzoek gedaan nav de miskramen?
    Wel goed dat je naar DD gaat, daar zijn ze toch net iets verder dan in NL. Wanneer heb je je afspraak?

Dat is ook altijd onze planning geweest, maar omdat het zo'n lange wachttijd is, hadden we besloten onze eerste poging in het MMC te doen. Was dus ook heel succesvol, alleen is het niet blijven zitten :(. Ik vind het toch heel hoopvol dat ik nu in ieder geval een keer zwanger ben geweest, hoe raar dat ook altijd klinkt. Nu moeten we alleen nog zorgen dat ik het ook blijf de volgende keer ;).
    Wij hebben ook nooit onze afspraak in DD afgezegd dus eind augustus mogen we er al naar toe. Wel hebben we nog 2 cryo's die we in Nl doen. Hopelijk is het dan alsnog niet nodig, maar dan zijn we er in ieder geval al bekend.

Het gaat op zich best wel redelijk. Sinds een paar dagen geen last meer van mijn buik en het vloeien lijkt eindelijk op zn einde te lopen. Emotioneel gaat het redelijk. Vooral de eerste week heb ik erg veel verdriet gehad. Nu zijn het momenten dat ik het moeilijk heb. Ik ben nu ook nog thuis. Begin donderdag weer met werken en daar zie ik ook best wel tegenop.

11. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Hallo Dames ...
    Ik kom uit heesch niet zo heel ver van eindhoven ..
    Wij staan op de lijst an icsi .. omdat bij mijn vriend de kwaliteit te snel achter uit ging :( ... 20 Aug hebben wij een tweede gesprek in nijmegen ... ook ik heb het ideej dat mensen om mij heen me niet begrijpen en nog niet eens de moeite doen om effe gewoon te luisteren etc .... Maar ja mensen die nie in de mmm zitten hebben soms wel lekker makkelijk praten :( ... ik wens jullie veel geluk en succes ...

xxx

12. mb82

mb82 Actief lid

13 mei 2013
    274
    0
    0
    Helaas doordat ik een slecht uitstrijkje had ben ik idd al gecontroleerd. De cycluscontrole hebben ze toen al eens gedaan maar ik denk dat ze die nog wel een keer gaan doen., Mijn vriend is verder bij de uroloog al met "de billen bloot" gegaan en op alles onderzocht. ik heb wel gehoord dat ze misschien ook nog een Röntgenfoto van de baarmoeder maken?

Ik heb idd de afspraak in het MMC! Ik ben daar eigenlijk ook heel blij mee! Ik ben wel heel benieuwd hoe lang het gaat duren voor ze daadwerkelijk iets gaan doen zoals iui of icsi...Weet eerlijk gezegd ook nog niet heel goed het verschil :)
    De arts is van Erven-Gooskens, ken je die?
    Hoe snel hebben ze bij jou/jullie een plan getrokken?

13. mb82

mb82 Actief lid

13 mei 2013
    274
    0
    0
    Ik zal me ook even kort vorstellen, Ik ben 31 jaar oud en woon in valkenswaard. We zijn nu ongeveer 11 maanden bezig en 12 aug. de eerste afspraak bij het MMC Veldhoven

14. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sankyra welkom hier! Is Nijmegen voor jou dichterbij dan Eindhoven? Of heb je een bewuste keuze voor Nijmegen gemaakt?
    Ik zie in je onderschrift dat je al een mooi zoontje hebt. Is hij wel op de natuurlijke manier gekomen of zat je toen ook al in de mmm?
    Begrip is inderdaad vaak ver te zoeken van mensen buiten de mmm. Maar je kunt je er ook geen voorstelling van maken hoe t is tot je er zelf in zit. Alle onderzoeken en emoties die erbij komen kijken is niet mis. Gelukkig is er dit forum waar we onze zorgen, onzekerheden kwijt kunnen en hopelijk ook snel het goede nieuws van positieve zwangerschapstesten...

mb 82 dat was vast ook wel even schrikken een slechte uitslag van een uitstrijkje? Is het wel nu helemaal goed?
    zal je vriend vast een feest gevonden hebben bij de uroloog ;):D.

Bij iui spuiten ze bewerkt zaad (de beste) direct bij jou in, dicht bij de baarmoedermond, zodat ze niet meer zo'n lange weg te gaan hebben ;). Soms moet de vrouw ook hormonen nemen, zodat er meerdere eitjes groeien (max 3) en daarmee de kans op bevruchting groter wordt. Hiervoor moet het zaad echter wel goed genoeg zijn, geloof min. 1 miljoen na bewerking. Dus dat hangt een beetje van je vriend af. Fijn dat voor de rest bij jou wel alles goed is. Kan zijn dat ze nog wel willen kijken of je eileiders goed doorgankelijk zijn met een hsg.
    Bij icsi worden er eerst bij jou zoveel mogelijk eitjes gekweekt, die dmv een punctie eruit gehaald worden. Vervolgens wordt er in elk van die eitjes in het lab een heel goed zaadje ingespoten (ze zoeken in het lab de beste zwemmertjes eruit). Na bevruchting wordt dit dan direct bij jou in je baarmoeder teruggeplaatst.
    Hopelijk is het zo al een beetje duidelijk. Weet je tenminste een beetje wat er op je af gaat komen...

Dr. Erven-Gooskens ken ik ook. Heb niet heel veel met haar te doen gehad, maar wel een vriendelijke vrouw.
    Bij mij is door mijn endo de weg iets anders geweest en ben ik vnl bij de gyn dr. Maas geweest.

Mijn weg...november 2011 gestopt met de pil. Vrij snel daarna zeeeer pijnlijke menstruaties. Cyste geconstateerd van 9 cm. In april 2012 laparoscopie om de cyste te verwijderen. Hierbij werd ook endometriose vastgesteld, waardoor mijn linker eileider verkleefd is en een stuk van mijn linker eierstok verwijdert. Hierna 3 maanden aan de pil om de endo rustig te houden. 2 maanden zelf moeten proberen, daarna gestart met iui. (mijn vriend heeft gelukkig goede zwemmertjes). Na 4x gestopt door toename endo klachten. In voorbereiding op ivf weer 3 maanden aan de pil (voor endo). April 2013 gestart met ivf. Na eerste tp zwanger. Helaas is dit 2 weken geleden bij 12 1/2 week een miskraam geworden.
    Dat was het wel een beetje.

Wel grappig dat je in Valkenswaard woont, ik ook :D.

Ik ben benieuwd wat er bij jullie gaat gebeuren. Er is gelukkig geen maandenlange wachtlijst in het mmc.

15. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    hoi klaproos en mb82 :)
    welkom sankyra

16. Mulder

Mulder Lid

28 dec 2012
    39
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

ik (bijna 30 jaar) woon ook in de omgeving van Eindhoven en ruim 1,5 jaar onder behandeling in het MMC (dat wil zeggen van jan 2012 tot april 2012 - pauze - en van maart 2013 tot nu). Ik heb PCO en met mijn vriend is als het goed is, alles ok. Vorig jaar gestart met chlomid tabletten maar daar bleek ik resistent voor. Afgelopen maart een LEO operatie gehad. Waarschijnlijk heb ik daarna 2 of 3 keer een eisprong gehad zonder succes. Zeker de laatste cyclus duurde echter te lang. Daarom waarschijnlijk toch weer tabletten proberen. In augustus daarvoor terug naar arts. Mocht dat niet lukken dan wordt het spuiten. We zitten in het MMC en worden daar super goed behandeld.

17. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Mulder

welkom! Het lijkt me ontzettend frustrerend als je elke keer zo lang moet wachten op een eisprong :(. Zou het door de LEO vanzelf moeten komen? Hopelijk kunnen ze je snel helpen in het MMC. Ik vind ze daar ook allemaal super vriendelijk en behulpzaam. Wanneer in augustus heb je je afspraak?

18. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#18 Klaproos, 24 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2013
    Hi Boboke,

Geen idee hoe ik het volhoudt. De tijd gaat gewoon en neemt denk ik veel van de pijn mee..Ze doen nog geen onderzoek in het Catharina want ik had een vroege miskraam en dat word helaas niet onderzocht. Ik heb een enge ziekte gehad (hou ik hier liever anoniem,als je wilt mag je me pm'en ;) ) en daarom wil ik naar DD. Afspraak is pas 3 december pff!! Slim dat je je afspraak niet hebt afgezegd in Dd! Kan me voorstellen dat je nog mega veel verdriet hebt en geen zin in werken. Ik was/ben vooral kwaad en heb zoiets van: waarom wij weer na zo lang wachten.

mb82,succes alvast met je afspraak! Ik heb ook van Erven gehad. Lieve vrouw maar ik had ook een dame met wie ik kon praten over mijn kinderwens (maatschappelijk werkster) maar dat is iemand die dingen zó draait dat ze voor haarzelf beter uitkomen. Griezelig.

Mulder,welkom hier en sankyro ook. Mulder,de mensen bij het MMC bij de balie vind ik allemaal ontzettend lief. Ook de dames die de echo's doen. Weet hun namen niet meer. Een oudere dame die de echo's deed bij mij was ook heel lief gelukkig. Rot dat je zelf geen eisprongen hebt,elke cyclus wachten is dan te lang :(

Ster,ik hoop dat het goed met je gaat en we hier een gezellig groepje meiden krijgen.

19. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Luitjes,

Hier eentje uit Weert (31). In mei PCO geconstateerd (verder geen andere symptomen zoals overgewicht, overbeharing of acne). Waarschijnlijk aangeboren omdat ik sinds vroeger al nagenoeg nooit menstrueer. Op zich wel handig, maar nu niet natuurlijk.

Dus ik zit midden in de 1e officiele ronde. Klaar met Clomid, minimaal 1 eitje staat op springen, "huiswerk (klussen)" meegekregen voor de komende dagen.

Bij zwangerworden loopt al een topic over PCO zonder andere symptomen, dus diegene die wil kan zich ook daar aansluiten. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/443903-pcos-zonder-andere-symptomen.html

20. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    hoi sakyra
    spannend voor je, 20 aug de 2e afspraak.
    laat je ons weten hoe het gegaan is ?
    icsi lijkt me wel heftig, maar wat fijn dat die mogelijkheid er is. dat je toch nog zwanger kan worden op die manier.
    mensen uit je omgeving die niet hetzelfde meemaken begrijpen echt niet hoe je je voelt. ze maken kwetsende opmerkingen of geven goed bedoelde adviezen zoals je moet er niet zoveel mee bezig zijn, waar je niks aan hebt.
    daar lopen we helaas allemaal tegenaan.
    "gelukkig " zijn er op dit forum meiden die begrijpen hoe je je voelt. die allemaal hetzelde meemaken.
    je kan hier altijd je verhaal kwijt

hoi leen 82
    welkom :)
    wat is pco precies ?
    spannend voor je binnenkort de 1e officiele ronde. hopelijk lukt het meteen de 1e keer.
    ga je ivf in ? of icsi ?

hoi klaproos
    hoe gaat het met je ?
    wordt inderdaad een gezellig groepje zo.
    gezellig kletsen met z'n alle

hoi boboke
    hoe voel je je?

hoi mulder
    welkom :)
    het zit je niet mee he, eerst een operatie en nu misschien gaan spuiten.
    wat frustrerend dat je geen eisprong hebt.
    hopelijk helpen de hormonen.
    is niet niks he om al zolang bezig te zijn

hoi mb 82
    13 aug de 1e afspraak, spannend zeg.
    hou je ons op de hoogte van de vorderingen ?
    het kan wel even duren voordat ze echt met iui / ivf/ icsi gaan beginnen.
    mijn eerste afspraak bij de arts was in februari en ben nog niet begonnen met zo iets dergelijk. wel een hele hoop andere onderzoeken gehad.
    ik wil je niet bang maken, maar de mmm kost veeeeeel geduld

met mij gaat alles goed. 5 aug een afspraak in het catharina voor de uitslag van de mri scan.
    duuuurrt zo lang allemaal, wil graag weten wat de volgende stap is.
    ben bang dat het een operatie is en daardoor kan ik nu heel weinig plannen.....
    gelukkig nog maar 1 1/2 week wachten en dan weet ik meer.

knuffel voor alle meiden

Deel Deze Pagina