Nieuw in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door leenie23, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leenie23

leenie23 Nieuw lid

9 okt 2008
    1
    0
    0
    hallo allemaal,

ik ben een leuke haagse meid van 26, ik ben bijna een jaar met de pil gestopt en ben nog niet zwanger, ook mijn menstruatie is niet helemaal lekker, er zit totaal geen regelmaat in, verlies dan vaak weinig bloed, en verlies ook vaak bloed tusen mijn menstruatie door.

ik ben gister naar de dokter geweest en hij wijst me door naar de gyneacoloog die gaat dan kijken hoe het zit met mijn menstruatie en gaat ook kijken naar m'n vruchtbaarheid.
    mijn huisarts zei dat mijn partner naar zijn huisarts moet gaan voor een sperma analyse, en dat hij ook meemoet naar de gyneacoloog. mijn schoonmoeder zegt dat dat niet zo is, dat ik eerst daarheen moet gaan, mocht het bij mij allemaal goed zijn, moeten we het nog ff proberen, daarna moet hij dan naar zijn huisarts gaan, mocht het dan nog niet gelukt zijn.
    het lijkt mij handiger als hij ook maar alvast naar zijn huisarts gaan, dan kan die vast naar hem kijken.
    we zijn eieglijk allebei wel een beetje bang voor hetgene wat ons te wachten staat.

mijn man heeft een waterbreuk (hydrocele), zijn huisarts heeft altijd gezegd dat hij daardoor niet minder vruchtbaar zou moeten zijn, dat hopen we dan maar.

zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben en dit willen delen?

2. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    Hoi,

Welkom op het forum en ik hoop dat je alsnog snel zwanger raakt.....

Wat betreft onderzoeken, heb ik niet echt ervaring. Wel heb ik op internet gelezen dat het idd het beste is allebei een onderzoek te laten doen, dit omdat er dan naar alle factoren gekeken kan worden.

Grtjs Fem

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij ons liep het wat anders..maar een semenanalyse lijkt me niet verkeerd als het niet vastligt dat het bij jou ligt.
    Rare zin..

Succes!
    Elmo

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik zou meteen je man zijn zwemmers ook alten onderzoeken. In ons geval ligt het aan ons allebei.

Als het goed is kunnen jullie het uitsluiten en als het niet goed is gaat er geen kostbare tijd verloren.

Dus niet naar je schoonmoeder luisteren maar doen wat verstandig is en goed naar jullie eigen gevoel luisteren.

Over het algemeen zal je gynaecoloog ook meteen vragen om een zaadonderzoek.

Sterkte en succes.

5. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    hoi,hier is ook eerst zaadonderzoek gedaan,(was niet goed)toen ook door naar de gyn.Die liet weer zaad controleren.Ik zou je man wel meenemen.De gyn heel nl ook vragen aan hem ivm ziektes ed in de familie.Bovendien vond ik het fijn om samen te zijn als de mogelijkheden besproken worden of verdere onderzoeken.Maar misschien wel goed om voordat je naar de gyn gaat eerst zijn zaad te laten testen!Weet je iig al meer ;)
    succes!

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    hoi, het was bij ons duidelijk dat ik degene was met de problemen, maar toch wilde de gyn meteen een onderzoekje van mn man:) Gewoon om te weten hoe dat zit. Ze kunnen jou wel van alles laten doen, maar als je man ook niet helemaal ok functioneert moeten ze toch verder gaan kijken!
    Ennuh, ik zou toch eerder naar de HA luisteren dan naar je moeder...(in dit soort zaken..)

Succes!

7. 2bb

2bb Niet meer actief

Gewoon alles en allebei volledig laten onderzoeken. je wilt toch weten waar je aan toe bent? Anders is het misschien wel verloren tijd en nu ben je toch al in de MMM gestapt. Maar ik denk dat de Gyn dat ook gaat zeggen.

groetjes en sterkte

Deel Deze Pagina