Heb vandaag al mijn medicatie voor onze volgende icsi behandeling opgehaald normaal neem ik dit mee bij de apotheek in het ziekenhuis had het recept al even liggen maar omdat we pas in december weer konden beginnen dacht ik ik haal het wel bij mijn eigen apotheek in het dorp anders ligt het al zolang in huis nou ik dus van de week netjes met recept daar naar toe wist dat alles niet op vooraad was dus zou een paar dagen over heen gaan en dan hadden ze het binnen er werd gevraagd of ik perse de microgynon pil moest hebben dus heb 3x duidelijk aan gegeven dat ik die idd moest hebben nu ga ik het vandaag ophalen en blijk ik een andere pil te krijgen(deze is voor de apotheker goedkoper in te kopen las ik op internet)maar volgens hun dus helemaal hetzelfde als de micro ook de progestan is anders ik gaf dus aan dat ik die niet wilde omdat ik dat niet besteld had en duidelijk had aangegeven h et A merk te willen mijn verzekering dekt ook dit alles dus geen probleem zou je denken wel dus ze blijven bij hun besteling krijg niet mijn recept terug om alleen de pil bij een andere apotheek te gaan halen ik moest maar de gyn bellen als ik zo nodig het A merk moest nou dat is toch belachelijk volgens mij mogen ze niet zomaar afwijken van het geen op het recept! lang verhaal maar was ook zo boos heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt? dus maandag bellen voor nieuw recept groetjes anna
Ze geven inderdaad het "B-merk" omdat dat goedkoper is. Maar als jij op voorhand al zegt dat je het "A-merk" wil hebben, zijn ze verplicht om je dat te geven. En wat betreft de Progestan...die is sowieso veranderd naar Utrogestan, dus dat zou kunnen kloppen Maar je hebt gewoon recht op het A-merk, dus laat je niet afschepen!
Die pil is precies hetzelfde als de microgynon. Hier werken ze al een jaar ermee. Heb al 2 verschillende pillen gehad wat allemaal microgynon moest voorstellen. Ik zou zeggen, maak je niet te druk, nergens voor nodig. Het zijn precies dezelfde pillen, ze zijn alleen ergens anders gemaakt. Bel desnoods je gyn op om te overleggen.
hee ginny thanx voor je antwoord voelde me al zo'n zeur.... in de apotheek stonden ze een beetje te zuchten om me
Mijn zusje heeft in de farmaceutische industrie gewerkt en vertelde mij dit toen. Het product wat je krijgt is idd hetzelfde, maar stukken goedkoper. Zo betaal jij wel het volle bedrag, maar omdat de apotheker jou een goedkopere versie geeft, steekt hij het extra geld in z'n zak
hoi dreamer dat begreep ik idd maar in het ziekenhuis zeiden ze let op dat je krijgt wat er op je recept staat en omdat ik het duidelijk heb aangegeven voel ik me gewoon een beetje afgescheept vooral omdat ze me dus verplichten om iest af te nemen dat ik dus niet besteld heb maar goed ik had vrijdag al naar het ziekenhuis gebeld helaas telefonisch niet bereikbaar dus ga ik maandag nog even bellen
Je hoeft er zeer zeker geen genoegen mee te nemen, vooral omdat je van tevoren duidelijk aangegeven hebt dat je datgene wilt wat op je recept staat. Het zal vast geen kwaad kunnen, maar het is wel zo dat alle medicatie nauwkeurig opelkaar afgestemd is. Ik zou niet zomaar iets anders nemen zonder overleg met de gyn gehad te hebben. Ik vind je helemaal niet moeilijk doen, jammer voor de apotheek dan...
Ik zou je zorgverzekering bellen,en uitleggen dat je niet DE medicijnen krijgt die jij vroeg (op recept). De arts schrijft niet voor niets de medicijnen op papier.Ik zou er ook geen genoegen mee nemen.
nou ben vandaag terug gegaan naar de apotheek... ze wilde weer heel de discussie aangaan maar heb gezegd dat ik toch de microgynon wilde en dat ik deze discussie niet meer wilde voeren na wat mokken en doen hebben ze nu dus de micro besteld morgen mag ik hem ophalen ik vind het fijner zo had zelfs al begrepen dat een generiek medicijn nooit helemaal hetzelfde is dus heb ike r een beter gevoel bij zo