En toch moet ik IMD een beetje bijvallen.... Inderdaad, je hoeft maar één keer te zeggen tegen het consultatiebureau dat je kindje nog niet zo goed slaapt en ze staan al op je stoep met allerlei doeken om je het inbakeren eigen te maken. Ik zie die wijkverpleegkundige nog binnenkomen met in haar ene hand die doeken en in haar andere hand het boek van Ria Blom. Natuurlijk is het fijn als het werkt, maar het is niet de 'normale' manier van slapen, dus je moet er ook niet als eerste naar grijpen. En dat wil IMD waarschijnlijk zeggen, misschien dat het wat rottig eruit komt, maar ik denk niet dat dat de bedoeling was?
Dan nog even mijn mening erbovenop..... Heb alles even rustig doorgelezen en ben zelf ook fan van inbakeren. Ja, je leest het goed: Fan! Ik heb ook een mannetje dat zichzelf prima in slaap kan krijgen, echter maakt hij in zijn slaapje schrikbewegiingen en maait zichzelf wakker. Inbakeren is de perfecte oplossing! Hij lachte me vanaf inbaker-slaapje-1 toe zoals hij nog niet eerder had gedaan! Dat wil toch wel zeggen dat hij zich héérlijk voelde tijdens het inbakeren! Dus erg kort door de bocht om toch effe te gaan zeuren over dat het on-natuurlijk is en een erg makkelijke oplossing! Ik zou zeggen IMD, neem jij lekker de tijd om je kleine iets aan te leren, dan kiezen wij maar voor de 'makkelijke' weg.... Dan een echt antwoord op de 1e vraag: Ik heb gisteren niet mogen bakeren vanwege de inentingen, en ik had mezelf het volgende bedacht. Ik heb mijn kereltje aan 1 kant van het ledikant gelegd, dus met bijv. zijn linkerarm dichterbij de bedspijlen, onder de dekentjes. Aan de andere arm-zijde heb ik bovenop de dekens 2 volle (koude) kruiken tegen elkaar gelegd als 'tegendruk'. Hij kon zo zijn armpjes niet makkelijk boven de dekentjes krijgen omdat de bewegingsruimte gewoon iets beperkter was. Hij sliep met 5 minuten! En heeft heerlijk geslapen! Die van mij heeft wel geen huilbuien en/of hoge koorts gehad, dat moet ik er wel bij zeggen. Sterkte ermee, want het is effe weer moeilijk en wennen voor je kleintje! xx
ik ben ook een enorme Fan van inbakeren, haha! sindsdien slaapt ze! Nu zijn we aan het wennen met een slaapje in de slaapzak (al weken) maar dat lukt haar nog niet goed. Bij de eerste prikjes had ik haar ook in de slaapzak en heeft ze goed geslapen, ze was ook erg moe van de prikjes, dat scheelt
@IMD: Ik begrijp dat je een sterke mening hebt over inbakeren, maar het zou een hoop schelen als je dat op een andere toon zou zeggen. Het komt nogal betweterig over en daar gaan mijn nekharen eerlijk gezegd van overeind staan. Denk je nu echt dat moeders die hun kinderen inbakeren daar licht over denken? Of wil je gewoon je gelijk halen en iedereen van het inbakeren afhalen? Of heb je er gewoon lol in jonge moeders in de war te brengen? Sorry hoor, maar volgens mij is dit forum bedoeld om elkaar constructieve kritiek te geven en van elkaar te leren op een aardige manier. En niet om andermans opvoeding af te zeiken. Laten we een beetje aardig doen.