Hoi hoi meiden... Vraagje en nieuwsgierig... Wat doet die kleine van jullie 's avonds, ze krijgt om een uurtje of 18.00/19.00 borstvoeding. Op een gegeven moment denk ik om een uurtje of 20.00/20.30 nu is het mooi om naar bedje te gaan. Ze begint te geeuwen en ze is slaperig. Maar wanneer ik haar in haar bedje leg dan is het huis te klein. Wanneer ik dan om een uurtje of 21.00 borstvoeding geef en daarna gelijk naar bed dan is er niets aan de hand. Is het nou niet "laat" dat ze dan naar bed gaat? onzekere miep
Maakt dat wat uit? Als je baby voldoende slaap pakt op een dag en voor de rest uitgerust is. Dat komt wel een keer dat ze vroeger naar bed gaan. Dax gaat meestal rond half 9 naar bed en net was het pas 21.00 uur. Hij is dan wel iets ouder maar dat was niet anders toen hij 3 maanden was.
Heej, Mandy krijgt om 19:00 ook een flesje, voorheen probeerde ik r om een uur of 8 naar bed te doen maar dan had ik oorlog en viel ze pas uiteindelijk om 21:00 uitgeput van het huilen in slaap.. Nu laten we dr eigenlijk net zo lang op totdat ze begint te mopperen omdat ze moe is en dan slaapt ze uiteindelijk wel na 10 minuutjes.. dit is zo rond 20:30...Dan om 22:00 weer eten en dan de nacht in........ Kan niet wachten om terug te gaan naar 4 flessen zodat ze wat eerder de nacht in kan..Vind het af en toe zo zielig om r om 22 uur nog wakker te maken.. Op het CB zeiden ze dat baby's 's avonds het actiefst zijn Mandy is de hele dag op dr actiefst Groetjes
Dewi krijgt om ongeveer 19.30 haar laatste voeding en slaapt dan tot 06.30 de volgende ochtend. Haar een na laatste voeding is tussen ongeveer 16.30 en 17.00, daarna gaat ze nog even slapen en zodra ze dan wakker wordt (stel om 18.30) dan gaat ze lekker spelen, gaan we knuffelen, gaat ze in badje (kortom ze wordt lekker moe ) Dan krijgt ze dus om 19.30 die laatste voeding en gaat ze daarna zonder piepen haar bedje in...lekker slapen! Maar zoals gister waren de voedingstijden wat veranderd (dit komt bijv voor wanneer we op visite/dagje weg zijn) de een na laatste fles was om 18.30....ik vond die ruk tot de volgende ochtend te groot plus het feit dat ze dan een voeding te weinig had dus heb ik haar om 21.30 uit bed gehaald..slapend de voeding gegeven (ze krijgt trouwens ook bv maar dan afgekolfd alles) en slapend weer in bedje gelegd en toen sliep ze door tot 07.45. Wat ik in het begin 'fout deed' was dat ze sliep tot 19.30 dan gaf ik de fles en meteen weer op bed..maar ze was dan gewoon nog niet moe genoeg! Het liefst heb ik haar voor de tijd moe, dan de voeding en op bed. En komt dit niet uit dan hou ik haar gewoon wat langer wakker na de voeding! Dit schema doen we vanaf dat ze 6 weken is en gaat prima. Owja en ik heb haar nog nooit uit bed gehaald savonds...Dan jengelde ze maar even...nu weet ze niet beter en gaat heerlijk slapen!
Kim gaat ook tussen 20.30 en 21.00 uur naar bed. Eerder lukt echt niet. Mijn oudste gaat pas sinds ze naar school gaat om 19.30 naar bed (met veel protest, maar anders is ze 's morgens echt te moe). Daarvoor altijd rond 8 uur. Ze is een echt avondmensje.
Oh, wat goed om te lezen, zeg, dat andere gezinnen dat ook hebben. Ik heb langzamerhand de laatste voeding van 22:00 uur teruggebracht naar 20:45, wil het stap voor stap nog vroeger maken. Want ze slaapt tot een uur of 8 's morgens, moet haar wakker maken als ik straks naar mijn werk moet. 's Avonds is eigenlijk de enige tijd op de dag dat ze vrijwel nooit slaapt, al jengelt en huilt ze dan van vermoeidheid. 's Ochtends slaapt ze wel, na haar eerste voeding valt ze na een uur probleemloos weer in slaap en slaapt dan soms nog wel een uur of 2. Plakt ze gewoon aan de nacht. Ik zou willen dat ze dat 's avonds deed, maar zou niet weten hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen.
Waar jouw kindje *last* van heeft , heeft een naam: clusteren. Je baby komt dan in relatief korte tijd veel om drinken vragen bij mama. Het is een typisch Borstvoedingsverschijnsel. Het is beste is hieraan toe tegeven, en je kind niet te laten huilen! Naar verloop van tijd, dit kan weken tot maanden duren, wordt dit vanzelf minder. Installeer je lekker op de bank of een makkelijke stoel, gebruik eventueel een draagdoek, en leg je kindje aan, wanneer er gevraagd wordt. Als je vragen hebt, je bent van harte welkom op het borstvoedingsgedeelte van deze site.
De ene keer is ze om een uur of zeven zo moe dat ze zonder morren naar bed gaat en meteen in slaap valt. De andere keer wil ze dat eeeecht niet en blijft ze wakker tot 9 uur, begint ze te brullen als we haar op bed leggen en is het uiteindelijk 10 uur als ze slaapt omdat ze eerst nog ff wilde eten ondanks dat ze net gehad heeft en moet je nog even aandacht ofzo. Kijk gewoon naar hoe ze zich voelt, er komt vanzelf wel meer patroon in haar gedrag. Ze is altijd vrolijk en blij dus blijkbaar voelt ze zich er goed bij... Net als ik
Sjee, wij krijgen het niet voor elkaar onze dochter eerder te bed te leggen zonder dat ze dan eerder wakker wordt. Laatste voeding (borst) 22.00 en dan slaapt ze tot uiterlijk 6.00 en soms 5.00 en dan heeft ze echt HELE erge honger Gisteravond de laatste voeding maar wat later gegeven 22.30 en nu werd ze vanmorgen om 6.00 wakker dus dat is positief. Hopelijk kunnen we hieraan vasthouden. Maar uiteindelijk is 7.00 ons doel ivm wegbrengen KDV enz. En hoe we daar gaan komen ben ik benieuwd, maarja kindjes worden groter dus dat zal ook wel een beetje vanzelf komen toch?
Hmm, ik zou juist wel willen dat Julia wat later zou gaan slapen (en dus ook wat later wakker zou worden), maar zij heeft zo duidelijk haar eigen bepaald dat we het maar zo laten. Om 18u krijgt ze haar op een na laatste fles op haar kamertje in het half donker en dan gaat ze lekker slapen. Om 22u maak ik haar nog wakker voor een voeding en dan slaapt ze tot 6u precies. Nu is het af en toe wat aan de vroege kant voor mij, maar als ik straks weer aan het werk ga, moet ze er om half 6 uit dus dan komt het goed uit. Ik heb die fles van 18u wel eens geprobeerd te rekken, maar dat werd niets en om nou een kind te pesten omdat het mama beter uitkomt... Kortom: ik denk dat kindjes wel sterk een eigen voorkeursritme hebben. per fase of leeftijd zal het ook nog best wel iets schuiven lijkt me, maar of je het echt kan beïnvloeden.?
Hier is de bedtijd 's avonds altijd verschillend. Hangt ervan af hoe actief hij nog is. Soms slaapt hij om 19.00 uur al en soms pas om 21.00 uur. Ik vind het belangrijker dat hij 's nachts gewoon goed slaapt en dat is gelukkig hier geen probleem.
Heel herkenbaar! Dat is bij ons ook het geval de laatste week nu denk ik. We hebben nu het bad/douche ritueel verplaatst naar de avond. Als we merken dat Nick moe begint te worden gaan we nog even met hem douchen, voeden en naar bed! Nu 2x goed verlopen. Gister ging het weer mis, hij was heerlijk rustig na het douchen, wilde hem nog even aanleggen, maar hij begon te overstrekken, werd boos met als gevolg een huil half uurtje. Dat is bij ons nu een bijkomend hindernisje. (heb ik een topic over geopend). Maar nadat hij weer rustig geworden was, ging hij na een half uurtje/ drie kwartier zonder problemen zijn bedje in. Wat we trouwens ook nu doen; hij werd vaak onrustig rond een uurtje of 17.00 uur. We gaan nu rond die tijd wandelen met de hond. Dan heeft hij meestal nog een slaapje van ongeveer 45 min. Want hij had wel eens dagen dat hij van 15.00 tot 22.00 uur wakker was. Misschien heb je er wat aan. Groetjes Chantal
Hier is het eigenlijk ook altijd 's avonds feest! 20.00 uur de fles, dan spelen en rond 21.30 erin, maar dan slaapt ze als we veel geluk hebben 1 uurtje (vaak minder) en dan wordt ze huilend wakker en heeft ze super honger. Als ze de laatste fles heeft gehad, leggen we haar in bed en slaapt ze tot half 9. Heel raar, net alsof ze nog niet aan haar tax zit van die dag en daarom vlug nog een keertje wil eten om te kunnen slapen.
wij doen elke avond vast ritueel. rond 19.15/19.30 naar boven. als ze in bad gaat doen we dat eerst.(om de dag) en anders spelen we lekker ff nog op de commode. kleertjes uit en slaapzakje aan. dan ga ik op ons bed zitten met mn rug tegen de rand van t bed.en geef haar dr flesje.meestal valt ze in slaap tijdens de fles.dan leg ik dr tegen mn schouder en valt ze echt in slaap meestal. dan leg ik dr voorzichtig in bedje.stop dr in en speen erin,knufje tegen dr gezichtje en ze slaapt verder.heel soms nog de speen terug doen.dan ligt ze meestal zo rond 8 uur op bed.dan geef ik dr rond12 uur/half 1 (als wij zelf naar bed gaan) de laatste fles op dezelfde manier.en ze is zo weg.soms als ik dr dan op bed leg wordt ze half wakker en gaat ze liggen kletsen maar valt na een paar min. toch in slaap. we halen dr nooit naar beneden savonds.hebben we nooit gedaan ook.en dat weet ze dus. als ze gaat huilen en niet kan slapen dan wieg ik dr toch in slaap (in schommelstoel). en al moet t heel de avond duren ik blijf boven.(komt nooit voor) ze weet gewoon wat dr te wachten staat en geeft zich hieraan over en 9 van de 10 keer valt ze zonder huilen zo in slaap. vast ritueel is hier belangrijk savonds bij ons.werkt super!ze weet waar ze aan toe is,en wij ook. heel af en toe als alles een beetje uitloopt hier dan ligt ze uiterlijk half 9 op bed.maar grotendeels voor 8 uur. vanavond kwart over 8/ half 9 dan omdat mn schoonvader nog ff wou spelen met dr en we haar nog in bad moesten doen.maar ze sliep meteen. en ze werdt pas 11 uur wakker net omdat ze dr speen kwijt was.maar viel erna gelijk weer in slaap.en af en toe nog een keer wakker geweest,waarna ze weer in slaap valt.en als ik zo ga pitten nog ff de fles geven....(manlief heeft de nacht dus zit ik hier wat langer te netten) en dan gaat ze gelijk weer pitten tot 7 uur ongeveer speen erin en 8 uur wakker. maar nu heeft ze overdag haast niet geslapen (hier en daar een hazeslaapje van 1x half uur in dr bedje bij oma,en 2x zo'n 20 min in de wandelwagen onderweg).en ze slaapt heerlijk........ ben zo blij met mn ritueel!wij hebben altijd heerlijk rustige avonden vannaf een uur of 8
Mike eet (BV.) om 20:00 uur en is daarna helemaal klaar wakker. Speelt dan tot een uur of 22:00 in de box of met papa en mama. Dan eet hij nog een keer en valt hierbij in slaap. Dan leggen we hem op bedje en hij wordt meestal pas om een uur of 6 wakker.
Onze boef krijgt een grote fles met nutrix rond 19.15/19.30, gaat rond 20.00 uur in bad en dan naar bed. Sinds een paar dagen maak ik m niet meer wakker voor een 'laatste fles om 23 uur' en dat gaat best goed! Eergisteren was het 4 uur dat meneer honger had, maar vanochtend was het pas 6.15 uur. Binnenkort dus vermoedelijk weer lekker doorslapen
bridgett ligt nu er net in.kreeg dr fles van 210 maar leeg tot 80.en viel meteen in slaap.kind was lekker moe. heeft alleen vanmorgen 3 kwartier gepit en vanmiddag alleen in de wagen in t dorp.heel de dag al vrolijk.... nu slaapt ze en komt ze zo rond 23.00/00.00 voor dr laatste flesje