vanaf wanneer uit tuitbeker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavd, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    vanaf wanneer dronken julile kindjes uit een tuit beker en dan nog met een speen voorkant? of zo'n hard plastic voorkant

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik lees mee :D

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Met 1 jaar zijn hier de flessen de deur uitgegaan en de tuitbekers ingevoerd! Ze krijgt alleen voor het slapen gaan nog een flesje melk, dus echt in fles. De rest gaat allemaal in een tuitbeker!
    Eerst alleen met zo'n zachte tuit, nu kan ze ook uit een beker met harde tuit.

Bij 2 jaar gaan we echt over op gewone bekers, tenzij het haar al eerder lukt.

4. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Onze zoon heeft nooit uit een fles gedronken.
    Hij kreeg bv en daarbij gaven we hem toen hij ongeveer 6 maand was een tuitbeker met wat water erin zodat hij kon oefenen.
    Met 7 maand dronk hij zelfstandig uit een tuitbeker met zachte tuit en met ongeveer 1,5 jaar dronk hij uit een gewone beker.

Nu met onze dochter willen we hetzelfde gaan doen.
    Zij krijgt nu ook al een tuitbeker met wat water om te oefenen.

5. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hier met 6 maand mee begonnen en drinkt nu al vanaf 7 maand zelf uit een antilek tuit beker;)

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier nooit een tuitbeker gehad, ben ik niet zo fan van. Dochterlief had vanaf 7 maanden een rietjesbeker en nu drinkt ze uit gewone bekers meestal.

7. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik ben er al mee begonnen, een paar weken terug. Ik las ergens dat je ze er vroeg aan kunt laten wennen, dan geeft dat later minder problemen. Ik geef hem dus af en toe wat water uit de tuitbeker, met zo'n harde tuit. Maar later las ik, volgens mijn in de groeigids van het CB, dat je ze beter uit een gewone beker kunt laten drinken zodat ze hier ook snel aan wennen. Maar houd wel rekening met een hoop geknoei!;):D

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij hebben de tuitbeker overgeslagen. Zijn al sinds ze bijvoeding krijgt aan het oefenen met water drinken uit een gewone beker. Dat kan ze nu al een tijd heel netjes, zonder te morsen, mits ik maar het bekertje vasthou. Ze houdt hem zelf iets te snel horizontaal, maar dat zal binnen enkele weken wel goed gaan.

Verder drinkt ze sinds kort (met 14 maanden) uit een rietjesbeker. Op de opvang drinkt ze overigens wel uit een tuitbeker, 1 met een harde tuit. Maar we hebben er dus nooit mee geoefend, ze schijnt het gewoon te kunnen.

9. Lentes

Lentes Niet meer actief

Hier een en al geknoei met tuitbekers... ook al staat er anti lek op en heb ik ze zorgvuldig in elkaar gezet. Welke merken voldoen jullie t beste?

Hier wordt trouwens gedronken uit fles, tuit en gewone beker (kleine beetjes nog)

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Met 6 maanden zijn we begonnen met een tuitbeker door afentoe wat slokjes daaruit te geven. Met 7 maanden dronk ze er goed uit. ze krijgt s´avonds en s´morgens nog wel een flesje.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier geen tuitbeker, wel een enkel keertje geprobeerd maar ze verslikte zich erin omdat het er zo uitloopt.

Vanaf 6 maanden een rietjesbeker, ging eigenlijk direct heel erg goed (nooit uit een fles gedronken). Daarnaast af en toe geoefend met een gewone beker/glas en nu sinds een maand drinkt ze alleen nog uit een gewoon glas. Alleen onderweg heb ik de rietjesbeker nog mee.

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een tuitbeker snapt thijs gewoon niet, het lukt hem niet om er normaal uit te drinken, hij verslikt zich steeds. De rietjesbeker van nuby gaat als een tierelier. Die is eigenlijk pas vanaf 12 maanden maar na twee keer oefenen had hij hem helemaal door. Hij krijgt er water, thee en af en toe diksap uit. zijn melk drink hij zelf met een fles maar dit is nog maar 2,5 fles per dag. Zijn medicijnen drinkt hij overigens uit een gewone beker maar dit is maar een klein beetje en met mijn hulp drinkt hij dit zonder knoeien op.
    Ik ben met 6 a 7 maanden begonnen met uit een gewoon bekertje drinken en de rietjes beker. ik moet zeggen dat het pas vanaf 9 maanden echt goed ging.

13. Loe

Loe Niet meer actief

Onze zoon snapt juist niets van een rietjes beker. Hier een heerlijk tuitbeker van Avent.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon drinkt eigenlijk alleen bij zijn grootoduers uit een tuitbeker. Thuis als hij aan tafel zit uit een gewone beker. Al ik weet niet hoe lang. Eerst hield ik de beker voor hem vast, maar hij kan het nu al een tijdje zelf. Verder gebruik ik soms zo'n 360 graden antiknoei beker. Die krijgt hij mee naar de gastouder of als ik drinken mee wil nemen als we de stad ingaan.

15. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Met 11 maanden zijn wij van de fles afgestapt.
    Eerst naar een tuitbeker, maar ze heeft gewoon nooit begrepen dat ze die moet kantelen om er wat uit te krijgen. Als ik hem vasthou gaat het goed, maar zelf lukt het d'r niet. Toen zijn we met een jaar met een rietjesbeker begonnen voor water en sapjes en geven alleen nog d'r melk (bij ontbijt en lunch) uit de tuitbeker. ben bang dat ze die nooit meer gaat leren...

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier nooit een tuitbeker gehad, hier gaat alles behalve de laatste fles uit een rietje

17. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
  18. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Hij wil geen tuitbeker. Hij wil wel uit een gewone beker drinken, dus we hebben de tuitbeker maar overgeslagen, ookal geeft het wel veel geknoei. Ik denk dat het komt doordat hij ons ook koffie ziet drinken, dat vindt hij altijd heel interessant en met van die bekertjes van bekertjestorens doet hij altijd alsof hij aan het drinken is, heel grappig. :D

19. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Hier bij allevier rond 8 maanden tuitbeker gegeven en vanaf jaar gaan leren uit gewone beker.
    Bij de twin dus maand geleden tuitbeker gegeven en Mies had het gelijk door en drinkt er nu goed uit. Jet neemt af en toe een slok, maar doet er voor de rest niets mee, dus zij is er nog niet aan toe. Komt vanzelf.

20. Meijke

Meijke Niet meer actief

We geven nu nog 2 x fles (na het brood en voor het slapen gaan). Verder drinken uit tuitbeker. Maar zowel de fles als de tuitbeker weigert ze af en toe. Als ik dan het in een klein bekertje doe, dan wil ze die eerst ook niet, tot ze ziet dat ik eruit drink. We spelen dan "slokje voor mij, slokje voor jou". Ik drink dan net alsof...:D. Heerlijk hoe lekker ze nog gefopt kunnen worden ;). En zo leert ze gelijk slokjes uit een beker te nemen.

Deel Deze Pagina