Hoi Dames, Ben nieuw hier. Wilde graag jullie mening/ervaringen weten. Heb 3,5 jaar de prikpil gehad, moest in januari nieuwe halen dat heb ik niet gedaan vanwege kinderwens. ( kwam erachter dat de uitwerktijd verschrikkelijk lang is) Nu heb ik 2 weken terug 7 dagen primolut gehad. vorige week dinsdag laatste ingenomen en zondag drie druppels verloren, dat was ook alles. Maandag met de HA gebeld en daar kreeg ik te horen dat als ik binnen twee maanden geen 'echte' menstruatie zou krijgen ik naar de gynaecoloog moet. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Begin best wel de moed te verliezen Dat alsmaar maar wachten wachten en wachten. wordt helemaal gek.
Primolut is toch om je menstruatie op te wekken? Heb je wel "gericht" geklust die cyclus?? Het kan namelijk gebeuren dat je toch zwanger blijkt te zijn en dat daarom je menstruatie niet op gang komt ondanks de Primolut. Schoonzusje heeft dit gehad namelijk... die bleek tijdens de start van de primoluut negatief getest te hebben en aan het eind van de kuur positief! Ik zou voor de zekerheid toch even testen dus (wil je geen valse hoop geven) Anders zou ik het ook niet weten... wel erg lastig dat ontpillen
Ik had voor de primolut helemaal geen cyclus. Dat komt door de prilpil. Was nog steeds wachtende tot ik weer ongi zou krijgen. HA had me dit juist gegeven om het op te wekken op de hoop dat ik uit mezelf daarna menstruatie zou krijgen. Heb de HA ook niet gehoord over een eventuele zwangerschap.
Het kan zijn dat je na Primolut amper bloedverlies hebt. Je lichaam had immers ook geen baarmoederslijmvlies opgebouwd, omdat je uit jezelf geen eisprong had? En als er niks opgebouwd is, valt er ook weinig af te stoten! Dus het is wel normaal dat je na zo'n kuur maar een klein beetje bloedverlies hebt, of heel kortstondig. Primolut werkt echter maar één keer. Het kan zijn dat je lichaam als het ware gereset wordt en het daarna zelf oppikt. Maar de kans is ook groot dat er gewoon weer niks gebeurt. Primolut zorgt niet voor een goede cyclus, het is puur om eenmalig je menstruatie op te wekken. Verder schrijf je dat je in januari gestopt bent met de prikpil. De prikpil staat erom bekend dat het nog lange tijd invloed kan hebben op je cyclus. Het kan dus ook langer duren voordat je lichaam zelf weer werkt. Bij de gewone pil is het al normaal dat je lichaam zes maanden last heeft van ontpil-verschijnselen en het zo lang kan duren voordat alles weer op gang komt. Bij de prikpil staat daar dus ook minimaal een halfjaar voor. Het is nu mei, dus je zit nog maar vier maanden later. Op zich hoef je je dus nog geen zorgen te maken. Hoe was je cyclus voor de prikpil? Succes!
ik had de primolut gehad op een menstruatie op te wekken. Omdat ik door de prikpil nog geen ongi had gehad. HA zei ook dat het niet helemaal goed zat dat ik amper bloedverlies heb gehad. Als er niks gebeurt binnen twee maanden krijg ik een doorverwijzing. Voor de prikpil, of nou ja voordat ik ooit begon met anticonceptie had ik een keurige cyclus. Dat vroeg de HA ook nog aan mij voordat hij mij primolut voor schreef. Vrouwen die de prikpil hebben gehad krijgen vaak primolut voorgeschreven om de menstruatie te 'resetten'
Hoi allemaal, Heb ook een vraagje naar aanleiding van dit onderwerp. Heb begin april van de dokter ook een kuur primolut gehad omdat ik sinds vorig jaar augustus niet meer ongesteld was geworden. Na 6 dagen toen de kuur was afgelopen kreeg ik mijn menstruatie. Eerst dacht ik zo van is dit het maar de schade werd goed ingehaald en was een hevige menstruatie. De menstruatie heeft 6 dagen geduurd en paar dagen na de menstruatie had ik was vroeg slijm. Mijn man en ik heb in de weken na de menstruatie goed geklust maar heb tot op heden nog geen nieuwe menstruatie gehad en 2 testen gedaan en deze waren beide negatief. Nu weet ik even niet meer wat ik moet doen. Heb wel allerlei vage klachten en sinds vorige week wat pijnlijke borsten en sinds woensdag ook pijnlijke tepels zelfs onder de douche. Maar kan dit ook door de primolut komen of moet ik nu weer gaan wachten totdat misschien op gang komt
@tam85 primolut werkt maar 1 keer. het kan zijn dat je na gebruik een flinke of in mijn geval geen ontrekkingsbloeding krijgt. Het is de bedoeling dat je lichaam het nu zelf weer op gaat pakken. zo niet dan moet je terug naar de HA of Gyn. De kans dat je zwanger bent is denk ik klein want je hebt geen echte ongi gehad, dus oook geen eisprong.
Heb ik ook gehad de keer dat ik primolut heb gebruikt, werkelijk waar geen druppel! Dat was in augustus 2009, in november 2009 naar de gyn geweest uit eindelijk op duphaston wel een menstruatie gekregen. Kan dus heel goed dat je lichaam er niks mee doet. Wel frustrerend idd. Heb je al een test gedaan?
aan wie vraag je dat??? Mocht het aan mij zijn nee ben niet zwanger, HA ook niet over gehoord. Ik heb sinds ik gestopt ben met de prikpil nog geen ongi gehad dus ook geen eisprong. Dus zwanger lijkt me erg onwaarschijnlijk. En dan hadden de ovu testen ook positief moeten zijn en die zijn omo wit.
Voordat je ongesteld wordt moet er wel eerst een eisprong zijn dus in theorie kan dat wel. Misschien heb je hem dan ook gemist testen. Het is natuurlijk niet het meest voor de hand liggende maar zou wel degelijk kunnen.
Ik heb niet ontzettend veel geklust dus lijkt me niet. Voel me ook niet anders dan normaal. Ik mag in juli naar de gyn voor onderzoek dus nog even afwachten.
Ontzettend veel hoeft ook niet, 1 keer kan genoeg zijn. En zwangerschapsverschijnselen kunnen ook pas later optreden. Maar goed, succes met wachten maar hopelijk is dat toch niet nodig.
HA heeft gezegd dat Als ik binnen 2 maanden geen Ongi kreeg werd ik doorgestuurd. Heb in 3,5 week al vijf keer alleen in de ochtend 2-3 druppels verloren. Meer niet. 1x kan genoeg zijn maar dan moet je wel een eisprong hebben. Ik blijf ook hopen dat niet nodig is maar ziet er somber uit.
Hoi Prissie Bedankt voor je reactie. Wacht nog even af en ga anders naar de HA We zijn al bijna een jaar aan t sukkelen nu schiet niet op zo
Best allemaal, Hier mijn verhaal. Ik ben sinds juni 2011 gestopt met de prikpil, veel ontpilverschijnselen gehad gedurende 4 maanden. Ook de menstruatie kwam niet op gang. Een aantal keer bij de huisarts geweest en werd ik weer weggestuurd met het antwoord afwachten. In januari contact met gynaecoloog en tot april afwachten. In april ben ik bij de gynaecoloog geweest en daar heb ik een kuur progynova in combinatie met primolut gehad. Dit heeft heel goed geholpen heb een flinke menstruatie gehad van een week. Nu zit ik te wachten op volgende menstruatie en als dit niet komt weer zo'n zelfde kuur gebruiken. Ik hoop dat het weer vanzelf komt. Voor ons is het ook de eerste en we zijn al bijna een jaar verder en zo word je geduld flink op de proef gesteld.
prissie het kan best zijn dat je gewoon een eisprong hebt gehad hoor, en dat je zwanger zou zijn. Want je gaat mij toch niet vertellen dat je elke dag een ovu test heb gedaan vanaf januari tot nu ??? Je ei komt eerst, dan pas je menstruatie. Ik zou voor de zekerheid testen. Dan kan je dat in iedergeval 100% uitsluiten of het wel of niet zo is. Want niet iedere zwangere heeft kwaaltjes.
Mijn nicht had precies hetzelfde. Zij vroeg wel aan de gyn of ze zwanger kon zijn, maar hij zei ook, net als jij dat dat onmogelijk was. Een echo liet een kindje met kloppend hartje zien en mijn achterneefje is nu 2 jaar.
Nee heb niet vanaf die tijd getest. Pas na de primolut. Had het weekend overgeslagen vanwege alcohol gebruik. Deze week weer gaan testen en dinsdag een lichte streep ipv omo wit dag later weer alleen omo wit. Zal vanavond voor de gein is testen. Maar heb vrijdag en zaterdag nog 2-3 druppels verloren dus lijkt me stug dat ik zwanger ben.
Als ik doorgestuurd wordt dan zal ik na onderzoek weten waar ik aan toe ben en of ik iets mee krijg naar huis. nog een maandje in de wachtbank. Je zegt als het weer niet terug komt krijgf je nog een kuur maar wat wille ze daarmee bereiken dan?? want het is steeds kunstmatig en niet uit jezelf. Hebbbn ze bij het onderzoek iets gevonden??