Hai dames, Ik heb hier nu al enige tijd problemen mee, althans, mijn meisje.. Ze wordt echt hysterisch als ik haar de fles geef, ze strekt zich, laat een hoop scheetjes... Ik heb vele flessen geprobeert, andere voeding, ander voedingsschema... Ik weet het niet meer en het is zooooo vermoeiend! Ze krijgt uiteindelijk wel het merendeel op, alleen met een hoop gehuil en geworstel. Ze komt dus niks te kort. Heeft iemand dit ook (gehad)? Liefs Guusje
Ja, al gaat hij alleen huilen als wij zelf te lang doorzetten. Maar het voelt wel als een gevecht. Hij krijgt medicijnen tegen reflux, maar dat heeft voor het drinken niet veel geholpen. Hij slaapt sindsdien met name 's nachts een stuk beter. Nog steeds is hij zwaar onrustig aan de fles, niets helpt voor mijn gevoel. Hij drinkt wel voldoende, maar ook maar net aan. Bovendien krijgt hij 's avonds en 's nachts nog een fles vanwege het feit dat hij overdags per keer niet veel drinkt. Hopeloos! Het is inderdaad nogal vermoeiend. Het ging hier 2 a 3 weken opeens beter en toen sliep hij dus ook door 's nachts. Maar helaas was dat dus van korte duur.
Ook hier is het herkenbaar! Ze wordt dan wel niet hysterisch tijdens de fles, maar is wel zwaar onrustig. Het ging een week of 3 erg goed, ze dronk haar fles rustig leeg en zelfs meer dan aangegeven op het pak. Nu gaat het weer heel moeizaam en drinkt ze net aan 100 ml per keer. Ze zit voor vandaag nog maar op 420 ml. Wel werkte mevrouw een half fruitpotje naar binnen, dus ik gooi het maar op een sprongetje.. Hopelijk gaat het over een paar weken weer beter
Hoi, heb je de dr. Brown fles al geprobeerd? Heeft hier flink geholpen. Ook de voeding indikken is misschien een optie? Of doe je dat al? Onze dochter heeft (na zelfs een ziekenhuisopname van twee weken) verborgen reflux en krijgt Nexium. Daarnaast gebruiken we nu Enfamil AR voeding... Succes en sterkte ermee. Ik weet als geen ander hoe ontzettend frustrerend het is! Je kunt de voeding er wel ín kijken:S Groetjes!
Heb je de S vormige SPEEN al geprobeerd? Deze is niet in alle winkels verkrijgbaar, wel bij kruidvat al hebben ze hem niet altijd op voorraad.
Hier gaat het op zich tot 100cc wel goed, maar daarna wordt meneertje erg onrustig. Na het drinken huilt hij sinds een week steeds. Behalve 's nachts. Sinds een paar dagen krijgen we er met veel moeite max 150cc in. Maar meestal redden we dat niet eens. Heb besloten hier het nog een dag aan te zien maar dan toch maar eens de kinderarts (hier vervanging voor cb) te bellen....
Ja...die fles heb ik ook al geprobeert, evenals de Difrax,Medela,Avent... Ik dik de melk in met Nutriton, omdat ze ook veel melk teruggeeft. Maaruh, Enfamil AR? wat houdt dat precies in als ik vragen mag? En ja, heeeeel frustrerend dat gegil en geklier..! En net als je het echt niet meer trekt verschijnt er een klein lachje op haar gezicht...dan smelt ik weer! En vervolgens gaat ze weer verder met haar optreden...
Hier ook precies hetzelfde,. En dan gaat het weer een weekje goed en komt het in aller hevigheid terug. Deze week dronk hij 2 dagen maar cc per keer aldus 100 ml op 1 dag! Ik voelde me zo onmachtig en ook met de ka gebeld. We zijn hier nu ook al 11 weken mee bezig en hopen ook binnenkort een oplossing ervoor te krijgen Heel veel sterkte meid en succes!
Even een reactie over de enfamil: Dat is voeding die pas dik wordt in de maag zodat het kindje niet zoveel teruggeeft. In tegenstelling tot nutrilon AR zit er in enfamil geen johannesbroodpitmeel maar zetmelen. Er is echter een grote maar, Waar wij op gewezen zijn door de kinderarts in het ziekenhuis. Enfamil werkt NIET samen met Nexium (medicatie dat gegeven wordt bij reflux)!!! Enfamil heeft nl het maagzuur nodig om dik te worden en nexium zorgt ervoor dat het maagsap minder zuur wordt! Hysterisch huilen hier ook! Na gebruik van nexium al beter. Wij zijn nu gestopt met doorstiumelen. 150 ml per kilo moest hij drinken. Nu we dat los hebben gelaten en beter kijken naar zijn signalen gaat het veel beter qua huilen. Ook een tijdje ipv 5 flessen terug gegaan naar 6 zodat hij een kleinere hoeveelheid per keer hoefde en dat hielp ook.
Hier idem maar heeft duidelijk met een sprongetje te maken want vorig sprongetje was dit ook al zo, het werd nét weer dat je dacht 'gelukkig, hij drinkt nu rustig..' en voila. Nu geven we hem 'stiekem' n fles als ie slaapt om bijv 20.00 en 0.00 dan krijgt ie iig 600 cc in totaal binnen.
@ supersam: Klopt, de combinatie Nexium en Enfamil is niet top. We hebben de Nexium daarom ook gehalveerd en vanaf dit weekend gaan we helemaal stoppen. Hier dronk dochter ook het eerste gedeelte prima, meestal zo'n 80 cc... Daarna was het drama! Paar slokjes en weer krijsen. We kregen er met moeite 500 cc per dag in. Ik kon het niet langer aanzien en heb haar laten opnemen, met pijn in m'n hart maar ik ging er aan onderdoor als het zo door bleef gaan. In het ziekenhuis is ze helemaal van top tot teen onderzocht en behalve verborgen reflux hebben ze niets kunnen vinden. Ik weet dus maar al te goed hoe frustrerend het kan zijn! Ben je inmiddels al bij de kinderarts geweest? Nog steeds maak ik me druk wanneer ze haar fles niet leegdrinkt. Vader staat er nuchter in en bij hem drinkt ze ook stukken beter. Spanning voelt ze erg goed aan en dit werkt ook weer averechts...