Hallo allemaal, Hier zakt me de moed langzaam in mijn schoenen. Het lijkt wel dat mijn lichaam helemaal nergens meer op reageert deze rit. Vorige zwangerschap wel een eisprong gehad bij eerste ronde clomid 50mg. En nu niks noppes nada . Nu 3 rondes clomid gehad, 50-100 en 150mg geen reactie. Nu ronde Gonal F die ik helaas moet afbreken met provera. Hierna weer verder. Ik heb 75-100 en 112,5 E gespoten. Ook geen reactie . Als de ontrekkingsbloeding er is moet ik weer starten met 112,5E en hogen ze nog op tot 150. Ik zelf heb het gevoel dat ze mijn cyclus iedere keer te vroeg afbreken. Maar goed ik ben natuurlijk geen arts. Hoeveel moeten jullie spuiten en hoelang mogen jullie hiermee door gaan voordat ze de cyclus afbreken???
Als je hormonen spuit, is het niet persé noodzakelijk om je cyclus af te breken. Als je de dosis verhoogt, kun je dat in principe net zo lang doen totdat er wel een follikel groeit. Het feit dat je eisprong dan veel later is, maakt helemaal niks uit. Een latere eisprong is niet minder van kwaliteit. Toen we nog bij de algemene gyn liepen, werd mijn cyclus ook steeds heel vroeg afgebroken als mijn lichaam niet snel genoeg reageerde. Maar toen zat ik aan de Clomid. Daar reageerde ik vaker niet dan wel op en ik werd er uiteindelijk resistent voor. Daarna overgestapt naar de fertiliteitsafdeling en hormooninjecties geprobeerd. Daar werd net zolang opgehoogd totdat er een reactie was. De eerste cyclus was dus behoorlijk lang. Die daarna meteen met een hogere dosis begonnen, waardoor het sneller ging. Op welke cyclusdag wordt bij jou de poging afgebroken dan?
Ja dat dacht ik dus ook. Zat gister op cyclus dag 3. Het baarmoederslijmvlies is van 9 naar 7 gegaan. Ze zijn bang dat het slijmvlies dan niet goed genoeg is om in te nestelen. Ik ben in behandeling bij de voortplantings afdeling. Ik snap er niks meer van. Mocht gisteren niet meer spuiten. Moet vandaag de provera bij de apotheek ophalen.
In principe had de dosis hormonen nog verhoogd kunnen worden totdat je wel een eisprong kreeg. Een baarmoederslijmvlies van 7-9 mm is prima en hij was tijdens het groeien van een follikel nog dikker geworden. Je cyclus was dan wel heel lang geworden, maar dan had je een eisprong tenminste nog kunnen benutten. Nu moet je eerst aan de Provera, wachten op je menstruatie en dan van voren af aan beginnen en dat kost ook een hoop tijd. Maar goed, sommige artsen hanteren die methode. Heel veel succes, hopelijk de volgende ronde meer geluk!
Ja ik heb ook besloten een hartig woordje met ze te gaan spreken als ik voor de uitgangsecho ga. Heb besloten dat ik de volgende ronde pas stop als er een ei is of als de cyclus mega lang duurt. Vind het nu wel goed geweest na een half jaar zo aanhobbelen. Geven het nog niet eens de kans om een eisprong te laten komen. En dan ook nog me op vrijdag op laten hogen een halve stap en dan op maandag laten stoppen. Lijkt mij dat je niet na 3 dagen (eigenlijk ook nog maar 2 omdat ik in de avond pas spuit) al resultaat ziet. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Hallo allemaal, Graag wil ik ook mee praten in deze topic. Wij hebben sinds 2 jaar een kinderwens. Maar na het stoppen met de pil werd ik niet uit mezelf ongesteld. Ik kreeg de diagnose pcos. Met pcos kunnen ze niet te snel ophogen met gonal f omdat ze bang zijn dat er teveel eitjes gaan groeien. Ik ben in juni 2017 begonnen met clomid. Dit is niet aangeslagen. Daarna over gedragen aan het Maasstad ziekenhuis en daar met de Gonal-f begonnen. Ik begon met 50 e.h. (waar na een week een goed eitje zat. Ik moest nog voor 1 echo zodat ze zeker wisten dat het eitje groot genoeg was en ik de pergnyl mocht gaan spuiten. Op mijn laatste echo voor het grote moment was mijn eitje ineens gekrompen. Dit was een erge teleurstelling) en zit na een maand achter elkaar spuiten nog steeds aan de gonal-f inmiddels op 125 e.h. Toch hoop ik bij elke echo weer dat er een eitje zal groeien. Maar helaas op het moment is de moed erg in mijn schoenen gezakt. Hebben jullie de zelfde ervaringen en op welke dosis reageerde jullie lichaam goed ?? @meisje1987 mijn gyn zegt altijd dat er pas na 5 a 6 dagen een reactie optreed op de dosis die gespoten is. Dus 2 a 3 dagen lijkt me erg snel om al een conclusie te trekken.
Hoi ik begon ook in het begin met 50 en.eindigde met 150...daarna startte ik met 75 ...bij mij duurde het zeker 3 tot 4 weken voordat mn lichaam erop reageerde ...maar moet wel zeggen na 2 dagen 150eh groeide er ineens een eitje....
Ik reageerde ook altijd heel slecht en traag op de gonal f. Het werd bij mij ook elke cyclus erger, maar ze gingen wel altijd door tot er een follikel groeide. Tot er een punt kwam waarbij de dosering zo hoog was dat het alles of niets was. Dus geen follikel groei of juist veel teveel. Dat was het punt dat ik naar ivf over moest. Ze kunnen dus niet onbeperkt ophogen. Maar ik vind dat ze nu wel wat snel opgeven.
Ik lees wel herkenning. Voor behandeling voor mijn dochter ook clomid resistent. Toen gonal F, ook ronde afgebroken omdat er na 6 weken niets gebeurde aan eigroei. Daarna hogere dosering begonnen en dit had beter effect iui' s volgde maar nog steeds moeizaam . Uiteindelijk gekozen( in overleg arts) voor LEO daarna was het afwachten, uiteindelijk clomid opnieuw gestart. 50 Mg ik had hier een heel hard hoofd in maar het sloeg aan, iui volgde en raakte ik zwanger van onze dochter. Mij is wel verteld dat een later ei van mindere kwaliteit is maar als jou gevoel niet strookt met de behandeling zou ik dat zoiezo kenbaar maken, het gaat over jullie wens en jou lichaam. Succes