Hi, Sinds de regeldagen dat begonnen is op dag 10 is de regelmaat in voeding helemaal ontregeld. Voorheen dronk mijn baby ieder drie uur en 's nacht slaapt ze 5 uur door. Maar sinds dag 10 tot nu dag 18 slaapt ze 's nacht wel 6 uur door maar vanaf 12 uur 's middags tot 's avond wil ze ieder uur (en vaak ook korter dan een uur) drinken. Dan geef ik haar de borst. Na 5 à 10 minuten stopt ze en valt ze in slaap. Dan wil ik haar mijn andere borst geven, maar die neemt ze dan niet, ook niet wanneer ik haar wakker maak. Na een uur wordt ze weer wakker en heeft weer behoefte aan melk (dat zie ik aan smakken en zoek reflex wanneer ik een vinger bij haar mondhoek doe). Ze heeft ook veel minder plas luier dan voorheen. Voorheen heeft ze stuk of 8/10 gisteren nog maar 5. Ze heeft 2 poep luiers per dag. Ik weet niet of ze voldoende is gegroeid. Inloop spreekuur bij de consultatiebureau is dinsdag pas. Kan het door spruw komen, want dat heeft ze. Wat kan ik doen? Alvast bedankt. Jamie
Hoi, Het zou heel goed kunnen dat het door de spruw komt. Dat is een vervelend en soms pijnlijk gevoel voor de baby. Word je kindje al behandeld voor de spruw met bv Nistatine? en jij ook met bv Daktarinzalf? De hoeveelheid poepluiers is prima. De plasluiers zitten op het randje. Dit moet zeker niet minder worden. Het is goed om te kijken of je kindje goed aankomt. Het kan zijn dat je kindje door de pijn toch minder melk binnen krijgt dan nodig is. Daarom is het belangrijk dat jullie beide behandeld worden voor de spruw. Groetjes Saskia
Dank je wel voor je reactie. Ik denk nu dat het iets Anders ligt. Ik heb namelijk al vier dagen last van diarree. Gaat mijn melkproductie dan achteruit? Is het dan nog wel verstandig om borstvoeding te blijven geven? Alvast bedankt
Hoi, Als jij niet goed in je vel zit, dan heeft dat invloed op je productie. Blijft frequent aanleggen om je borsten te blijven stimuleren. Al je je weer beter voelt, dan zal je productie ook weer oplopen. Neem de algemene voorzorgsmaatregelen in acht bij diaree. Je kan gewoon borstvoeding blijven geven als je dit lukt. Groetjes Saskia
Hi, Dank je wel voor je reactie. Diarree is inmiddels over.alleen wil mijn baby vanaf 8:00 's ochtend tot 20:00 's avond aan de borst. Dat is al sinds ik de diarree had. Ze kan niet in slaap komen. Als je een regel week hebt betekent het toch eigenlijk dat je de hele week te weinig melk aan je kind geeft toch? Kan dat geen kwaad? Ik overweeg namelijk één flesvoeding te geven. Ik wil mijn baby niet verhongeren. Mijn baby huilt overigens weinig. Alleen wanneer ik haar in bed leg. Ik heb wel 5 plas luiers per dag, alleen niet/heel weinig in de middag. Ze poept ook goed. Alvast bedankt. Jamie
Hoi. Bij regeldagen krijgt je kindje niet teweinig voeding, zolang jij je kindje aanlegt wanneer hij erom vraagt. Hij zal dezelfde hoeveelheid binnen krijgen alleen dan verspreid over meerdere voedingen. Door vaker aan te leggen worden je borsten gestimuleerd om meer melk aan te maken en op een gegeven moment zal er weer meer tijd tussen de voeding in gaan zitten. Een extra flesje met kunstvoeding is niet nodig, zolang hij goed blijft plassen, poepen en groeien. Groetjes Saskia