Maarjte beterschap Hier in die k wachtweek Buik gaat heel goed is al een stuk minder. Gisteren een test gedaan ik weet het veel te vroeg en die omo Ik kreeg een berichtje dat Hoeveel dagen na de TP een emmy in zal gaan nestelen, als het innesteld is verschillend per persoon maar nog belangrijker: hoeveel dagen was het emmy'tje al oud voordat je het terug kreeg? In Dusseldorf krijg je vaak dag 2 embryo's terug en cryo's zijn vaak slechts 2 cellen groot. Zo'n emmy'tje zal dus later innestelen als wanneer je een blasto terug krijgt. Daarom is zo'n vraag niet zo eenvoudig te beantwoorden. Grof gezegd kun je zeggen dat een emmy innestelt tussen de 6 en 9 dagen na de punctie. Ik heb de laatste keer wat dus mijn meisje is geworden een blasto terug gehad. De kans bestaat dat zij dus de dag na de terugplaatsing als is gaan nestelen.
Sterkte met wachten, jakkes wat spannend... Wanneer krijg je een bloedtest of mag je officieel zelf gaan testen?
Hallo meiden, Wat enorme ziekenboeg is het hier! Hoop dat zowel de kleintjes als de moeders snel opknappen! @paarse: toch goed nieuws lijkt me! Wel irritant dat je dan zolang op een afspraak moet wachten, maar goed het feit dat het dan goed nieuws, is wel heel fijn! @ Maartje: O meis, wat naar dat je zo beroerd bent! Ik kan me voorstellen dat je niet zo graag grote hoeveelheden pijnstillers neemt. Maar de arts zal wel weten wat ie voorschrijft toch? Gelukkig heb je nog even qua namen. Misschien een ouderwetse brainstorm beleggen met zn tweetjes? Tenminste dat heeft mijn vriend voorgesteld, haha Op zich zijn we er nog helemaal niet mee bezig, maar af en toe komt er bij een van ons iets op, maar de ander vind het nooit wat! Dus kan nog wel een heftige discussie worden bij ons. Met name jongensnamen liggen we echt mijlen ver uit elkaar qua smaak. @Angelica: Ik ga zo heeeeeel hard duimen voor je! A.s vrijdag weet je het dus gewoon! Misschien juist omdat je zoveel tegenslagen hebt gehad deze ronde is het wel positief!!!! @ Mik: 800 fotos! Nou ik ben wel benieuwd. Ga je ons een paar mooie laten zien? Ik heb morgenochtend de intake bij vk en dan morgen om 17.15u de termijnecho!!! Pfff, begin alweer aardig zenuwachtig te worden! Nog steeds niet echt last van kwaaltjes, dus het blijft gewoon super spannend. Gelukkig ook geen tekenen van dat het misgaat zoals bloed of krampen. Dus we moeten er maar op vertrouwen. Zal blij zijn als we morgen weer een hartje zien kloppen. Dan gaat het toch langzamerhand wel de goede kant op! Aan de ene kant fijn dat ik bij 9,2wk alweer een echo krijg, maar ja. Daarna is er dus geen echomoment meer, dus dan blijft het spannend totdat ze bij vk hartje kunnen horen. Vanaf wanneer is dat? Misschien koop ik wel zon angelsound. Dan kan ik zelf luisteren bij 12 weken. Of ik vraag een pretecho gaan ofzo. Nou ja, eerst morgen maar eens afwachten. X lex
Lex, ik snap dat je het spannend blijft vinden. Had ik precies zo... Zeker na een ervaring dat het misgegaan is, zoals we hier allemaal mee hebben gemaakt. Hartje kun je volgens mij ook rond de 12 weken horen, maar risico is dat je een keer niets hoort als je zelf zo'n doptone hebt. Ligt er ook aan hoe het kindje ligt. Ik was vanmiddag bij de vk en ze voelde het kindje gewoon bewegen onder de doptone maar kreeg het hartje niet 1, 2, 3 te horen... Volgens mij heeft mik er ervaring mee met zo'n thuisapparaatje. Over mijn afspraak bij de vk gesproken, alles groeit gelukkig naar behoren, maar heb wel mijn aambeien probleem aangekaart. Zoals ik mijn klachten omschrijf denkt de vk aan een rectum verzakking en heeft me naar de huisarts verwezen voor onderzoek. Evt. verwijst hij me naar de gyn. en/of internist en dan maar afwachten hoe of wat... Wellicht na mijn bevalling een operatie. Baal er wel van. Even afwachten maar.
@Maartje, bah dat klinkt niet lekker. Hopelijk ben je alweer wat opgeknapt. O en die rotaambeien (of een rectumverzakking), wanneer kan je bij de HA terecht. Hoop niet voor je dat je een operatie moet. @Lex, hoe was je echo? Ja het is echt lang wachten van 9 weken tot de 20 weken echo. Ik weet niet of zo'n angelsound de oplossing is. Idd wat Maartje zegt als je zelf even het hartje niet kan vinden, volgens mij word je dan helemaal gek. Dat was voor mij een reden om het niet aan te schaffen. Kan je niet met je VK overleggen dat je bij grote onzekerheid toch nog een extra echo krijgt? @Angelica, kom je de dagen een beetje door? Dat zal vast heel lang duren voordat het vrijdag is. Dikke knuffel! @Mik, merk je verschil met het slapen door de puckababy? F is nog flink aan het hoesten. Morgen mag hij voor het laatst de neusspray gebruiken. Het lijkt me niet voldoende, ga straks toch maar weer de HA bellen. Morgenochtend komt de fysio langs voor F. Hij heeft een flinke voorkeurshouding. Ik weet al wel wat je ervoor moet doen, T had het ook. Alleen F is zo eigenwijs, dat de foefjes niet helpen . Vanavond heb ik een feestje. Ik ga dan voor het eerst even alleen weg. Heerlijk lijkt het me. Mijn buuf is 50 geworden, ga zo even een oude wijven pakketje samen stellen .
Hier nog een foto van F waarop de verdikking van zijn schedelnaad te zien is. Niet op de troep letten hoor!
Hoi dames, Paarse, arme F! Hoe gaat het nu met hem? Nog steeds veel hoesten lees ik nu, lijkt me zo zielig bij zo'n kleintje! Wat zei de HA over de neusspray? En succes met de fysio morgen, hopelijk heeft hij/zij nog wat tips voor je die wel werken voor F! Wat een ontzettend lieve foto van F en jou Heerlijk hè, als ze zo bij je liggen slapen? Maar zo is idd die verdikking te zien. Maartje, ook al een ziekenboeg thuis, wat rot! Gelukkig is F weer opgeknapt, maar hoe is het nu met jou? O jee, ik lees nu dat je echt flink ziek geworden bent Heftig hoor! Veel beterschap, ik hoop dat het snel wat draaglijker wordt! En ben je nog naar de vk geweest vandaag? Jemig, mogelijk een rectumverzakking Poeh zeg, daar zit je natuurlijk helemaal niet op te wachten! Hopelijk valt het mee! Lastig, de namenkwestie! De naam V wilde ik al vanaf dat ik 12 jaar was En N kwam ik toevallig tegen op internet. Ik weet dat je namensites hebt waarbij je een naam kan typen die je mooi vindt en dan geeft de site suggesties. Ik weet alleen niet meer welke sites dat zijn, dus daar heb je niet zoveel aan Verder lette ik altijd op bij aftitelingen op tv enzo. Ik hoop dat jullie snel dé naam tegenkomen! Hoe zijn jullie eigenlijk bij F gekomen? Over de borstvoeding, ik heb iets van 2,5 weken over het afbouwen gedaan. Ik wilde het heel rustig afbouwen, maar N vond het verwarrend dat ze soms uit mijn borst mocht drinken en soms uit een flesje. Als ik haar de fles gaf, dronk ze vaak helemaal niet goed terwijl ze bij mijn vriend wel goed dronk. Toen ben ik maar gaan kolven zodat ze alleen maar flesjes kreeg, of afgekolfde melk of kunstvoeding en daardoor is het hard teruggelopen. Maar ik vind het ook prima zo, geeft mij veel rust Angelica, duim duim duim!!! Echt superspannend, het zou je zó ontzettend gegund zijn! Lex, en??? Blijft spannend, echo's! Maar hopelijk heb je een mooi inieminimensje gezien All, hier druk geweest met van de trap vallen en ons fototoestel kapot laten vallen Flink spierpijn van de val en flink balen van het fototoestel Maar verder gaat alles goed hoor V is weer in een fase dat ze het niet nodig vindt om 's middags te slapen, terwijl ze het echt nodig heeft. Nu ga ik maar iedere dag aan het eind van de middag nog een stuk wandelen met mijn meiden, goede afleiding voor V. Ze zegt nu naast dank je (of thank you dankzij Dora ) ook alsjeblieft (ablief), ik was helemaal vertederd toen ze het gisteren voor het eerst zei De zin was: 'één broodje pindakaas, ablief mama', was zo schattig! Met N gaat het ook weer helemaal goed, ze drinkt alleen nog wel iets te weinig. Maar dat komt vast snel wel weer goed, ze heeft nog steeds een lekker bol buikje Vannacht gaat ze voor de eerste keer op haar eigen kamer slapen. Ze slaapt nog altijd bij ons, maar ze is de laatste tijd 's nachts regelmatig wakker. We hoeven er dan niet uit, ze valt zelf weer in slaap, maar toch word je er wakker van. Vandaar dat we gaan kijken hoe het gaat als ze op haar eigen kamer slaapt. Ben benieuwd, toch wel weer een stap Zo, nu nog even bankhangen en dan op tijd naar bed. Fijne avond nog!
Ik had een hele tekst getypt, weg is het :x. @Mosa, je moet ook niet van de trap vallen . Gelukkig is het met jou goed afgelopen. Beetje jammer van je camera. V gaat hopelijk over een paar dagen wel weer slapen. Ze verzetten zich er vaak gewoon tegen. Is ze nu aan het eind van de middag nog wel een beetje lief? En leuk dat ze ablief zegt. T zegt het ongeveer in elke zin. Mensen zeggen tegen mij dat ze het altijd zo'n beleefd jongetje vinden . Ben benieuwd of jullie en N vanacht goed slapen. Jullie zijn toch aan elkaars geluiden gewend. Zul je net zien dat jezelf de hele nacht wakker ligt... Maar het moet toch een keer gebeuren en het is idd een hele stap (loslaten heet dat). Hier ook verwarring hoor met borst en fles. F drinkt uit de fles net zo als aan de borst. Het gaat nu wel wat beter. Bij F maakt het niet uit wie hem een flesje geeft. Gistermiddag weigerde hij voor het eerst een flesje van mij. Hij wilde per see de borst . Hij loopt ook vaak aan me te snuiven. Heeft N dat ook?
Mosa, gelukkig heb je alleen maar last van spierpijn. Idd heel schattig als ze dingen gaan zeggen. Mijn neefje (15 mnd) zegt de hele dag door OPA. Mijn vader is helemaal happy Mijn nichtje was 2 toen ze niet meer wilde slapen. nou mijn zus vond dat wel vervelend in het begin. Wel heerlijk hoor om met je meiden op stap te gaan. Wil V 's avonds dan wel slapen? mijn nichtje was in het begin te moe en dan worden het draken Paarse wat een mooie foto. Wat willen ze nou gaan doen met die naat? Ik ga vanmiddag na een seminar testen, al geloof ik het niet hoor. We hebben nog 1 ronde van de verzekering (wordt waarschijnlijk ICSI) en dan willen we de 4de zelf betalen
@Angelica, gefeliciteerd! Hopelijk morgen een mooie bloeduitslag! Wat vind je er zelf van? Ben je er niet steeds mee bezig? Gisterochtend ben ik weer met F naar de HA geweest. Hij hoest nog zoveel, echt heel zielig. Hij klinkt echt als een oude roker . De HA heeft alles nagekeken en vertelde dat we moeten afwachten. Als het erger wordt of F benauwd wordt moet hij weer terug. F is erg onrustig. Hij drinkt slecht, steeds kleine beetjes. Mijn BV loopt ook enorm terug, heb bijna niks meer. Ik ga even uitzoeken wanneer ik T moet inschrijven voor de basisschool.
ik geloof er nog niet in ik denk dat de test vals positief is morgen weten we het zeker Ik hoop dat f snel opknapt
Wauw Angelica, wat ontzettend spannend!!! Ik ga harder dan hard voor je duimen dat je morgen een goede bloeduitslag krijgt en dat je éindelijk éindelijk nu eens mama mag worden Ik hoop het zo voor je, ik denk aan je! Machtelt, echt heel zielig voor F, hopelijk knapt hij nu snel op! Maartje, hoe gaat het nu met je? Hopelijk heb jij het ergste nu achter de rug! All, even een korte reactie want ik ben moe Vandaag mijn eerste werkdag gehad, was wel leuk maar ook wel vermoeiend. Ik deed er vanochtend 3 uur over om op mijn werk te komen Dank je wel NS Wel gek om mijn meiden zo lang niet te zien, vanochtend sliepen ze nog toen ik moest gaan. Maar vanavond weer even extra geknuffeld Fijne avond nog!