Na regen komt (meestal) zonneschijn!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paarse80, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Paarse, gefeliciteerd met je opa en oma :) Heel bijzonder! Wonen ze bij jullie in de buurt?

All, het is gelukt met de pasfoto :D N moest in een bumbostoeltje zitten op een kruk en ik zat er op mijn hurken naast/achter zodat ik niet in beeld was. Ze vond het heel leuk en zat telkens te lachen naar de fotograaf :D Op de foto voor haar id-kaart mag ze geloof ik niet lachen, en uiteindelijk is het een 'serieuze' foto geworden, heel schattig! Meteen een id-kaart aangevraagd, dus volgende week kunnen we hem ophalen.

Ook naar het CB geweest. Ze is nu 67 cm en 6800 gram, bovengemiddeld lang en slank. Ze lijkt tot nu minder de lucht in te schieten dan V, dus ik ben benieuwd hoe dat verder gaat. Verder was de arts verbaasd over haar ontwikkeling, ze is al heel erg veel met haar voetjes bezig en volgens de arts is dat snel. En ook wat andere dingen doet ze wel vlot.

Ik was ook extra trots op V, de arts vond dat V praat als een 3-jarige :D Ik weet wel dat ze best goed praat, ze maakt ook hele zinnen en gebruikt daarbij ook een goede zinsopbouw, maar dit is toch leuk om te horen :)

Wat trouwens wel opvallend was, was dat volgens de arts je tegenwoordig gerust voor 6 maanden met groente/fruit kunt beginnen. Volgens haar blijkt nu uit onderzoek dat dit zelfs voor kindjes met een aanleg voor allergie het niet uitmaakt. En volgens logopedisten is het juist goed voor de mondmotoriek om met een lepeltje te leren eten. Dus of pap of groente/fruit.
    Ik had me helemaal ingesteld op beginnen met 6 maanden, maar nu wil ik er nog even over nadenken. N is nu bijna 5 maanden. Wat vinden jullie hiervan? Pap vind ik niet zo nodig vanwege de suiker, dus dan zouden we met groente beginnen.

Morgen met V naar de PSZ, ben benieuwd :)

Fijne avond nog!

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Mik, je kids lijken idd erg op elkaar. Zo leuk is dat! Mooie foto's hoor op fb!

Mijn HA heeft niks verteld over die bijwerkingen. Is ook echt een verschil met het KDV en een GO. Tja ze lopen echt sneller wat op. Is L ook steeds verkouden? F lijkt wel al 3 maanden verkouden te zijn :(.

@Mosa, fijn dat de foto's gelukt zijn. Ik ga volgende week ook voor een ID en wil dan meteen leuke foto's laten maken. Kom je ze nog even showen hier?

Goed dat N zich zo goed ontwikkelt. Viel me ook op toen ik bij je was dat ze druk is met haar benen. Grappig dat ze qua lengte zich anders ontwikkelt dan V, is toch ook prima?

Wat raar dat er nu geadviseerd wordt om eerder met bijvoeding te beginnen :(. Ik weet niet wat ik er mee zou doen. Ik moet er even over nadenken, laat je nog weten wat ik zou doen ;).

Veel plezier morgen op de PSZ! Hebben ze een kennismakingsprogramma?

Bedankt voor de felicitatie :D. Mijn opa en oma wonen 10 minuten lopen bij mij vandaan. Mijn oma zie ik 1-2 x per week en we bellen dan ook nog.

Vandaag kwam mijn oudtante bij me op bezoek. Ze is medium en voelde dat ik erg gespannen ben :). Ik heb een healing gehad, heel bijzonder maar ik voel me energieker en wat positiever. Het is wel raar hoor, moet het nog even een plekje geven. Ik had F op schoot en ik voelde de warmte via mijn handen naar F toe stromen. F was erg aan het lachen, leek het wel fijn te vinden...
    Morgen moet ik met F naar het CB. Ik ga daar mijn beklag doen over de KA.

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Paarse, ik zal één dezer dagen even een foto van de pasfoto maken en dan hier plaatsen :) V heeft trouwens al een id-kaart (met pasfoto toen ze 8 maanden was). Ik wil binnenkort wel een keer pasfoto's laten maken van V, maar vandaag zag ze er moe uit dus dat komt wel een andere keer.

Ik ben benieuwd wat je van het bijvoeding verhaal vindt :) Ik was er zelf ook verbaasd over, maar misschien dat we dan wel met 5-5,5 maand beginnen. Het scheelt ook wel dat N tot nu toe totaal niet gevoelig is voor wat dan ook, dus allergieën verwachten we niet bij haar. Maar we slapen er nog wat nachtjes over ;)

Er is geen speciaal kennismakingsprogramma op de PSZ, we krijgen gewoon een rondleiding en informatie. Ik ben benieuwd naar V's reactie in eerste instantie, ze vindt het vast erg interessant allemaal.

Paarse, leuk dat je (neem ik aan als je ze zo geregeld ziet) een goede band hebt met je opa en oma. Mijn laatste oma is helaas al 7 jaar geleden overleden en mijn vriend heeft ook al een hele tijd geen opa's en oma's meer, wel jammer.

Apart van de healing, fijn dat je je positiever voelde na afloop en dat F het fijn leek te vinden :) Hopelijk kun je dat positieve gevoel nog een paar dagen vasthouden.

Succes bij het CB morgen!

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Mosa, hoe was het op de PSZ?

Ik heb nog even nagedacht over de bijvoeding ;)! Voordat je gaat beginnen zou ik eerst een paar dingen goed uitzoeken. Heeft N snel krampjes? Is haar ontlasting goed? Heeft ze eczeem of een droge huid oid? Als dit allemaal niet zo is, zou je langzaam kunnen beginnen met 5-5,5 maand (eerder zou ik toch echt niet doen).

Mijn dag begon erg vroeg al om 01.30 :x. F was onrustig en T liep ook te spoken. Om 05.30 huilden ze allebei. T gaf om 06.30 lachend aan dat "de broertje's" tegelijk huilden, vond hij wel grappig.

Vanochtend met F ( en T natuurlijk) naar het CB geweest. Het was erg fijn om er te zijn. De arts vroeg me hoe het ging en of ze iets voor ons kunnen betekenen nu. Ik heb er mijn beklag gedaan over de KA en advies gevraagd wat ik ermee kan doen. De CBarts raadt me een gesprek aan op het moment dat we er energie voor hebben. Verder heeft de CB arts gevoeld aan het hoofdje van F. Er zijn veel tegenstrijdigheden. Hij heeft geen afwijkende vorm van zijn schedel. Hij heeft nl een ruitvormige fontanel en dat zou niet kunnen met craniosynostose. Ook een vookreurshouding zou niet samen gaan. Over een maand moet ik weer met F naar het CB, ik ga dan weer naar de arts en heb daar een dubbele afspraak. Mocht ik in de tussentijd het CB nodig hebben, kan ik bellen en komen ze langs. Erg fijn dat ze er zo mee omgaan :).

F was 66 cm en woog 6600 gram. Erg lang dus, T was net zolang woog maar wel 7200 gram, flink verschil dus.

5. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hallo,

Ik heb nog niet bijgelezen, maar meen me te herinneren dat Paarse morgen de afspraak heeft met F.?

Heel veel succes, zal aan je denken!
    x lex

x p.s. Kom morgen of dit weekend wat uitgebreider terug.

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Even een kort berichtje van mij. Ik ben erg moe na een drukke werkdag dus niet zo veel puf om uitgebreid te typen ;)
    Maar ik wilde natuurlijk wel Paarse héél veel succes toewensen voor morgen, ik zal aan jullie denken :)
    Begrijp ik het goed dat die tegenstrijdigheden van de CB-arts juist een goed teken kunnen zijn? Ik hoop het in ieder geval!

En F 66 cm en 6600 gram, onze N 67 cm en 6800 gram, en dat is al best een lange dame :) Ze schelen toch bijna 2 maanden, grappig.

Bedankt voor je reactie over bijvoeding. We hadden zelf al besloten om rond de 5,5 maand te beginnen, in ieder geval niet eerder. Eigenlijk vinden we dat helemaal niet nodig. De reden dat ik het toch in overweging wilde nemen is dat N totaal niet gevoelig is voor wat dan ook. Ze heeft nooit krampjes gehad en ook geen gevoelige huid. Dus ze is ontzettend makkelijk wat dat betreft. Maar voorlopig houden we het toch nog maar bij melk ;) Over 4 dagen is ze alweer 5 maanden, gaat evengoed heel hard!

De volgende keer zal ik over de PSZ vertellen :)

Lex, jemig, alweer 17 weken zwanger, wat gaat dat hard zeg :$ :D Leuk hoor, ik vind het echt super voor je!!

All, tot snel weer :) Zometeen maar eens vroeg mijn bed opzoeken, ben ik aan toe.

7. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    @Paarse, heeeeeel veel succes morgen!! Knuf!!

Sorry hier ook druk, met dat andere huis, weten jullie nog waar mijn moeder in woonde, met die schimmelschade enzo...

:$

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Meiden bedankt! Ik ben erg gespannen, heb net alle vragen opgeschreven. Ik hoop ook dat ze meteen wat onderzoeken gaan doen. Als ik morgen tijd heb, kom ik hier even langs om te weten hoe het was. Maar 's middags hebben we feest van mijn opa en oma tot in de avond.

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik kom snel weer langs om uitgebreid bij te lezen en te reageren maar wilde nu even Paarse veel succes wensen! Zet hem op meid, *fingers crossed*

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Zo blij zijn we!!! Binnen 30 seconden vertelde de arts dat F geen craniosynostose heeft. Helemaal perplex was ik. Hij baseerde dit op de schedelvorm en op de foto's die gemaakt zijn door de KA. Hij liet de foto zien, waarop te zien was dat de schedelnaden open zijn. De schedelnaad overdwars op zijn hoofd heeft hij dmv drukken laten zien dat deze ook open is. Hij vond F er volkomen normaal uit zien (en wij ook). De bobbels moeten nog afvlakken.

Er hoeft geen scan gemaakt te worden, geen narcose, geen heftige operatie :D:D:D.

Volgende maand moeten we nog terug voor een nagesprek in het multidisciplinaire team, maar gewoon om alle partijen mee te laten kijken. We hoefden echt niet ongerust te zijn.

Ik jank al sinds we dit hebben gehoord, maar nu van blijdschap!

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik zag als eerste dit :D:D:D en dacht gelijk :D:D:D

Oh, wat een geweldig nieuws! Echt, ik ben ontzettend blij voor jullie! Wat een last zal er van jullie schouders afgevallen zijn zeg!

Nou, jullie kunnen zo met een gerust hart gaan bowlen :)

12. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Zwaai naar de rest :)

Julia, hoe is het met jou/jullie?
    Grappige avatar heb je :D

13. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    @Paarse, geweldig!

Moet zeggen dat ik dus altijd zo 'balen' vind, hoelang zit je nu al niet in spanning voor ...... Ze laten je weken wachten en binnen 30 sec ben je verlost. Sorry maar dat kan toch niet.
    Misschien dat het voor jou nu niet relevant is hoor haha je bent al blij met de uitslag!!
    HIer ook!!

14. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    Meiden, vanavond ga ik naar Daddy Cool de musical, voor het eerst met J. Ben zo benieuwd hoe hij het vindt.

Vandaag mondeling met een huurder overeengekomen, man is laminaat aan het leggen in de woning. Zij gaan er half januari in en tm 1ste kwartaal 2013. Yeah ze betalen nog goed ook. #blij

15. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,
    Ik dacht dat hier al lang niets meer geschreven was, maar kreeg dus geen melding in mijn mailbox!?

Paarse, wat een GEWELDIG nieuws van F!!!!!!!!!!!!! Wat ben ik blij voor jullie! Spijtig dat jullie daar zo lang voor in spanning hebben moeten zitten...
    Nu dus echt een gezellig avondje met je opa en oma, leuk!

Mosa, wat heb je toch twee heerlijke mooie meiden! Erg leuke foto's.
    Hoe was het deze week op de PSZ? Vond M het wat?
    Is je schoonvader gisteren geopereerd? Hoe voelt ie zich?

Bij F. Zijn wij met ruim vier maanden begonnen met groenten, maar dat was niet meteen een succes. Deze keer begin ik er niet zo vroeg mee.

Mik, jij zit nu dus met J bij de musical. Gezellig zo'n uitje met je grote zoon.
    Balen dat L. zo blijft tobben met die reflux... Zielig.

Ik zag je huis al voorbij komen op fb. Weer een zorg minder nu het verhuurd is.

Lex, goh idd al bijna op de helft. Fijn dat je die eerste maanden door bent. Hoe voel je je?
    Ben je nu al gestopt met werken?

Angelica, hoe is het met jou????

Julia, en met jou? Nog steeds zo druk met alles?

Ik ben vandaag ziek naar huis gegaan nadat ik klaar was met mijn patiënten... Weer een flinke kou/griepje en ik stond vanochtend op met een vreselijk stijve nek. Baal als een stekker....
    Het is de laatste weken, maanden zo druk en stressvol geweest op mijn werk, echt niet meer leuk zo. Denk dat ik dus wel weet waar dit nu vandaan komt. Kijk ook zo uit naar mijn verlof na 20 januari. Ik weet dat ik niet goed bezig ben door zo te stressen, maar kan het niet doorbreken en van me af zetten.
    Komende week gelukkig nog maar twee dagen werken en dan een weekje vakantie.

Ook thuis moet er deze week nog zoveel gebeuren.... Blehhhh. Gelukkig doet mijn vriend veel.

F. is dit weekend logeren zodat wij zouden gaan behangen, maar dat gaat zo niet lukken. Morgenavond hebben we gereserveerd bij een heerlijke tapastent, dus hoop maar dat ik me dan weer een beetje beter voel. Lang geleden dat we met zijn tweetjes weg zijn geweest.

Sorry voor deze klaagzang ladies.
    Wel positief is dat ik deze week niet gebeld ben door de vk, wat betekent dat ik geen antistoffen voor de baby heb aangemaakt dus lekker onder controle mag blijven bij de vk!

Fijn weekend allemaal!

16. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    P.S. Paarse weet je al wat over je werk???
    Succes ermee, X!

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Paarse, was het gezellig gisteren? Heb je nog gezwaaid naar ons? ;)
    Wat zullen jullie heerlijk geslapen hebben na gisteren :)

Nog even over de PSZ, ik denk dat het geweldig wordt voor V, ze vond het nu in ieder geval allemaal heel interessant. Ik denk dat ze het wel spannend vind dat ik dan wegga na het brengen, maar er is natuurlijk genoeg afleiding. 9 januari gaat ze voor het eerst.

Mik, wat super van de huurders, zal wel een last van je schouders gevallen zijn dan!

Hoe was de musical? En wat vond J ervan? Zijn jullie met z'n tweetjes gegaan?

Maartje, lief dat je naar mijn schoonvader vraagt, maar hij wordt komende donderdag geopereerd. Vanavond gaan we met hen en mijn zwager en schoonzus uit eten, een beetje in plaats van met kerst want dan ligt hij in het ziekenhuis.

Oh bah, jij ziek :( Hoe gaat het nu? En dan ook nog die drukte op je werk erbij, zwaar hoor! Dat is normaal al zwaar, laat staan zwanger ;) Beterschap in ieder geval!

Fijn dat je geen antistoffen aanmaakt voor de baby! En alweer 29 weken zwanger zie ik, wat gaat het bij een ander toch altijd hard! Lijkt soms sneller dan bij jezelf, alhoewel ik het ook bijna niet kan geloven dat N alweer bijna 5 maanden is. Mijn kleine meisje is al helemaal niet zo klein meer :)

Veel plezier vanavond! Tapas vind ik ook heerlijk, maar hopelijk voel je je er goed genoeg voor!

All, ik heb pas geboortekistjes met het geboortekaartje erop besteld voor mijn meiden en vandaag kwamen ze binnen. Dit is die van V, ik ben er zo blij mee! Daar gaan we allerlei speciale dingen in bewaren:

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    En deze van N:

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb er ook één besteld voor ons nichtje, die krijgen mijn broer en schoonzus met kerst.

N is plotseling helemaal verkouden, best sneu. Ze hoest veel, maar gelukkig lijkt ze er verder (nog) niet zoveel last van te hebben. Hopelijk blijft dat zo!

Fijn weekend allemaal!

20. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    @Mosa, mooi die kistjes, had nog nooit van geboortekistjes gehoord.
    Ga straks even rustig jullie reacties op bijvoeding lezen.
    Leuk psz, gaat hard he, weer zo'n moment. J. vond het geweldig.

@Maartje, beterschap meid. Schiet niet op zo, snap dat je de dagen aan het aftellen bent met zo'n baas.
    JE zou je een keer lekker moeten laten masseren door iemand die vaker zwangere vrouwen masseert, goed voor je doorbloeding en ontspanning.

Nadeel deze periode al die verkouden en snotterige kindjes en mensen en als je zwanger bent, ben je natuurlijk al helemaal vatbaar.

J. vond de musical echt helemaal te gek! Onderweg er naartoe viel hij in de auto al in een diepe slaap..dus wij dachten ojee. Maar eerst bij de Argentijn een hapje gegeten daarna over de Erasmusbrug gewandeld naar Luxor. Geweldige musical!
    Hij zat te genieten, klappen op de muziek, echt heel tof.
    Laat naar bed hihi, pas 23.30 uur, vanmorgen was hij om 8 uur wakker, vanavond dus maar heel vroeg.

Ben enorm blij met huurders, ze huren het tm 1ste kwartaal 2013, echt een rust. Man is nu laminaat aan het leggen, dus het ziet er steeds beter uit. Ga zelf dan nog fotos maken voor de verkoop. Maar aankomend jaar dus ff niks, krijg lekker bedrag dus speel bijna gelijk. Nu kost het me 1300 euries in de maand en dan 820 euro voor kdv van Lizze, nou dan is mijn netto maandsalaris bijna op :(:(. Met die huur maakt dat weer een hoop goed!

We hebben de vakanties geboekt!! Blij blij blij!!:D:D:D

Meivakantie lekker 12 dagen naar Curacao,
    Informatie Livingstone Jan Thiel Resort (Appartementen), Curaçao met Arke.nl

wil echt zon!!

En de zomer naar France,
    Camping Les Charmilles - Frankrijk / Zuidwest Frankrijk / Fouras - Vacansoleil

Kan inet wachten...

Deel Deze Pagina