Na regen komt (meestal) zonneschijn!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paarse80, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Oh Mik, wat leuk! Welke is die van jou?

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Mik, wat een stoere foto zeg :D Wat heeft die rechter veel haar zeg :$
    Ik haal jouw L er ook niet zo één twee drie uit :)

Julia, V kan al heel goed praten, maar heeft het nooit over iets engs gehad, dus ik verwacht niet dat het nachtmerries zijn, maar helemaal zeker weten we het natuurlijk niet.
    Wel slim van de dromenvanger voor B! Zou fijn zijn als het zou helpen! En een octopus, hoe komt hij er idd bij :D

Ook al bezig met vakanties uitzoeken, altijd leuk! En klinkt ook super, zo'n suprise weekendje!

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb net foto's op de computer gezet, dus maar wat eetfoto's :D

Wat zit er op dat lepeltje? :(

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Wat zit er nu toch in mijn mond:

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Iiiiiiiiiih, wat is dit in vredesnaam :D

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    En nog een foto van onze dromer, al wel een paar maanden oud. Mijn vader heeft deze gemaakt:

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Mosa, ik ben misschien een beetje teveel met eten bezig, maar ben zelf ook erg allergisch. En als ik zie hoe heftig T op ei reageerd, ben ik nog voorzichtiger met F met het eten.
    Goed dat ze eraan toe is en je eten bijna uit je mond eet, hahaha.

Jammer dat sommige "fases" wat langer duren. Ik hoop dat V snel weer goed gaat slapen. Is ze ook moe dan overdag hierdoor?

Jullie hebben V tot 8 maanden ingebakerd? Dat durf ik dus echt niet. Mijn neefje is tot 7,5 maand ingebakerd geweest, lukte ook niet. Het gaat gelukkig goed. Afgelopen nacht kwam F voor 1 voeding en heeft echt goed geslapen :). Hij ligt in de combisleeper met lange mouwen, geen dekentjes oid. De onderkant van de slaapzak heb ik met een veter bij elkaar geknoopt, zodat hij toch een beetje fysieke begrenzing voelt.

Wel lekker dat je vriend dan 1 dag minder werkt. Maar het blijft toch pittig om de avond alleen te zijn.

@Mik, wat een geweldige foto! Had hem al op FB gezien. Wat leuk dat jullie afgesproken hebben. Was dit de eerste keer?

Hoe is het met L en J?

@Julia, ja ik vind het ook snel hoor dat F nu al rolt (te snel :)). Op je buik liggen is erg leuk en stoer natuurlijk.

Ben benieuwd of de dromenvanger werkt. Biven mijn bed hangt er ook één, gewoon voor de mooi. Misschien werkt het als placebo bij hem!

Met banaan beginnen, pfff dat zou ik nooit doen. Er is een bewoner van me gestikt in een stukje banaan. Dat geef ik pas als laatste, beetje trauma aan overgehouden.

Jij ook al met vakanties bezig. Ga je vakaer met je man alleen op vakantie? Waar laat je je kinderen dan?

@Mosa, wat een leuke foto's van N :D!

8. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hi ladies,

Ik schaam me diep! Heb nog steeds niet bijgelezen...
    Ik heb het ook zo druk met van alles en dan werk ik nog niet eens, haha

De 20 weken echo was helemaal goed! Alles erop en eraan. Pfff, wel een opluchting hoor! En bizar wat ze allemaal kunnen zien.
    Ook weten we nu het geslacht:
    It's a GIRL!!!!!!

Kom van de week wat uitgebreider terug!

x lex

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Lex, wat super dat alles goed was! En een meisje, leuk :) Een paar dagen geleden gokte ik hier nog dat je een jongetje zou krijgen :) Op de middelbare school was ik al niet goed in gokken :D

Paarse, wat fijn dat F afgelopen nacht eigenlijk heel goed geslapen heeft, klinkt ook als een goede aanpak met de combisleeper. Op naar meer goede nachten :)

All, hier een heerlijke dag gehad met z'n viertjes :) Net vast V's spulletjes gepakt voor naar de PSZ morgen. Ik vind het nu best spannend, ik hoop dat ze niet aan mijn been gaat hangen als we morgen weg gaan :) Hopelijk geven alle andere kinderen genoeg afleiding. Wel gek hoor, als ik thuis ben, is V er natuurlijk ook altijd. Vanaf nu dus 2 ochtenden in de week alleen met N, ook leuk.
    We moeten er morgen om 8.30 uur zijn, dus we moeten er echt de wekker voor zetten :)

Fijne avond allemaal!

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Lex, gefeliciteerd!!! Ik had ook gedacht dat je een jongetje zou krijgen. Fijn dat alles goed was en dat alles erop zat. En ja heel bijzonder een 20-weken echo. Ik ben zo blij voor je dat je dit nu mag meemaken :D!

@Mosa, heb je het "overleefd" om V naar de PSZ te brengen? Hoe vond V het?
    En je wekker zetten ?, ik ben blij dat je ook een keer vroeg moet opstaan :p
    Je hebt nu ook de tijd om even alleen met N te zijn. Lekker alleen met haar knuffelen en spelen!

Wij zijn gisteren naar Zandvoort geweest. Echt fantastisch met die enorme golven. F en T slapen allebei in de auto, wel fijn want het is een uur rijden.
    Vanacht kwam F 1x, om 04.30. Lekker hoor! Slapen in een slaapzak gaat echt goed :).
    Vanochtend ben ik met F naar de HA geweest. Hij heeft een knobbel achter zijn oren, bleek van zijn schedel te zijn, niks bijzonders moet opletten dat het niet groter wordt. Meteen besproken dat hij nog zoveel krampjes heeft. De HA denkt aan een KMA en nu moet hij een week koemelkvrije voeding krijgen. Dan weer terug.

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Paarse, lekker hoor, naar Zandvoort geweest :) Heerlijk om even uit te waaien lijkt me!

Wat ontzettend fijn van de nachten nu, het lijkt echt de goede kant op te gaan hè?!
    Apart van de knobbel, hopelijk wordt het idd niet groter!

En o jee, F mogelijk een KMA, dat zou niet zo fijn zijn natuurlijk :( Maar ja, aan de andere kant, een oorzaak van de krampjes weten is ook wel fijn natuurlijk!

All, wat een drukke dag hebben we achter de rug zeg!

Eerst dus V naar de PSZ. Ik was toch best zenuwachtig met brengen. Ze ging wel gelijk met de blokken spelen, en een aantal keer vroeg ze of we nog heel even wilden blijven. Op een gegeven moment zeiden we dat we weg gingen en toen kregen we nog een kus en een zwaaitje en we konden zo weglopen. Toch een opluchting :) Halverwege de ochtend hebben we even gebeld, maar het ging prima. Met ophalen keken we eerst stiekem om een hoekje. Ze zat heel aandacht naar het verhaal te luisteren, zo schattig. Toen ze ons zag na het verhaal, riep ze gelijk: dat zijn mijn papa en mama en rende ze op ons af om een dikke knuffel te geven. Het was zó lief, onze grote meid! We waren zó trots op haar, het was gewoon helemaal goed gegaan. En dat voor ons toch wel redelijk verlegen meisje dat nog nooit ergens geweest is zonder bekenden :)
    Ze zei zelf ook dat ze het heel leuk had gevonden, dus die gaat er vrijdag vast weer met veel plezier naartoe.

In de tussentijd boodschappen gedaan en wat andere huishoudelijke dingetjes. Vanmiddag ben ik bij de HA geweest voor de nuvaring, dus daar ga ik vanavond mee beginnen. Ik ben benieuwd, hopelijk is het wat. Afgelopen dagen was ik echt ontzettend ongesteld, de 2e keer na de bevalling. De eerste keer viel reuze mee, maar deze keer was het echt een heftige menstruatie. Ik heb ook het idee dat alle hormonen uit mijn lichaam zijn, ik had het nog telkens warm, maar de laatste dagen vind ik het zo koud :)

Aan het einde van de middag zijn we met de katten naar de dierenarts geweest voor controle. De katten zijn natuurlijk niet gewend aan in de auto zitten en waren druk aan het miauwen. Ik vertel tegen V dat ze een beetje bang zijn, aait ze het mandje van één van de katten en zegt: geen zorgen, ik hou je vast :D Zulke lieve dingen zijn dat.
    De katten zijn ook weer gewogen, en we wisten dat we joekels van katten hebben maar 7, 7.4 en 10.4 kilo is toch wel erg flink :) Ze zijn ook grofgebouwd alledrie, maar ze moeten niet zwaarder worden.

Toen op tijd gegeten (onder andere deze, HEERLIJK: Soy-Ginger Salmon | Handle the Heat ) en daarna zijn we nog even naar de IKEA geweest. Ik wilde van die plankjes voor aan de muur waar je fotolijstjes op kunt zetten. En als ik iets in mijn hoofd heb, dan moet het NU :) Daarna de kinderen naar bed gebracht en nu helemaal niets meer vanavond, ben best moe.

Morgen krijgt mijn schoonvader te horen of ze alles weg hebben kunnen halen of dat hij nog bestralingen of chemotherapie krijgt, dus een spannende dag.

Zo, heel verhaal :)

Fijne avond nog!

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Mosa, wat fijn dat V het zo goed gedaan heeft op de PSZ. Ze heeft vrijdag vast zin om weer te gaan.

De nuvaring vind ik super. Ik gebruik hem al een aantal jaar. Je kunt via internet instellen wanneer je hem erin/eruit moet brengen/halen. Heerlijk, hoef je niet na te denken ;).

Moeten je katten op dieet of moeten ze een vogel minder eten :p?

Spannende dag voor je morgen. Hopelijk krijgt je svader goed nieuws!

Wat prop jij veel dingen in je dagen zeg! Hoe bedoel je hoge eisen stellen aan jezelf ;)?

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Paarse, zo'n drukke dag als vandaag komt niet zo vaak voor hoor ;) Nu kwam het toevallig zo uit. Morgen weer een rustig dagje :)

Ik hoorde de laatste tijd wat mindere ervaringen met de nuvaring, vandaar dat ik iets huiveriger ervoor ben. Maar je weet het natuurlijk pas als je het zelf probeert. Voor V slikte ik altijd de pil en dat vond ik op zich ook prima, maar toen ik ermee stopte merkte ik toch wel dat ik vaak hoofdpijn had toen ik de pil slikte. Zonder pil had ik het een stuk minder vaak, vandaar dat ik nu wat anders wil proberen.

Gelukkig hoeven de katten niet op dieet :) Ze moeten niet zwaarder worden, maar het is ook wel een beetje de bouw. Maar ik denk dat ze ook wel redelijk constant zijn qua gewicht, en in de winter bewegen ze toch altijd minder dan in de zomer. Ze slapen nu echt zo'n beetje de hele dag :)

Zo, nog even een boodschappenlijstje maken voor morgen en dan maar eens op tijd naar bed.
    Weltrusten allemaal!

14. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,
    Ben al even niet geweest hier, heb wel af en toe meegelezen. Heb de laatste tijd zo veel drukte/stress op mijn werk gehad dat zp op een laag pitje stond. Ik ga vanaf hier weer invallen, anders krijgen jullie een bericht van 2 pagina's ;).

Angelica, hoe is het met je? Is je ongi nu doorgezet? Weet je al wanneer je volgende ICSI start? Succes meid, fingers crossed dat het geluk nu eens met jullie mag zijn...

Mosa, wat een schattige foto's van dat wortelhapje! Bekende grimassen... Spannend V naar de PSZ!

Paarse, heerlijk dat F. nu 1x ipv 2x per nacht komt. Hopelijk blijft het zo!
    Al wat meer bekend over je werk?

Lex, super dat de 20 weken echo helemaal goed was! En leuk een meid!! Op naar de 2e helft! Hoe voel je je en bevalt het thuis zijn je?

Mik, hoe gaat het met de kids? Leuk zeg die bank vol babies!!!
    Is J. al wat opgeknapt van zijn Pfeiffer? En red je het deze week met de drukke ochtendspits thuis? Lijkt me wennen om weer te werken!

Julia, wat een leuk kereltje is Y! Trek jij het allemaal een beetje? Je schreef een tijd terug dat je het zo druk had, ook op je werk...

Hier aftellen tot verlof; deze week en volgende week nog werken. Ik ben er ook echt aan toe! Buik is aardig dik! Voel me niet fit (al een maand keelpijn en verkouden) en heb veel andere kwaaltjes; pijnlijke ribben en schaambeen, last SI gewricht waardoor ik in mijn kerstvakantie 2 dagen bijna niet heb kunnen lopen, nog altijd die aambeien, dikke enkels, harde buiken (bij F. nooit gehad). Ben natuurlijk nog steeds super blij met mijn zwangerschap maar van mij mogen de laatste 8 weken snel gaan! Kan en mag minder doen dan ik zou willen en voel me soms zo'n oude doos. Vind het ook niks om alles aan mijn vriend te moeten vragen... Ons meisje doet het gelukkig goed en is echt enorm beweeglijk. De babykamer is op wat afwerkdingen zo goed als af, dus ik zal binnenkort eens een foto plaatsen.

Ook F. doet het goed en is erg lief! Ze kan niet wachten tot haar zusje er is. Afgelopen zondag zijn we met haar naar de theatervoorstelling van het Zandkasteel geweest, ze heeft werkelijk genoten! Zo leuk om te zien!!

Nu gauw mijn bedje in, morgen weer aan de arbeid.

Slaap lekker allemaal!
    X

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Zo, wat een rust hier!

Maartje, lekker zeg, bijna verlof! Wat zul je daar aan toen zijn :)
    Je hebt flink wat kwaaltjes zo te lezen, ik vind het knap dat je nog zo druk bent ondanks dat!
    En ik ben natuurlijk heel erg benieuwd naar de babykamer, ik vond toen F's kamer ook zo mooi!

Hoe gaat het met de rest?

Paarse, al meer duidelijkheid over je werk? En hoe zijn de nachten van F nu?

Mik, hoe is jouw werkweek gegaan? Heeft L het naar haar zin gehad op het KDV? En lukte het om 's ochtends op tijd de deur uit te gaan?

All, hier een hele trotse mama :D
    Het is vanochtend weer supergoed gegaan met V op de PSZ! De leidsters zeiden dat ze het voor een nieuweling heel goed doet. Ze doet ook al met alles mee (dansen, zingen, verven etc.), heel stoer vind ik het. En ik merk ook aan haar dat ze een hele leuke ochtend heeft gehad. Ze was er ook wel echt aan toe, maar dit is toch een grote stap voor haar natuurlijk.
    Ze waren ook verbaasd over haar woordenschat, ook leuk om te horen. Nu slaapt ze, ze was erg moe van alles.

N is ook weer haar oude vertrouwde ikje. Ik denk dat ze pas in een sprongetje zat, ze sliep korter overdags en ze wilde veel minder in de box enzo. Nu maakt ze weer dutjes van ruim 2 uur en ze kan zo een uur alleen spelen in de box of op het speelkleed. Relaxte tijden dus voor mij :)

De groentehapjes gaan ook iedere dag beter, ze hapt nu ook echt goed van het lepeltje. Vandaag heb ik haar voor het eerst in de kinderstoel gezet, wat een grappig gezicht is dat :D

Mijn schoonvader heeft afgelopen week trouwens uitslagen gekregen. Ze hebben hele goede hoop dat ze alles weg hebben kunnen halen, maar omdat het ook in een aantal lymfeklieren zat die ze hebben weggehaald, willen ze voor de zekerheid wel chemotherapie doen. Voorlopig is hij er dus nog wel zoet mee, maar de vooruitzichten zijn gelukkig goed :)

Allemaal alvast een fijn weekend!

16. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey trotse mama Mosa,

Wat leuk zeg dat V het zo naar haar zin heeft op de PSZ én dat ze al meteen lekker meedoet!

En wat gaat het hard met N zeg. Alweer aan de groentehapjes al zittend in de kinderstoel :).

Gelukkig dat je schoonvader een goede prognose heeft gekregen. Zal wel nog erg zwaar worden met de chemo... Hoeveel kuren krijgt ie?

Mijn vriend heeft gisteren de gordijnen voor de babykamer opgehaald en opgehangen en ook de kastknopjes zitten nu op de kast en commode. Morgen nog even de mobiel ophangen die ik laatst in elkaar gefröbeld heb en dan zal ik eens wat foto's spammen hier.

Fijn weekend allemaal!

17. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    De babykamer is klaar hier!
    Heb net wat foto's in mijn album gezet...

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hé meiden,

@Maartje, o wat vervelend dat je zo veel zwkwalen hebt. Kun je wel een beetje genieten van je zwangerschap?
    Ik zal zo eens even kijken naar de babykamer!

@Mosa, wat een goed nieuws van je s vader. Wél jammer dat hij toch chemo krijgt, maar bij deze rotziekte wil je geen risico's nemen natuurlijk!

Wat leuk dat V het zo goed eot op de PSZ! En leuk om te horen dat ze veel praat voor haar leeftijd, mag je best trots op zijn!

Kan N een beetje zitten in de stoel of heb je haar helemaal klem gezet? Mooi dat ze van een lepeltje eet. Hoeveel groente eet ze per keer?

Hier blijft het een beetje tobben met F. Met de koemelkvrije voeding wilt hij ongeveer het dubbele drinken van wat hij mag. Hij heeft dan verder geen krampjes. Maar ja, drinkt echt te veel dus dat durf ik niet te geven. Dus weer terug naar de vorige voeding. Drinkt dan ook 1 fles teveel en heeft weer wat krampjes, wel een stuk minder dan het was. F slaapt de nachten nu door en komt om 05.30 en is dan ook meteen wakker. Beetje vroeg, maar goed.
    T was erg vervelend deze week. Heeft veel op de mat gezeten. Is 's nachts ook weer veel wakker en droomt veel en heeft dan nachtmerries. Hij praat en schreeuwt in zijn slaap. Het is weer zo'n fase. Beetje jammer, slaapt de jongste goed, komt de oudste weer. We mogen gewoon niet zoveel slapen!

Op mijn werk is het erg spannend. De stichting is overgenomen hebben jullie misschien wel gelezen/gehoord. Voor 24 januari weet ik of ik ben aangenomen of niet. Erg spannend is het, niet leuk om zolang onzekerheid te hebben.

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Even wat foto's:
    Ons kerstelfje :D

20. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid