sorry maartje, Ik heb afgelopen donderdag pregnyl gespoten om mijn cyclus weer op gang te brengen. Er zaten wel 2 eitjes van 19 mm dus we hebben wel ons best gedaan In Sommige landen krijg je ook HIV kinderen aangeboden en je mag zelf bv niet ongewild kinderloos zijn etc. Waarom china weet ik eigenlijk niet. wat je al zegt we moeten praten met ze
Hé meiden, @Mosa, we hebben dezelfde mamafiets. Het nadeel vind ik dat hij zo zwaar trapt, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal hoor ! Hoe is het met je s vader? Spannend hoor! Dikke knuffel hiervoor! @Angelica, wat een geldklopperij zeg, echt belachelijk. Ik begrijp ook niet waarom het zoveel moet kosten :x. Ik hoop dat je zelf zwanger wordt. Wat triest van je tante zeg! Zeker als het in je hersenen zit, klinkt gewoon eng. Kunnen de artsen een prognose geven? @Maartje, nog even meid. Wat betreft indalen was het bij mij bij de tweede later. T was al bij 30 weken ingedaald en F met 36 weken en dan ook niet eens helemaal. Maar het schijnt dat een tweede niet ingedaald hoeft te zijn. Geen idee hoe dit zit. Wat goed dat je meisje een goed gewicht heeft. Was F dan dysmatuur? Inbakeren hebben we al gedaan. Het mag niet meer, hij draait. Maar als het wel zou mogen dan nog helpt dit nu niet meer. Gisternacht heeft F in het campingbedje goed geslapen. Hij kwam 1x voor eten. Afgelopen nacht sliep hij weer in het campingbedje en kwam hij 2x voor een voeding. Ik hoop dat het minder word. Dit weekend krijgt T een groot bed en dan kan F over naar het ledikantje. T krijgt dan ook een dekbed, hij slaapt nu nog steeds in een slaapzak, ben heel benieuwd. Gisteren met F naar het CB geweest. Hij is 70 cm lang en weegt 7,8 kg. Hij is erg lang, klein reusje. Alles was in orde, bleek alleen de 6 maanden controle te zijn (arts vergistte zich), dus hij loopt flink voor . De arts wilde nog alles weten over het cranioteam en ze nam alle tijd voor me. Ze staat helemaal achter een klachtenprocedure tegen de KA. Vandaag ben ik met T wezen schaatsen. Ik heb al 3 jaar niet geschaatst en vind het heerlijk. T deed het harstikke goed, zelfs los schaatsen. Er waren fotografen aanwezig en ws staat hij morgen in de krant . Ik ben supertrots op hem. Zelf ben ik nog erg moe. Ws komt er nog veel moeheid uit van alle spanningen die we hebben gehad rondom F. Ik neem ruim de tijd, op mijn werk zijn ze begripvol. Hahaha, weer een heel verhaal !
Hoi dames, Maartje, ik probeer ook regelmatig nieuwe recepten uit, altijd leuk Angelica, eng hoor, dat je tante een tumor in haar hoofd heeft, ook al is het goedaardig. Op wat voor termijn moet ze geopereerd worden? En adoptie is idd ontzettend duur Misschien een rare vraag, maar hebben jullie weleens pleegzorg overwogen als alternatief van adoptie? Paarse, haha, ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal op het gebied van de mamafiets, maar het is idd wat zwaarder trappen. Maar ik dacht zelf dat dat komt omdat hij gewoon wat zwaarder is, dus dat eigenlijk alle mamafietsen dat hebben. Het voordeel voor mij is dat ze framemaat 59 hadden, dus een hoge fiets, wel zo handig met mijn lange benen Zo, F is echt een reusje N is nu 70,5 cm en 7,6 kilo, en zij is al lang! Maar F is natuurlijk een jongetje, dan is dat natuurlijk weer anders. Maar in ieder geval fijn dat hij alles zo goed doet! En geschaatst vandaag, leuk! Of althans, ik kan me voorstellen dat het leuk is als je het leuk vindt Ik heb er zelf niets mee, heb zelfs mijn één keer gedragen schaatsen vandaag verkocht via marktplaats Knuffel voor je moeheid, maar heel begrijpelijk Ik ga hard duimen dat F's nachten in de nabije toekomst echt beter gaan worden! All, ik kreeg gisteren ineens een migraine-aanval, dat heb ik al wel 10 jaar niet gehad. Ik voelde het aankomen en heb mijn moeder gebeld. Zij is toen hierheen gekomen en toen ben ik naar bed gegaan. Ik wist echt niet hoe ik het anders moest doen met de meiden, maar gelukkig hebben we mijn ouders voor dit soort gevallen Vandaag nog een beetje last, maar inmiddels voel ik me weer bijna de oude. Deze week heb ik mijn eerste stopweek van de nuvaring, dus ik denk dat het door de hormonen komt. Ik heb sinds ik voor de eerste keer zwanger wilde worden nooit meer een anticonceptiemiddel met hormonen gebruikt, nu maar even in de gaten houden dat ik het niet iedere maand krijgt. Verder bevalt de nuvaring me goed tot nu toe. Mijn schoonvader heeft afgelopen dinsdag dus de 1e chemokuur gehad, is goed gegaan en tot nu toe heeft hij er nog niet echt last van. Hopelijk blijft het zo. Nu krijgt hij, als het goed blijft gaan met hem, iedere 2 weken een kuur tot ongeveer half juli, dus nog wel een tijdje. N heeft het rollen nu echt ontdekt, ze begint al een beetje mobiel te worden, zo schattig Vanochtend moest ze ineens huilen, lag ze met haar hoofd tegen de tafelpoot Als ze op haar buik ligt, probeert ze ook haar kontje omhoog te doen door haar knietjes onder haar kontje te trekken, ziet er zo schetig uit Mijn kleine meid wordt langzaamaan groot. Eten vindt ze ook geweldig, en vooral nog a la rapley. Prima natuurlijk, we wisselen het een beetje af. V is weer aan het rommelen met haar middagslaapjes, maar dat zal wel zo blijven. Gelukkig is ze verder wel vrolijk en de meeste nachten slaapt ze ook goed. Morgen gaat ze weer naar de PSZ. 's Avonds hebben we mijn vaders verjaardag, hopelijk kunnen we de meiden daar naar bed brengen. N nemen we dan weer mee naar huis en V blijft daar slapen. De kat is gelukkig weer helemaal de oude Wel goed dat we op tijd naar de dierenarts zijn gegaan, anders weet ik niet hoe het afgelopen was. Zo, een heel verhaal
@Mosa, bah zeg een migraine-aanval. Ben je er weer helemaal van opgeknapt? Ik hoop niet dat het door de nuvaring komt, maar door de kou (kan toch ook?). Fijn dat de nuvaring bevalt, zelf heb ik hem ook weer. Werken jouw ouders niet? Wel geweldig dat je op ze terug kan vallen! Rolt N nu door de hele kamer? F doet ook al zijn knieen onder zijn kont en komt af en toe naar voren. Heel schattig, maar veel te snel hoor! Maar N is natuurlijk wat ouder, wel leuk hoor. Wat gaat het hard hè? Gisteravond om 22.00 kwam F, vanacht om 03.00 en vanmorgen om 06.45. Dat is goed te doen ! Het lijkt de goede kant op te gaan, nu nog volhouden! Ook de reflux lijkt over te zijn. Hij krijgt nu gewone voeding en geen medicatie meer! F z'n tweede tandje is door. Niet normaal toch? Mijn nichtje is jarig, ze is 5 geworden. O wat gaat dat hard zeg! Super hè die sneeuw !
Paarse, ik ben idd weer helemaal opgeknapt, gelukkig wel! Maar door de kou, dat zou ook nog kunnen, ik had daar nog niet over nagedacht. Nou ja, hopelijk was het in ieder geval iets eenmaligs. Mijn vader werkt wel, mijn moeder niet. Mijn moeder is altijd thuisblijfmoeder geweest, maar lichamelijk kan ze ook niet echt werken (reuma). Wel handig voor ons, en ze vindt het zelf ook heel leuk hoor Wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan met F! En zo'n nacht is idd te doen, goed zo! En al zijn 2e tandje, jemig, echt snel! N heeft nog niets, V had ze op deze leeftijd al wel, maar N heeft niet zoveel haast blijkbaar. Gefeliciteerd met je nichtje! Als N wakker is, gaan wij even sleeën buiten
Goedemorgen, @Mosa, mijn moeder heeft regelmatig migraine en altijd als er sneeuw komt of ligt. Ik hoop voor je dat het eenmalig is. Wat handig dat je altijd op je moeder kan terugvallen als het nodig is. Al is de reden dat je moeder niet werkt natuurlijk niet leuk. En N nog geen tandjes, komt vanzelf wel . Dan was V ook vroeg met tandjes of niet? Heeft V nu al alle tanden en kiezen? We hebben heerlijk geslapen vanacht ! F kwam maar 1x om 0.00 en daarna om 07.30 , heerlijk hoor! Thijs heeft afgelopen nacht in zijn nieuwe bed geslapen. Wat is het dan weer een klein hoopje zeg. Voor het eerst onder een dekbed en zonder slaapzak. Hij heeft heerlijk geslapen, kwam vanacht om 03.00 nog even bij ons, maar na heerlijk ingestopt te hebben sliep hij tot 08.30. Wat een overgang zeg, mijn oudste wordt groot, even weer een emo-momentje (hahaha, erg hè?).
Paarse, joepie van de heerlijke nacht! En T in zijn grote bed, idd een hele overgang, dan vond ik ook Hopelijk slaapt hij komende nacht ook weer goed! Volgens mij moet V de achterste 4 kiezen nog, maar het zou zo kunnen dat een aantal van die inmiddels al wel door zijn. Ik moet zeggen dat ik er nooit zo op let. Maar de rest van haar gebit had ze erg jong al compleet. All, hier een druk weekend achter de rug met visite, maar erg gezellig! N is zo'n makkelijke baby, die heeft echt totaal geen last van drukte en veel weggaan enzo, echt ideaal Nog wat sneeuwpretfoto's:
Hi meiden, @Mosa: Wat een superschattige foto's! @Paarse: Fijn dat het allemaal wat beter gaat met je kereltjes en dat jullie ook weer wat langer en beter kunnen slapen! @Angelica: Jeetje wat een verhaal met die adoptie! En wat belachelijk dat je zelf niet ongewild kinderloos mag zijn in sommige gevallen! Jullie zouden zo'n kindje zo veel liefde geven. Ging je gister niet testen? Bij mij gaat alles goed! Mijn buik begint nu echt hard te groeien! Ik voel me nog steeds hartstikke prima! Dus geniet volop van het zwanger zijn. Nu lekker bezig met spulletjes en het kamertje. Ben nu 25 weken, maar begin stiekem ook al beetje ongeduldig te worden hoor! x
Hé meiden, @Mosa, wat een plaatjes van meiden toch! @Lex, hahaha nu al ongeduldig. Heb je al wat foto's van het kamertje en je buik? Fijn dat alles goed gaat! Hier gaat het allemaal wel goed. F komt nu steeds 1x 's nachts tussen 2 en 3. Is goed te doen. T slaapt goed in zijn bed. Ik voel me weer een beetje mens worden. Ik ga even oppas proberen in te schakelen, zodat we nog even kunnen schaatsen vanmiddag!
@Paarse: Ik wil best foto's van het kamertje plaatsten, maar dan zie je alleen wat rommel en een strijkplank, haha Met druk bezig bedoelde ik vooral dingen uitzoeken en bestellen enzo Maar a.s. zondag gaan we het eerste werk doen, dan gaan we de muren schilderen. Als het eenmaal zover is zal ik fotootjes plaatsen! Nog geschaatst? Lijkt me heerlijk om te schaatsen, maar ik durf het toch niet echt meer aan... Fijn weekend alvast voor iedereen!
@Lex, nu dan wacht ik de foto's wel af ! En logisch hoor dat je nu niet gaat schaatsen. Heb ik ook niet gedaan toen ik zwanger was. We hebben nogh heerlijk geschaatst. Wel komt F 2x voor een voeding en heeft een kletsuurtje 's nachts. Weer vermoeiened hoor. Ik heb net een potje spercieboontjes gekocht, we gaan morgen al beginnen met bijvoeding. F is erg hongerig, heeft echt niet meer genoeg aan FV. Goed weekend allemaal!
Rustig hier zeg... F is afgelopen dagen niet zo lekker. Hij heeft erg veel last van zijn mond. Er lijken 2 hoektanden/kiezen aan te komen, ook onder. Het lijkt me erg vroeg, maar ja, het zou me bij hem niet verbazen. Hij heeft ook hele open plekjes op zijn kont, zo zielig. De sperciebonen vind hij erg lekker, hahaha. Ik stelde me helemaal in op zure gezichten. Nou mooi niet, hij bleef zijn mond maar open doen, vreetzakje . T is een enorme boef, wel gezellig. Vanmiddag hebben we koekjes gebakken, hij vindt ze niet lekker , raar kind.
Hoi dames, Lex, jemig, wat lijkt jouw zwangerschap hard te gaan zeg, leuk! En die ongeduld herinner ik me ook van vooral de 1e keer, maar voor je het weet is het zo ver Ik ben benieuwd wat voor kamertje jullie gaan maken! Paarse, en, wat vond F van de boontjes? Hopelijk raakt hij verzadigder nu je met vast voedsel begonnen bent, en gaan binnenkort de nachten ook weer beter! Hij vond ze lekker lees ik nu En F nu al aan de hoektanden/kiezen, dat is snel zeg! Sneu dat hij er zo'n last van heeft. Heeft T er veel last van gehad? Hier bij V gelukkig erg weinig tandenleed, de meeste waren er ineens zonder al te veel last (behalve wat zure poepluiers dan). Ik hoop dat dat bij N ook zo zal gaan. Maartje, hoe is het met jou? Mik, en hoe gaat het bij jullie? En natuurlijk ben ik ook benieuwd hoe het met de rest gaat All, hier zit ik lichamelijk op het moment niet goed in mijn vel, erg vermoeiend allemaal. Verder is vandaag best een speciale dag voor ons, we wonen vandaag 8 jaar samen Misschien dat we binnenkort uit eten gaan, maar verder doen we er niets aan. Mijn schoonvader krijgt vandaag zijn 2e chemokuur, best wel weer spannend voor hem. V is trouwens zo'n peuterpuber op het moment Als iets maar net iets anders gaat als dat ze wil, dan is het niet goed Gezellig soms, maar het zal binnenkort wel weer over gaan. Pas was ze een tijdje bijna té makkelijk, dus het zal er aan te komen Ik heb pas een supermooie rode wollen jasje voor haar gekocht op Marktplaats. Wel pas voor volgend jaar, maar ik ben er helemaal verliefd op Ik ben vandaag thuis aan het werk, dus ik ga weer verder. Fijne dag allemaal!
Mosa, wat een leuke foto's van je meiden heb je weer geplaatst! Wat gaat het hard zeg... Spannend de 2e kuur van je schoonvader. Hopelijk heeft ie er deze keer ook niet te veel last van. Gefeliciteerd met jullie samenwoondag ! Balen dat je je niet goed voelt. Heb je weer last van je gewrichten en spieren? Succes met V! Paarse, jammer voor jou dat de ijspret voorbij is nu. Ik vind wat minder koud weer ook wel fijn nu mijn jas niet meer dicht kan ... Hoe gaat het met de bijvoeding van F? En met slapen? Vindt T. het nog steeds leuk in zijn grote bed? Lex, gezellig om zo met de babykamer bezig te zijn! Welke kleur is het geworden op de muren? Bevalt het thuis zijn je? Het schiet inderdaad al op... 26 weken! Voor je het weet! Hier de 37 weken alweer gepasseerd. Ben zo benieuwd wanneer en hoe het gaat beginnen! Afgelopen week heb ik Hb en glucose laten prikken en kreeg een telefoontje van de vk dat beide waardes niet goed waren. Heb bloedarmoede waarvoor ik nu ijzertabletten heb gekregen en gisteren opnieuw nuchter glucose laten prikken en nu was het wel keurig. Ondanks dat ik echt niet goed meer uit de weg kan, zou het fijn zijn als ze toch nog even blijft zitten zodat mijn Hb nog wat omhoog kan. Bij veel bloedverlies bij de bevalling en een laag Hb zou anders een ziekenhuisopname evt. nodig zijn en daar zit ik niet op te wachten. Bloeddruk blijft netjes laag, dus deze keer geen tekenen van zw.vergiftiging. En de kleine meid blijft flink druk in mijn buik. F. heeft al in de wipstoel gelegen en een proefritje met de kinderwagen gemaakt... haar geduld is op! Vandaag is F. naar het KDV en ik ben vanmorgen naar de kapper geweest. Kan ik er weer een tijdje mee vooruit! Volgende week nog ff naar de pedicure (die kan er beter bij dan ik!) voor een subtiel lakje en dan lig ik er straks netjes bij, haha! Nu gauw de hond uitlaten en nog even naar het winkelcentrum voor wat kindercadeautjes... Fijne dag!
@Mosa, gefeliciteerd met jullie 8 jarige samenwoning. Wat vervelend dat je lichamelijk niet oké bent. Twee kindjes is ook best zwaar, ook als je geen lichamelijke toestanden hebt. Laat staan jij met je gewrichten, dikke knuffel meid! O ja de peuterpuberteit, pfff. Ach, blijven ademhalen en genieten van alles wat wél lekker gaat. Hoe is het met je s vader gegaan? @Maartje, o wat spannend zeg. Rommelt het al een beetje of helemaal niet? Ik hoop echt een goede bevalling voor je! En dan zónder ziekenhuisopname. Je hebt ook roosvicee Ferro, is dat nog wat? Hier gaat het wat beter. F vind de bijvoeding wel lekker. Weinig zure gezichten gezien. Nu sinds 2 avonden doe ik een liga door de laatste fles. Hij komt nu 1x 's nachtsvoor een voeding. Het gaat wel tegen mijn principes in, maar ja we moesten wel. Mijn man en ik liepen echt op ons eind. Ik hoop dat dit een succes is en hij langzaam gaat doorslapen. Hij heeft nog erg last van zijn mondje, er zijn ook veel bobbels. T had ook altijd erg last van tanden, dus het is bekend. F doet nu regelmatig zijn knietjes onder zijn kont en komt dan vooruit. Het lijkt een beetje rupsen wat hij doet, heel grappig. Met T gaat het goed. Hij praat nu ook eindelijk op de PSZ. De juffen waren verbaasd dat hij goede grammatica gebruikt en in lange zinnen praat. T plast nu een paar keer per dag op het potje. We kregen 2 weken geleden de rekening van de opvang. Daar zijn we flink van geschrokken en nu zijn we aan het uitzoeken hoe we het financieel allemaal moeten doen.