Na regen komt (meestal) zonneschijn!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paarse80, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Paarse, nog gefeliciteerd!
    Wat goed dat F lekker doorslaapt! Duim duim dat hij dit blijft doen. Hier was het helaas van korte duur..... :(

@Mosa, ja tis een snelle inderdaad. Andere 2 ook wel redelijk snel, ze liepen allebei (los) met 12 maanden, maar kruipen nog voor de 7e maand is wel een record hoor! En een half uur nadat ik de box een stuk lager had gezet omdat hij dus op zijn knietjes ging zitten, staat hij ineens! Nu dus helemaal naar beneden. Hij zit er niet zo heel veel meer in trouwens, lekker kruipen is toch fijner, maar voor zijn broers soms ook wel lekker dat ze op de grond kunnen puzzelen zonder dat Y. de stukjes op komt eten. Ook voor Y. natuurlijk nog een eigen veilige plek is niet verkeerd.

Fijn dat de meiden wat minder snotterig zijn. (voor de volgende lading.... hihi) Alle positiekleding verkocht? Lekker ook in 1 keer? Beter! Ik zal ook eens wat spulletjes op mp gaan zetten, goed idee!

Wat is jullie nieuwe plan van aanpak v.w.b. het vroege opstaan van V? En, nog belangrijker, werkt het?

@Mik, mooie site zeg! Maak je hem zelf? Hoe is het met Lizze? Hopelijk knapt ze snel op!

@Lex, leuk dat het kamertje steeds meer vorm krijgt. Wel even showen he, als hij (bijna) af is! Wil je trouwens thuis of in het zh bevallen?

@Angelica, aan de pil dus omdat ze te snel groeien, wanneer stop je daar dan mee? Hoe gaat het verder met je?

@Paarse, hopelijk slaat het kuurtje aan!

@Maartje, en en en?

Hier alles goed, wel behoorlijk moe. Y heeft er een paar slechte nachten opzitten. vannacht ging ietsje beter en werd hij maar 1x wakker. Ik heb de indruk dat sinds hij echt zo actief aan het kruipen is natuurlijk veel meer indrukken opdoet en die 's nachts verwerkt... hopelijk gaat het snel beter!

Nu even rust. D. is bij een vriendje en de 2 kleinere mannen op het kdv. Ik heb nog een uurtje het rijk voor mij alleen! Heerlijk!

2. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mik, ziet er goed uit je site!! Heerlijk zeg dat je nu 3 dagen gaat werken, geeft weer ietsje meer lucht!

Hoe is het met L. nu??

Zo dat schiet voor je zusje ook al op! Is het haar eerste kindje?

Paarse, hopelijk werkt de AB snel! Heeft ie al vaker AB gehad? Ik neem aan dat je HA er spaarzaam mee omgaat toch!?

Angelica, hoe is het met je dikke duim afgelopen?

Julia, nog lekker van je uurtje qualitytime genoten? Vermoeiend dat je weer een paar gebroken nachten hebt gehad...

Mosa, vergeet steeds te vragen hoe het met je schoonvader is... Krijgt ie binnenkort een scan om te kijken of de chemo aanslaat?

En is V nog zo vroeg wakker? Trekt ze dat goed? Want ze slaapt 's middags toch ook niet meer?

Lex, inderdaad, we willen wel graag foto's zien binnenkort!!! En een buikfoto!

Heb geen kuurtje erbij gekregen, maar afgesproken dat ik het per dag bekijk en mocht ik koorts of ergere klachten krijgen, dan bellen. En gelukkig is het niet erger geworden, dus hoop er maar het beste van! Verder nog niks aan de hand hier...
    Het zijn idd rare dagen zo Lex... zit ook echt te wachten (ook al was ik dat niet van plan). Komt omdat ik veel last heb van bekkenpijn, dus lopen gaat al moeilijk. Verder is alles klaar, opgeruimd en schoon dus heb ook weinig meer omhanden. Gisteren baaldag, had het gisterenavond ff moeilijk. De dag duurde zo lang...
    Vandaag was F. thuis. Ondanks dat dat lichamelijk wel zwaar is, vliegt de dag dan wel voorbij. Vanmiddag nog even lekker geslapen met z'n tweeën in het grote bed en werden pas om 17.15 uur wakker! Wel lekker omdat de nachten minder goed zijn.
    Strippen weet ik niet Paarse... Ga het vrijdag eens vragen als ik weer naar de vk moet. Hoe was dat bij jullie meiden?? Deden ze bij jullie ook standaard een inwendig onderzoek?

Fijne avond allemaal!
    X

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Maartje, hier niet automatisch een inwendig onderzoek. Ik had wel op de planning staan bij mijn afspr met 40.3 weken dat ze zouden kijken hoe het ervoor stond. Zover is het nooit gekomen (39.6 bevallen). Weet ook wel uit andere verhalen dat echt niet elke vk hier zo relaxed mee omgaat. Bij mij ging het eigenlijk allemaal prima, maar vond het met nog 2 kids rondlopen wel fijn om dichter bij de 40 dan bij de 42 te bevallen, vandaar haar voorstel.

Heerlijk dat jullie zo lekker hebben geslapen vanmiddag, daar knapt een mens van op he? Ik vanmorgen ook even hoor en vanmiddag ging D. bij een vriendje spelen dus heb ik 2 uur op de bank gehangen. Ook niet verkeerd :)

Zet hem op, hopelijk wordt het wachten snel beloond!

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Julia, wat een snellerd is Y zeg. Nu al staan, wow. Wat jammer dat hij niet meer doorslaapt. O heerlijk zeg een uurtje voor jezelf.

@Maartje, wat lekker dat je even samen met F geslapen hebt. Ik hoop voor je dat de baby nu snel komt. Ik heb geen ervaring met strippen, ze kwamen hier spontaan met 37 en 39 weken. Ik weet dat er verschillend omgegaan wordt bij VK's.

Vandaag is mijn vader jarig. We zijn uit eten geweest. T was mee, hahaha dat heeft de familie geweten ;). We gaan nooit uit eten, omdat hij echt niet kan stilzitten, dat heeft hij laten blijken :). Hij heeft het goed gedaan hoor, was erg moe.
    F was bij mijn schoonouders. Mijn man heeft hem opgehaald, thuis gekomen omgekleed en hij is gewoon gaan slapen :D. Heel fijn, had ik niet verwacht. Hij slaapt niet meer door hoor. Komt nu ongeveer 1x voor een voeding en nog een klets/giluurtje tussendoor dat is goed te doen. Ik merk nog niks van de AB. Hij heeft het voor de eerste keer. Mijn HA is er behoudend in (en anders ik wel).

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Even een Maartje-check :)
    Knuffel voor de erg zware laatste loodjes!

En zwaai naar iedereen, ik hoop morgen uitgebreid te kunnen reageren. Nu eerst slapen ;)

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Mik, wat een mooie site zeg! Erg leuk gedaan! Het is dat je iets te ver weg woont voor mij ;)
    Maar ik hoop dat het een succes wordt :)

Hoe is het nu met L?

Wat heerlijk trouwens dat je 24 uur per week gaat werken, hopelijk brengt het je wat meer rust.

Lex, wat voor soort behang hebben jullie uitgekozen voor de babykamer?

Angelica, met de pil heb je toch helemaal geen eisprong, of begrijp ik dat verkeerd?
    En hoe is het met je diëtende katten?

Paarse, nou, ik hoop met je mee dat deze AB-kuur goed aanslaat en dat hij zich dan echt weer goed voelt!

Nog gefeliciteerd met je vader! Fijn dat F bij thuiskomst zo makkelijk ging slapen, hopelijk ging het vannacht ook goed!

Julia, jeetje zeg, Y die al staat in de box :$ Dat kan ik me helemaal niet voorstellen van zo'n klein gupje!
    Hoe is het slapen afgelopen nacht gegaan?

V was altijd een ontzettende goede slaper, zowel met inslapen als met doorslapen. Een tijd geleden ging het inslapen erg moeizaam, met als gevolg dat we er bij bleven zitten tot ze in slaap viel. Vorige week bedacht ik me dat ze daardoor misschien op het moment wel moeite heeft om zélf in slaap te vallen. Dus dat als ze 's nachts wakker wordt, ze dus niet meer zelf in slaap valt. Dus 's avonds blijf ik een minuutje bij haar zitten na het zingen enzo en dan ga ik weg. Dat gaat eigenlijk heel goed, soms moeten we er nog één keertje heen maar ook dan blijven we niet bij haar. Als ze nu 's nachts of heel vroeg wakker wordt, gaan we er natuurlijk wel heen maar ook maar heel kort. Ze is dan altijd uit bed, dus we leggen haar weer terug en zeggen dat het midden in de nacht is. Dan zingen we nog een liedje en gaan weer weg. Ze wordt dat vaak een half uurtje later nog een keer wakker en daarna gaat ze wel weer slapen. Dus wonder boven wonder pakt ze het eigenlijk heel goed op en ze gaat gelukkig ook weer zelf slapen. We hopen dat het dan binnenkort zo ver komt, dat ze niet meer roept als ze een keer wakker is, maar dat ze vanzelf weer verder slaapt (moe is ze op die momenten in ieder geval wel).
    Een heel verhaal :)

Maartje, ik hoop echt voor je dat het niet meer zo lang duurt allemaal! Ik kan me goed voorstellen dat je het zat bent, en al helemaal als je al niet fit bent ;)

Bij mijn eerste zwangerschap heeft de vk met 41 weken inwendig onderzoek gedaan en een poging tot strippen (en toen nog een keer met 41+4 weken). De 2e keer beviel ik net voor de 40 weken, dus ik weet niet hoe het dan was gegaan. Het zou kunnen dat ze bij een 2e kindje (omdat die zwangerschap vaak zwaarder is omdat je een kindje hebt om voor te zorgen) wel met 40 weken gaan checken of er al wat gaande is. Dus je zou het morgen zeker voor kunnen stellen, wie weet is het net het laatste zetje! Succes in ieder geval morgen bij de vk :)

Mijn schoonvader ligt nu in het ziekenhuis voor zijn 3e kuur. Dat is een redelijk nieuw iets, hij krijgt dan de chemo door een infuus verdeeld over 48 uur, en op die manier heb je minder kans op bijwerkingen. Iedere twee weken (als zijn bloed goed is) wordt hij dus 2 dagen opgenomen in het ziekenhuis, in totaal 12 keer.
    Ik weet eigenlijk niet of en wanneer ze eventueel een scan gaan maken, omdat de chemokuur eigenlijk puur preventief is. Ze hebben alles weg kunnen halen, maar omdat er ook een paar onrustige lymfeklieren bij zaten, wilden ze voor de zekerheid chemokuren gaan doen.
    Lief dat je er naar vraagt trouwens :)

All, wij hebben gisteren de fotoshoot gehad, en natuurlijk zul je zien dat toen wij afgelopen zondag gingen wandelen V struikelde en een kapotte neus had :) Dus V met een kapotte neus op de foto's ;) Maar ze gaan de foto's bewerken met photoshop en ik verwacht dat je er dan niets meer van ziet. We hebben zelf de onbewerkte foto's al gezien, en ze zijn zó leuk geworden :D Komend weekend maar even goed kijken wat we gaan bestellen, maar erg fijn dat ze zo goed gelukt zijn :) Daarna zijn we nog naar een kinderboerderij met speeltuin geweest, dus we hebben er een leuk dagje van gemaakt.

Ik heb helaas wel weer flinke keelpijn, ik sukkel dus lekker door deze winter ;) Normaal ben ik echt één keer per jaar verkouden en heb ik nooit wat, maar deze winter al meerdere keren. V trouwens ook, die had normaal ook nooit wat.
    Maar ja, het is alweer maart :D

Zo, ik ga snel aan het werk. Fijne dag allemaal!

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Nou, is dat uitgebreid of uitgebreid :D ;)

8. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hi allen,

@Mosa; dat is zeker uitgebreid! Ben wel benieuwd naar de foto's van de shoot!
    Wij hebben behang van PIP studio (Eiffinger), dus gezellig druk met bloemen en vogeltjes, etc. We doen dan ook maar 1 wandje ermee. En dan gordijnen met stipjes. Ik denk dat het heel mooi gaat worden. Binnen paar weken zal ik wel foto's hebben.

Sterkte met je schoonvader! Hoop dat ie zich er een beetje goed doorheen slaat!

Ik ga weer even bij die kleine frummel van mijn vriendin kijken :), dus moet er vandoor.

@Maartje: ooooo, ik hoop dat het nu echt niet lang meer zal duren! Ik duim voor je!

Tot snel!

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Lex, ben zo benieuwd naar de babykamer. Foto's van een kamer die nog niet helemaal klaar is mag ook hoor!

@Maartje, succes morgen bij de VK (als je nog moet :p).

@Mosa, zo dat is zeker uitgebreid :$:p!
    Hahaha zul je altijd zien dat áls je foto's maakt er net een onder de schrammen zit, gelukkig worden ze bewerkt. Ben benieuwd naar de foto's. Laat je hier ook wat zien?

Nou dat slapen van V is ook ineens anders zeg. Pfff, beetje jammer. Wordt ze dan ook nog zo vroeg wakker? Hopelijk gaat ze snel weer slapen als vanouds.

Jij hebt geloof ik geen weerstand. Even een opkikkervitaminekuurtje of zoiets zodat je je weer wat beter voelt?

Vanacht hebben we een redelijke nacht gehad. F kwam 1x voor een voeding en heeft nog 2 klets/gilmomenten gehad.

O even naar boven...

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    F lag overdwars in zijn bed en dat past niet ;). Even goed gelegd.

T nog 2x onder een dekbed gelegd, hij was helemaal koud.

Vanmorgen heeft T voor het eerst alleen buiten gespeeld. Ze zijn hier glasvezel aan het aanleggen en dat doen ze met een graafmachine. T vroeg voor de eerste keer of hij naar buiten mocht. Met hem afgesproken tot waar hij mocht komen. Zelf zat ik ongeveer aan het raam vast. Wat voelde dat apart zeg, echt spannend vond ik het. T ook want hij kwam meerdere keren naar binnen en ging daarna snel weer naar buiten. Hij wordt echt groot :)!

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Lex, leuk, Pip-behang! Wij hebben deze op N's kamer: Un Bisou 310010
    Lijkt best wel veel op Pip-behang maar net weer anders :)

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Wanneer denk je dat jullie kunnen gaan behangen?

Apart idee zeker, als je het kindje van je vriendin ziet, dat je er binnenkort zelf eentje hebt?

Paarse, tuurlijk laat ik de foto's zien als ik ze heb, ben er zelf veel te blij mee :D

V wordt dus nog wel zo vroeg wakker, maar daarna gaat ze nu gelukkig weer slapen. Dat scheelt al zoveel, ze slaapt dan bijv. tot 7.30 uur. Dus wel met gemiddeld nog 2 onderbrekingen, maar dat is al zoveel beter dan om 5.30 uur je bed uit te moeten omdat ze klaar is met slapen ;)

Haha, overdwars in je bed is niet handig nee :D N slaapt echt heel rustig, die schuift hooguit wat naar boven als ze wakker is, maar verder ligt ze altijd op precies dezelfde plek.

En stoer hoor, T voor het eerst alleen buiten gespeeld! Lijkt me ook best eng, als je er goed over nadenkt kunnen ze zóveel dingen gebeuren hè? Toen ze hier glasvezel aan kwamen leggen, zat V ook zo'n beetje de hele dag tegen het raam aangeplakt :)

12. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden, ff een vroege ego-update...

Er is wat gaande hier, maar of dit het serieuze werk gaat worden???
    Lag al een tijd wakker met 'menstruatiepijn' vannacht en ben net maar opgestaan. Krijg nu (volgens mij nog onregelmatig) venijnige krampen, maar ze duren nog niet zo heel lang. Sinds gisteren ben ik volgens mij ook de slijmprop aan het verliezen...
    Spannend, ik hoop maar dat het door wil zetten.
    Jullie horen wel weer!
    X

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Maartje, sterkte meid, zet hem op :D!

14. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Babynieuws!!!

Vanmorgen om 11.26 uur is onze lieve kleine N.e.e.l.t.j.e geboren. Heftige maar supersnelle bevalling. Ze weegt maar liefst 3540g en het gaat allemaal goed! Het volledige verhaal volgt nog.

X trotse mama

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Maartje, wat doe je nu? :$ :D
    Je bent gewoon al bevallen, wat vlot zeg!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje, en een lieve naam :)
    Ik ben erg benieuwd naar je verhaal, maar nu eerst genieten van je welverdiende kraamtijd :)
    Ik ben heel blij voor je!!

16. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    WOEHOE!!!!!!!!!!!!!! Maartje gefeliciteerd!
    Wat snel zeg! Prachtige naam!
    Geniet ervan! xxxx

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Maartje, :D:D:D gefeliciteerd met jullie meisje. Fijn dat het goed gaat met jullie!
    Kom lekker bij, ben benieuwd naar je verhaal!

18. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Maartje, wat een mooi nieuws!!!! Gefeliciteerd meid! Lekker genieten! :) En wat een mooie naam!

19. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    ahhh, ik heb op de facebook van Maartje al een foto gezien. Wat een plaaaaaaatje!

Wij gaan ons vandaag overleveren aan de babymaffia (zoals mijn vriend het noemt, haha) oftewel we gaan maar eens wat spullen van de uitzetlijst aanschaffen zoals babyfoon, matrasje, box, etc
    Creditcard mee dus :)

Fijn weekend voor iedereen!

20. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ha meiden,
    Bedankt voor jullie lieve felicitaties!
    Goh, wat een drukte met niks doen hier zeg! De dag vliegt voorbij en ik moet nog steeds alles van 'dag 1' in het kraamdagboek van de kraamzorginstelling schrijven! Met N. gaat het super, ze drinkt haar flesjes netjes op en ze is vrij rustig. Vanmorgen heeft papa haar voor het eerst in bad gedaan en nu ligt ze naast me in de wieg te slapen en allerlei schattige babygeluidjes te maken!

Ik zou jullie nog even laten weten hoe het gisteren allemaal gegaan is....
    Ik zat dus al om 5.30u beneden omdat ik buikkramp had en heb toen ff zitten klokken (Lex, als je een Iphone o.i.d. hebt; de contraction timer app! Erg handig!!), had weeën om de 7 min, maar hoefde ze nog niet weg te zuchten. Ben toen maar weer even naar bed gegaan en om 7 uur eruit om te douchen omdat ik om 8.30 uur een afspraak bij de VK had. Om 8 uur toch maar even gebeld omdat ik het niet zo zag zitten om de deur uit te gaan. Afgesproken om tussen de middag weer even te bellen... Daarna met z'n 3-en een boterhammetje gegeten, maar ben er al snel tussenuit getrokken naar boven omdat de weeën, die inmiddels om de 5 min. kwamen, wel wat venijniger werden en ik van F. niet meer zoveel kon hebben. Mijn zusje heeft haar snel opgehaald. In bed (vond op mijn zij liggen het fijnste) weer geklokt tot 10 uur en toen kwamen ze al om de 4-5 minuten en duurde een minuut, moest ze echt wegpuffen nu. VK dus maar gebeld en die was er om 10.30u. Na even te hebben gekeken, is ze tegen 11 uur gaan toucheren en had ik al 6 cm ontsluiting! Had zelf geen idee wat ik moest verwachten, dus was blij met het resultaat. Daarna werd het al snel een stuk heftiger en om 11.15 uur had ik echt moeite met de weeën. Ik bleek inmiddels op 8 cm te zitten en toen zijn mijn vliezen doorgeprikt (wat een waterval!). Meteen kreeg ik gigantische persdrang die ik weg moest proberen te zuchten (wat eigenlijk niet ging). Een paar minuten later mocht ik wel actief meedoen. N. kreeg het opeens moeilijk want haar hartslag daalde flink. Toen het hoofdje tegelijk met een armpje ernaast (supergirl) geboren was, bleek waarom; haar navelstreng zat 2x om haar nek heen. Uiteindelijk kwam onze kleine meid na 7 minuten persen tevoorschijn! Ze zag helemaal paars en de VK heeft haar eerst op haar rug met haar mondje open neergelegd waardoor ze goed kon gaan ademen en haar hartje weer normaal ging kloppen. Daarna lekker op mijn buik, wauwwwwww!
    Doordat N. het best wel even benauwd heeft gehad, is haar hoofdje wat gestuwd, maar dat zal met een paar dagen wel verdwijnen. Haar kleurtje is weer lekker roze en ze lijkt er zelf weinig last van te hebben. Ikzelf ben er ook wel goed vanaf gekomen; voelde me nog prima direct na de bevalling en heb 1 hechtinkje voor de 'schoonheid' gekregen en die gevreesde aambeien vallen me alles mee. Naweeën ook praktisch niet, heb alleen wel veel last van mijn bekken waardoor ik zo min mogelijk trappen mag lopen. Dat is alleen een beetje lastig omdat we op zolder slapen en de badkamer op de 1e verd. is. Afgesproken met de vk vanmorgen dat we het even aankijken en anders beneden een bed gaan neerzetten waardoor ik alleen 's morgens en 's avonds over de trap hoef.
    Nu dus lekker genieten van dat kleine frummeltje!! Best onwerkelijk hoor dat dat kleine minimensje nu van ons is... F. is een hele trotse grote zus en staat het liefste de hele dag naast (lees: bijna in) de wieg om kusjes te geven en te aaien.

Nu nog even een half uurtje liggen en dan krijgen we wat bezoek...

X Maartje

Deel Deze Pagina