Julia, wel een handige site waar jullie een appartement hebben gevonden, die sla ik even op Ik heb in Amsterdam gestudeerd. Ik heb eerst een half jaar Culturele Antropologie gestudeerd in Utrecht, maar dat was toch niet wat ik wilde. Dat jaar erop startte een nieuwe studie, criminologie. Dat leek me heel leuk, maar daarvoor moest je eerst je propedeuse van psychologie of rechten halen. Criminologie kon je toen alleen studeren in Leiden, Rotterdam en Amsterdam, vandaar dat ik toen in Amsterdam ben gaan studeren in plaats van in Utrecht, wat hier dichter bij is. Uiteindelijk vond ik psychologie toen zo leuk dat ik daar mee verder ben gegaan. Stage gelopen in de verslavingszorg, heel interessant. Na afloop van mijn studie kreeg ik een baan aangeboden door mijn scriptiebegeleider (is ook afdelingshoofd bij een grote GGZ-instelling)en ben ik blijven hangen in Amsterdam. Qua locatie niet ideaal, maar verder wel erg leuk. En daar werk ik nu al bijna 4 jaar Haha, moet lachen om je stukje over je man Nu afsluiten en naar bed, morgen al om 8.30 uur een afspraak bij het Centraal Boekhuis Consultatiebureau dus
Mosa wat een leuke richting heb jij gekozen. Ik vond tijdens mijn schoolperiode mijn ex veel belangrijker. Ik heb toen alleen mijn sjd diploma gehaald. Tijdens mijn eerste jaar had ik psychologie en ik vond het nog geeneens vervelend om het te leren. Ik wil hierna arbeidspsychologie gaan oppakken. Dit komt echt door de mensen die bij mij werken hahahah Maartje heerlijk je mannetje weer thuis. Die van mij gaat ook elk jaar met vrienden weg. Gelukkig dit jaar niet. ze gaan namelijk naar de bierfeesten in Duitsland en hij is een baco drinken. Ze schenken daar niets anders dan bier. Vorige keer toen ze daar naar toe gingen was hij alleen bezig met zijn vrienden bij elkaar houden en veilig thuis brengen Julia, ik moest ook lachen over je skype verhaal. Mijn vader is precies zo. Machtelt maak je geen zorgen hoor meid jouw mvm test gaat gewoon knallen. Ik had bij mijn bbz ook geen knaltest, ik schrok toen enorm. Lex hoe is het weer om thuis te zijn heb je heerlijk geslapen? Hier test nog omo wit, vandaag heb ik een tel spreekuur met mijn arts. Ik krijg te horen of ik wel een eisprong heb gehad en nu verder
@Mosa, leuk inderdaad hoe je dus uiteindelijk toch psychologie hebt afgerond! Heb je al die jaren op en neer gereisd, of woonde je op kamers? Heb je op de VU gestudeerd? Gisteren nog vergeten te reageren op je goede echo! Super! Lekker gevoel he? En inderdaad dus al een klein mensje? Is Veda vanmorgen goedgekeurd? @Mik, zit jouw zoon in de auto in een stoelverhoger? En heb je voor die stoelverhogers perse een 3puntsgordel nodig? Of kan en mag je die ook monteren op de middelste plek op de achterbank, waar vaak alleen zo'n buikgordel zit? Lijkt me niet eigenlijk, helemaal niet als ze nog maar net in die stoelverhoger zitten, maar misschien weet jij meer? @Angelica, shit, weer omo Wat een gesodemieter he... Leef met je mee!
zkh heeft net gebeld mijn progestoron was 131 dus een hele mooie eisprong heb ik gehad. Ik vertelde van het negatief testen en toen zei ze dat ik morgen moet afwachten wat hcg zegt.
Hi ladies, Pff, het is echt niet te doen om alles bij te lezen, zoveel wordt er gekletst, haha! Ben vandaag alweer aan 't werk, en meteen giga-druk, dus dan wordt bijlezen ook een beetje lastig Thanks voor jullie lieve berichtjes! En inderdaad, omdat het vorige keer in 1x raak was, ging ik er nu ook vanuit dat het weer snel raak zou zijn. Dan ga ik weer twijfelen of er niet iets is misgegaan bij die curettage... Ik zie dat er een aantal bezig zijn met vakanties boeken, dat lijkt me een goed idee met dit troosteloze weer. Zuid Afrika was lekker. Heerlijk ontspannen, veel gegeten! @Angelica: wat enorm balen van die witte testen!! Dikke knuffel van mij. Maar laten we hopen dat je te vroeg bent!
Angelica, wat jammer dat je weer een witte test had, dan ben ik bang dat het einde verhaal is Gelukkig heb je wel een goede eisprong gehad, maar we willen dat er ook wat met die eisprong gebeurd natuurlijk Voor de zekerheid ga ik heel hard duimen voor morgen, een verrassing zou je zo gegund zijn!! Arbeidspsychologie lijkt me trouwens ook interessant! Zelf heb ik klinische psychologie gedaan, ik vind alle mogelijke stoornissen ook wel boeiend Julia, ik studeerde idd aan de VU, en ben altijd op en neer gereisd. Ik heb eigenlijk nooit de behoefte gehad om op kamers te gaan, en ik ben ook al vanaf mijn 17e samen met mijn vriend (die hier ook vandaan komt) dus ik vond het wel goed zo. Gelukkig bestond de studie ook uit veel hoorcolleges, die kon je makkelijk skippen En een goede echo geeft idd een heel goed gevoel, toch fijn om telkens een bevestiging te krijgen dat alles goed is. En nu heb ik er ook wel alle vertrouwen in En Veda is helemaal goed gekeurd Het is een lange en slanke dame, maar dat wisten we ook wel. Ze heeft ook de bmr-prik gekregen, dat vond ze minder maar dan hebben we dat tenminste gehad. Lex, nu alweer aan het werk, pittig hoor! Hopelijk hou je het een beetje vol! Ik denk dat je met zulke mooie en regelmatige cyclussen niet hoeft te twijfelen aan de curettage hoor. Uiteindelijk blijft het toch geluk hebben dat er een zaadje is dat het eitje (goed) bevrucht. Ze zeggen dat je per cyclus 20% kans hebt om zwanger te raken als er geen vruchtbaarheidsproblemen zijn. Nu weet ik het goed gemaakt, jij zit nu in ronde 5, dat moet hem dan maar worden
@Angelica, nee hé weer een witte test. Ben benieuwd wat er morgen uit de bloedtest komt. Sterkte meid. @Lex, zo weer aan het werk, lijkt me een zware overgang. Maar wat ik nog tegen je wou zeggen is dat je echt moed moet houden. Ik snap dat je aan jezelf begint te twijfelen, dat begon ik ook te doen. Bij mij was ronde 5 dus helemaal goed gegaan. @Mosa, klinische psychologie, ik ben jaloers. Dat is zo leuk! Ik heb een boek in de kast staan om een module klinische psychologie te volgen bij de VU. Het is er niet van gekomen, erg jammer. Fijn dat Veda weer goed gekeurd is bij het centrale broekhuis . Zielig hoor die BMR-prik. Morgen ga ik met Thijs de laatste DKTP prik inhalen, dat zal wel dramatisch zijn. @Julia, hoe gaat het eigenlijk met je zoontje op school? Gaat het al wat beter (ik hoop het)? @Maartje, jij dus ook veel misselijk geweest van Feikje. Jeetje 9 maanden duren dan echt lang. Iedereen die maar tegen me zei dat ik lekker moest genieten van de zwangerschap en dat het zo voorbij was. Nou ik kon pas echt genieten toen ik even niet hoefde over te geven, je voelt je zo beroerd. Fijn dat je man weer terug is!
Zo, wat een raakvlakken hier; psychologie! Ikke niet hoor, maar leuk te lezen dat 3 meiden er hier wat mee hebben. Mosa, moet ik het dan zo zien dat jij (GGZ) cliënten behandeld?? En wat doe je daarnaast, want je kunt ook vanuit huis werken toch? Goed dat Veda de keuring heeft doorstaan ! Lang en slank dus... is ze een makkelijke eter? En heeft ze last van haar prikjes? Nog wat gevonden op Kos? Goed idee om te gaan fietsen, voor jou makkelijk en voor Veda natuurlijk hartstikke leuk! Ja, idd fijn om weer met z'n 3-tjes thuis te zijn. Heb hem wel gemist ... Hebben midden in de nacht nog ff gezellig liggen kletsen. Klinkt geweldig Julia, alles binnen handbereik van jullie app.! Machtelt, gaat goed komen morgen met MvM! Succes met Thijs... Hoe voel je je vandaag? Zwanger (dus misselijk zijn) was ook niet mijn favo hobby. Eerste 3 maanden was ik 24/7 ziek en kilo's afgevallen en de rest van mijn zw.sch. bestudeerde ik de wc-pot alleen 's morgens nog 'maar' van binnen. Heb er ook niet echt van genoten nee. Angelica, morgen dus bloed laten prikken. Kun je wachten op de uitslag? Dus de arts/verpleegkundige kon nog niet zoveel zinnigs zeggen over je negatieve test? Hoe is het met dat plekje nu ? Ambitieus en heel leuk dat je straks nog verder wil gaan studeren en dat je weet wat je wilt! Hihi, baco wordt idd lastig op de Deutsche Bierfesten . Gaan jullie toch samen een romantisch weekendje weg . Lex, hoe ging je eerste werkdag en hoe gaat het met jou? Ik sluit af voor vandaag. Morgen ook aan de arbeid, werk deze week een dag extra. Heb me vanavond flink staan uitsloven voor mijn collega's. Heb net de appelplaatcake met spijs en de frambozen-witte-chocolade-muffins uit de oven gehaald. Trakteer ik nog ter ere van mijn jubileum . Zal voor jullie ook iets lekkers bakken als we een date hebben, goed!? Slaap lekker, X Maartje
klinkt lekker maartje Ik moet langs de huisarts gaan, dat doe ik volgende week wel. Mijn manager is over vanuit Amerika voor 4 wk en ik heb al een aantal zkh bezoeken gehad. Hier nog geen ongi wel erge buikpijn. Ik word vanmiddag tussen 4 en 5 gebeld
@Angelica, wat spannend zeg. Wachten duurt lang zeker als je aan het eind van de middag belangrijk nieuws krijgt. De buikpijn klinkt niet goed, hopelijk gaat het snel weg. Mijn duimen draaien nog steeds voor je! @Maartje, klinkt goed, eet smakelijk!
@Angelica, wat balen... nega HCG Misschien ook een beetje verwacht na omo testen en je lijf die ongi gevoel herkende, maar evengoed wel flink balen. IVF dus. In Gent? Wat vind je ervan? Zie je het zitten, toch weer een zwaarder traject dan IUI... Heb je er nog een beetje vertrouwen in? @Machtelt, Thijs ook goedgekeurd bij het CB? Moest hij ook van die leuke testjes doen, 5 blokjes op elkaar stapelen enzo... Pfff... Boyan doet het altijd netjes, maar Daniel die nu (gelukkig) niet meer naar het CB gaat vertikte het altijd om op commando iets uit te voeren daar. Zonder maar 1 woord te zeggen zat hij zo'n verpleegster dan aan te kijken en weigerde iets te doen. Fijne situaties altijd..... Om over die oogtest maar niet te spreken, heb je die al gehad? Als hij dan uiteindelijk toch maar besloot iets te zeggen, wist hij na 2 rijen welke figuren erop stonden en begon die vervolgens klakkeloos op te noemen zonder te kijken welke ze eigenlijk aanwees. Nah ja. Die periode is gelukkig voorbij en ergens begrijp ik het ook wel. Ik doe ook niet graag iets op commando. @Machtelt, leuk dat je het vraagt; het gaat stukken beter op school. Hij doet goed zijn best (en dat hoor je als ouder graag) reageert eigenlijk nooit meer fel naar andere kindjes. Heb de maandagmiddag ook afgeschaft voor nu, dus hij gaat dan een halve dag ipv een hele en slaapt dan vaak smiddags nog gewoon thuis. Ik denk dat het gewoon te veel was. En een stickerkaart die hij bij thuiskomst na een 'goede' dag op school weer kan opvullen met een stickertje en uiteindelijk een leuke beloning werkt ook als een tierelier. Ik moet alleen de beloning nog bedenken, maar dat vindt hij blijkbaar niet erg 8) @Zo, ga nu met Daniel een cupcakjes maken, Maartje zullen we ruilen? Die van jou klinkt echt 100x lekkerder - Jaloers!!!
@Angelica, balen meid! Laat die ongesteldheid maar komen dan. Wanneer ga je nu weer naar Belgie? En wanneer dan IVF? Sterkte om dit slechte nieuws een plekje te geven... @Julia, fijn dat het met Daniel goed gaat op school. Leuk dat je werkt met een beloningssysteem. Leuk om te horen dat hij zijn best doet. Thijs heeft alleen een DKTP-prik en PNEu gehad. Geen consult verder. Maar hij weigert ook alles op commando te doen. Hij moest ook blokjes stapelen, maar liep toen met een stoel door de kamer heen. Ik moest toen ook echt uitleggen dat hij dit echt wel kan, was toen een invaller en verschrikkelijk mens. Voor de rest moet ik zeggen dat het me niet zoveel kan schelen wat het CB van mijn kind vind. Ik zie zelf wel wat hij kan (beetje eigenwijs ). Doe ogentest dat word nog wat, misschien gaat het net zoals bij jou . MvM consulente is langsgeweest. Volgende week ga ik die potten vol plassen. Alles was oké!
Hoi dames, Angelica, duim duim duim!!! Wat vervelend eigenlijk dat je pas aan het einde van de dag gebeld wordt, zit je er toch de hele dag tegen aan te hikken. Oh, je weet het al Toch heel erg jammer Knuffel, en nu dus op naar IVF, zie je er tegenop? Machtelt, arme Thijs, vandaag de DKTP-prik, hoe ging het? In ieder geval is het nu weer achter de rug, altijd lekker! Ik heb (gelukkig!) het idee dat ze bij mijn CB veel minder focussen op al die verplichte oefeningetjes, volgens mij kijken ze veel meer naar het geheel. Ik vind in ieder geval dat hier hele kundige en prettige mensen werken. Dus een mooie MvM-test gehad, fijn! Maartje, ik heb eerst wel cliënten behandeld op mijn werk, maar heb nu voor de onderzoekskant gekozen. Ik ben onderzoekscoördinator van een onderzoek, en momenteel ben ik bezig met een artikel over wat uitkomsten van het onderzoek (vandaar het makkelijke thuis kunnen werken). Ik ga binnenkort (maar zal nu wel na mijn zwangerschapsverlof) beginnen met een promotietraject, dus ik focus me nu helemaal op onderzoek. Veda is zeker een makkelijke en goede eter, gelukkig ook! Ze lust eigenlijk alles en is ook echt gek op gezonde dingen, dus ideaal Ik heb verder nog niet gekeken naar een appartement op Kos, wil er morgenavond nog eens goed voor gaan zitten. Nou, dat klinkt heerlijk wat je gebakken hebt voor je collega's! En iets bakken voor onze date vind ik een prima plan Lijkt me zo vreselijk als je zo misselijk bent tijdens je zwangerschap, en idd moeilijk genieten zo Julia, wat fijn dat het een stuk beter gaat op school!! En leuk dat hij zo goed zijn best doet. Waarschijnlijk was het dan toch een aanpassings'probleempje', maar fijn dat hij niet meer fel reageert op dingen. Veel plezier met je cupcakes All, houdt er iemand hier van voetbal? Wij best wel, en vanavond is Ajax-Feyenoord, dus dat wordt voetbal kijken. Ik vrees alleen dat het niet veel soeps wordt (als je voor Feyenoord bent dan, zoals ik ). Morgen weer naar mijn werk en hopelijk spreek ik dan mijn leidinggevende. Hij is altijd ontzettend druk en heeft veel afspraken op andere locaties dus vaak zie ik hem niet. Hij weet ook nog niet dat ik zwanger ben, dus hopelijk kan ik het morgen vertellen. Het valt nu namelijk echt op dat ik zwanger ben
Angelica... wat een rotnieuws :x. Had zo op ander nieuws gehoopt. Hoe voelen jullie je? Heel veel sterkte en een dikke knuffel. Weet niet of je pet er nu al naar staat maar wanneer gaat het traject in Gent nu lopen? Julia, waren de cupcakejes lekker? Wat leuk dat je die met je zoontje hebt gebakken. Fijn ook dat het lekker gaat op school. Vertel, vertel over die ogentest ! Feikje moest afgelopen najaar o.a. daarvoor komen, maar ze vertikte het (wilde ook niet op de weegschaal, meetlat etc, dus dat was ook een daverend succes, haha!) en moest niks van dat lampje hebben. Nu moet ik in april weer terugkomen, ben benieuwd of ze het dan toelaat. Machtelt, go girl met die kannen!! Fijn dus alles goed . Mosa, nee geen voetbaliefhebber. Mijn vriend voorheen wel, maar met die brokkenpiloten van Willen II is ie niet meer zo fanatiek . Geniet in ieder geval van de wedstrijd en wie weet toch een verrassende uitkomst! Klinkt interessant wat je op je werk doet! Wat gaat je promotietraject precies inhouden? Hoop idd voor je dat je je leidinggevende morgen even kunt strikken, anders ben je straks al met verlof . Wat heerlijk dat Veda zo'n makkelijke eter is! Zou bijna jaloers worden . Hoe is het Mik? Nog één dag en dan zit je drukke werkweek er weer op toch? Wij gaan aan tafel zo. Misschien tot later en een fijne avond! Bye!
@Angelica, hoe gaat het meid? @Mosa, hier ook geen voetballers, hoewel ik zelf ooit een blauwe maandag heb gevoetbald... Jongeren (clienten) op mijn werk zijn echter helemaal up to date. 1 NEC fanaat, 1 Feyenoord fanaat en 1 voor Ajax. Het zal mij benieuwen hoe zij vanavond met zijn 3en voor 1 tv zitten.... @Maartje, haha... die oogtest. Feikje ook de pineut en een 2de date met oogapparaat. Succes he?! Hier was de 2de echt geen groter succes dan de 1ste! @CB, Mosa hier echt een ander verhaal. Er loopt 1 verpleegster rond die ik erg graag mag, met een wat relaxtere kijk op de zaken, maar die ik ook helaas bijna nooit voor me heb zitten. De rest BLIJFT een eeuwigheid aanmiepen over stomme blokjes, of iets met links of rechts gedaan moet worden en of er tegen een bal getrapt of mee gegooid moet worden. Vermoeiende business. Maar net zoals Machtelt, ben ik ook een beetje (te) eigenwijs, helemaal als het om dit soort zaken gaat. @Mosa, hopelijk heeft je leidinggevende morgen inderdaad even tijd, op zich wel handig... en anders.. nah ja.. dan prop je je zwangerschapsverklaring maar in zijn postvak Fijn inderdaad dat Veda zo'n goede eter is, ik ben ook helemaal niet jaloers verder...... Mag Daniel een paar dagen les komen nemen? @Machtelt, super van de posi MvM test, pies ze..... Hier nog ruim een week, begin toch wel af te tellen en die nachtelijke wandelingetjes naar de wc, die doe ik gewoon IN de wc trouwens. Ja, heel verkeerd maar kan mijzelf er niet toe zetten om midden in de nacht de lamp aan te doen en bla bla bla... Doen jullie dat wel? Oei, dan ga ik me vast erg schuldig voelen.... @Cupcakejes? (wat ziet dat woord er trouwens belachelijk uit, schrijf je dat echt zo???) Best lekker volgens manlief. Ik heb niet eens geproefd.... Wel super lekker gegeten, zo'n pak van Honig geloof ik, een of andere japanse noodle mix met (verse) kip en groente, yummie! @Mik, hoe is ermee? Drukke dagen bijna achter de rug, wat zal jij blij zijn als het vrijdag is! Zo. ik ga even Bulgarije bellen via skype - doei
@Mosa, het prikken van Thijs was heel zielig. Hij heeft 3 weken geleden ook al prikken gehad en dat was hij duidelijk niet vergeten. Nu hij ze alleen al zag, was het al huilen en wilde hij weg. Ik moest hem stevig in de houdgreep nemen zodat er geprikt kon worden. Als ze ouder zijn is het toch wat lastiger . Hier op zich wel dik tevreden hoor over het CB, alleen soms heb je zo'n muts die alles volgens de regels wilt doen, tja dat pikt Thijs niet (en van mij heeft hij gelijk). Van voetbal houden wij niet. Als NL in de finale staat, dan kijk ik wel even, maar ik hou er echt niet van. Het is een soort van anti vanwege al het geweld en vandalisme erom heen, echt belachelijk. Veel plezier om het goed nieuws aan je leidinggevende te vertellen . @Julia, fijn dat je bijna klaar bent met piesen voor MvM. Ik denk dat ik 's nachts ook gewoon ga piesen hoor 8). Ik kan tot 11 april nog piesen, klinkt echt heeel lang. @Maartje, jij dus ook terug met Feikje voor die ogentest. Leuk dat ze dus ook lekker een eiegn willetje heeft . @Lex, hoe is het met je? Gisteravond heb ik mijn eerste grijze haar ontdekt AAAAAAAHHHHHHHHHH. Heb hem snel weggehaald en ik moet maar snel mijn haar weer verfen... (t' is toch erg)
Jeetje, kom net achter het verhaal van Brandon (en mede 'gevangenen' in het nederlandse hulpverleningscircuit) Ik had gisteren slaapdienst, geen journaal gezien dus. Pfff... hier krijg ik echt kippenvel van en veegt je trots als sph'er in 1 veeg van de tafel. Misschien erg kort door de bocht, maar kom op zeg... waar zijn we in hemelsnaam mee bezig... *sorry voor frustratie!*
Julia, snap je frustratie helemaal.... Ik zag vanmorgen zijn foto, waarop hij vastgeketend tegen de muur staat, in de krant op mijn werk en wist niet wat ik zag... afschuwelijk, wist niet dat dit bestond in ons kleine kikkerland. Dit kan toch echt niet . Er zal vast een heel verhaal achter zitten, maar dit moet je toch niet willen voor je medemens? Verdrietig hoor.. Machtelt, lang leve de verf dan maar ! Ach ja, zo lang het bij de ene blijft.... Hier volgens mij nog geen grijze haren. Vriend wel, maar raakt ook al aardig dun behaard op zijn kruin, dus dat wordt dan maar de tondeuse over een paar jaar .
He lieve meiden, Hier ook een fanatieke Feyenoord fan. Mijn man houdt niet van voetbal. Mijn man is helemaal weg van turnen. Voordat hij zijn ellepijp en spaakbeen brak was hij Nederlands kampioen. Nu doet hij af en toe mee met wedstrijden. Ik had mijn man gisteren aan de tel en hij was helemaal overstuur. Ik heb gelijk mijn zus gebeld of ze wilde komen met haar kleine meid. Zodra ons nichtje binnen kwam kwam er een lach op zijn gezicht. ze had cola flesjes (snoep) meegenomen om te proosten met haar Oom. Ze is helemaal gek van mijn man. we noemen ze ook duck-tape. Hij vindt het zo naar voor mij allemaal. Hormonen prikken echo's al die onderzoeken. We hebben ook besloten dat als dit allemaal achter de rug is dan wil hij dat ze bij hem er een knoop in maken, zodat ze niet meer aan mijn lichaam hoeven te zitten. Ik heb wel gelachen daarom. Vreselijk dat verhaal over Brandon. Ik kan er met mijn pet niet bij. mijn nichtje van 3 gilde de hele boel bij elkaar bij het cb en mijn zus kreeg de mededeling dat mijn nichtje te brutaal is en ze hebben iemand bij haar thuis gestuurd om de situatie te besturen en mijn zus krijgt advies in de opvoeding. Ok mijn nichtje is echt verwend, door ons allemaal. MAAAAAAAARRRR ze is ook aan het ontdekken en leren wat wel en niet mag. Ze is ook best slim, tijdens mijn bbz (ik wist toen nog niet dat ik dat had) zei ze jij auw buikje. Moet je naar het zkh en die avond lag ik ook in het zkh zo vaag Leuk he dingen maken met de kleintjes, doe ik ook weleens met mijn nichtje. Ze komt zaterdag weer naar ons toe.