Na regen komt (meestal) zonneschijn!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paarse80, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Angelica, lief dat je nichtje wat afleiding komt brengen. Jullie hebben het zwaar zeg! Dikke knuffel voor jou en man!

Tja de situatie over Brandon. Ik ben er een beetje dubbel in. Het is een jongen met een zeer complexe hulpvraag. Zelf heb ik ook 4 jaar gewerkt in de bijzondere zorg (zo heet dat). We zetten alle zeilen bij met de weinige middelen die je hebt. Als je een stukje wilde gaan lopen met 1 client moest ik eerst 3 collega's zien te regelen en dat is heel lastig. Met als gevolg dat een client veel binnen zit en voor hem voorspelbare omgeving waardoor er minder agressie is. Als de situatie niet gewenst is, kost dat veel begeleiding die er niet is. Ik vind dan ook dat 's Heerloo opnieuw negatief in de publiciteit staat door een situatie waar ze niks aan kunnen doen en dat begeleiders doen wat ze kunnen. Het gaat erom dat in NL de wetgeving zo verandert dat dit niet meer mag voorkomen. Dus dat de bijzondere clienten de zorg krijgen om ervoor te zorgen dat ze niet in een isolement terecht komen met de juiste bejegening en het respect krijgen dat ze verdienen.
    Ik zag gisteren bij Hart van NL dat Jacques Heijkoop advies kwam geven. Die man is een legende binnen de bijzondere zorg. Van hem heb ik cursus gehad om via een methode de bijzondere clienten meer vertrouwen in zichzelf te geven, waardoor ze minder gedragsproblemen vertonen. Het is een proces wat een aantal jaren duurt. Er zijn wel kleine successen mee geboekt, waar ik toch wel trots op ben. Maar er zijn ook veel hindernissen op de weg om tot een succes te komen.
    Hopelijk kan Brandon de juiste begeleiding krijgen en krijgt de begeleiding de juiste middelen hiervoor!

(Mijn frustratie, sorry :))

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Machtelt, ik snap ook jouw frustratie, ben het ook met je eens, je hebt tevens meer ervaring denk ik in dat specifieke werkveld. Het wordt ook allemaal heel negatief belicht nu en ik denk dat men op de instelling met de handen in het haar heeft gezeten en voor de veiligheid van het personeel en vooral mede bewoners tot deze keuze is gekomen.

Aan de andere kant, je moet wel open blijven staan voor mogelijkheden en die zijn er altijd. In R'dam heb ik op zo'n zorggroep gewerkt met een client (denk ik) vergelijkbaar met deze Brandon. Afgezonderd, eigen kamer (op slot) etc. Maar, we stonden erop dat deze bewoonster wel iedere dag bijv. een wandeling zou maken. Wel degelijk vast gebonden in rolstoel en de werknemer die haar ging ophalen altijd met alarm om de nek, maar het werd wel mogelijk gemaakt. Natuurlijk speelt hoeveelheid personeel een grote rol.

Tevens werkte ik (toevallig op 's Heerenloo, andere locatie) met een stel collega's, echt oude rotten in hun vak (ook veel van geleerd), maar zo vastgeroest als ik weet niet wat. En dat vind ik dus beangstigend he? Daar werd dagelijks zoveel gebruik gemaakt van bandjes waarmee clienten met hun handen op hun rug werden vastgebonden ivm ernstige automutilatie. Het gebruik van deze 'methode' zat zo vastgeroest, dat men ook niet openstond voor verandering, want; 'het werkt toch?' Ja, het werkt zeker! Maar hoe menselijk is het? En, worden er ook andere methodes geimplementeerd? Nee! En dat is mijn angst. Het zal toch niet..... dat daarom zo'n jongen, en met hem vast veel meer dan 40 in NL op zo'n manier door het leven gaan. Geen menswaardig bestaan.

Natuurlijk weet ik de ins en outs omtrent Brandon niet, en heb ik geen idee wat daar nog meer allemaal speelt. Of je inderdaad de media erbij moet betrekken, tja. Dat is hun keuze geweest. Het zou denk ik niet de mijne zijn, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen....

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Julia, ben het met je eens hoor! Als begeleiding moet je er van bewust zijn dat het een mensonwaardig bestaan is. Als je dit niet meer ziet, is het tijd om te vertrekken. En vaak zijn het wél de grl die het zien, maar de middelen niet krijgen.

Ik probeerde ook mijn collega's anders te laten denken, die ook vastgeroest waren. Er was geen beginnen aan en het management werkte ook niet mee. Na 4 jaar kon ik er niet meer tegen en ben bewust ergens anders gaan werken.

En die 40 clienten, dat is echt te weinig hoor! Er zijn veel meer schrijnende gevallen die niet in de media komen. Zo wordt er steeds meer gebruik gemaakt van electroshocken om ernstige automutilatie te voorkomen. Daar hoor je ook niks van. Het gaat om ongeveer 100 clienten met zeer ernstige gedragsproblematiek waarbij dit toegepast wordt. Hopelijk komt daar ook wat aandacht voor!

En dan heb je nog veel meer moeilijke kwesties in de zorg. Veel jongeren die geen goede begeleiding krijgen. Die zich uit frustratie aan een meisje vergrijpen en dan in de gevangenis belanden, waar hun gedrag alleen maar erger wordt. Deze jongeren horen niet in de gevangenis, maar hebben een behandeling nodig waarbij ze om leren gaan met zichzelf en zichzelf leren te accepteren hoe ze zijn. En dat ze mogen zijn wie ze zijn.
    Jongeren die zo weinig steun uit hun systeem (ouders) krijgen en daardoor allerlei foute dingen gaan doen. Drugs dealen, zelf loverboy worden onder druk, stelen, bedreigen, enz.

Nou ja, een hoop frustratie bij mij. Ik zit al even in de zorg en werk meestal net met clienten die buiten de normale zorg vallen. Er moet in NL veel aandacht komen voor alle clienten die geen adequate zorg krijgen en daar moet hard aan gewerkt worden, zodat de mensen het respect krijgen die ze verdienen!

4. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    hi ladies,

Poeh, al die communicatie over psychische zorg is voor mij wat moeilijk te volgen ;)
    Wel veel meiden hier die in deze 'hoek' werken.

Ikzelf doe iets totaal anders, ik werk in marketing. En dan ook nog eens voor alcohol. Werk voor de grootste sterke drank producent ter wereld (zegmaar de Unilever van de sterke drank) en daar ben ik Innovation manager voor Noord Europa (10 landen, van Scandinavie tot Frankrijk zegmaar). Ik zet dus nieuwe producten in de markt.

En trouwens ook veel Feyenoord fans ;) Ik ben ook voor Feyenoord, maar woon in A'dam, dus hou me vandaag maar even stil, haha

@Angelica: wat ongelofelijk klote voor je meid! Hele dikke knuffel van mij

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Lex, wat een andere wereld waarin jij werkt zeg! Lijkt me ook leuk hoor. Moet jij dan zelf ook drankjes bedenken? En reis jij dan veel in Europa?

Hahaha, jij moet je idd even stil houden in A'dam als F.supporter! Hoe kan je dan in A'dam wonen?

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Machtelt: AMEN! De frustratie spat eraf! Maar is wel gegrond natuurlijk. Hier een toch wat andere doelgroep en andere frustraties uit het werkveld (clienten die voor de poen van de stichting bij ons geplaatst worden bijv terwijl ze er helemaal niet horen!) Voor de loverboys slachtoffers waarvan wij er 2 hadden, werden bijna geen uren gegeven waardoor wij de onmogelijke taak hadden 2 meiden ambulant 15u per week te begeleiden, en meer van dat soort gedoe.

En als ik het dan vergelijk met Bulgarije (waar ik destijds een opzetje geschreven had om zelf iets te beginnen, en dat op een dag ook echt ga uitvoeren) dan zijn we toch zoooo ver in NL... de schrijnende gevallen die ik daar heb gezien, zijn niets vergeleken Brandon. Iedereen kent ze van tv, Roemeense tafarelen, vaak een graatje erger. Je kent het...

Maar goed, neemt niet weg dat we op sommige vlakken in NL ook nog onderaan de ladder staan...

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Maar wacht eens even.... 8) Veda is pas net 1 toch? Ohhhhhh!!! Dan geniet er nog maar even van! :p Over een jaartje hebben we het er nog eens over, deal?

@Lex, dat is inderdaad een heel ander verhaal! Die vast andere frustraties met zich meebrengt :) Wat heb je precies gestudeerd?

@Angelica, leuk dat je nichtje langskomt zaterdag, met of zonder je zus? Woont ze in de buurt?
    Veel plezier alvast!

Jullie nog weekend plannen? Enne Mosa, heb je je leidinggevende het nieuws kunnen vertellen? Hoe was zijn reactie? Of haar? Dat ben ik even vergeten.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Julia, die loverboystaferelen spelen op mijn werk ook af. De loverboys komen gewoon langs voor die meiden en soms ook jongens die zelf weer actief worden. Maar goed genoeg frustraties en ik ben vandaag vrij :). En de zorg in NL is best wel goed, zeker itt Bulgarije, dat is helemaal schrijnend.

Maar wat leuk dat je iets in Bulgarije wilt beginnen. Je hebt al een opzetje geschreven. Kun je er iets meer over vertellen?

@Mosa, die eetproblemen komen nog hoor :). Thijs was ook een makkelijke eter, ik moest hem zelfs wat afremmen. En toen vanaf 15 maanden, veranderde zijn eetgedrag totaal. Ja zelfs zo erg dat hij nu 's ochtends 2 hapjes brood eet. Tussen de middag 1 boterham. Warm eten wordt eerst uitvoerig bestudeerd. Als het goedgekeurd is, neemt hij een hap. Als het lekker is eet hij lekker door. Maar vaak gaat het bord aan de kant en eet hij niks. Ja wel een toetje, die krijgt hij elke avond. Pffff en dan valt het hier nog mee...

9. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Ik heb in Rotterdam communicatie gestudeerd, dus vandaar Feyenoord fan (nou ja, fan is groot woord)
    Wij zijn naar A'dam verhuisd voor mijn baan hier. Ik reis inderdaad regelmating. Volgende week hebben we weer een conferentie van een paar dagen met heel Europa, maar die is gelukking in Amsterdam want dat is precies tijdens mijn vruchtbare dagen, dus was wel beetje balen geweest als ik dan precies 3 nachten van huis was.
    Ik bedenk zelf geen drankjes, dat wordt op global level gedaan. Maar ik bekijk wel in onze pipeline welke introducties geschikt zijn voor welke landen. Ik maak dan een business case voor meerdere jaren en als we dan gaan lanceren zorg ik voor het marketing plan (TV commercials e.d)

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hey, ik wil helemaal niets horen over mogelijke eetproblemen die nog kunnen komen :x :p :D Als ik kijk naar de kindjes in mijn omgeving en hier op het forum van dezelfde leeftijd, dan mag ik evengoed heel blij zijn met mijn goede etertje. Ook op deze leeftijd kan het al heel anders. En hoe het over een tijdje gaat, zien we dan wel weer :)

En ik heb het net tegen mijn leidinggevende verteld, en hij reageerde heel leuk. Niet dat ik anders verwacht had, maar toch zijn dit dingen waar ik tegen op kan zien. Ik moet zeggen dat ik nu ook niet meer echt kan verbloemen dat ik zwanger ben, dus wel fijn dat iedereen op mijn werk het nu mag weten :)

Ik ga nu weer snel verder werken, hopelijk heb ik vanavond tijd om op jullie te reageren!

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Zo, dat is makkelijker voor het reageren, geen nieuwe berichtjes meer sinds mijn berichtje vanmiddag :D

Wat een vervelende verhalen over CB's ;) Ik hoop dat ze bij mij relaxt blijven, ook als Veda op een gegeven moment echt dingen moet kunnen.

Maartje, ik wil niet te veel zeggen over mijn promotietraject omdat ik anders misschien te herkenbaar kan worden, maar het heeft in ieder geval te maken met chronische depressie. Daar doe ik al een aantal jaar wat mee, dus inmiddels weet ik er best veel over.

Julia, als ik 's nachts naar de wc ga, dan doe ik het ook bijna nooit in de MvM-kan hoor ;) Ik probeer dan zo moe mogelijk te blijven, en het laatste dat ik wil is dat ik met mijn slaapkop de kan om laat vallen ofzo :)

Machtelt, dat merkte ik afgelopen week al bij het CB, dat Veda nu ook al een beetje op een leeftijd is dat ze dingen als prikjes een beetje door begint te krijgen ;) Ze verzette zich ook flink toen ze doorhad wat er ging gebeuren.
    Heeft Thijs verder geen last van de prikken gehad?

Oeh, een grijze haar, niet leuk! Wat voor kleur haar heb je?

Over Brandon, een schrijnend verhaal, maar ik heb er te weinig verstand van om te oordelen of zoiets 'nodig' is.
    Het is hier trouwens wel heel erg in de buurt, ik woon er maar 5 km vanaf.

Angelica, het is ook gewoon kl*te voor jullie hoe het allemaal loopt en dat jullie nu aangewezen zijn op IVF :( Dat is natuurlijk ook niet niks, dus niet raar dat je man er even doorheen zat!
    Wel fijn dat jullie zoveel troost uit je nichtje halen (is zij van je tweelingzus), maar een eigen kindje is jullie ook zo gegund! Knuffel!

Ben je inmiddels wel ongesteld geworden? Ik zie dat je banner in ieder geval wel weer op dag 1 staat.

Lex, iets heel anders idd, maar niet minder interessant, je werk! Klinkt als een veeleisende baan met veel uitdaging :)
    Wat een geluk dat je volgende week tijdens je vruchtbare dagen thuis bent ;) Alhoewel een tripje naar het buitenland ook niet verkeerd is, of blijf je ook het liefste thuis?

All, fijne avond nog!

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Zo, net echt tot 3x toe de poes van het toetsenbord afgehaald, nu snel proberen een berichtje te typen voor ze weer komt.

@Mosa, fijn dat je leidinggevende goed reageerde, of had ik dat al gezegd? Ben beetje moe en erg vergeetachtig....

Jemig wat een dag. Heb Daniel bijna achter het behang geplakt! Pfffffffffff, ik kruip zo onder de wol, ben zo moe en kan weinig hebben. Wil morgenvroeg wel met Boyan gaan zwemmen, is al zo lang geleden....

Maar goed. Die kleine kleuter is ook moe aan het eind van de schoolweek, zijn moeder ook. Heb vanavond echt met tranen aan tafel gezeten, hij wist niet wat hij zag! Hoezo emo door zwangerschap....

@Machtelt, ik vond er laatst ook 1, een grijze. Haha! Manlief zei blond, jaja. Ik heb bruin haar en zie echt het verschil tussen blond en grijs! :) Het kan mij eigenlijk niet zoveel schelen. Als het er veel worden, gooi ik er een pot verf in.

Toen mijn man zijn moeder overleed, heeft hij in 1 nacht een paar grijze haren gekregen! Nu al een stuk meer trouwens. Maar ja, had die maar niet moeten trouwen met een nederlandse.... :)

@Lex, hoe is het met jou? Weer terug in rainy Holland, was het lekker warm in Zuid Afrika en waar woont je broer eigenlijk? Grote stad?

@Mosa, gelukkig - jij dus ook geen kannen gedoe in the middle of the night. Jij ook aan het aftellen? Morgenvroeg de boel weer buiten zetten, nog 1 keer nieuwe ontvangen en nog een weekje verzamelen. Hoeveel liter zou ik wel niet verzameld hebben. Zit er 1,5 liter in 1 zo'n kan, Mik - zei jij dat niet eens?

Allemaal voor de pregnyl voor Angelica, maar wel voor jouw laatste ronde met pregnyl hoor! Dan is het gewoon blijvend raak!

Hoeveel uur in de week werken jullie eigenlijk?

@Mosa, al aan het zoeken naar een app. in Kos?

@Mik, jij weekend nu? Afgepeigerd nu?

Zo. Nu weet ik niet meer hoe of wat. Ik moet het weekend werken. Een erg lange dienst ook. Van zaterdag 11.00 tm zondag 11.00 uur....

Jullie nog weekend plannen?

13. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Klinkt heel leuk en veelzijdig Lex, je werk! In dit geval wel fijn dat je komende week gewoon in A'dam blijft.

Mosa, dus je buikje begint goed te groeien. Leuk hoor! Fijne reactie op je werk! Weet de rest het inmiddels dan ook al?
    Snap dat je niet te veel over je onderzoek kunt vertellen, maar chronische depressie dus... Word je daar zelf nooit sip van? Ik bedoel als je zoveel bezig bent met dat onderwerp en wellicht cliënten die je behandeld hebt...

Julia, hoop dat je inmiddels lekker op één oor ligt. Rotdagje voor jou... balen en niet gezellig, maar helemaal niet erg om te laten zien dat je er ff doorheen zit toch? Kreeg je nog een extra knuffel van je jongens? Morgen weer een nieuwe dag, dus veel plezier in het zwembad als je gaat.
    Idd een lange werkdag zeg! Daarna weer even vrij? Hoe krijgen jullie je oppas toch allemaal geregeld met die onregelmatige diensten? Lijkt me lastig.

Angelica, fijn dat je nichtje zo vaak bij jullie is. Zo'n kleintje voelt natuurlijk ook wel aan dat het jullie allemaal even niet zo lekker vergaat na het rotbericht van deze week.

Ikzelf werk sinds de geboorte van Feikje 24 u per week, verdeeld over 3 dagen. Goed te doen, maar dit vind ik ook echt genoeg. Deze week 4 dagen achter elkaar werken, maar dan blijft hier thuis wel een hoop liggen en wat een gesjouw 's morgens.

Hier ook zo'n slechte eter. Vanaf haar 10 maanden wilde Feikje bijna van de ene op de andere dag geen warm eten meer. Dat houdt ze tot de dag van vandaag al vol... Gelukkig wel brood, fruit en melk. Van alles geprobeerd; diëtist, prelogopedie, maar niets geholpen. Nou ja, volgend de diëtist krijgt ze toch alles wel voldoende binnen, dus maak me er niet druk meer om, al is gezellig wel anders. Als ze 18 is zal vast wel weer iets lusten ;).

Net kledingparty gehad en een leuk shirtje en broekje voor Feikje gekocht (bescheiden hè!?), nu echt een beetje op tijd slapen want ik stond vanmorgen al moe op. Morgen gaat Feikmans naar opa en oma en blijft een nachtje logeren. Wij dus lekker ergens een hapje eten. Nu al zin in :D!

Welterusten....

14. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    Hi meiden,

Ben ik weer...
    Heb alles gelezen of ik alles goed heb onthouden is de vraag ;).
    Nou hier ook een Feyenoorder! Heb jaren een seizoenskaart gehad. De laatste keer ben ik naar Fey - Excelsior geweest in dec. WIj hebben eredivisie live dus kijk sowieso alle wedstrijden. Ontzettend balen dit seizoen :(.

@Angelica, als ik het goed lees is het niet gelukt. Klote meid, het is je zo gegund. En nu over naar IVF begrijp ik. Wij hebben ook 6 keer IUI gehad voordat over gingen naar IVF. Ik moet zeggen dat het voordeel van IVF is dat de embryo dus de bevruchting in ieder geval plaats. IUI is mentaal zwaar en IVF op zich vind ik dat geen verschil, alleen de punctie is ff minder maar ja.
    Naar welk ziekenhuis gaan jullie nu?

Oja de rommelmarkt, het ging super lekker, was wel helemaal op s avonds echt. Spierpijn overal van het tillen en lopen de hele dag.
    150 eur verdiend, dus mooi meegenomen. Alleen kwam hubbie langs en hij had zijn auto dubbel geparkeerd dus bekeuring 70 eur oeps beetje jammer.

Kijk nu ben ik het allemaal alweer vergeten...pfff snap niet hoe jullie dat doen, in 1 berichtje netjes aan iedereen reageren.

Morgen ben weer online, heb heerlijk weeeknd yeah!
    Liefs

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Julia, haha, lastig typen met een kat op je toetsenbord :D

Hopelijk slaap je vannacht lekker en gaat het morgen goed met je knullen zodat jij het ook een beetje rustig aan kan doen!
    Veel plezier met zwemmen :)

Ik ben zeker aan het aftellen tot ik niet meer in de kannen hoef te plassen :( Bij mij worden ze altijd op dinsdag opgehaald, en dinsdag over een week voor het laatst, dus nog ongeveer anderhalve week. Heerlijk dan weer!
    Ik heb het nooit gecheckt maar het zou ook kunnen dat er 2 liter in een kan past, dus dat telt aardig aan al die weken ;)

Ik heb mezelf vanavond nog één avond vrijgegeven van het zoeken naar een appartement (ben altijd erg moe als ik gewerkt heb) maar morgenavond wil ik er toch serieus mee aan de gang. Dan kunnen we dit weekend boeken en is het geregeld.

Zo, dat is zeker een lange werkdag dan :$ Zwaar lijkt me!
    Wij hebben niet echt plannen voor het weekend, gewoon een lekker weekendje met z'n drieën :)

Mijn ogen vallen nu echt bijna dicht, dus bedtijd. Weltrusten en tot morgen!

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Echt de allerlaatste reactie :)

Maartje, gelukkig kan ik werkdingen altijd goed van me afzetten. Tuurlijk hoor je veel zielige verhalen, maar aan de andere kant merk ik ook hoe veel van die mensen geholpen zijn met de behandeling, dus dat is dan juist weer heel fijn.

Wat vervelend dat Feikje al zo'n tijd geen warm eten wil eten ;) Lijkt me heel moeilijk om mee om te gaan, alhoewel je natuurlijk juist moet voorkomen dat het een strijd wordt. Goed dat je je er nu zo min mogelijk druk om maakt, en hopelijk verandert het op een gegeven moment weer net zo plotseling als dat het begonnen is.

Alvast veel plezier morgenavond! En eet smakelijk :)

Haha, wat grappig, zoveel Feyenoorders :D Alleen jammer dat het niet veel soeps is op het moment ;)

Mik, fijn dat de rommelmarkt super liep! Wel erg balen van de bekeuring ;)

Ik open trouwens altijd twee schermen op mijn beeldscherm als ik een reactie typ. Op de ene kan ik dan lezen en op de andere reageren, heel handig!

Geniet van je weekend! En nu duurt het nog maar een paar dagen tot je echo, ook wel fijn hè? Heel spannend natuurlijk, maar je zult zien dat alles goed is en hoe blij je je na afloop zult voelen :)

Nogmaals weltrusten, en nu ga ik echt ;)

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Haha, iedereen zegt welterusten maar ook iedereen hangt nog onder in beeld! Ik inmiddels wel in bed met iPod, euhm.. Kan niet gezond zijn!! Misschien zijn jullie te aardig :)

18. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hihi.... noemen ze zoiets geen verslaving??

Doeiii!

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Euhm.... Mosa is de deskundige in de verslavingzorg, of hadden ze daar geen zp verslaafden? :)

Het is mar goed dat ik al op 1 oor lig, een reactie op jullie laatste berichten komt morgen, dit typt echt voor geen meter zeg...

20. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    Goeie tip!

Slaap lekker

Deel Deze Pagina