Angelica, arme jij, wat een ontzettend rotnieuws Dat ze daar nu pas mee komen, dus dat is de oorzaak van de miskramen? Misschien ergens positief dat je de oorzaak nu kent, dan kan er ook wat aan gedaan worden, maar zou het met prednison, aspirine en ugesteron helemaal verholpen moeten worden? Ik wil je in ieder geval een dikke knuffel geven!
Zo, nu even verder reageren, maar even in een nieuw berichtje. Mik, een andere banner genomen zie ik Deze is in ieder geval goed leesbaar Goede tip over het verwarmde zwembad, daar zit idd wat in! Maar ja, anders pech, er zullen genoeg andere dingen te doen zijn Ik zit trouwens wel over een wetsuitje voor Veda na te denken, maar twijfel nog of het echt nodig is in mei. Sowieso smeren we haar erg goed in, en we houden haar toch zo veel mogelijk uit de zon. Leuk dat jullie een abonnement hebben op Blijdorp, lijkt me erg leuk als je er in de buurt woont! Wij hebben voor komend seizoen een abonnement op de Apenheul genomen, vanaf april is dat weer open, lijkt me ook leuk. Wat leuk dat je zoon nu ook op de hoogte is van je zwangerschap En je hebt nu echt alle reden om positief te zijn hoor! Maartje, wat een avontuur gisteren met winkelen! Wel schrikken dat Feikje iemand anders voor jou aanzag, zowel voor jou als voor haar natuurlijk! De camera is toevallig vandaag al gekomen Morgen en het weekend eens goed naar kijken en de handleiding lezen. Ik heb met 12 weken al wel een buikfoto gemaakt, maar het voelt toch een beetje raar om hier te plaatsen. Nu maak ik er met 15 weken en 4 dagen weer eentje, ik wil foto's maken op telkens dezelfde dag als dat ik ze toendertijd met Veda's zwangerschap maakte. Die van Veda staan nog in mijn album, en die van komende zondag zal ik ook wel in mijn album zetten, kun je kijken als je wilt Julia, wat een gedoe dan met jullie rijbewijzen Zou je dan misschien opnieuw examen moeten doen, of is het alleen een kwestie van een NL rijbewijs aanvragen? Machtelt, ik kan me goed voorstellen dat het feit dat je minder misselijk bent dan met Thijs je onzeker maakt, maar iedere zwangerschap is écht anders! Ik had deze keer juist meer kwaaltjes dan toen met Veda, dus dat hoeft echt niets te zeggen. Maar ik snap wel dat het wel in je achterhoofd blijft rondspoken, eerst maar eens zien dat je een goede echo hebt hè? Die onzekerheid die eerste weken na iets als een MA/MK/BBZ is echt niet leuk Zo, weer helemaal bij Vandaag eerst een lange werkdag gehad en toen mijn vaders verjaardag. Nu dus aardig moe Slaap lekker allemaal en vast tot morgen
He lieve meiden, Komen jullie allemaal laat tot leven hahaha. Ik ben nog steeds heel verdrietig, dit komt omdat er geen echte remedy bestaat voor wat ik nu heb. Ik heb gisteren op internet zitten surfen in hetzelfde zkh zit een arts die een behandeling heeft voor mijn probleem. dr. Noens maken, de immunoloog van het UZ Gent. Hij gelooft dat IVIg een oplossing is bij allo-immuunproblemen. Er staat niet vast dat het werkt, maar hij heeft er goede resutaten mee geboekt. Lees maar wat Freya erover schrijft: Behandeling van allo-immuunafwijkingen Veel van deze afwijkingen kunnen (volgens Coulam en Hemenway 1) behandeld worden met intraveneuze immunoglobuline (IVIg - toedienen van antistoffen via de bloedbaan). Het percentage gezonde zwangerschappen zou hiermee stijgen van 20% naar ruim 90% (in geval van NK cellen) of 10 % toenemen tot 60% in geval van antilichamen tegen de van de partner afkomstige delen van de vrucht. Hier lees je het hele Freya-verhaal: Herhaalde miskramen Met Noens kun je zo een afspraak maken. UZ Gent - Raadpleging per arts
@Angelica, jeetje meid wat rot allemaal. Hebben ze jullie gisteren ook verteld over deze Dr. Noens? Of ga je hem zelf contacteren? Het lijkt alsof je weinig te verliezen hebt, maar ik heb er eerlijk gezegd ook weinig kijk op. Zou zo'n IVIg behandeling vergoed worden door je nederlandse zorgverzekeraar? Dat lijkt me ook niet onbelangrijk namelijk. Er zijn natuurlijk zat vrouwen die het uiteindelijk uit eigen zak (moeten) betalen, maar wat ik ervan begreep is dat 1 zo'n behandeling duizenden euro's kost. Nogmaals, ik weet er het fijne niet van, maar hoop van ganze harte dat je in aanmerking komt voor een behandeling die een grotere kans op slagen heeft dan de IUI's die je tot nu toe bent ondergaan. Knuffel... wat een tegenslagen toch...
@Angelica, erg heftig. Het is logisch dat je er doorheen zit. Deze termen die je nu schrijft, heb ik nog nooit gehoord. Zal straks eens rustig lezen wat het allemaal inhoudt. Weet niet goed wat ik kan zeggen. Het enige wat ik nu denk is dat je heel hard mag huilen en heel verdrietig mag zijn, denk dat je dat ook moet toelaten bij jezelf. Dikke knuffel!
Angelica, ik wil me helemaal aansluiten bij de woorden van Julia en Mik! Je hebt alle recht om nu verdrietig te zijn, dit komt toch wel érg hard aan natuurlijk En ik hoop ook van harte dat die Dr. Noens wat voor je kan betekenen! Ik heb even het linkje van Freya bekeken, maar heftig hoor! Maar ik denk dat je ook moet proberen de 'positieve' kant ervan in te zien, namelijk dat er wat tegen te doen is! En tuurlijk is dat makkelijk praten voor mij, en het is ook allemaal klote op dit moment, maar vaak als ze weten wat de oorzaak is van je miskramen, dus kunnen ze er ook actie tegen nemen! Wat doen ze in NL ziekenhuizen hier tegen, weet je dat? Ik zou idd als je over de eerste schrik heen bent, eens informeren bij je zorgverzekering hoe het zit met de vergoeding, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Een dikke knuffel voor nu, en ik hoop dat met een beetje hulp een langgekoesterde wens mag uitkomen
@Mosa, ben nu pas weer in de lucht. Net nadat ik dat vorige berichtje plaatsje viel hier overal de stroom uit. Ha ha moest naar een andere plaats om boodschappen te doen, de supermarkten hier konden ook niks doen. Bij mijn zoontje op school zaten ze allemaal in het donker in de klas. Hij vond het natuurlijk erg spannend. Maar heb niet veel gemist zie ik. Wij zijn ook weleens in de Apenheul geweest, echt heel erg leuk. Vond het ook een mooi en verzorgd park. Als abonnementhouder van Blijdorp krijg je ook korting bij o.a. Apenheul. In Emmen zit ook een mooi dierenpark, ben even de naam kwijt. Wij zijn daar ook weleens geweest. En in Antwerpen een heel oude, midden in het centrum naast het station, ook wel de moeite waard. Alleen al om de sfeer. Liefs
Mik, wat een gedoe dan, dat de stroom uitviel! En ook vervelend voor supermarkten, maar ook voor andere winkels, gepind kan er dan niet gedaan worden natuurlijk. Maar ik kan me voor kinderen wel voorstellen dat het spannend is In Emmen zijn wij idd ook weleens geweest, en in Antwerpen ook. Blijdorp nog nooit, Rotterdam is best ver rijden voor een dagje dierentuin. Emmen en Antwerpen natuurlijk ook, maar daar waren we toen tijdens een weekendje weg. Blijft toch leuk, dierentuinen, en helemaal met een kindje
@Mik, jeetje wat een gedoe zeg, zo'n stroomstoring! Ik kan me voorstellen dat het op een school wel spannend is voor kinderen. Weer eens wat anders he? Leuke zoo-abonnementen komen hier voorbij. Hier geen abon. maar omdat ik in NL wel een stichting heb (destijds voor plannen iets op te zetten in Bulgarije, hier vast geregistreerd) krijg ik wel jaarlijks korting op een heel vriendelijk klein dierentuintje in Overloon. Die is ook leuk, maar zonder auto niet echt handig.... En over auto gesproken... Nou mijn vraag ligt inmiddels bij het ministerie van infrastructuur en milieu (!!!) en ik kan binnen een maand een antw. verwachten..... Wat er uiteindelijk zal gebeuren als wij binnen de EU regel vallen en dus 10jr hier gebruik kunnen maken van ons rijbewijs (dat is nog maar 3/4 jaar want we zijn in 2003 en 2004 geslaagd) is niet duidelijk. Misschien dat we hem 'gewoon' kunnen omwisselen, maar die optie is er volgens mij niet. Ik dacht dat je dan eerst praktijk examen moet doen. Positief zou wel zijn dat we dan i.i.g. nog een paar jaar kunnen rijden nu. In het slechtste geval moeten we nu al omwisselen en eerst afrijden. En daar ga ik hem dan wel voor knijpen, haha! Wij rijden allebei dus een jaar of 6/7 schadevrij maar in die tijd ga je toch op de 'automatische piloot' rijden.... Zou het echt zonde vinden om daar weet ik veel hoeveel euro aan kwijt te zijn. Oke. Daar ga ik dus nog niet over nadenken. Eerst maar eens afwachten wat hun reactie is. @Mosa, bevalt de camera? Al veel mooie plaatjes geschoten? Zo. Ga even hier oorlog oplossen. De ene wil lego opruimen, de ander gooit het het liefst door de kamer en is chagerijnig....
Edit: nu zijn ze beide chagerijnig, haha! Oladio! Wat een gezellig begin van het weekend! Hahahahaha!
He lieve meiden, jullie zijn schatten. Mijn man en ik gaan ervoor. Ben nu aan het oppassen ze is 4 mnd Julia is er al een wapenstilstand
@Angelica, knap van je meid! En van je man natuurlijk! Wanneer moet je beginnen met al die medicatie? Leuk oppassen! Op je nichtje? Of een kindje van vrienden? Ja hoor, er is wapenstilstand. Ook lego stilstand, haha. Alles opgeruimd. Hier vanavond ook wat later naar bed, we zaten pas om 19u aan tafel. Soms ook wel lekker, zo'n onbezorgen avondje spelen en veel nieuwe boekjes v/d bibliotheek lezen. Ze krijgen er geen genoeg van en liggen er net pas in. Rust! Ik heb net leuk app. gevonden in de buurt van Cadiz, even aan hubby laten zien en dan boeken.
Julia, vervelend van jullie rijbewijzen zeg Ik heb hem inmiddels bijna 10 jaar en ik zou er ook niet aan moeten denken om opnieuw examen te moeten doen! Maar idd eerst maar afwachten wat voor reactie je krijgt. hihi, ik moest wel lachen om je zoontjes Gelukkig is er nu rust En al meteen goed bezig met een appartement zoeken, hopelijk wordt het wat! Angelica, veel plezier met oppassen! En goed om te lezen dat jullie ervoor gaan
@Angelica, ik vind het zo rot voor je. Ik moet veel aan je denken. Ik ga nog eens die links lezen (maar niet nu, trek het even niet, sorry). Ik wil je een hele dikke knuffel geven! Veel plezier met oppassen. @Julia, liggen ze lekker te slapen of suddert de oorlog nog door? Kunnen ze ook wel leuk met elkaar spelen? Balen dat je rijbewijs moet veranderen, hopelijk is het niet nodig. @Mosa, volgens mij zijn alle dierentuinen wel leuk. Heb jij ook een abonnement? Ik moet dit weekend werken. Er is een geit dat moet bevallen. Er is een heel klein risico op Q-koorts. Ze is al 3x ingeent, maar er is toch een hele kleine kans. Onze boer vertelde vandaag dus dat als er zwangere vrouwen zijn, dat die er absoluut niet bij mogen komen. De geit moet geholpen worden bij de borstvoeding, ze is al oud en de uiers hangen te laag, dus de lammetjes kunnen er niet bij. Het kan ook zijn dat we haar moeten melken. Ik stond dus echt in dilemma. Als de geit gaat bevallen, zal ik dus mijn collega moeten vertellen dat ik zwanger ben. Ik wil echt geen risico nemen, maar vind het eigenlijk nog te vroeg om het te vertellen. Maar ja, dan vertel ik het maar. Ik moet nog even bedenken wat ik tegen de jongeren vertel als ik niet ga kijken...
Machtelt, lastig van je werk, maar ik zou geen risico's nemen (hoe klein dan ook) en het wel tegen je collega vertellen als de geit bevalt! Verder leuk, dat de geit moet bevallen! Hopelijk gaat alles goed! Werkse in ieder geval! Wij hebben pas een abonnement voor de Apenheul gekocht, maar die is pas vanaf april geldig (dan gaat het weer open na de winter). Lijkt me erg leuk om regelmatig met z'n drietjes heen te gaan en het is maar een half uurtje rijden Hoe gaat het nu met je misselijkheid? Zo, nu ga ik weer verder met bankhangen, ben echt moe vanavond
@Machtelt, hopelijk stelt de geit de bevalling even uit. Geef haar een paar weeenremmers ofzo. Maar idd, wat zeg je tegen de jongeren. Goede smoes bedenken waar ze intrappen.... Moet je zat en zondag werken, of maar 1 van de 2? Alvast succes!! Oh, vrede is teruggekeerd hoor. En meestal spelen ze lekker samen zonder problemen. Totdat ze allebei moe zijn, eind van de week voor Daniel (school) en eind van de dag voor Boyan (=moe). Dan is het af en toe even oorlog. Maar ik mag niet klagen, over het algemeen hebben ze zoveel lol samen. Het zou ook niet goed zijn als ze nooit even mot zouden hebben. Vaak laat ik het ze zelf oplossen, maar dat gaat niet altijd. Het begint erop te lijken dat ons kleine ukkie toch wat sterker/lomper is dan zijn grote broer... en grote broer is ook veel rustiger qua karakter. Soms dus even helpen om tot wapenstilstand te komen. @Mosa, hang ze! Ik zo ook. Net appart. geboekt in de buurt van Cadiz, in een dorpje, 250m van de zee. Heerlijk, mooi en goedkoop! Nu bezig auto te huren voor de laatste week van de vakantie.
@Julia, gaaf hoor naar Cadiz. Erg leuk, heb pas onze fotos nog zitten kijken toen jij hier over begon. Die bustour was ideaal vooral met een kind. Of kinderen. Wanneer gaan jullie ook alweer?
@Mik, ja heb er ook echt zin in. 21 april tm 2 mei. Waarvan 6 dagen Sevilla, en 5 dagen Conil de la Frontera incl auto. Dus dat appartementje dichtbij strand, maar ook met auto dus tripjes naar Cadiz en wat dorpjes in de buurt. Heb er ook echt ontzettend veel zin in. Als je nog tips hebt... let me know! Ben even vergeten of jullie nog op vakantie gaan? Jij bent rond 9 sept uitgerekend toch?
Julia, leuk dat het appartement geboekt is Heb je daar ook een linkje van? Lekker dicht bij het strand, dat is sowieso fijn!
Pfffff, net klaar met wat klusjes. Zouden we ff snel doen als Feikje in bed lag en daarna zou mijn vriend nog gaan sporten. Zoals gewoonlijk viel de uitvoering weer vies tegen (hebben wij altijd met klussen ) en werd het 23u. Nou ja, onze slaapkamer is wel echt helemaal af nu! Alleen geen sport meer dus... Ik ben vanmiddag al geweest, meteen na m'n werk. Alleen balen want net als afgelopen zondag kreeg ik ondanks goede warming-up tijdens het hardlopen al heel snel pijn in mijn achillespees/lage kuitspier en nu loop ik mank. Schiet niet op zo! Maandag moet ik toch naar de osteopaat, dus zal het hem eens voorleggen. Machtelt, begrijpelijk hoor dat je nu onzeker bent omdat je minder misselijk bent dan bij Thijs. Ik zou precies hetzelfde denken, je gaat toch vergelijken en daar dan weer iets achter zoeken. Maar het zegt helemaal niets dat er nu dingen anders zijn dan bij je andere zwangerschap. Tja, lastig geval dat met die geit... maar ik zou het omwille van het liever nog even geheim willen houden van je zwangerschap ook niet riskeren om met Q-koorts in aanraking te komen. Bij mij op mijn werk beetje zelfde dilemma (voor alle collega's die kids hebben/willen). Ik maak röntgenfoto's, dus mijn collega's en baas wisten toen met ruim 4 weken al dat ik zwanger was. Heeft op zich ook wel iets want dan kun je het al delen met een paar mensen. Mik, scherp van je zoontje dat ie die echofoto in de smiezen kreeg. Wat een leuke en schattige reactie van hem! Kan hij z'n mond erover houden? Julia, dat is balen met die rijbewijzen! Raar ook dat er geen duidelijkheid over is. Hoop ook echt dat je geen nieuw rijexamen hoeft af te leggen . Leuk dat Cadiz ook geboekt is nu! Wat heerlijk zeg, al die vakantieplannen hier.... Wij gaan pas eind juli. Angelica, ook ik heb nog nooit gehoord over de relatie tussen het immuunsysteem en vruchtbaarheidsproblematiek... Wil er ook nog even wat over gaan lezen op de site van Freya. Knap dat je zo snel na dit nieuws weer strijdlustig bent!! Er in geloven en er voor gaan kan alleen maar een positieve invloed hebben lijkt me. Ook wij gaan komende week een abonnement nemen, maar dan op de Efteling. Ze hebben nu voor het eerst een doorlopend jaarabonnement, dus ook voor de winterefteling. Feikje is vorig jaar zomer voor het eerst daar geweest en heeft het er nu nog over ! Safaripark Beekse Bergen is hier ook 'om de hoek', dus dat misschien het jaar erop dan maar? Ik vind Burgers Zoo in Arnhem trouwens ook een mooie dierentuin en in Emmen hebben ze een mega binnenspeeltuin (een piratenschip geloof ik). Overloon heb ik nog vrijkaarten voor liggen, dus dit jaar ook maar eens heen. Tijd om naar bed te gaan, welterusten!