@Lex, goed weer van je te horen, en jemig wat een drukke week heb jij gehad! Poeh! Ik weet niet of ik het je zou nadoen, misschien iets te lui daarvoor. Wat voor werk doe jij ookal weer? Wel goed om e.e.a. even te laten controleren door een gyn. aangezien jullie er geen goed gevoel over hebben. Alvast veel succes morgen! @Mosa, ik kan het mij helemaal voorstellen! Ik was er ook behoorlijk klaar mee. Had die mevrouw van MvM nog gebeld om zeker te weten dat de chauffeur geen nieuwe flessen voor de deur zou zetten en meteen gevraagd of ik die kan erbij moest zetten. Nee hoor, die mag je houden, vertelde ze vrolijk. Ik had zoiets van 'houden'???? Wat moet ik daar in hemelsnaam mee? Die gaat echt niet in mijn keuken belanden! Ze vertelde dat een stel uit haar straat hem bewaard had en jaarlijks mee op campeervakanties nam voor als de kindjes snachts moeten plassen. Ja.. kan me dat voorstellen, maar ik heb geen zin om dat ding te bewaren, dus vond het een heerlijk gevoel hem in de prullebak te mieteren @Machtelt, och.. die geit en jij je schuldgevoel. Het kan de beste overkomen toch? Maar snap dat je je er rot over voelt. Helemaal als de moeder geit uiteindelijk echt blijkt te overlijden na de bevalling. Aan de andere kant, het is ook een stukje natuur he? Iets minder gepland dan normaal, maar ja. Hoeveel dieren hebben jullie lopen op de boerderij? @Maartje, balen dat de osteopaat ziek was, hopelijk snel beter en dan jij je afspraak! W.b. zwemles, ik denk dat het overal anders is. Hier in het zwembad om de hoek kan je je kindje een half jaar van te voren opgeven. Dus als hij 4,5 is zou ik hem hier kunnen opgeven en kan hij met ongeveer 5 jaar beginnen. Het zijn klasjes met max. 12 kinderen. Ik heb ook eens geinformeerd bij de reddingsbrigade. Daar heb je vaak kleinere groepjes van maar 6-8 kinderen ofzo, vond ik ook wel aantrekkelijk klinken. Ik weet alleen nog niet hoe lang de wachttijd is. Het fijne is wel dat zij ook in het zwembad hier om de hoek een keer per week les geven. Ik moet daar ook eens achteraan. Wie weet heeft Mik nog meer tips.
Oh ja: ik is happy! Hoef niet opnieuw af te rijden! Mag gewoon tot rijbewijs verlengd moet worden blijven rijden hier en overal, en als ik tegen de tijd dat ik hem moet verlengen in NL woon, kan ik hem dan direct omwisselen voor een NL's rijbewijs - zonder examen te doen! Phewww, wat een opluchting zeg! Ik zag daar zo al 1000 euro aan verprutst worden, eerst hubby in 2013, daarna ik in 2014.... Wat een opluchting!
Haha, zou toch lullig zijn als het niet zou kloppen, maar volgens mij was het echt zo Julia, zo vroeg de MvM-vrouw de laatste keer of ik toevallig de kan bewaard had van de vorige keer, dus toen het fout gegaan was Net alsof je die daadwerkelijk in de keuke gaat gebruiken Hier gaat hij morgen ook linea recta de vuilnisbak in! Joepie voor je rijbewijs, dat is echt heel erg fijn! Scheelt zenuwen en veel geld natuurlijk! Hebben jullie al besloten wanneer jullie voor een auto gaan kijken? Is je moeder alweer in Nederland? Apart eigenlijk, over hoeveel dingen je moet nadenken als je een kindje hebt. Ook over peuterspeelzalen en zelfs basisscholen hoor je vaak dat je je kind al heel lang van te voren moet inschrijven. Nu woon ik in een dorp, daar valt het wel mee, maar in veel steden is dat wel zo. En blijkbaar soms dus ook met zwemles
Als je nou fout zit, ga ik die (voor de verandering) echt onthouden! En zelfs aan je vriend verklappen, haha! Dus Machtelt, kom met het verlossende antw !! Ja, belachelijk eigenlijk he, hetzelfde met kdv's, als je er net achter komt dat je zwanger bent kan je je (hier in ieder geval) het beste maar meteen aanmelden, anders bestaat er een grote kans dat er geen plek is wanneer je weer wil gaan werken na je verlof. Alsof iemand die 5 weken zwanger is (van de eerste) al zin heeft om zich in kdv's te verdiepen?! Maar ja, het is helaas niet anders.... Hier in Nijmegen is er qua scholen een nieuw systeem, ze willen het meer gemengd hebben en dus proberen om minder 'zwarte' scholen te hebben en minder 'blanke' scholen. Dit proberen ze te bereiken door ouders/verzorgers 6 keuzes te geven voor 6 scholen en in principe is het de bedoeling dat je de dichtbijzijnste school kiest. Het systeem is er nog niet helemaal doorheen, mijn eerste keus was namelijk niet die dichtbijzijnste school en dat is geaccepteerd. Ik zit wat dat betreft dus 'veilig' want broertjes en zusjes hebben automatisch voorrang op de school waar hun broer/zus al op zit. Ik ben wel benieuwd of dit systeem er uiteindelijk echt helemaal komt, er is veel commentaar op namelijk.
Oh ja, dat vroeg die MvM bij jou dus ook... maf gebeuren. Nah ja, zal wel bezuiniging zijn geweest Mijn moeder reist nu vanaf Schiphol naar Nijmegen. Dus.... Maar hubby gaat dadelijk uit zijn werk langs een dealer om toch eens een BPM vrije auto te bekijken, hoe of wat. Is toch ook voordeliger in de toekomst - geen belasting etc. - alleen veel hogere aankoopprijs natuurlijk..... 8)
Hahaha, ja hoor het was ronde 5 ! Hopelijk gaat het werken voor Lex. O, ik moet even verder koken! Tot straks!
Ladies, ik heb ook al mijn hoop op ronde 5 gezet! (Mijn schoonzusje was ook in ronde 5 na mk zwanger) Dus hopelijk is 5 the magic number! @Julia; ik doe marketing voor een grote multinational. Dus veel reizen en veel zakendiners... Op zich heel leuk hoor. Zeker zonder kinderen (hopenlijk niet lang meer!) prima te doen. Alleen afgelopen week was wel heel pittig! Fijn dat je niet opnieuw hoeft af te rijden zeg! @machtelt: wat een verhaal trouwens met die geit!
@Machtelt, ahh die geit. Als het om dieren gaat, kan ik het me enorm aantrekken. Zielig hoor. @Julia, Mosa, bij mij zei die meid van MvM dat ik die kannen mocht houden (kreeg er 2) en toen keek ik haar zo aan van 'wat moet ik dr mee'. Ze zei, het is heel handig na de bevalling om te 'spoelen' zeg maar. ha ha @Maartje, bij ons was de wachtlijst 2-3 maanden voor zwemles. En B kon hij direct door. Inschrijven vanaf 2 jaar vind ik wel beetje erg lang hoor. Tenminste als je met 5 jaar wilt beginnen, dan zou het een wachtlijst zijn van 3 jaar. Pff volgens mij doen ze dan iets niet goed. Je hebt toch een bepaalde doorstroom van kinderen per badjes en uiteindelijk afzwemmen. @Lex, zou inderdaad nog maar even laten kijken. Zekere voor het onzekere. hebben jullie trouwens dat vreselijke berichtje gelezen over dat meisje. Damn, daar krijg je toch behoorlijke rillingen van.
Gelukkig maar, ik ging al aan mezelf twijfelen Julia Fijn dat jullie kinderen naar de school van jullie voorkeur kunnen! Zijn er veel zwarte scholen dan in Nijmegen? En, was het wat geweest, de BPM-vrije auto's? En je moeder vanavond weer thuis, dus ze woont ook in Nijmegen? Zie je haar vaak? Lex, hopelijk is 5 idd the magic number voor jou! Nogmaals succes morgen! Mik, daar zit wat in, spoelen met die kannen na de bevalling. Ik heb wel 1,5 week onder de douche geplast, ik kon helemaal niet op de wc zitten Idd vreselijk van dat overleden meisje, ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt? Echt een nachtmerrie voor de nabestaanden, en 26 jaar was ze geloof ik All, ik krijg met de dag weer meer last van brandend maagzuur, heb ik met Veda ook heel erg gehad. Echt heel erg vies! Veel eten gaat me hierdoor ook tegenstaan, lastig om dan te bedenken wat we iedere dag moeten eten
@Mik, nou ik las het ook... werd er helemaal naar van. En dat van Waardevol ook. Die uiteindelijk na een lange weg door de MMM zwanger was en net vorige week met 33 weken zwangerschap hun dochter is verloren. Overleden in haar buik. Kippevel inderdaad.... @Kannen. Nou zeg, wat een reclame maken die lui voor die kannen zeg. Getsie! Spoelen met kannen waar weet ik veel hoeveel liter plas in heeft gezeten. Ja, lijkt me hygienisch. Ach, een keer met kokend water en zeep wassen gaat natuurlijk vooraf, maar dan nog. Nee dank u. Trouwens, mochten/mogen jullie die kannen ook alleen maar met water wassen en niet met zeep? Ik kookte regelmatig een waterkoker vol om dat ding mee schoon te maken, maar vond het toch altijd een beetje stinken hoor... @Mosa, balen van maagzuur. Veel pannenkoeken dan maar? Zal Veda niet erg vinden? Ze hebben ze ook met hartig beslag he? Mijn moeder (jep woont in Nijmegen, we zien elkaar eens in de 1.5/2 weken ongeveer, die is helemaal blij dat haar jongste dochter na 7 jr weer "om de hoek" woont - 30 min. fietsen, maar toch heel anders dan 3 uur vliegen) maakte vroeger wel eens vegatarische groentepannekoeken. Wat ik mij ervan herrinner waren die echt super lekker. Ik kan eens vragen of ze het recept nog heeft? En misschien helpt sowieso om wat meer vegetarisch te eten, minder vet? Geen idee, ik bedenk maar wat.. @Machtelt, dus echt ronde 5 he? Hmmm...............................................8) @Mosa: sshhhhhhhhhhhhhhhhhttttttttttt!!!!!!!!! Ik wil het niet horen! @Auto: mannetje is verliefd. Skoda Fabia Greenline. BPM vrij, mooi, nieuw, zit lekker en kost geen 30.000. Nu vind ik +- 14.000 die het ongeveer zal kosten ook een rib uit mijn lijf, maar ja. Uiteindelijk is het natuurlijk in de toekomst een meevaller. Geen belasting, en rijdt super zuinig.... Zucht. Morgen ga ik kijken en dan binnenkort maar de knoop doorhakken. Maar als ik mijn hubby zo hoor, heeft hij hem al doorgehakt.
Julia, bij mij is niets gezegd over het schoonmaken van de kannen Ik heb het ook weleens met zeep gedaan, maar niet zo heel vaak. Ik neem aan dat het geen kwaad kan. In ieder geval is het morgen weer lekker klaar, dat is het allerfijnste Julia, vandaar dat we tijdens mijn vorige zwangerschap idd vaak pannenkoeken aten Naar dat recept van je moeder ben ik dan idd benieuwd, gezond én lekker denk ik! Het lastige is dat ik het vooral met 'buitenlands' eten heb, zoals Italiaans en Chinees maar dat eet ik normaal gesproken het liefst. Ik ben geen gekookte groenten en gekookte aardappels-mens (dat laatste lust ik niet eens ), dus best moeilijk. Ik eet nu iets vaker een broodje en kook dan voor mijn vriend en Veda. Mooie auto, ik heb even gegoogled. En ruim zo te zien! Ik vind het ook altijd zonde om veel geld uit te geven aan zoiets, maar een fijne auto is ook wel belangrijk. En geen belasting hoeven te betalen is wel érg lekker, wij zijn geloof ik iedere maand 106 euro kwijt aan belasting
@Mosa, echt? Bij mij vertelde ze heeeel duidelijk dat ik hem niet met zeep mocht wassen. Vies stink ding... haha. Ik zal mijn moeder eens vragen naar recept, hopelijk heeft ze het nog, kan ik het ook eens maken. Maar wie weet, vond ik het als 10 jarige lekker en heeft het een super saaie smaak voor grown up like us. @auto, vind het ook echt veel geld, maar belastingvoordeel is alleen wegenbelasting dus idd iets van 1000 euro besparen per jaar, plus het erg zuinige rijden... we'll see. Eerst maar eens checken hoeveel 3punts gordels er op de achterbank zitten. Ook niet onbelangrijk en dat is hunny uiteraard vergeten te bekijken vanavond... mannen..... Ga national geographic kijken. Even onderuit op de bank!
Julia, wat gek, van de 3 keer dat ik meegedaan heb met MvM, is er nooit wat over het schoonmaken gezegd. Vreemd dan! Veel plezier met bankhangen Ik ben de software van het nieuwe fototoestel aan het installeren, als het lukt zal ik zo een buikfoto plaatsen.
Ik heb trouwens ook weer wat nieuwe foto's van Veda in mijn album gezet, voor wie het leuk vindt om te kijken
Zo daar ben ik weer. Heb mijn man er bijna af moeten meppen . Hoe doen jullie dat? Maar goed zwemles, hier nog lang niet aan toe. Mijn nicht deed haar zoontje met 3,5 op zwemles en dat was echt een drama. Nu is hij inmiddels 7 en heeft A + B. Maar wat moet je veel doen zeg voor alleen al een A-diploma. @Maartje, wat een hoop mesen zeg voor een 1-jarige. Wat grappig dat Feikje het podium opging. Je zal vast trots zijn geweest. @Mosa, al lekker aan het opruimen geweest? Heb je al een idee hoe de babykamer gaat worden? Wat heb jij een geheugen zeg, ik ben gewoon jaloers. Heb je tips of zoiets? Vervelend van dat brandende maagzuur. Als het erger wordt kan je via je HA iets ervoor krijgen. Wow, zie net je buikfoto. Prachtige buik hoor! @Lex, fijn weer wat van je te horen. Je bent maar druk zeg met je werk. Hoeveel uur werk je in de week? Sterkte morgen bij de gyn. Ben benieuwd wat hij zegt! Heel veel sterkte met de verbouwing en het klussen. Verstand op nul en makkelijk eten (halen of uit eten gaan) en je bent er zo doorheen. Je zit weer op de wachtbank, ontzettend spannend. Mijn duimen draaien voor je! Wanneer is je NOD? @Julia, we hebben 20 kippen en 1 haan (die hebben geen naam hoor ), 12 konijnen, 1 schapenram, 2 geitenbokken en 10 vrouwelijke geiten (waaronder Machteltje, ik ben vernoemd ). O ja en in de stal staan nu 3 hoogzwangere koeien, 5 zwangere koeien en 6 pinken (puberkoeien). De koeien zijn niet van ons, die rouleren, maar zijn wel leuk. Als het weer warmer wordt komen er zo'n 120 schapen op onze weilanden grazen met hun lammetjes. Het is zo leuk die dieren. Kan er lang over kletsen . We zijn een biologische boerderij! Wat fijn dat je rijbewijs hier oké is. Dat scheelt een hoop geld zeg. Nu maar snel een auto kopen dus. Een Skoda is een fijne auto en een berg ruimte zit erin. @MvM, wat een kleine piespotten zeg en ze stinken enorm. (Zo dat was het geklaag) De kannen mag je niet schoonmaken met producten alleen met warm water. Schoonmaakmiddelen breken HCG af. Maar die kannen gaan echt na afloop weg. Die zou ik ook niet willen gebruiken na de bevalling om te spoelen. Ik heb 9 weken gespoeld met een klysmaflesje, dat was ideaal. Vanmiddag ben ik tegelijk met Thijs gaan slapen. Ik ben erg moe. Zaterdag had ik een late dienst, was om 23.30 thuis en dan gaat zondagmorgen om 5.30 de wekker. Dat is echt slopend. Zo volgens mij ben ik weer bij. Sorry als ik iemand vergeten ben.
Machtelt, haha, je man er af moeten meppen Mijne doet nooit wat met computers, dus het is echt mijn laptop. Wel zo makkelijk Volgens mij heb ik dat hier nog helemaal niet verteld, maar woensdagavond hebben we een geslachtsbepalingsecho Als het te zien is, weten we dan dus of we een jongetje of een meisje krijgen. Dan ga ik echt nadenken over het kamertje, voor een meisje heb ik wel een leuk idee, voor een jongetje nog niet. En zonder op te willen scheppen, ik heb gewoon een goed geheugen, altijd al gehad Ik weet vaak ook nog dingen die ik echt niet hoef te onthouden, maar het gaat allemaal vanzelf. Wat ontzettend leuk, zoveel dieren op je werk! Ik ben ook heel erg gek op dieren, zou zelf graag ook een weitje willen hebben met wat dieren En grappig dat er een geit naar je vernoemd is Maar als ik de MvM-kannen weleens met zeep heb schoongemaakt, en ze erna goed heb schoongespoeld en afgedroogd, dan zal het niet erg zijn toch? Als het zo belangrijk is, vind ik het erg vreemd dat ze er niets over gezegd hebben tegen mij En zeker slopend, zo'n korte nacht zaterdagnacht! Groot gelijk dat je dan het middagdutje met Thijs meedoet! Wanneer moet je nu weer werken?
Mannnn, wat is hier geklept vandaag! Leuk dat je er weer bent Lex! En jeetje wat heb jij het druk gehad. Hoop voor jou dat het snel 2 weken verder is met die troep in huis én dan weet je ook wat het resultaat van ronde 5 is. Spannend! Succes morgen bij de gyn. alvast. Julia, wat een meevaller met je rijbewijs zeg, écht fijn!! Ben benieuwd of het deze auto dan gaat worden. Mosa, balen zeg dat maagzuur. Ik denk niet te gekruid, maar dat is nou juist wat je lekker vindt. Lastig zeg, misschien heb je hier nog wat aan: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/87435-welk-voedsel-krijg-niet-snel-maagzuur-2.html Zie net je foto! Wowww, mooi buikje hoor. Het is al echt overduidelijk hoor ! En nieuwe foto's van Veda zie ik... wat een moppie en wat heeft ze opeens lang haar gekregen. Mik, ja triest nieuws dat berichtje hier . Kannen in de container! Jakkie... of toch pannenkoekenbeslag er in kloppen . Fijn dat het kannenvullen klaar is! Angelica, hoe is het met jou??? KDV en school is hier (nieuwbouwwijk met heel veel kids) ook zo'n drama. Voor school is ze vorig jaar al opgegeven en voor KDV staat ze al meer dan een jaar op de wachtlijst voor een 2e dag. Die gaan we voor haar 4e verjaardag waarschijnlijk niet krijgen. Nu is de lijst nog langer dan toen ik onze baby inschreef met 9 weken zwangerschap, dus een 2e kindje kan hier denk ik niet eens terecht. Te idioot... Vandaag alles uitgemeten en geknipt voor het manteltje, rokje en schortje. Wat een werk zeg! Dacht dat we in een middagje wel klaar zouden zijn. Blijkt wel weer dat ik hier geen kaas van heb gegeten . Verder heeft Feikje vanmiddag wel 5x achter elkaar op het potje gepoept! Mijn moeder en ik lagen helemaal in een deuk dat ze telkens als ze het potje eigenhandig had leeg gegooid in de wc, weer ging zitten en maar bezig bleef! Wie weet binnenkort zindelijk?? Hoop op snel mooi weer, kan ze lekker in haar blote billen rondlopen. Fijne avond!