Na regen komt (meestal) zonneschijn!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paarse80, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Machtelt, oeps, mijn fout, dus een geit krijgt lammetjes, dat wist ik niet :D

Ik denk zeker dat dat scheelt, dat je nu meer weet hoe je het wel en hoe je het niet wilt met een bevalling. Een eerste keer is alles nieuw en ga je toch meer af op wat de mensen die er verstand van hebben zeggen.
    Misschien een goed idee om tegen die tijd een bevallingsplan op te stellen, dan staat het precies op papier.

Ik heb eigenlijk een hele goede en voorspoedige bevalling gehad. Alleen pas met 41+6 weken. Twee keer gestript maar geen resultaat. En toen ineens werd ik om 2 uur 's nachts wakker met krampen en bleek de bevalling op gang te komen. Wij naar beneden, nog geprobeerd te Wii-en :)->) maar ik kon helemaal niet zitten. Toen dacht ik dat als het zo nog een hele dag door zou gaan, dat ik het moeilijk zou kunnen trekken. Ik probeerde de weeën te timen, maar het leek wel of ze helemaal niet stopten. Dus de vk gebeld en toen zij kwam (rond 6 uur) bleek ik al 7/8 cm ontsluiting te hebben, vandaar de heftige weeën. Dat was zo'n opluchting, ik was zo bang dat ik uiteindelijk maar iets van één cm zou hebben :) De vk gign thuis ontbijten, toen heb ik een hele tijd persweeën weggezucht, dat vond ik heel zwaar. Toen de vk weer kwam, kon ik gelijk persen maar dat lukte niet goed. Uiteindelijk, na ruim 2 uur, moest er iets gebeuren. Dus of knippen of naar het ziekenhuis, maar ik dacht toen, knip me maar helemaal open, als het kindje er maar uitkomt :) Dus en knip en toen nog één keer persen, waarbij ik ook nog ingescheurd ben, en Veda was er om 10.58 uur. Dus eigenlijk een hele vlotte bevalling, 9 uur in totaal :)
    Ik heb wel erg veel en best lang last gehad van de vele hechtingen, maar gelukkig vergeet je dat na afloop ook snel weer.
    Het allerfijnste vond ik dat ik toch nog thuis kon bevallen, dat mag namelijk niet meer vanaf 42 weken en ik had de hoop op een spontane bevalling inmiddels al wel opgegeven.

Ik zie er eigenlijk helemaal niet tegenop, maar ik vond die hele nasleep wel zwaar. Dus amper kunnen zitten door de hechtingen, en al dat bloedverlies ;) Maar gelukkig duurt het nog een tijdje ;)

En vandaag ben ik idd lekker vrij :) Ik ga wel een beetje thuis aan de gang voor mijn werk, maar dat vind ik niet erg. Morgen weer echt werken.

Nu eerst even boodschappen doen, moet helaas ook gebeuren :)

2. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Klets klets klets....

Ik was ook nog op gisteravond op dat onmenselijke tijdstip, maar was op mijn werk. Hier ook een kort nachtje. Ging om 01.00u pas slapen, werd er door de thuiszorg om 03.30 uitgehaald ivm diabetes client en viel vervolgens pas weer rond 05.30 in slaap tot mijn wekker ging om 07.00.... Kort! Veels te kort! Met zoontje na school naar de bibliotheek, dadelijk even mijn andere prulleke van het kdv ophalen, koken en dan mag ik instorten ;)

@Machtelt, auw die hechtingen!

Hier bij de eerste ook een hele reeks door knip, 2 weken bijna niet kunnen zitten. Ik vond die hechtingen erger dan heel de bevalling die maar 4,5 uur heeft geduurd van A tot Z.

Tweede; even hoop geven: ging idd sneller, en maar 1 mini hechting die ik niet eens gevoeld heb. Bij mij duurde de 2de bevalling maar 2 uur in het totaal en ik vrees dus een beetje voor een spoedbevalling zonder vk bij deze derde.... ieks!

Gelukkig vertelde de vk dat de bevallingstijd van een 3de vaak tussen de 1e en 2e inzit, dat zou wel mooi zijn.

@Mosa, wat leuk een nichtje! Is dat het eerste kindje van je broer?
    En wat spannend vanavond, hoe laat heb je de afspr? Oh, ik ben heel erg benieuwd!

@Maartje, moest jij idd nu weer bloedprikken op HCG? Ik dacht dat dat nog even duurde. Hopelijk een goede uitslag!

@Lex, fijn dat het er goed uitzag bij de gyn. Die waterecho, daar bedoel je denk ik een HSG mee? Dan spoelen ze vloeistof door je eierstokken?
    Hopelijk niet nodig, ronde 5 zou hem worden toch? Niks geen HSG! :)

@Mik - moe.. bhehhh.. dan duren de dagen erg lang he? Wordt jullie zoontje altijd rond 06u wakker? Gaap! Dat is wel erg vroeg namelijk!

Fijn dat Suus een goede echo heeft gehad zeg! Gelukkig maar!!!

@Geit: oke, dus nog niet bevallen. Haha, bizar trouwens, zitten we hier met zijn allen mee te leven met een geit :)

@Angelsound, nee die heb ik ook niet. Maar ik heb weer last van mijn zenuwen - paar dagen voor echo - vandaar.......

Eerst Mosa vanavond mooie echo, kom een plaatje showen!

Dames, ik ga mijn zoon ophalen - tot later!!!

Oh ja, enne Machtelt - ruilen van leerling? :)

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Julia, poeh, zeker een kort nachtje, heftig hoor! Vanavond maar op tijd naar bed ;)

Ik vind het zeker hoopgevend dat jij na een eerste bevalling met knip bij de tweede bevalling maar 1 minihechtinkje had :) Me too, me too :D

Maar dat was wel een hele vlotte bevalling, kan me voorstellen dat je vreest voor de duur van je volgende bevalling! Wil je wel thuis bevallen?

Het is idd het eerste kindje van mijn broer :) We worden ook voor het eerst oom en tante, heel bijzonder vind ik. We hebben allebei één broer maar mijn zwager en zijn vrouw kunnen geen kinderen krijgen (onbegrepen onvruchtbaar), dus erg leuk dat we het nu bij mijn broer gaan meemaken! En ze is maar 2 weken eerder uitgerekend dan ik, dus extra leuk :)

We hebben vanavond de afspraak om half 8, maar moeten om half 7 al weg, dus zo op tijd eten.
    Vervelend dat je weer zo in de zenuwen zit voor morgen :( Ik blijf het telkens ook wel een beetje spannend vinden, maar gelukkig heb ik er nu wel alle vertrouwen in. Maar krijg jij nu iedere keer standaard een echo bij de gyn?

Zo, ik ga maar eens aan de kook! Tot vanavond :D

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Even snel, ga zo zingen.

@Mosa, veel plezier. Wat denk je eigenlijk dat het wordt?

@Julia, we gaan echt niet van leerling ruilen :p. Fijn om te horen dat een tweede bevalling soepeler gaat.

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Machtelt, nou da's mooi balen dan (studentenruil 8)) Zing ze vanavond!

@Mosa, en en en? Denk dat je nu op die stoel ligt en wie weet weet je al of jullie een zoon of dochter zullen krijgen. Met hoeveel procent durven ze eigenlijk nu (al) te zeggen wat het is?

Ik loop bij de vk, niet bij de gyn, krijg dus ook niet standaard elke keer een echo. Vergeten? :p
    Morgen dus ook alleen hartje luisteren en voelen. Dat voelen, is dat al vanaf een week of 16/17? Dat ben ik namelijk vergeten. Oh ja, en buik meten, geen idee meer vanaf wanneer dat ookal weer bij het routine afspraakje bij de vk hoort.

@Angelica, hoe is het met jou meid? Vertel nog eens - als je zin en tijd hebt - op welke termijn je met medicatie moet beginnen? Heb je er een beetje vertrouwen in? Spannend? Volgens mij begin jij nu samen met Maartje ongeveer in mei?

@Maartje, toch? Jij nog een maand of 3,5? Kon je de tijd maar even vooruitschuiven he?

@Lex, hoe is het met jou? Een iets minder drukkere week deze week? Of zit die drukte zo in je systeem dat het je weinig doet?

*zucht.. hopelijk snel blijvend zwanger jullie 3, dan kan Machtelt de naam van dit topic veranderen en de 'meestal' deleten!*

Zo. ik struin nog even verder en nog maar eens wat info verzamelen over 'onze' Skoda. Iemand hier toevallig die een Skoda rijdt of gereden heeft?

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Mosa, moeten jullie een uur van te voren weg omdat het een uur rijden is? Hmmm... dat betekent... half 8 afspr tot +- 20.00, dan nog een uur terug.... dus rond 21.00 thuis?! Ik ben niet nieuwsgierig verder hoor...... :D

AHHHHHHHHH, vertel vertel vertel vertel vertel vertel vertel vertel vertel vertel vertel vertel vertel vertel vertel vertel!!!!!

7. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    En toen was ze online maar kan ze het topic nog niet vinden...

8. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Mosa.... En en?? Je bent nu toch ongeveer wel bijna thuis denk!

Wat gaaf dat jullie een nichtje krijgen, ook voor Veda!

Wat betreft Veda's haartjes, leuk, kun je binnenkort gaan vlechten, staartjes maken etc.

Vervelend die aambeien hè! Ik heb er tijdens mijn menstruaties last van, dan zijn je weefsels wat weker onder invloed van hormonen. Heb toen Feikje een half jaar was een half jaar bekkenbodemtherapie (met elektroschokken) gehad omdat mijn BBspier bijna 'dood' was en dat heeft ook die aambeien wel goed gedaan gelukkig.

Feikje heeft al vaker op het potje en de wc gedaan, 's morgens en 's avonds gaat ze altijd op de wc om te plassen, maar daarnaast zit er ook altijd wat in haar luier. Een paar maanden geleden zelfs een heel weekend zindelijk geweest, maar toen was het nieuwtje eraf. Vandaag ook weer grote en kleine boodschap op het potje gedaan, dus deze mama is trots!

Ik las jouw berichtje over Suus35... ik ken haar niet echt, maar heb haar weleens voorbij zien komen op het forum. Ze is onder jullie wel bekend dan. Zeker fijn dat alles goed gaat na zo lang gewacht te moeten hebben.

@Mik, hoe is het met je? Vanmorgen langer kunnen slapen? Wat vervelend dat je nu al zo'n erge rugpijn hebt. Laat je niet afschepen hoor! Waar ga je een afspraak maken?

Thanks voor je zwemlesadvies. Wij gaan er ook niet voor het 5 jaar mee beginnen.

Wat een hechtingen allemaal. Ik ga voor jullie allemaal duimen dat de 2e ronde idd zoals bij Julia ook was, heel erg mee gaat vallen. Vond zelf de nasleep na de bevalling ook erger dan de bevalling zelf, maar goed, ik moet eerst maar eens zwanger zien te raken over een aantal maanden :).

Dus Angelica, wij gaan er inderdaad samen voor in mei hè!! Hoe gaat het met je medicijnen? Bijwerkingen?

@Lex, fijn dat het er goed uitzag bij je. Ik hoop dat je er dan ook vertrouwen in kunt hebben... Nog 1,5 week toch voordat je meer weet?
    Pfff, wel heftig hoor zo'n drukke baan! Maar je zult je werk denk ik leuk genoeg vinden anders zou je er geen 50 uur voor werken neem ik aan :)!?

@Julia, wat een dramanacht.... jij kunt nu zeker niet gaan slapen voor je wat van Mosa gehoord hebt! En nee hoor, je bent helemaal niet ongeduldig :D!
    Veel plezier morgen weer met het hartje luisteren! Wanneer zien we jouw foto verschijnen??

Vandaag idd moeten prikken voor HCG. A.s. dinsdag belt de gyn, maar het zal wel gewoon weer goed zijn hoor. Vind het niet meer zo spannend nu... Ik wil in april alvast met de pil stoppen, om op tijd ontpild te zijn!

Nou Mosa, waaaaaar blijffffff jeeeeee?

X

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nou inderdaad, waar blijf je Mosa??

@Maartje, ze moet natuurlijk eerst even in haar andere topic vertellen hoe het was gegaan, die 8000 berichtjes die ze op haar naam heeft staan zijn natuurlijk niet allemaal hier geschreven :) Maareh, ik ben het met je eens hoor - kom op Mosa, beetje tempo!

Klinkt wel wijs Maartje, in april vast beginnen met ontpillen, duurde dat de vorige keer lang? Of had je direct een regelmatige cyclus?

Ikke? Foto? Buik? Euhm, moet eerst eens bij Mik of bij jou langs voor een mooie fotoshoot dan. Neuh grapje, soon - promissed!

Zo, nu weer een paar keer F5-en, komt ze nou nog of hoe zit het? :p

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Maartje, wat een knapperd trouwens die Feikje, gaat goed op het potje!
    Nu hopen dat ze snel helemaal van de luier af is - echt een luxe vond ik dat!

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sorry, het liep iets uit en net hebben mijn ouders nog wat gedronken hier.

We mogen sowieso nog een keer terugkomen, het kindje lag echt op een onmogelijke manier :) Heel ver naar achter en we hebben zelfs het gezichtje helemaal niet kunnen zien. Het geslacht was ook niet helemaal duidelijk, maar ze denkt dat we waarschijnlijk nog een klein Vedaatje krijgen :D

Van te voren zei ik al tegen mijn vriend, een jongetje is natuurlijk ook erg leuk, maar nog een meisje zou ik stiekem ook wel erg leuk vinden. Maar het blijft even afwachten maar de echoscopiste doet dit natuurlijk zo vaak dat ik wel verwacht dat het klopt.

De placenta lag helemaal onderin mijn buik, voor de baarmoedermond. Ze zei dat de kans best groot is dat hij nog anders gaat liggen, maar mocht dit zo blijven dan zou ik een keizersnede krijgen. Dat hoop ik echt niet ;)

Probeer zo nog even op jullie te reageren.

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Yeahhhhhh!!!! Daar is ze! Wow! Wat super! Een zusje voor Veda dus waarschijnlijk! Klinkt helemaal super!!!!!

Wat fijn dat jullie nog een keer mogen terugkomen en wat betreft de ligging... hmm... ks wil je natuurlijk niet nee, maar zoals ik begrijp is er nog tijd genoeg om te veranderen van ligging? Is dat ook iets dat ze door voelen kunnen volgen, of alleen via echo?

Weet je al wanneer jullie weer gaan?

Voor nu in ieder geval super en lekker genieten! :) Mooi nieuws, we vergeven je het lage wachten :p

13. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    Eindelijk, daar is ze!
    Goh, zo klein en nu al eigenwijs. Ik denk dat zo'n echoscopist niet zomaar zo'n uitspraak over het geslacht doet als ze er niet vrij zeker van is. Heel erg leuk, (waarschijnlijk) nog een meid, joehoeeeeee!!!

Nu maar hopen dat die placenta nog vergroeit naar de goede plek. Was bij een kennis van mij ook zo, zij was al verder toen ze het ontdekten, maar uiteindelijk is ze natuurlijk bevallen. Wanneer kijken ze weer naar je placenta? En wanneer mag je terugkomen voor het gezichtje en geslacht?

Leuk dat je het vanavond nog hebt laten weten!

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Over de ligging, het kan nog zo veranderen maar toch keek ik ervan op. Bij Veda lag hij constant op dezelfde plek, dus in die zin weet ik niet hoe groot de kans is dat hij heel anders gaat liggen.
    Bij de 20 wekenecho wordt het weer gecheckt, en wie weet ziet het er dan wel heel anders uit.

Ze zei wel dat als het kindje zo zou liggen als we de 20 wekenecho hebben, ze amper wat kunnen zien. Het kindje lag zo ver naar achteren dat ze vroeg of ik veel last heb van mijn onderrug. Dus waarschijnlijk is dat een deel van de reden dat ik er zo'n last van heb de laatste tijd.

Met 22 weken gaan we er nog een keer heen, ik geloof 15 maart. Wel leuk, nog een keertje extra kijken :) Maar hopelijk is ze minder eigenwijs bij de 20-wekenecho.

Wel een apart idee, om het nu te weten :)

15. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Julia, zo nu kun je met een gerust hart gaan slapen... :D

Na de vorige pilstop was alles volgens mij snel weer regelmatig, alhoewel ik voor Feikje echt altijd een cyclus van 28 dgn had en de eisprong dag 14 (ik voel 'm af en toe), maar daarna soms ook 26 of 27 dagen.
    Eind 2009 ben ik gestopt voor de 2e ronde, maar bedacht me toen en vond het nog te vroeg (tja, als ik dit had geweten....) en was lekker van Feikje aan het genieten. Niet meer aan de pil gegaan en uiteindelijk in april er toch voor gegaan en in juni dus ongemerkt zwanger geraakt. Maar ja, na die BBZ vond de gyn. het beter om toch weer aan de pil te gaan.

Vind het gewoon een prettig idee dat al die troep uit mijn lijf is en ik ga dan ook al op tijd zwangerschapsvit. slikken voor het foliumzuur. En zo ben ik er voor mijn gevoel toch al mee bezig, ook al ben ik dan nog niet bezig om zwanger te raken.

Goodnight!

16. MaartjeA

MaartjeA Actief lid

9 nov 2010
    399
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Mosa, lekker dromen van een nieuwe meidenkamer...

17. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Wijze woorden Maartje. Ik kan me voorstellen dat dat goed voelt inderdaad, nog niet echt proberen maar er toch mee bezig zijn tegen die tijd.

@Mosa, dus eerst maar eens die 20 weken echo afwachten, weet jij eigenlijk al wanneer? En ziet het er hopelijk anders uit. Ik heb hier geen ervaring mee, dus ga morgen eens een plaatje googelen, kijken hoe dat er dan precies uitziet.

Lijkt mij ook best vreemd hoor, maar even aan het idee wennen dat je het nu (waarschijnlijk) weet :) Stiekem ook wel erg leuk hoor!!!

Duik zo mijn bedje in, morgen bijtijds op, dus even bijslapen kan geen kwaad. Morgen druk dagje, veel op en neer gefiets...

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Julia, door deze zin ging ik ervan uit dat je weer een echo zou krijgen: "@Angelsound, nee die heb ik ook niet. Maar ik heb weer last van mijn zenuwen - paar dagen voor echo - vandaar....... "
    Maar ik beloof dat ik niet meer zal vergeten dat je bij de vk loopt ;)

Geen ervaringen met Skoda, heb je al wel gegoogled?

Veel succes morgen bij de vk!

Maartje, wat vervelend van je BBspier! Wat een rotdingen kun je toch eigenlijk hebben/krijgen door een zwangerschap/bevalling hè?

En logisch dat je trots bent op je meisje, knap van haar hoor!

Suus35 geeft heel veel advies in het miskramendeel, ze heeft in het begin ook hier meegekletst omdat zij helaas al meerdere miskramen heeft gehad. Ook complicaties door curettages, dus geweldig dat ze nu zwanger is én een goede echo heeft gehad :)

Heel lief om te lezen dat jullie zo benieuwd waren vanavond :) Ik moest idd even langs 'mijn' andere topic maar daarna ben ik meteen hierheen gesneld hoor ;)

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik moet morgen ook vroeg op om te werken, dus moet ook echt niet te laat naar bed. Maar je blijft zo snel reageren hè? :)

Julia, met 21 weken heb ik de 20-wekenecho, iets van 8 maart ofzo? En jij? Jullie willen het geslacht niet weten toch?
    Goed idee, ik ga morgen ook eens googlen, maar ik kan het voor nu beter uit mijn hoofd zetten, als het over een tijdje nog zo is, dan is het weer een ander verhaal natuurlijk.

Slaap lekker voor zo :)

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Oeps!!!!!!!!!!!!!!! Je hebt he-le-maal gelijk! Dat was een foutje door de mosa-geslachtsecho-spanningen, begrijp je toch wel? :D

Skoda & googelen? Pffff ik google me rot, ben al heel wat wijzer in auto-land. Voornamelijk dat dit echt niet mijn vak is!

Ik ga richting bed. Slaap lekker allemaal, Mosa geniet van mooi en eigewijs meisjes echo :)

Deel Deze Pagina