Na ruim 4 jaar weer aan de anticonceptie, tips graag!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Saskia1984, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hello ladies,

Ik ben al ruim 4 jaar pilvrij (op een paar pilstrips tussen een poging na). Inmiddels zijn wij best ver met een adoptieprocedure en wil ik het risico op een spontane zwangerschap tijdelijk uitsluiten. De kans is klein, maar de wens voor een adoptiekind inmiddels zo groot, dat ik nu even echt niet zwanger wil worden. Klinkt misschien gek, na 4 jaar proberen, maar inmiddels hebben wij echt een adoptiekinderwens.

Ik wil graag weer aan de pil, spiraaltjes en nuvaringen is niks voor mij. De vraag is alleen 'welke pil'?
    Ik ben op zoek naar een pil die het beste te vergelijken is met een eigen cyclus. Iemand tips?
    Natuurlijk ga ik ook naar de huisarts, maar ik vind het fijn om vooraf
    al wat adviezen te horen van ervaringsdeskundigen.

Bedankt!

2. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Zelf heb ik jaren de Diana-pil geslikt. Zelf wist ik het niet maar ik lees net elders dat dit een vrij zware pil is..
    Ik heb m de laatste jaren langere tijd doorgeslikt, steeds een half jaar ongeveer,en dan liet ik mijn menstruatie weer komen en werd altijd mooi op tijd ongesteld.
    Is dat wat je bedoeld met de vergelijking met een eigen cyclus? :)

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nee, ik bedoel qua hormoonschommelingen. Ik voel me zonder pil een veel fijner mens namelijk.

4. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Noord Holland
    Ik snap nog steeds niet precies wat je bedoeld hahaha. (beetje blond?)
    Bijwerkingen bedoel je dan?

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja, ik wil zo min mogelijk hormonaal effect van de pil.

6. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Misschien is de minipil iets voor je?

Ik heb deze 3 maanden moeten slikken toen ik net gesteriliseerd was d.m.v. Essure (plaatsen van veertjes in de eileiders welke dan dichtgroeien). Ik had weinig tot geen bijwerkingen.

Sandy

7. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb van de Diana-pil nooit bijwerkingen gehad,maar ja dat verschilt per vrouw natuurlijk.
    De enige bijwerking dat ik had,was dat de acne verminderde. Daar had ik nogal last van en daarom kreeg ik die pil. Maar ja das dan een goede bijwerking! :)

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Diana-pil vind ik iets te veel hormonen. Ik wil zo min mogelijk hormonen. Ik ben een natuurlijke cyclus gewend nu, en dat is echt een wereld van verschil.

De minipil zit ik ook aan te denken. Lees er wel goede dingen over.

Deel Deze Pagina