Vraag voor mama's met hoofdpijn.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door jantina, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Meiden,

Herkennen jullie dit?
    Ik heb zins ik bevallen ben van me meis...die is nu ruim 20mnd
    zoveel meer hoofdpijn als voorheen.... ik had het zelden!
    Word er echt mer recht niet goed van ppffffff en ben echt geen klaagerd of zo. Heb al eens gedacht zou het van mijn ruggeprik komen, die ik heb gekregen voor mijn keizersnede? Of is het de drukte van me meis...

Is dit herkenbaar voor iemand?

Ik hoor het graag.
    Liefs Jantina

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hoi Jantina,

Het is denk ik een combinatie, ook ontzwangeren speelt een rol. Ik heb er tot voorkort ook veel last van gehad maar nu gelukkig niet meer. Laten we zo zeggen niet meer als normaal.

Gr. Viv

3. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Nou onzwangeren geloof ik niet hoor,
    britt is al 20 maanden....

4. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    wat voor hoofdpijn denk je dat het is? spanningshoofdpijn of van de vermoeidheid? zit het aan een kant van je hoofd?

5. Neggers

Neggers Lid

11 apr 2008
    36
    0
    0
    Vervelend dat je zo vele hoofdpijn hebt. Ontzwangeren? Ik denk het ook niet na 20 maanden. Ik zou zeer zeker eend naar de HA gaan. Ik heb zelf altijd veel hoofdpijn en er zouden twee oorzaken kunnen zijn denk ik.
    1. Het is voornamelijk spierspanningshoofdpijn (deze zit vaak laag achter op het hoofd en komt meestal uit de nek en schouders. Fysiotherapie en manuele therapie bieden hierbij vaak een goed resultaat).
    2.Je hebt migraine ontwikkeld. Deze kan getriggert worden door de verandere hormoonhuishouding. Je zou dan kunnen kijken samen met de HA of neuroloog of medicijnen en/of een dieet uitkomst bieden. Vaak (maar niet altijd) is migraine namelijk ook gereleateerd aan wat je eet en drinkt.

Veel sterkte.

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

ik heb twee keer een ruggeprik gehad bij mijn bevallingen en daar heb ik geen hoofdpijnklachten aan over gehouden.

ik denk eerder dat het spanningshoofdpijn is (band om je hoofd), wat vaak uit nek en schouders komt. Heb ik ook vaak. Als dat het geval is sluit ik me aan bij Neggers.

Het zou ook een hormonenkwestie kunnen zijn, maar aangezien je al 20 maanden geleden bevallen bent is dat misschien minder waarschijnlijk.

ik zou toch even langs de huisarts gaan.

7. Secretstar

Secretstar Actief lid

Hier ook meer hoofdpijn dan vroeger!
    Ik heb wel geen ruggenprik gehad.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

zowel als het spanningshoofdpijn of migraine is: in beide gevallen niet naar een neuroloog gaan, maar naar de osteopaat. Die laatste kan hoofdpijn namelijk erg goed behandelen!
    Bij spanningshoofdpijn zullen ze meer op je wervels behandelen, bij migraine door hormoonhuishouding gaan ze je organen behandelen, (manuele geneeswijze, dus de boel wordt gemasseerd, waardoor opgehoopte afvalstoffen je lichaam kunnen verlaten: ik ben van mijn migraine af!).
    De meeste verzekeringen vergoeden (een deel van) de osteopaat, als die een bepaalde registratie heeft, (DO-MRO geloof ik. Als je ff googelt op osteopaat vindt je de website van de nederlandse vereniging voor osteopatie en daar kun je adressen bij jou in de buurt vinden. Overigens: een deel zelf betalen is het echt wel waard: meestal heb je bij de osteopaat maar een paar behandelingen nodig...

9. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Het zit inderdaad aan de zei kant van mijn hoofd..

Het lijkt op spanningshoofdpijn.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn man heeft dat altijd op zaterdag, omdat hij dan geen stress heeft.
    Zijn er bepaalde dagen dat je het hebt? Ik had het vroeger namelijk op zondag, en toen bleek na een half jaar, dat ik allergisch ben voor de combi rode wijn en franse kaas. Als ik alleen wijn drink heb ik het niet, als ik alleen franse kaas eet ook niet, maar als ik het allebei neem heb ik de volgende dag barstende hoofdpijn. En op zaterdagavond vonden we een lekker wijntje met een kaasplankje altijd zo gezellig :) We kwamen er pas achter na een eet-dagboek bij gehouden te hebben.

Deel Deze Pagina