Voeden op verzoek >1 jaar

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Linnie1985, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    In het eerste jaar heb ik mijn dochter altijd op haar verzoek gevoed. Ik ben overdag op mijn verzoek gaan voeden nadat ze een jaar was geworden. 's Nachts voed ik haar wel altijd op haar verzoek.

Hoe gaat dat bij de mama's die ook "lang" voeden? Zijn jullie altijd op het verzoek van je kindje blijven voeden?
    Ik ben gewoon even nieuwsgierig. :)

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik geef alleen nog de ochtendvoeding en af en toe een extra voeding, op zijn verzoek als het uitkomt maar eigenlijk altijd op mijn verzoek.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.747
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoontje stopte rond zijn eerste verjaardag helemaal met vragen om borstvoeding. Het was op mijn verzoek dat ik hem een avondvoeding gaf, bij de ochtendvoeding had hij wel altijd erg veel trek maar hij had vaak liever pap of een boterham.

Met 14 maanden dacht ik echt dat hij ieder moment er de brui aan zou geven, maar tot mijn grote verbazing heeft hij sinds een maandje weer echt zin in borstje s avonds. Het is echt onderdeel van het bedritueel en zodra hij zijn pyjama aan heeft roept hij al "Boes!". Ik heb nu het gevoel dat we het met deze avond- en ochtendvoeding wel kunnen rekken tot zn tweede verjaardag. Jippie!

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb een beetje van beide gedaan. Het mocht op haar verzoek als het mij uitkwam (meestal wel, maar ik voedde haar liever niet meer in het openbaar). En ik bood het aan op vaste momenten: voor slapen gaan.
    Als ze huilerig was, dan kreeg ze van mij ook vaak een troostborst, werkte meestal heel goed ;).

In de nacht ook op verzoek blijven voeden. Uiteindelijk ben ik met 22 maanden helemaal gestopt, toen was ik er wel een beetje klaar mee en hoefde het voor haar ook niet meer zo nodig. Heel soepel en natuurlijk einde van BV-periode.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik voed nog helemaal op haar verzoek, en dat is VAAK!! De laatste tijd soms ineens dagen niet vaker dan de slaapmomenten (vroege ochtendvoeding, als pre-ontbijt, voor het slaapje en 's avond bij het in bed stoppen), dan weer leeft ze er zo'n beetje op als ze ziek is zoals nu. Ook in het openbaar doe ik het gewoon, of als er bezoek is ofzo. In dat laatste geval vind ik het eigenlijk een beetje ongemakkelijk worden nu, maar vind het lastig daar iets aan te veranderen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bv op verzoek, rondom de andere maaltijden op mijn verzoek.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Op zijn verzoek.

8. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik geef wanneer ik wil :) en soms wanneer zij wil , komt het mij niet uit? dan moet ze zich aanpassen en dat weet ze gelukkig :)

9. Karoke

Karoke Niet meer actief

Op zijn verzoek, als het echt niet uitkomt biedt ik wel even iets anders aan of zo. Daar doet hij overigens ook helemaal niet moeilijk over.

10. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Inmiddels op 'mijn verzoek'.... Als hij naar bed gaat en wakker wordt. Met ziek zijn ook wel eens tussen door, maar ik merk dat het toch minder is dan toen ik bijvoorbeeld 10 keer per dag voedde

11. fafa

fafa Niet meer actief

beetje van beide.

DL is nogal dol op melk en als ik haar haar gang zou laten gaan eet ze nauwelijks wat anders. Dus als ze om borst vraagt (aan mn t-shirt gaat hangen) probeer ik vaak toch eerst even een boterham oid.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn zoon drinkt inmiddels alleen nog 's avonds, ongeveer een half uur voor zijn bedtijd. Hel soms vraagt hij er zelf om. Maar meestal zeg ik (of mijn man) "Wil je nog even bij mama drinken?" Dan roept hij met een grote grijns "Jah! :D" en rent dan al trappelend van enthousiasme naar de bank, want daar voed ik hem dan. Zo lief om hem dan helemaal blij te zien!
    Verder krijgt hij alleen nog heel af en toe op een ander moment, als hij een hang-dag heeft. Maar in principe voed ik niet meer op verzoek. Ik ben sowieso meer van ritme en vaste tijden. Hij krijgt ook niet altijd een koek ofzo als hij daarom vraagt.

13. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Hier ook nog steeds een beetje op gevoel, op zijn verzoek maar wel wanneer het mij uitkomt :)

Moet zeggen dat hij heel erg gesteld is op de borst ;) in 24uur krijgt hij nog +/- 5 voedingen en vaste voeding eet hij wel maar niet erg veel.

Herkent iemand dit ook?

Deel Deze Pagina