Kleding met voedingsfunctie zonder buik.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Novastar, 5 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hallo dames,
    Ik ben op zoek naar leuke kleding (vooral jurkjes voor het huidige weertype) met een voedingsfunctie. Maar het enige dat ik tegenkom is positiekleding. Mijn buik is echter al helemaal weg. Mijn eigen positiekleding heeft allemaal linten en strikjes boven de buik dus dat ziet er nu heel raar uit. Omdat ik twee weken geleden een keizersnede heb gehad kan ik mijn eigen broeken nog niet aan ivm de wond. Ik loop nu nog lekker in joggingbroeken maar ik wil ook wel weer wat anders aan. Jurkjes met een legging zijn daarvoor perfect. Ik heb wel tops gevonden zonder buik bij h&m maar verder kom ik niet. Wie kan me helpen?

2. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    H&m heeft voedingsshirts.
    Ik gebruik veel gewone vhals jurkjes van king louie. En veel hemdjes die je naar beneden kan trekken, van de hm en de hema. Hm zijn die van vijf euro met verstelbare spaghettibandjes.

3. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik droeg vaak gewone shirts, jasjes of vestjes met daaronder een hemdje (met spaghettibandjes) of een tweede shirtje (als het wat kouder was). Bij het voeden deed ik dan eerst de onderste laag onder mijn borst, dochter neerleggen en tijdens het aanhappen schoof ik de bovenste laag om hoog.

Met jurkjes koos ik voor een jurk met wijde bovenkant waar ik dan een shirtje onder droeg. Dan deed ik de laagjes net andersom omlaag.

Behalve een voedingsbeha heb ik nooit speciale voedingsshirtjes of zoiets gedragen.

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    ik heb net een leuke jurk bij c&a gezien die een v-hals heeft en je de borststukken gewoon op zij kan doen. Voedingshemdje/ bh er onder. Is niet eens een speciale jurk. Was van jessica geloof ik. In zwart en een soort roze, voor 20 euro

Het is moeilijk te vinden vind ik. Loop zelf ook hier tegen aan.
    Jurken zijn het aller moeilijkst in de winkel. Shirtjes kan je nog omhoog doen met een hemdje er onder....Bij een jurk is dat lastiger vind ik

5. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Als ik al een jurkje draag is het er een waar inderdaad de borststukken makkelijk weggeklapt kunnen worden.
    De voedingsshirts van de H&M vindt ik echt kwaliteit om van te huilen, ze lubberen na 2 keer voeden al compleet uit (gaat wel een beetje terug in de was) en dat ziet er dan ook niet uit. Ik bewaar ze wel voor als ik weer aan het werk ga (zorg) dan ziet toch niemand die shirts.

Voor de rest draag ik nu gewoon mijn normale truien. Inderdaad gewoon een voedingstop (ook van H&M, wel goede kwaliteit!) met een eigen trui erover. Trui gaat dan omhoog en voedingstop omlaag :)

Vestjes werken inderdaad ook erg goed, rits open/knoopjes open voedingsbh + evt top omlaag en gaan :)

's nachts draag ik gewoon normale nachtkleding, ik doe toch vaak een vest aan en een tshirt doe ik even over mn hoofd heen (zodat de mouwen nog aan zijn, snap je m nog?) voor de warmte. Ik voed toch altijd in de babykamer met deken over me heen op een bank :)

Succes, en ik blijf gelijk even meelezen voor de overige tips

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de reacties! Ik heb nu op mijn joggingbroeken inderdaad die voedingsshirts van H&M en vestjes met ritsen en knoopjes aan met daaronder voedingshemdjes van Noppies (heel fijn). Ik wil alleen wel weer eens wat anders aan dan joggingbroeken maar vanwege mijn wond kan ik mijn eigen broeken nog niet aan. Dat doet nog teveel pijn. Daarom zijn jurkjes met een legging ideaal. Die jurk van C&A ga ik zeker even opzoeken. Als iemand nog meer suggesties heeft zijn ze van harte welkom.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Misschien van Mama Mañana Home ?
    Officieel kun je die jurkjes ook tijdens de zwangerschap dragen, maar mijn ervaring is dat als je dat nooit gedaan hebt er ook geen vorm van een buik in de jurkjes zit (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Deel Deze Pagina