Na ruim een jaar afbouwen naar 1 voeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by ona81, Mar 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Beste Teddy,

met heel veel liefde geef ik nu ruim een jaar lang BV aan mijn zoon. Het is altijd goed gegaan, maar heb wel 3 keer een Bo gekregen, maar toch doorgezet.
    Momenteel krijgt mijn zoon nog de ochtend (meestal nachtvoeding van rond 5 u) en een avondvoeding voor het slapen gaan.
    Die nacht/ochtendvoeding wil ik er graag inhouden, maar d eavondvoeding wil ik afbouwen en vervangen door een boekje lezen en lekker kroelen. De keuze hiervoor is dat ik me iets vrijwer wil kunnen bewegen. Hij heeft namelijk nooit de fles geaccepteerd. Dus ik kan pas weg in de avond als hij op bed ligt.

Hoe kan ik nu het beste afbouwen en een bo voorkomen, waar ik weer bang voo rben.
    Op dit moment heb ik besloten om maar 1 borst te geven in de avond en dit per avond af te wisselen van kant. Kan ik dit na een week bijvoorbeel dhelemaal stoppen. Evt kan ik hem nog een bekertje melk geven, maar dat is mi nie tmeer nodig.
    Is het mogelijk om die ene voeding als enige aan te houden in de nacht?

alvast bedankt voor je moeite!

groetejs Ilona

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ilona,

wow, een jaar lang, wat goed zeg!
    Ik vind de manier waarop je nu afbouwt prima. Je geeft dus nu nog maar 1 borst per keer in de avond. Als je merkt dat dit goed gaat kun je gewoon eens proberen om helemaal niet te voeden in de avond. Je vervangt de voeding dan inderdaad door andere bed rituelen. Een bekertje melk lijkt me niet nodig op dat specifieke moment, als hij overdag genoeg andere dingen eet en drinkt.
    Succes!

Mirjam

3. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Mirjam,

bedankt voor je reactie! Ik houd dit een week vol (onze zoon denkt er wel wat anders over, maar da tis even doorzetten). Ik echt een 4e BO voorkomen. Dus aankomend weekend zal ik de avondvoeding helemaal eens laten vallen.

Share This Page