Hallo, Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen. Mijn zoontje kreeg nog vier voeding. ik heb eerst de laatste voeding laten vallen omdat de melk aan het einde van de dag al enorm terugliep. Dit ging allemaal goed, ook het laten vervallen van de twee andere voedingen verliep goed. Ik ben nu bezig met het afbouwen van de overgebleven voeding. Ik heb nu echter last van pijnlijke tepels. Ik voel geen harde plekken in mijn borst maar wel in mijn tepelhof dus ik denk dat de melkkliertjes verstopt aan het raken zijn. Heb ze proberen weg te masseren en dat helpt wel wat maar het keert wel terug. Wat is wijsheid? Op internet las ik ook dat het goed is de borsten nog eenmaal volledig leeg te kolven. Klopt dat of stimuleer ik de productie dan juist weer? Groetjes
hoi als je het met masseren wegkrijgt zou ik daar de voorkeur aangeven. Hoe minder je het nu stimuleert, hoe beter. Probeer als je kindje die ene voeding drinkt te masseren tijdens het drinken. Als het pijnlijke gevoel wat minder wordt kun je kijken of je die voeding 1 borst kunt geven, de dag erna de andere. Dan bouw je langzaam af en wennen je borsten langzaam aan het niet meer maken van de melk. Mirjam