Maja is nu een maand oud en de borstvoeding ging steeds prima. Ze groeide bijvoorbeeld 500 g op 10 dagen tijd. Volgende week maandag ga ik weer naar het cb en dan zal ik weten of ze nog steeds zo goed bijkomt. Maar sinds eergisteren drinkt ze plots heel onrustig: ze laat dan los en begint te huilen, soms denk ik dat het is omdat ze meer honger heeft dan ik kan aanbieden maar ze doet het soms ook als ik net een toeschietreflex heb, dus misschien heeft ze net last dat het te snel toeschiet ofzo. Ze wil heel veel aanliggen maar als ze dan drinkt drinkt ze dus zo onrustig. Ik word er helemaal gek en onzeker van. Zou ze last kunnen hebben van het zuur, dat haar slokdarm pijn doet ofzo? Ons oudste dochtertje heb ik tot 17 maanden BV gegeven maar ik herinner mij niet dat het ooit zo onrustig ging.
hoihoi pfff lastig. Ik had zelf een sterke TSR waardoor ze ook onrustig dronk. Wat ik dan deed: na de tsr even loskoppelen en de melk in een hydrofielluier spuiten (kwam er ook echt hard uit) En vertrouw vooral op je eigen lichaam. Als je genoeg aanbied, voed op verzoek dan krijgt ze echt wel genoeg melk. enne 500 gram in 10 dagen is super! (dat blijft niet zo doorgaan, anders zou ze na een mand al 3 kg aangekomen zijn ) iig suc6 ermee en vertrouw op jezelf.
Wat Emmalotte zegt heb ik idd ook een poosje gedaan. Even laten zuigen, en zodra je het voelt "spuiten" Even er af en in een doek laten weglopen. Jammer van de melk, maar daarna gaat het drinken veel beter. Heb je verder geen pijn aan je borsten? Of zie je witte aanslag in het mondje van je dochter? Onrustig drinken is namelijk ook een teken van spruw! Volgens mij kun je ook ergens een lactatiekundige opbellen voor wat advies, maar geen idee waar. Misschien een idee als niets lukt!
Kunnen het anders ook nog krampjes zijn? Hier had ik overigens ook een sterke tsr en ik kolfde het eerste beetje af, tot het er niet meer vanzelf uitspoot.
Ik heb geen pijn aan mijn borsten, dat zou met spruw toch wel zo moeten zijn? Krampjes zou kunnen. Ik ben altijd bang dat als ik de melk bij de tsr laat wegvloeien, dat wat er daarna nog komt niet meer genoeg is.