Nee nee nee....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Wen1975, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Sorry, alleen even klagen.':) Zodra ik maar iets vraag aan mijn zoontje de laatste weken, krijg ik alleen nog maar "neu" te horen. Grrrrrrr.... En ja, ik weet dat het bij de leeftijd hoort, maar kan inmiddels echt geen "nee" meer horen. ;)

Verder is hij wel hartstikke lief hoor (zolang hij niet continu "neu" zegt) en mag ik niet klagen. Hij heeft zelden tot nooit een driftbui of heeft nog nooit in de winkel bijv. staan stampvoeten omdat hij zijn zin niet krijgt. Hij is nog steeds een knuffelkont en stapelgek op mama, maar dat woordje "neu" en dat toontje waarop... Grrrrrr.... ;):p

* Oké, zet klaagmodus maar weer uit en nog even doorbijten. *

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hahaha herkenbaar. Mijn zoontje doet het ook, en idd het toontje waarop, grrrr! Wordt er soms gewoon zelf ook opstandig van ;)

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik ben 2 en ik zeg NEE!

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hahaha idd je zou er zelf opstandig van worden. :D

5. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat word ik hier dus af en toe ook gewoon ;)
    Als hij iets wil, zeg ik ook gewoon de hele tijd nee. En dan op zo'n zelfde toontje. In het begin vaak nog opstandiger, op een gegeven moment gaat hij er ook zelf om lachen.

Maar vermoeiend is het idd wel! We hebben net zo'n fase gehad, hoop dat het nu weer even uitblijft. Maar vrees het niet ;)

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Geen open vragen stellen. Dus niet wil je een broodje? Maar wil je kaas of worst op je brood? Verder afleiden en negeren. Spelletjes bedenken hielp hier ook goed en met opruimen van de blokken 'kijk nou alle blokjes zijn weggelopen en verstopt. Stoute blokjes we gaan ze snel weer terug stoppen in de doos. Met tandenpoetsen gebruikte ik een knuffel of handpop. Dat was het enige dat werkte. (er was een kikker die er niks van kon die poetse haar wangen en nek, die mocht het nooit meer doen zei mijn dochter :p )

7. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier ook zo'n peuter!

Op alles nee!

De tips van mamavanmeisje ga ik zeker gebruiken! Tandenpoetsen wil bijna NOOIT. Ga het direct proberen vandaag!:D

8. adi

adi Niet meer actief

Deze fase gaat ook niet snel over merk ik :).

Met 2 jaar is het NEE,
    Met 3 jaar is het 'ik wil het niet';
    Met 3,5 jaar is het: 'niet nu, dadelijk'.. of .. 'ik wil helemaal niks, jij mama?' :)

9. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Tandenpoetsen gelukkig geen probleem, het liefst de hele dag... Al is het alleen maar om tandpasta te kunnen snoepen. ;)

Open vragen stel ik al een tijd niet meer, althans niet als ik echt wil dat hij iets doet. Maar als ik bijv. met eten tegen J. zeg: Aan tafel, we gaan eten. Antwoord J.: Neu. En zo gaat dat dan de hele dag...

10. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Hihihi doe ik ook als ik het echt zat ben, dan ligt hij in de deuk op een gegeven ogenblik idd. Hoop dat het hier ook even een fase is, even weer op adem kunnen komen en dan op naar de volgende fase. ;)

11. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Nou maak mijn borst alvast nat dan, bedankt voor dit leuke vooruitzicht. :D:p

12. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

:) geweldig! Moet er wel om lachen. Ga ik bij J ook eens doe :)

Maar Wen, zoooo herkenbaar. Pffff fijn die leeftijd he? Soms heb ik het best moeilijk om niet te lachen. Erg eigenlijk.

Mamavanmeisje die tip kreeg ik laatst van Stevig Ouderschap. Super tip. En hier is het nu nog kan hij niet kiezen? Prima dan kies ik :p

13. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

O Adi bedankt voor je 'leuke' vooruitzicht.

Op stage jaren geleden kindjes die zeiden als ze gecorrigeert werden stomme mama/papa/juf of ik vind jou niet lief!

14. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Adi: ja zo gaat het precies! :D

15. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik moet zeggen dat ik ondanks dat eeuwige neu, het echt een geweldige leeftijd vind. Lig echt regelmatig in de deuk om hem, het is echt een klein clowntje. :D En dan ineens komt hij weer heel wijs uit de hoek... Je verveelt je nooit als hij thuis is in ieder geval. ;)

Deel Deze Pagina