Na spontane zw 1e kindje, evt starten IUI 2e kindje!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door la femme, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inky1972

inky1972 Lid

10 sep 2008
    37
    0
    0
    lage zwaluwe
    @Aurelie: join the club; ik ben voor de eerste wel de medische molen in geweest, maar uiteindelijk toch spontaan zwanger geraakt net voordat ik met IUI zou gaan beginnen en ook de tweede keer lukte spontaan (zij het pas na 4,5 jaar), maar werd een miskraam, dus nu toch maar weer de MM in. Net de eerste keer IUI erop zitten en die is dus mislukt. Deze maand doen we niet mee vanwege vakantie, dus volgende maand (is het hopelijk niet meer nodig) doen we weer mee. Jij ook weer veel succes gewenst met het hele circus dat erbij komt kijken.

@Femme: nou ja, als je hier dan even je hart uitstort is het toch ook goed? En wat die vriendin betreft: heb je haar er al eens mee geconfronteerd of heb je ook zoiets van 'daar hoef ik geen moeite meer voor te doen' (zo voel ik dat vaak). Enne, hou je vooral niet in als je wat kwijt moet hoor, want van de boel opkroppen word je ook niet beter....Sterkte!

@Nynke: je kunt het natuurlijk ook andersom bekijken, misschien willen jullie ouders het wel vragen, maar durven ze het niet omdat ze bang zijn om jullie te kwetsen. Maar ik weet het, het is niet iets om zomaar even over te beginnen.

@Pim: oh balen zeg! Maar is het getest bij de huisarts? Want wat ik daarvan begrepen heb (hier tenminste) wordt dat dan niet zo uitgebreid getest als in het ziekenhuislab, dus misschien gaat het nog meevallen. En wat ook nog mee kan spelen: hoeveel dagen zat er tussen zijn laatste zaadlozing en de dag dat je het weg moest brengen, want dat kan ook nog schelen en tenslotte, het blijft een momentopname, want de kwaliteit van het zaad kan van dag tot dag verschillen. En als het echt slecht zaad is, zijn de deskundigen tegenwoordig van mening dat je dan niet om de andere dag moet "klussen", maar beter elke dag.
    Ik heb misschien nog een tip voor je en ik weet niet of je er al eens van gehoord hebt, maar er bestaat een voedingssupplement genaamd proxeed en er wordt beweerd dat dat de productie en de kwaliteit van het zaad verbetert (werkzame stof L-carnitine; zit in meer supplementen). Heb het net nog even gegoogled en kwam meer producten tegen die hetzelfde claimen. De ervaringen zijn erg wisselend, het is vrij duur en de artsen zijn er sowieso niet positief over, (maar dat merk ik wel vaker als je met iets komt wat niet in het reguliere circuit voorkomt), maar het gaat natuurlijk om jezelf. Het kan trouwens helemaal geen kwaad om manlief op een vitaminesupplement te zetten (zink, foliumzuur, vit. C), maar hierover kan je op internet ook heel veel vinden. Heel veel succes.

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Inky. het zaad is in het ziekenhuislab getest. De uitslag is naar de ha gestuurd. Het is idd een momentopname, maar het feit dat het nu al zo lang duurt om zwanger te raken zegt natuurlijk ook wel iets. Dat proxeed heeft mijn man vandaag via de apotheek besteld. Het is idd een voedingssupplement. Baat het niet dan schaadt het niet.

Pim

3. inky1972

inky1972 Lid

10 sep 2008
    37
    0
    0
    lage zwaluwe
    Pim,

Ik ga voor jullie duimen, dat het wel baat.

Succes!

Ingeborg

4. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Hey meiden

Hier even een echte verwarrende dag.
    Ik voelde al dagen dat het game over was, maar toch weer even in de war gebracht zo aan het eind. Gisteren overgegeven uit het niets en ontzettend moe, koud etc (ws gewoon een mini virusje) Vanmorgen temp van 37.2. dat is 0.2 graden hoger dan ik ooit gehad heb....Ik dacht echt he? Toch maar getest vet negatief natuurlijk....En wat denk je nog geen 10 uur later vet ongesteld geworden. Normaal altijd 36.8 als ik ongi word. Wat doet dat lichaam toch elke maand weer raar. Net even heerlijk gehuild bij mijn man en elkaar weer moed ingesproken. We gaan er weer voor....nou ja na de ongesteldheid dan maar :)
    Laatste maand nu voor dat we retour gaan naar de gyn.

@ Nynke: Ik had en heb zeker veel meer buikpijn na hsg onderzoek. Vorige maand had ik een lt fase van 16 dagen, terwijl ik zeker al 4 dagen met buikpijn liep.
    Ook deze maand weer. Ik heb sowieso het idee dat mijn ongesteldheid elke maand heftiger word en dan bedoel ik vooral de pijn er omheen. Ik kan bijna niet lopen, trekt helemaal naar mijn benen. Na een lekkere ibuprofen voel ik me weer beter.
    En ook ik heb niet de angst voor de behandeling, maar wat je zegt....wat als het na de behandelingen niet gelukt is...
    Kreeg jij binnenkort niet de uitslag van je hsg onderzoek?
    @ Inky: Ik ben ook blij dat ik toch weer de stap heb genomen om hier op de site terug te komen. Merk dat praten helpt. Zulke uitbarstingen heb ik niet vaak hoor. Waren vast de hormonen voor de ongesteldheid....kan ik altijd lekker emotioneel van worden. En soms is het beter.....voel me nu weer rustig.
    Hoe gaat het met de voorbereidingen voor het feestje? Is dat al morgen? Veel plezier dan alvast. Vertel je hoe het geweest is...En hoe was het bezoek bij de osteopaat eigenlijk?
    @ Pim: Ik duim met Inky mee. Wanneer kan je terecht in het ziekenhuis? en hoe gaat je man met het nieuws om?
    @ Aurelie: Ik heb alle vooronderzoeken al gehad. In november heb ik een nieuwe afspraak en zit dan 3 maanden na hsg onderzoek. Er is niets gevonden bij ons. Er wordt dan nog een samenleveningstest en een kijkoperatie gedaan, voordat er gestart wordt met IUI.

Nou knuffel voor de hele wachtbank...geloof dat we nu weer allemaal op ons ei gaan wachten...wat doet wachten toch altijd lang he?

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @La femme: vervelend dat de laatste dag voor ongi zo moet gaan. Heb ook een keer gehad dat de temp weer omhoog ging.
    Vind sowieso die laatste dagen erg spannend. Je blijft toch nog hoop hebben dat je alleen maar een dip in je temp hebt en dat hij toch nog omhoog zal gaan. Vergelijk dan altijd met de zwangere kaartjes op het forum.
    Ben dan toch opgelucht als de ongi er is, dan weet je zeker waar je aan toe bent, al is dat ook niet zo leuk.
    Ik had dus ook meer buikpijn. Zal nog wel van het HSG komen.
    We krijgen 14 oktober de uitslag van het HSG, maar dat was al goed, en dan weten we hoe we verder moeten.

Van proxeed heb ik ook al eens gehoord. Zal eens aan de gyn vragen of we dit ook zouden kunnen doen.

@Inky: veel plezier met het feestje dit weekend.

6. inky1972

inky1972 Lid

10 sep 2008
    37
    0
    0
    lage zwaluwe
    Hoi meiden,

@Femme: het feestje was vandaag; gisteren was manlief jarig, maar we vierden het vandaag. Het was enorm druk, maar ook enorm gezellig :D . Sven en het 7-jarige zoontje van vrienden van ons waren de enige jongens tussen 6 meiden :( (van familie en vrienden variërend in de leeftijd van 3 tot 9 jaar), maar het is allemaal zonder ernstige bloedvergieten verlopen. De osteopaat daar ga ik a.s. donderdag naartoe, maar laat wel weten hoe het was.

@Nynke: dank je wel; het was erg gezellig. En hoe is het nu verder met je, nog nieuws?

Ik ben op dit moment ontzettend verkouden (gisteren de ergste dag, maar nu ook weer alles verstopt), dus ik ga de boel opruimen en lekker naar bed.

Groetjes, Ingeborg

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Inky, leuk dat het feestje geslaagd was! Beterschap met je verkoudheid.

Hier gaat het wel. Ik moet zeggen dat het er best in heeft gehakt. Je denkt gewoon vruchtbaar te zijn omdat je al een kind hebt. Het roept ook zo veel vragen op. Kan het zaad zomaar verslechteren? Was het zaad toen we voor de eerste bezig waren ook al slecht? Was het wellicht een slechte lading die nu ik getest? Ik heb de formulieren voor het ziekenhuis ingevuld. Morgen gaan ze op de post. Zodra het ziekenhuis de formulieren heeft ontvangen, bellen ze voor een afspraak.

Pim

8. inky1972

inky1972 Lid

10 sep 2008
    37
    0
    0
    lage zwaluwe
    Hoi Pim,

Kan ik me voorstellen, maar er kunnen zoveel oorzaken zijn voor de verslechtering ervan. Je weet het ongetwijfeld wel, maar roken, drinken, stress, werkomstandigheden (laptop op schoot of chemische middelen/gassen), medicijnen, (te) strakke onderbroeken, hete baden en/of douches en milieuverontreiniging zijn allemaal potentiële boosdoeners.
    Wist je dat één van die factoren ook het gebruik van de pil kan zijn? Doordat zoveel vrouwen de pil gebruiken, komen er steeds grotere hoeveelheden hormonen in het drinkwater terecht, want dat kan er niet uit gezuiverd worden en die zijn dus ook nadelig voor de zaadkwaliteit (dan maar helemaal over op bronwater ;) ).

Misschien was er de eerste keer wel een superzaadje bij. Je zult het waarschijnlijk toch nooit weten, maar ik wens je heel veel sterkte met wat komen gaat.

Ingeborg

9. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Pim,

Balen zeg! Maar het gaat wel om een momentopname, dus het kan de volgende weer alweer veel positiever zijn. Het zegt nog niet alles.
    Bij ons schommelde de kwalteit en hoeveelheid enorm (tussen de 4 en 58 mln!). Zwanger worden is voor iedereen ook een kwestie van mazzel hebben. Je heb net dat superzaadje nodig wat Ingeborg ook zegt.
    Ik duim voor je dat de volgende keer de kwaliteit beter is.

La Femme: Wist niet dat je (gelukkig) alle onderzoeken al achter de rug hebt. En misschien ben je wel zwanger voor de IUI. Je zal niet de eerste zijn bij wie dat gebeurt. Succes in ieder geval.

Volgens mij heeft dan iedereen alle onderzoeken gehad, toch? Zelf vond ik de HSG het minst prettig, dus ik hoop dat ik die niet weer opnieuw hoef te doen.

En verder zijn we natuurlijk allemaal blij dat we al 1 gezond kindje hebben. Daar prijs ik me ook elke dag gelukkig mee. Vooral omdat er in mijn omgeving te veel mensen bezig zijn om zwanger te raken, waarbij het niet lukt. Waaronder mijn zusje, die na 3x IVF, nog niet zwanger is. Dit maakt het allemaal zwaar, maar de wens voor een tweede niet minder groot.

En de machine heeft bij ons allemaal al 1 keer gewerkt, dus die 2de keer gaat ons ook allemaal lukken! Dat weet ik zeker!

groetjes, Aurelie

10. inky1972

inky1972 Lid

10 sep 2008
    37
    0
    0
    lage zwaluwe
    Hallo dames,

Nou, hebben jullie even, want ik ga verslag doen van mijn bezoek aan de osteopaat:

Manlief was eerst aan de beurt, maar tijdens zijn behandeling stelde hij al wel allerlei vragen over het heden en verleden. Deze gingen over de regelmaat van de cyclus, klachten als buikpijn, rugpijn, hoofdpijn e.d., emotionele "stoornissen", (het voelen van) de eisprong, de vorige zwangerschap en het ontstaan daarvan, duizelingen, buikoperaties, ontstekingen, etc.

Wat dat betreft: voordat Sven er was had ik tijdens de menstruatie altijd enorm pijn in mijn rug die uitstraalde naar mijn benen, na de geboorte van Sven is dat buikpijn geworden, maar ook met uitstraling naar mijn benen. Mijn eisprong voel ik meestal wel (dat denk ik tenminste), maar niet echt aan één kant (dat dacht ik eerst wel, maar bleek dan meestal rechts te zijn en laat daar nou net een cyste zitten in mijn eierstok), vroeger (als tiener 14/15 jaar) had ik enorm last van depressies (en nu ik erop terugkijk inderdaad meestal rond mijn menstruatie), duizelingen en lage bloeddruk heb ik ook al last van sinds mijn menstruaties begonnen zijn en ik heb inmiddels twee kijkoperaties achter de rug waarbij wat lichte endometriose is ontdekt, maar dat zou volgens de heren en dames gyno's geen belemmering moeten zijn voor een zwangerschap.

Goed, dat laatste daar denkt de osteopaat dus echt heel anders over (en ikzelf eigenlijk ook): het is een bewijs dat er iets niet goed is in het lichaam (er is iets wat kan zorgen voor verstoring van lichamelijke processen) en zowel afscheiding, als menstruatiebloed komt dan dus op plaatsen waar het niet hoort, nl. in de buikholte alwaar het voor verklevingen en ontstekingen kan zorgen (buikpijnklachten!?!).

Wat ik eerder al zei: een osteopaat kijkt naar het lichaam als geheel en alle processen die daarin gaande zijn. Eén van die processen is het vrijelijk stromen van allerhande vloeistoffen en "zenuwstromen", als er nu ergens een blokkade optreedt, kan dat dus niet meer ongehinderd en kunnen er diverse processen verstoord worden. Hij vergeleek dat door mijn pols vast te pakken en te zeggen: nu vind je dit misschien nog niet hinderlijk, maar over een half uur zul je merken dat je vingers gaan tintelen en is er dus een blokkade in de bloeddoorstroming.

In mijn geval kan het probleem gelegen zijn in de (verminderde) beweeglijkheid van het heiligbeen (zit onder in je rug) en de samenhang daarven met de hersenen/centraal zenuwstelsel (is nl. een geheel). Als de beweeglijkheid verstoord is, kunnen o.a. depressies ontstaan, omdat de processen die ervoor zorgen dat je alles kunt relativeren verstoord zijn, maar ook de werking van de hypofyse (die zorgt voor de hormoonhuishouding). Hij heeft dus bij mij het heiligbeen en de schedel (die is nl. ook beweeglijk ook al zou je dat niet denken) gemasseerd/gestimuleerd en het is dus even afwachten wat daarvan het resultaat is.

Ook heeft hij "gekeken" (lees gevoeld) naar mijn eierstokken, eileiders, baarmoeder en blaas (alles via mijn buik) en daarbij bleek dat aan de rechterkant (dat gold trouwens voor veel dingen aan mijn lichaam o.a. rechterknie, -elleboog, en -schouder) het één en ander minder beweeglijk was, van binnen waarschijnlijk door problemen die ik heb gehad met hetzij mijn blindedarm, hetzij mijn eileider (het verschil tussen een ontstoken eileider en blinde darm schijnt zonder operatie niet eenvoudig vastgesteld te kunnen worden) waardoor tussen die twee waarschijnlijk een soort bindvlies is ontstaan, zodat de eierstok en de eileider minder beweeglijk zijn en voor een goede eisprong is dat toch wel noodzakelijk. Ook hier heeft hij geprobeerd e.e.a. meer beweeglijk te maken.

Wat ik overigens wel merkte: ik werd toch wel wat emotioneel tijdens de behandeling, maar gelukkig pakte hij dat heel goed op en wat ik hier zelf al eerder zei, zei hij ook: als je het gevoel hebt, dat je emoties je de baas worden, laat het er dan vooral uit, ga het niet weg zitten stoppen.

Volgende week heb ik weer een afspraak en gaan we eens kijken of het al effect heeft gehad. Hij zei alleen wel, dat mocht ik de volgende poging IUI (of spontaan) wel zwanger zijn, het natuurlijk geen garantie is, dat dat hierdoor komt. Ik hoop het natuurlijk wel, maar eerlijk gezegd zou ik ook al heel blij zijn als ik van die maandelijkse pijn af ben.

Ik moet trouwens wel zeggen, dat ik me, toen ik naar buiten liep, een stuk lichter voelde in mijn buik, alsof er ergens een gewicht afgehaald is, maar dat kan ik me natuurlijk ook inbeelden (ik voelde me in ieder geval weer een stuk lichter in mijn portemonnee ;) )

wordt vervolgd......

Het is weer een heel verhaal geworden, maar ik wilde dit wel even met jullie delen en eerlijk gezegd zitten we nu te twijfelen of we in november weer verder gaan met IUI of dat we het nog een maand zelf proberen, nou ja ik laat het wel weten.

Liefs, Ingeborg

11. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Hallo iedereen.

Hoe is het met jullie? Wij zijn weer op de klusbank beland en hopen dat dit onze (en natuurlijk ook jullie) maand gaat worden.

@ Inky: oh ik ben echt heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik heb al veel positieve berichten gehoord over de osteopaat. Vaak toch wel positief. Ik denk ook niet dat hij degene is die er voor zorgt dat het opeens wel lukt, maar hij kan wel je lichaam een bepaalde rust geven of "open zetten".
    Misschien moet ik ook eens een afspraak maken. Denk dat mijn lichaam behoorlijk in de knoop zit. De menstruatie klachten worden elke maand heftiger en ik voel vaak veel pijntjes in mijn cyclus. Ook heb ik veel hoofdpijn. Ik ga er eens over nadenken. Een vriend van mij heeft er ook veel baat bij gehad.
    Fijn dat je het als positief hebt ervaren. Gaan jullie al snel op vakantie? Ik hoop dat het bezoek in november niet eens nodig is ;)
    Hmmm ik drink ontzettend veel kraanwater...zou ik stiekem aan de pil zijn? :) :)
    @ Nynke: Alvast heel veel succes dinsdag. Ik ben erg benieuwd wat het ziekenhuis bij jullie gaat doen nu. De behandelingen per zh verschillen vaak toch wel iets.
    @ Pim: Heb je al een datum gehoord? Hopelijk kan je snel etrecht
    @ Aurelie: Ik ben het met je eens: het is al eens gelukt, dus waarom deze maand niet. We gaan er weer voor de volle 100% voor.... 8)

liefs Femme

12. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Hallo,

Net dus bij de gyn geweest. Uitslag van HSG was goed, maar dat wisten we al. De zaadkwaliteit is redelijk, goed genoeg om spontaan zwanger te raken, zoals al bewezen is. Ze zei dat de kans om spontaan zwanger te raken groter is dan bij IUI (hier word ik al niet vrolijk van, aangezien we al 19 rondes bezig zijn), dus moeten we nog 6 maanden zelf proberen.
    Dus als ik niet zwanger raak, mogen we in maart terug voor IUI met hormonen. Zij nemen dan mijn hele cyclus over en wordt alles voorbereid voor inseminatie.
    Als we wel spontaan zwanger raken, mogen we al bij 6 weken een echo laten maken. Dat is dan wel weer leuk.
    Nu maar hard klussen en hopen dat het voor maart gaat lukken.

@La femme: vervelend dat je zoveel last hebt van je menstruatie. Het kan natuurlijk geen kwaad om naar een osteopaat te gaan.
    Jij moest toch 4 maanden wachten en dan weer terug? En dan ook IUI? Hoop dat deze maand een vruchtbare maand wordt :)
    Wij zitten nu ook in de klusweek, dus mogen we straks weer samen wachten.

Groetjes….

13. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    @ Nynke: Fijn dat alles goed was, aan de andere kant...erg naar om te horen dat we spontaan meer kans hebben dan met IUI. Dat was mij nog niet verteld. Wat zou dan de reden zijn om daar mee te gaan starten, vraag ik mezelf dan af.....

Ik ben in mijn laatste maand beland, voordat ik terug mag naar de gyn. Alles heb ik ingezet op deze maand ;)
    Ik vond het ook wel een fijn idee dat je direct mag bellen als je zwanger bent...alleen nu nog zwanger raken. Maar dat moet toch lukken...we zijn gezond, hebben niets....wat werkt er nou zo tegen?

Ik stroom weer over van positiviteit...hopelijk gaat dat in combinatie met een super ei en super zaad een mooie verrassing bezorgen aan het begin van de volgende maand :p 8)

Succes met het klussen...en zet'em op!

14. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey Lafemme,

Ik kom je even een dikke knuffel brengen, hoe gek het ook klinkt; wel fijn dat er meiden zijn die begrijpen hoe je je voelt.

namens mijzelf en hubbie wens ik jou maar ook de rest van de meiden heel veel sterkte, van een afstandje juich ik de eitjes en zaadjes toe dat ze elkaar maar snel mogen vinden!

Dikke kus en knuffel van mij

en idd: THINK PINK! Pink rules!

* einde inbraak *

15. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Lieve Lafemme ...

Kom je even een beetje extra geluk brengen voor deze maand.
    M'n duimen draaien overuren ... denk aan je meid.

16. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Oh wat lief Fem en Diddl. Ik weet zeker dat jullie extra duimen en klavertjes 4 heel goed van pas komen hier.Ik heb het gevoel dat deze maand veel roze gaat brengen 8)

Ik gebruik een persona sinds 2 maanden en gisteren moest ik weer een testje doen en wat denk je...mijn ei al..Vanmorgen weer en weer een ei symbool. Lekker vroeg dus deze maand. Gelijk maar extra aan de klus gegaan. Ik heb meestal mijn ei rond dag 18 en nu dus dag 14. Vanavond nog maar een keer en dan moet het toch goed zitten. Wel erg fijn dat ik die persona gebruikte. Hij vroeg precies op tijd een test....:)

Hoe is het bij jullie meiden? Zullen we deze maand allemaal voor roze gaan?

17. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @la femme: dat is wel fijn een vroeg ei :)
    Volgens FF is de mijne ook al geweest, dag 12. Is wel vroeg, de komende dagen zal mijn temp uitwijzen of het inderdaad dag 12 is geweest.
    Dan is het "verplichte" klussen ook weer bijna voorbij ;)

Dan kunnen we gaan wachten. Die laatste 2 weken gaan altijd zo langzaam. Maar hoop ook dat we nu eens ROZE gaan zien.

18. inky1972

inky1972 Lid

10 sep 2008
    37
    0
    0
    lage zwaluwe
    Hay meiden,

Zo, ik ben weer terug. We hebben het echt heel goed gehad; eerst op familiebezoek in Dalfsen (zaterdag lekker in het bos gewandeld) en daar geslapen in een hotel, zondag naar Burgers Zoo in Arnhem en overnacht bij een B&B (woonboot aan een dode tak van de Rijn; echt helemaal geweldig). De volgende ochtend werden we door de eigenaar uitgenodigd om een stukje te varen op de Rijn, het was echt heerlijk weer, lekker zonnetje en bijna geen wind en daarna mochten we nog iets langer blijven om nog een kop koffie te drinken op het terras. Daarna zijn we vertrokken richting Kalkar (Wunderland), alwaar we rond 13.00 uur aankwamen. Daar konden we gelijk aanvallen op de lunch en daarna onze kamer in (lekker ruim, want aangezien de familiekamers op waren, was het zonder bijbetaling omgeboekt naar een suite). 's Middags in het park rondgewandeld zodat we konden bekijken wat we de volgende dag wilden doen. Het was echt leuk en we hebben lekker kunnen ontspannen, even alles vergeten (nou ja, bijna dan, want ik had zaterdag een eisprong, dus er moest natuurlijk ook nog even "geklust" worden).

Woensdag zijn we teruggekomen en is Sven 's middags gelijk weer vertrokken naar zijn logeeradres (opa en oma) en vandaag ben ik weer bij onze "wonderdokter" (osteopaat) geweest en hij constateerde al veel minder spanning aan de rechterkant (maar dat kan ook komen door het tijdstip in de cyclus, dus net voor of na een eisprong), maar ik had zelf ook het gevoel dat het allemaal "lichter" voelde in mijn buik. Voorlopig moet ik het hier even mee doen en even een cyclus afwachten (tenzij ik nu natuurlijk zwanger ben) en dan na vier weken weer terugkomen. Dus ik ben heel benieuwd; a: of ik zwanger ben natuurlijk en b: als ik niet zwanger ben, hoe dan mijn menstruatie gaat verlopen en of ik daar verschil in merk.

Kortom: ik heb weer plaats genomen op het wachtbankje...

@Nynke (en Femme): je zou eens even moeten vragen hoe de gyn dat bedoelt, want het klopt inderdaad dat bij "normaal" vruchtbare paren (d.w.z. dus ook paren waarbij er geen oorzaak gevonden is voor het uitblijven van een zwangerschap) de kans per cyclus zo'n 15-20% is en bij IUI zo'n 10-15 procent, dus wat dat betreft klopt het dat de kans op een spontane zwangerschap groter is. Pas als een zwangerschap twee tot drie jaar uitblijft, wordt de kans op een spontane zwangerschap kleiner dan bij IUI, dus vandaar dat jullie geadviseerd wordt nog even te wachten.
    Bij IUI worden overigens wel de omstandigheden verbetert, d.w.z. dat door de hormonen het baarmoederslijmvlies in optimale conditie wordt gebracht (kan daardoor dikker zijn, waardoor de innesteling beter lukt), een eitje rijpt beter en soms ook langer door, als het goed is (bij mij dus niet de eerste keer) weten ze redelijk precies wanneer de eisprong plaats gaat vinden en bovendien wordt het zaad bewerkt, waardoor de "slechte" zaadcellen verwijderd worden, zodat per ml. meer en beter beweeglijke zaadcellen overblijven.

Ik hoop dat ik jullie zo weer wat meer duidelijkheid heb kunnen verschaffen (en misschien ook weer iets meer gerustgesteld) en ik ga weer vrolijk samen met jullie zitten wachten op wat komen gaat :( .

Groetjes, Ingeborg

19. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Oh Inky klinkt heerlijk allemaal en heel erg ontspannen. Fijn dat jullie zo'n fijne tijd hebben gehad en veel mooi weer. Lekker he even nergens aan denken....
    Bedankt voor de uitleg wat betreft IUI en spontane zwangerschap. In december ben ik 2 jaar bezig.....ik hoop dat ik toch nog voor de 2 jaar zwanger ga zijn [-o< [-o<
    Ik ben ook erg benieuwd naar het verloop na de behandeling van de osteopaat.

@ Nynke: Ja die wachtweken sluipen altijd voorbij. Ik vind het helemaal naar als ik 4 dagen voor NOD al voel dat het weer over is...hopelijk voelen we dat deze maand niet.
    Ja soms wordt het wel een beetje verplicht he. We waren momenteel nog niet zo actief, want ik voelde me niet zo lekker. Gelukkig dankzij mijn persona toch maar actief geworden. Ik zou het super zonde vinden als we deze maand zouden missen.
    Net enorme buikpijn gehad, vermoed dat dat mijn ei was. Morgen ws temp omhoog en dan afwachten en duimen en positief (think Pink) denken " ik ben zwanger"

Zo ik pak mijn kussen en een dekentje en ga morgen lekker op de wachtbank liggen..gezellig naast jullie 8)

@ Pim: Hoe gaat het met je? Heb je al een afspraak gekregen?

20. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    En hoe gaat het hier met wachten?
    Mijn ei is van dag 12 naar 16 gezet, al denk ik zelf dat het gewoon dag 12 is. Mij tempcurve is ook anders als normaal, dus ik hoop eigenlijk dat dit een goed teken is. Heb sinds een paar dagen steken in mijn lies, dus hoop dat dit ook een teken is.
    Maar ja, probeer me zelf maar niet gek te maken met alles wat ik waarneem :)
    Heb goedkope dipstick zwangerschapstesten gekocht bij sensitest en denk dat ik maandag gewoon ga testen. Zit dan op dag 26 van de cyclus. Heb geen zin om me volgende week gek te laten maken en zo op de temp gefocust te zijn.

Deel Deze Pagina