@ Nynke: Toevallig mijn ei was uiteindelijk ook pas op dag 16. Ik hoop echt heel hard voor je dat het gunstige tekens zijn. Mijn duimen draaien voor je. Hier nog niets, maar zit pas 5 DPO. Ik verwacht er ook maar niet te veel van. Ik heb alleen getempt rond eisprong. Nu weer lekker relax afwachten (voor zover dat kan ) Hoeveel DPO zit je nu? Succes met afwachten alvast...Think Pink! 8)
Als het dag 12 zou zijn, zit ik op DPO 9. Bij 16 op DPO 5, net als jij Ik weet niet wat ik van het kaartje moet denken. Als het toch 16 is, dan kan ik eigenlijk nog geen klachten hebben, heb ze namelijk al vanaf zaterdag, zou 1 dag na het ei zijn. Dus de klachten passen beter bij dag 12. Dus nu ben ik nog niet veel wijzer. Afwachten maar. Ben benieuwd wat mijn temp morgen is. Hier is mijn kaartje.
Hmmmm aan je kaartje te zien zou ik ook dag 16 zeggen, maar dat is vooral omdat je daar een stijging van 0.02 graden hebt. Je waarneming van slijm zegt iets anders, maar dat heb ik ook weleens gehad. Ik weet altijd als mijn temp 37.0 is dat dan mij ei is geweest, daarvoor is hij altijd 36.6-8. Beetje zoals bij jou. Na al die maanden tempen heb ik nog nooit een ander kaartje gehad dan ei met 37.0 en daarna blijft hij zo tot dag van ongi (36.8 ) Ik ben benieuwd wat je kaartje verder gaat doen. Hopelijk blijft het lekker warm.
Vandaag is mijn temp weer iets gestegen. Het duurt me te lang tot volgende week Ik laat me er in die wachtweken toch weer in mee slepen. Vandaag gehoord dat weer een collega zwanger is. Dit is nu al de 3e collega die pas na mij zijn bevallen en nu alweer van de 2e zwanger zijn Baal hier best wel van..... Hoop toch zo dat het nu raak is.
Ik hoop heel erg met je mee. Ik heb ook al veel vrienden om mij heen die na mij dus nu al 2 keer bevallen zijn. Elk bezoek ben ik weer bang dat de volgende me gaat vertellen dat ze zwanger zijn. En dat doet zeker pijn en maakt me heel verdrietig. Maar mijn vriend zei laatst tegen me: je moet stoppen met vergelijken en bedenken wat je misschien had kunnen hebben. Daardoor wordt je alleen maar verdrietiger. Wij hebben dat nou eenmaal niet en we moeten leven met wat we wel hebben en daar dankbaar voor zijn en hopen dat we nog een kindje mogen krijgen. Hij heeft groot gelijk en heeft me wel weer een beetje wakker geschut. Tuurlijk doet het pijn, maar telkens vergelijken en bedenken hoe het had kunnen zijn, doet misschien nog wel meer pijn. Het een plekje geven en er gewoon elke maand 100% voorgaan is de enige oplossing, denk ik. Tja het klinkt erg makkelijk, maar deze maand voel ik me wel sterker dan voorheen. Jammer genoeg stort ik rond mijn NOD weer in.... Ik zou willen dat ik een oplossing had, maar afwachten en hopen is alles wat we momenteel kunnen doen. Ik denk aan je...hou je sterk...onze tijd komt ook.... [-o< [-o<
Ik voel me voor de NOD best goed, komt waarschijnlijk door het idee misschien zwanger te zijn. Maar als mijn ongi er weer is, ben ik er ook dagen kapot van. Laten we hopen dat onze tijd ook weer komt.
Jammer genoeg voel ik altijd vrij snel voor NOD dat het weer niet raak is, maar de hoop blijft zeker tot het laatste moment. Ook al weet ik van binnen al dat het niet raak is. Soms kan je lichaam je behoorlijk voor de gek houden, vind je niet? Ik voel me vooral goed rond deze tijd. Met de gedachten dat ik misschien wel bijna zwanger ben... Ga je as maandag al testen?
Je lichaam kan je inderdaad voor de gek houden. Ik heb al vanalles gevoeld en niets gevoeld en toch was het niet raak. Dus je kunt er echt geen pijl op trekken. Ik weet niet of het slim is om maandag te testen. Ik zit dan, uitgaande van dag 16, op 10 DPO. Weet niet of dat dan weer te vroeg is. Maar er zijn mensen die dan wel positief testen. Als het negatief is, kan ik altijd woensdag/donderdag nog een keer testen. Ligt er ook een beetje aan wat mijn temp doet. Denk ook niet dat ik kan wachten tot woensdag Ik merk wel hoe langer het duurt, het verlangen naar een 2e kindje steeds groter wordt. Het frustreert zelfs, je wilt iets zooooo graag en je krijgt het niet. En je kunt er zelf niets aan doen.
he lieve lafemme wil je ook even een dikke knuffel geven hier in je eigen topic. Mijn duimen draaien heel hard de komende dagen want ik zie dat je weer een prachtig ei hebt gehad..... Ik hoop zo dat deze maand jouw maand mag zijn en dat jullie de rest van de mmm bespaard mag blijven. heel veel liefs
@ Nynke: Nou frustrerend is het zeker. Je wilt het eigenlijk niet, maar stiekem doen de dingen en mensen om me heen me heel erg veel. Veel meer dan ik toe wil geven. Ik zou zo graag nog 1 keertje zwanger willen zijn...zo graag. Maar ja niets valt te plannen in het leven dat heb ik nu wel geleerd. Dromen zijn bedrog....jammer genoeg. Ik zou voor woensdag gaan. Ik denk dat met dag 10 het echt te vroeg is en je jezelf alleen maar onzeker maakt. Ik ben benieuwd wat je kaartje gaat doen. Is hij erg afwijkend met andere maanden? Ik las trouwens dat Pim zwanger is, dus er is hoop voor de dames in dit topic. Hopelijk kunnen wij allen snel onze naam erbij schrijven. @ Brigitte: Thanks meid...ik hoop met je mee. @ Inky: Meid hoe is het met jou?
Hoi Meiden, @Pim: als je dit nog leest: van harte gefeliciteerd en dat het allemaal maar voorspoedig mag gaan lopen! @Nynke: ik zou ook niet zo vroeg testen als ik jou was, je houdt er eigenlijk alleen jezelf mee voor de gek (als het positief is, is dat natuurlijk hartstikke leuk, maar als het negatief is, zit je alleen maar in de put en kan het best zijn dat je te vroeg bent geweest). @Femme: met mij gaat het goed, maar deze ronde is het helaas voor ons weer niet raak en ik begin stevig te twijfelen of ik er wel mee door moet gaan. We hebben het er gisteren over gehad of we deze ronde weer gaan beginnen met IUI of dat we het nog een keertje zo proberen, of dat we er maar helemaal mee kappen. Ik vond het IUI circuit best zwaar (is heel persoonlijk hoor, want er zijn zat meiden die de nog veel zwaardere IVF en ICSI behandelingen ondergaan), want je bent er toch heel intensief mee bezig en als het dan niet gelukt is, valt het toch weer tegen. Bovendien deed het bij mij gewoon pijn en ik weet niet of ik dat er nou allemaal wel voor over heb. Hierbij speelt dus ook mee, dat ik en mijn hubbie al wat ouder worden, dat Sven al 6 is mocht er nog een broertje/zusje geboren worden en dat we nu gewoon een heel lekker relaxt leventje hebben. Wat dat betreft zie ik ook de nadelen en de risico's helder, aangezien wij in onze vriendenkring best wat mensen kennen met de nodige problemen (gehandicapte kinderen; vroeggeboortes en overlijden, etc.) en ik heb dus geen zin om daarmee geconfronteerd te worden. Kortom we zitten heel erg op de wip.... 8-[ en ik laat nog wel weten naar welke kant hij doorslaat. Nynke en Femme ik duim voor jullie dat het deze maand gaat lukken [-o< . Groetjes, Ingeborg
Hoi meiden, Zoals sommigen van jullie al hadden gezien, ben ik zwanger . Dit met die hele slechte zaaduitslag. Ik ben enorm blij natuurlijk maar ook best onzeker of het nu wel goed blijft gaan. Nu je er zo lang op hebt moeten wachten is het nog waardevoller. Inky, ik snap de situatie waar je in zit best. Ik wens je een heldere geest toe om voor jullie de juiste beslissing te nemen. Phemme, zo herkenbaar die ups en downs. Nynke, heb jij nu nog onderzoeken of is het nu proberen tot een bepaalde datum? Ik zou nog niet testen op 10 DPO. Als het dan negatief is, heb je toch nog hoop omdat je nog zo kort voor NOD zit. Ik zou nog ff wachten. Ik blijf jullie volgen hoor. Pim
@ Inky: oh balen meid. Ik heb zo voor je geduimd. Ik snap je twijfels wel hoor. Je zoon wordt ouder, je leven verandert, je hebt eigenlijk al te veel mee gemaakt.....Bij mij is de wens momenteel super groot. Juist omdat ik nog maar een paar jaar heb te gaan. Ik denk dat als ik nu zou stoppen, ik later heel veel spijt ga krijgen. Maar ik sta ook nog maar net in deze situatie en mijn zoon is nu 2,5 jaar. Maar als IUI niet lukt (laat ik een vreselijke senario voorstellen) dan zullen wij ook zeker daarover na gaan denken, maar ook over andere stappen misschien. Mijn zoon maakt me super gelukkig en nog een kind maakt het zeker completer, maar op een gegeven moment gaat het belang van mijn gezondheid (en dan bedoel ik vooral de hoop elke maand weer en de teleurstelling die je ook weer moet verwerken) en die van mij gezin voor. Ik ben benieuwd of jullie samen tot een besluit komen waar je beide vrede mee hebt. Heel veel sterkte in ieder geval daarmee. Ik ben blij dat ik (nog) niet in je schoenen sta..(niet rot bedoeld, maar die keuze is vreselijk moeilijk) @ Pim: Ik kan me voorstellen dat je aangenaam verrast was Misschien was de test van de HA toch echt een momentopname of heeft je man gewoon zaad wat niet zomaar opgeeft Geniet in ieder geval. Tuurlijk is het best even spannend, maar als alles goed blijft gaan, ben je zo weer gewend.
@Pim: Bedankt voor je steun en geniet van je tweede zwangerschap, ik ga voor je duimen dat alles heel lekker gaat. @Femme: Ik snap best hoor dat je daar nu nog niet over na wilt denken, maar ik denk ook dat je er op een goed moment ingroeit (zeker als je al zo lang bezig bent als wij, nu voor nr. 2 toch alweer 5,5 jaar) ofwel went aan het idee, dat het er maar bij één zal blijven. Wat ik al zei: Sven is al zes als er nog een baby komt en hoe leuk dat misschien ook zal zijn/worden, dat leeftijdverschil blijft er altijd en ik vraag me dus ook wel 's af of Sven het nog steeds leuk zal vinden als hij straks 18 is en dan nog een broertje/zusje van 12 heeft (tja, misschien wel....). Eigenlijk hebben we al een besluit genomen: ik heb nog een paar bezoekjes aan de osteopaat tegoed, dus dat werk ik gewoon af. Verder gaan we dit jaar niet meer verder met IUI (ook omdat we het heel erg druk krijgen de komende maanden), dus we proberen het gewoon op de oude vertrouwde manier zonder al te veel te hopen dat het gaat lukken (klinkt heel vreemd, maar in de loop van de tijd heb ik wel geleerd hoe dat moet) en in het nieuwe jaar willen we dan ons IUI abonnement opmaken (dwz nog vijf keer) en als het dan nog niet gelukt is, gaan we tegen de zomervakantie bekijken wat we doen en daarmee bedoel ik dan een eventuele sterilisatie van manlief en/of een spiraaltje bij mij, want dan ben ik er toch echt wel helemaal klaar mee Zo, dit heb ik even heel gemakkelijk opgeschreven en zo denk ik er nu ook echt over, maar tegen die tijd als het dan uiteindelijk allemaal nog niet gelukt is, zal het toch nog wel even slikken worden :-k , want dan is het wel definitief en IVF en ICSI willen we sowieso niet dat stond voor ons van tevoren al vast. Maar wat mijn man ook zegt: op een goed moment moet je er een punt achter zetten en doorgaan met je leven, want er zijn nog zoveel leuke dingen. Neemt niet weg, dat ik natuurlijk nog heel erg graag een keer zwanger zou willen zijn (en het liefst ook nog bevallen van een gezonde baby), maar niet ten koste van alles. Groetjes, Ingeborg
@pim: we hebben nu geen onderzoeken meer. We moeten tot maart zelf proberen en dan IUI. Maar hoop natuurlijk dat ik je snel mag volgen Fijn hoor dat het nog voor de mmm gelukt is. Ik denk dat het bij ons ook gewoon moet lukken, maar snap alleen niet dat het zoooo lang moet duren. @inky: balen dat het weer niet gelukt is. Denk ook wel dat je op een gegeven moment een beslissing moet nemen. Het sloopt je echt, iedere maand hoop en teleurstelling. Wij zijn in ieder geval nog niet zover. Hoe kan het eigenlijk dat jullie nu pas met IUI bezig zijn? @lafemme: bij mij is de wens ook erg groot. Wil ook nog 1 keer zwanger zijn. Ik word niet vrolijk van FF. Door mijn temp van vanochtend (normale tijd) heeft hij mijn ei weer op dag 12 gezet. Nu had ik een uur ervoor mijn temp 0,1 hoger. En als ik dit invul, dan zet hij mijn ei weer op dag 16. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ik denk dat ik gewoon een test doe morgenochtend en als hij negatief is, doe ik woensdag nog een.
Hoi Nynke, Wij zijn nu pas met IUI bezig, omdat we niet eerder het ziekenhuis in wilden gaan en aangezien het toch al twee keer spontaan gelukt is, stelden we ziekenhuisbezoek zo lang mogelijk uit. Als je derhalve de miskraam meetelt, zijn we nu "pas" weer 1,5 jaar bezig, dus is de kans op een spontane zwangerschap nog steeds groter dan met IUI. Sterkte met je test, ik zal voor je duimen. Groetjes, Ingeborg
@ Inky: Moeilijk he..maar wel een goede beslissing, denk ik. Nog 1 keer er alles uithalen, dan weet je zeker dat je later geen spijt gaat krijgen (denk ik dan) En leeftijdsverschil...dat is ook het gene wat bij het meest bezig houdt en mijn zoon is nog best jong, maar dat komt gewoon omdat in mijn hoofd ik alles anders gepland had. Elke maand denk ik ook nu is hij al 3 voordat de baby eventueel gaat komen. Ik denk dat het misschien als ze jong zijn wel groot is, maar als je ouder wordt gaat dat verschil weg. Mijn zusje scheelt 5 jaar met mij en 8 jaar met mijn zus en we gaan allebei heel veel met haar om.....Voor mij voelt het gewoon zoveel completer als er nog een kindje bij mag komen. Verder maak ik mij eigenlijk meer zorgen over mijn eigen leeftijd Hoe ouder hoe meer kans op...etc... @ Nynke: Raar dat FF dag 12 aanhoudt. Volgens mij, als je al het slijm waarnemen weghaalt, zal hij dat niet meer doen, want je hebt geen stijging daar. En vanaf dag 16 zit je pas boven je coverline. Hoe hoog is je temp nu? Maar als je maandag test, wil ik je alvast heel veel succes wensen en als hij neagtief is, bedenk dan dat je misschien toch te vroeg was. Ik test hier ip pas als mijn langste lt fase voorbij is. Ik duim voor je...heel hard [-o< [-o<
Jullie hebben goed geduimd, ik ben ZWANGER Kan het nog niet geloven. Weet alleen nog niet wanneer ik dan mijn ei heb gehad, maar de stest was vrij duidelijk (sensitest dipstik).
Hoi Nynke, Wat goed! Ontzettend gefeliciteerd en ik ga voor je duimen dat alles goed blijft gaan. Groetjes, Ingeborg