Het onderwerp zegt het al. Mijn zoontje wil geen boterham meer na zijn slaapje. Ik geef hem wel eens iets anders, maar consultatieburo adviseert om geen alternatief te geven. Zeggen dat hij donders goed weet wat hij krijgt als hij de boterham niet eet. Dus al een tijd niets anders gegeven, maar nog steeds weigert hij. Heb geprobeerd om hem zelf te laten eten, met vork en zonder vork, grote stukken en kleine stukjes. Van allerlei soorten beleg! Niets werkt!! Heeft er iemand een tip! Groetjes Britt
Geef je het meteen na zijn slaapje? Als dat zo is, zou ik hem even wakker laten worden en wat later na zijn slaapje laten eten. Misschien wil hij nog helemaal niet eten als hij net wakker is.
De tafel dekken en zelf mee eten. Geen idee of je dit al doet maar dit zou misschien eens kunnen werken. Of zijn boterhammetje beleggen met 4 verschillende dingen.
Geef hem niet direct. Laat hem eerst even rondlopen en daarna pas boterham. Meestal eten we idd samen. Misschien gewoon een fase. Weet het niet meer van de oudste!
Wat een strenge mensen daar op het CB zeg. Na welke slaap wil hij geen brood? En waarom zou hij geen pap of fruit mogen i.p.v. brood op dat moment en de boterham wat later?
Tja, heb je het idee dat hij echt te weinig krijgt als je hem niets anders geeft? Wat geef je hem voor alternatief? Pap lijkt me niet zo'n probleem, rijstwafel ook niet, maar liga weer wel. Misschien heeft hij gewoon niet zo'n honger.
Hier eet ze ook slecht brood. Bij de oppas wel 1-2, thuis een paar stukjes en soms amper iets. We eten vaak 1x per week in 't weekend meergranenpannenkoeken, die lust ze graag. Maak ze hier klaar met water ivm allergieen. Verder eet ze 1-2 volkoren crackers op een dag. Als tussendoortje en 's morgens even in de box na de bv zodat ik even kan douchen en eten we daarna een broodje. ik stop ook tijdens het spelen of wandelen wel eens een stukje in haar mond. Maar als ze over haar allergieen heen is gegroeid, denk ik dat ik haar 's morgens yoghurt met muesli geef, vind ik zelf ook erg lekker. En dan 's middags een boterham.
Hij krijgt als hij wakker wordt een papje. Dan later fruit. Dan doet hij een slaapje. Als hij wakker wordt dan laat ik hem dus eerst even rondlopen en geef hem half uurtje later brood. Verder krijgt hij vaak nog tweede stap liga of rozijntjes of nog fruit. CB vindt dus dat we als hij zijn brood niet wil hebben, we hem maar niets moeten geven op dat moment, anders manipuleert hij de boel! Tja ik wil idd graag dat hij wel genoeg binnen krijgt. Avondeten gaat echt perfect hoor. Dat gaat er in als zoete koek. Bedankt voor het meedenken!
Nou, ik kan je vertellen dat een gezond kind eet als hij trek heeft en dat als hij niet eet dat ook niet erg is. Als jouw zoontje die nu 15 maanden is en wsl een beetje stilstaat qua groei rond het middaguur al pap en fruit op heeft en verder tijdens zijn slaapje geen energie heeft verbrandt, geen brood hoeft, dan geef je hem toch lekker een bekertje melk, wat yoghurt, fruit, een rijstwafel oid? Ik vind het zo suf dat wij Nederlanders perse 's ochtends en 's middags brood moeten eten en dan 's avonds warm met een toetje. Je kan ook gewoon wat husselen met wat fruit hier, een keer yoghurt daar of geef eens muesli/cruesli/cornflakes. Laat hem anders zelf kiezen wat hij wil! Ik geloof niet dat je zoontje van 15 maanden de boel manipuleert. Mijn zoontje heeft een half jaar nauwelijks iets gegeten en wou wel fruit, dus dat kreeg hij dan gewoon hoor! Maak je 's avonds iets met volkorengranen, komt hij toch aan zijn vezeltjes toe.
Hier krijgen ze volkoren crackers als ze geen brood willen. Zijn ook volkoren granen, prima! Ze 'krijgen' het niet. Ik zet de doos 'toevallig' neer bij de koelkast en loop weg. Als ze denken dat ik uit zicht ben, vallen ze die doos aan en zitten de crackers op te 'vreten' . Als ik die zelf aanbied zeggen ze steevast 'nee' hahahaha
Dat is ook wel een goeie. Gewoon neerleggen. Vaak eet hij wel wat anders als hij gewoon rond mag lopen.